Tästä pyyhinasiasta tuli nyt mieleen, että mitenkäs F3x:ssä, jos sammuttaa autosta virrat juuri kun pyyhkijät ovat pyyhkimässä, niin laskeutuvatko pyyhkijät ala-asentoon vai jäävätkö keskelle tuulilasia? Onkos jollain tullut tämä vastaan?
E90 LCI:ssä ainakin jää vielä tökerösti keskelle tuulilasia kun samanikäisessä A4 Audissa ne laskeutuvat alas.
F31 kokemuksia
Tai missä tahansa muussa 70-luvun jälkeen tehdyssä autossa, paitsi E9x:ssä...hege kirjoitti:Tästä pyyhinasiasta tuli nyt mieleen, että mitenkäs F3x:ssä, jos sammuttaa autosta virrat juuri kun pyyhkijät ovat pyyhkimässä, niin laskeutuvatko pyyhkijät ala-asentoon vai jäävätkö keskelle tuulilasia? Onkos jollain tullut tämä vastaan?
E90 LCI:ssä ainakin jää vielä tökerösti keskelle tuulilasia kun samanikäisessä A4 Audissa ne laskeutuvat alas.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ei jää enää näissä F-sarjoissa keskelle lasia. Nää on nykyaikaisia pelejä versus E9x-series, joissa moni asia oli perua vanhoista BMW-mallisarjoista ja muutenkin niin bemun omaa oivallusta lähes kaikki toiminnot.hege kirjoitti:Tästä pyyhinasiasta tuli nyt mieleen, että mitenkäs F3x:ssä, jos sammuttaa autosta virrat juuri kun pyyhkijät ovat pyyhkimässä, niin laskeutuvatko pyyhkijät ala-asentoon vai jäävätkö keskelle tuulilasia? Onkos jollain tullut tämä vastaan?
E90 LCI:ssä ainakin jää vielä tökerösti keskelle tuulilasia kun samanikäisessä A4 Audissa ne laskeutuvat alas.
F-mallisarjat on melko moderneja autoja. Vielä kun ne sais näihin automaattisen vilkun palautuksenkin eikä käyttäis tota kummaa bemun omaa filosofiaa enää, jossa vikku jää herkästi päälle kun viiksi ei mee aina itestään keskiasentoon. Tekisivät myös jotain niille 1- ja 3-sarjojen etupenkkien manuaalisäädöille. Toyotan ohella ainoa merkki, jossa on manuaalisäätöisissä penkeissä noin alkeelliset ja vanhanaikaiset etupenkkien korkeussäädöt ja selkänojien kaltevuuden säädöt. Samaten myös melkein ainoita merkkejä enää maailmassa, jossa ei ole esim. diskanttikaiuttimet edessä ja takana vakiona. Eli joiltakin osin vakiovarusteltuna vielä melko alkeellinen ja vanhoillinen tämä uusikin 3-sarja.
Tuo etupenkkien säätöjen säästömallisesti tehty toteutus on kanssa jotain aivan ihmeellistä. Suorastaan asiakkaan aliarvioimista ja ihme säästökohde muuten laadukkaaseen autoon. Samaten se on kumma juttu, että sportpenkkiinkin ristiseläntuen säätö on lisävaruste. Audissakin se kuuluu sportpenkin hintaan jopa silloinkin, kun se penkki on muutoin manuaalisäätöinen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 102
- Liittynyt: 29 Tammi 2013, 07:25
- Auto: F31 320dXA M-Sport
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kyllä mulla ainkin vilkkuviiksi palautuu keskelle ja vilkutkin menee pois päältä automaattisesti käännöksen jälkeen...J1978 kirjoitti:Vielä kun ne sais näihin automaattisen vilkun palautuksenkin eikä käyttäis tota kummaa bemun omaa filosofiaa enää, jossa vikku jää herkästi päälle kun viiksi ei mee aina itestään keskiasentoon.
Kesä: K46 -12, Talvi: F31 -13
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
No jotain hyvää sentään kun varuste 465 eli kääntyvät selkänojat kuuluu business pakettiin F30 -mallissa ja urheiluistuimet M-pakettiin sekä sportlineen. 3-sarjassa on mahdollista käyttää pelkkiin istuimiin yli 5000 euroa jos haluaa sähkösäätöiset urheiluistuimet nahkaverhoiltuna kaikilla herkuilla takapenkin lämmitystä myöten. 5-sarjassa varustevaihtoehtoja löytyy toki vielä enemmän (esim. comfortpenkit ilmastoinnilla).J1978 kirjoitti:Tuo etupenkkien säätöjen säästömallisesti tehty toteutus on kanssa jotain aivan ihmeellistä. Suorastaan asiakkaan aliarvioimista ja ihme säästökohde muuten laadukkaaseen autoon. Samaten se on kumma juttu, että sportpenkkiinkin ristiseläntuen säätö on lisävaruste. Audissakin se kuuluu sportpenkin hintaan jopa silloinkin, kun se penkki on muutoin manuaalisäätöinen.
Viimeksi muokannut ///Marko, 29 Elo 2013, 19:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Tottakai rahalla saa vaikka mitä... On mullakin kaikki sähköheebelit penkeissä ristiselätukia myöten, mutta se maksaa lisää. Tarkoitinkin sitä mitä on vakiona muihin automerkkeihin tai muihin premiumeihin verrattuna. Missään muussa premiumissa ei ole sellaista selkänojaa, että kädellä pitää sitä selkänojaa (manuaalisäätöisessä penkissä) auttaa pystyyn samalla kun kampea kääntää ja penkissä pitää tehdä painon eli oman perseen siirtelyjä, jotta se nousee ylös tai laskee alas. Välttämättä ei tarvitsisi tuollaisia täyssähkösäätöjä ostaa ollenkaan, jos selkänojan säätö olisi sellainen rulla kuin muilla merkeillä ja korkeutta säätelisi sellainen räikkä kuin muilla merkeillä. Nuo bemarin käsisäädöt on niin kivikautiset, että oman autonkäytön helpottamisen takia oli pakko ostaa kaikki sähkösäädöt kun tähän merkkiin vielä kolmannen kerran päädyin. Esim. Audissa olisi kelvannut käsisäätöinen penkki, koska käyttömekanismit ovat fiksummat käyttää.///Marko kirjoitti:No jotain hyvää sentään kun varuste 465 eli kääntyvät selkänojat kuuluu business pakettiin F30 -mallissa ja urheiluistuimet M-pakettiin sekä sportlineen. 3-sarjassa on mahdollista käyttää pelkkiin istuimiin yli 5000 euroa jos haluaa sähkösäätöiset urheiluistuimet nahkaverhoiltuna kaikilla herkuilla takapenkin lämmitystä myöten. 5-sarjassa varustevaihtoehtoja löytyy toki vielä enemmän (esim. comfortpenkit ilmastoinnilla).J1978 kirjoitti:Tuo etupenkkien säätöjen säästömallisesti tehty toteutus on kanssa jotain aivan ihmeellistä. Suorastaan asiakkaan aliarvioimista ja ihme säästökohde muuten laadukkaaseen autoon. Samaten se on kumma juttu, että sportpenkkiinkin ristiseläntuen säätö on lisävaruste. Audissakin se kuuluu sportpenkin hintaan jopa silloinkin, kun se penkki on muutoin manuaalisäätöinen.
Viimeksi muokannut J1978, 29 Elo 2013, 19:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Usemmiten kyllä minunkin autossani, mutta joissain tilanteissa (jossain tietynlaisissa käännöksissä tai kaarteissa yms.) se jää vahingossa ja herkemmin päälle kuin joissain toisissa automerkeissä. Se vilkun toiminta on ihan samalla tavalla toteutettu tässä F30:ssa kuin mitä se oli jo E90/E91 LCI:ssä. On tilanteita joissa vilkku jää joskus päälle ja lähtee pois vain kädellä pukkaamalla. Mitään vikaa siinä ei ole, se on vain BMW:n näkemys ja logiikka, joka on hieman erilainen kuin vaikka volkkarissa, jossa vilkun palautus on paljon herkempi.Bemuawd kirjoitti:Vilkku palautuu ainakin minun autossani kuten tonibergholmilla.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Istuinaihetta löyhästi sivuten:
Haluaisin omien alcantara-verhoilujen tilalle Saddle brown -väriset nahat. Koska tätä väriä ei nykyisin M-sportiin saa rahallakaan, ajatuksena olisi verhoiluttaa istuimet joskus myöhemmin asiantuntevassa liikkeessä. Toki vaihtokin tulisi kysymykseen, mutta kukapa nyt nahkojaan alcantaraan vaihtaisi?
Haluaisin omien alcantara-verhoilujen tilalle Saddle brown -väriset nahat. Koska tätä väriä ei nykyisin M-sportiin saa rahallakaan, ajatuksena olisi verhoiluttaa istuimet joskus myöhemmin asiantuntevassa liikkeessä. Toki vaihtokin tulisi kysymykseen, mutta kukapa nyt nahkojaan alcantaraan vaihtaisi?
Joo, nuo yllä mainitut erikoisuudet ovat todella ihmeellisiä! Toki vielä jostakin Peugeotista, Toyotan ja BMW:n lisäksi voi löytyä tuo käsittämätön portaallinen selkänojan säätö! Ei voi käsittää valmistajan ajatuksen kulkua?? Mutta siltikin ajellaan BMW;llä!
Markku
Markku
Olisiko siinä kuitenkin jotain vikaa kun minulla ei ole ikinä jäänyt vilkku päälle...?J1978 kirjoitti:Usemmiten kyllä minunkin autossani, mutta joissain tilanteissa (jossain tietynlaisissa käännöksissä tai kaarteissa yms.) se jää vahingossa ja herkemmin päälle kuin joissain toisissa automerkeissä. Se vilkun toiminta on ihan samalla tavalla toteutettu tässä F30:ssa kuin mitä se oli jo E90/E91 LCI:ssä. On tilanteita joissa vilkku jää joskus päälle ja lähtee pois vain kädellä pukkaamalla. Mitään vikaa siinä ei ole, se on vain BMW:n näkemys ja logiikka, joka on hieman erilainen kuin vaikka volkkarissa, jossa vilkun palautus on paljon herkempi.Bemuawd kirjoitti:Vilkku palautuu ainakin minun autossani kuten tonibergholmilla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Täällä vilkku toiminut moitteetta ja ei ole kertaakaan jäänyt päälle.
Noista selkänojista täytyy sanoa että omaan makuun portaallinen säätö on paljon rullaa näppärämpi. Ainakin aikaisemmassa volvossa rulla oli niin ahtaassa välissä että selkänojan säätäminen oli yhtä tuskaa.
Noista selkänojista täytyy sanoa että omaan makuun portaallinen säätö on paljon rullaa näppärämpi. Ainakin aikaisemmassa volvossa rulla oli niin ahtaassa välissä että selkänojan säätäminen oli yhtä tuskaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Kolmas bemari tämä nykyinen ja kaikissa vilkku jäänyt tietyissä tilanteissa päälle. Siis vilkuttamaan...Todellakin mm. VAG vehkeissä vilkun palautus toimii herkemmin ja tästä on ollut ihan TM:ssä ja Tuulilasissakin juttua bemarien koeajojen yhteydessä. On mainittu, että vilku logiikka on erilainen kuin jossain muissa autoissa eikä vilkku mene AINA niin herkästi pois päältä kuin jossain muissa autoissa. Mikskään viaksi sitä ei ole yksikään autolehti koskaan sanonut. Eli on vaan toteutettu siten kuin on.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Volvossa se toki on huonossa paikassa, mutta muissa merkeissä pääsääntöisesti se rulla on siellä missä pitää, eli siis fiksummassa paikassa.miksu L kirjoitti:Täällä vilkku toiminut moitteetta ja ei ole kertaakaan jäänyt päälle.
Noista selkänojista täytyy sanoa että omaan makuun portaallinen säätö on paljon rullaa näppärämpi. Ainakin aikaisemmassa volvossa rulla oli niin ahtaassa välissä että selkänojan säätäminen oli yhtä tuskaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 27 Kesä 2012, 18:34
- Auto: F31 320iA XDrive Sport Line
Oma 320ia Xdrive Sport line tuli toukokuussa ja nyt on n. 13 000 kilsaa takana.
Runflat-renkaat vaihtuivat Nokialaisiin uskomattoman sattuman takia. Ajomukavuus ja melutaso paranivat kyllä.
Takuuseen on mennyt yksi parkkitutka ja takaluukun softclose-moottori. Takaluukku jäi melko usein auki.
Comfort accessin takia ei vetokoukun asentaminen onnistunut Koukkupajalla, mutta se taisi olla varovaisuuden maksimointia. Bemarilla sanoivat, että voi asentaa jalkatunnistimesta huolimatta.
Kulutus on ollut pettymys. Vie seka-ajossa helposti reilut 9 litraa. 1/3 kaupunkia ja 2/3 maanteitä tms.
Stop & go -vakionopeudensäädin on hieman ristiriitainen tuttavuus, mutta pääosin olen siihen tyytyväinen, varsinkin ruuhkassa.
Automaattiset kaukovalot toimivat paremmin kuin entisessä E61:ssä.
Oikein mukava auto ja erinomainen vaihteisto. Nelivetoa pääsee varmaan testaamaan tositoimissa vielä tämän vuoden puolella
Runflat-renkaat vaihtuivat Nokialaisiin uskomattoman sattuman takia. Ajomukavuus ja melutaso paranivat kyllä.
Takuuseen on mennyt yksi parkkitutka ja takaluukun softclose-moottori. Takaluukku jäi melko usein auki.
Comfort accessin takia ei vetokoukun asentaminen onnistunut Koukkupajalla, mutta se taisi olla varovaisuuden maksimointia. Bemarilla sanoivat, että voi asentaa jalkatunnistimesta huolimatta.
Kulutus on ollut pettymys. Vie seka-ajossa helposti reilut 9 litraa. 1/3 kaupunkia ja 2/3 maanteitä tms.
Stop & go -vakionopeudensäädin on hieman ristiriitainen tuttavuus, mutta pääosin olen siihen tyytyväinen, varsinkin ruuhkassa.
Automaattiset kaukovalot toimivat paremmin kuin entisessä E61:ssä.
Oikein mukava auto ja erinomainen vaihteisto. Nelivetoa pääsee varmaan testaamaan tositoimissa vielä tämän vuoden puolella
Ex. E61 530dA LCI '08
Ex. E85 Z4 3.0i Roadster '03
Ex. E85 Z4 3.0i Roadster '03
- teve
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Marras 2012, 20:17
- Auto: F31 320dAx Business Sport
daCosa kirjoitti:Oma 320ia Xdrive Sport line tuli toukokuussa ja nyt on n. 13 000 kilsaa takana.
Stop & go -vakionopeudensäädin on hieman ristiriitainen tuttavuus, mutta pääosin olen siihen tyytyväinen, varsinkin ruuhkassa.
Saan samanmoisen pelin alleni syyskun lopulla ja varustelistalta löytyy myös adaptiivinen vakkari - Ihan vain uteliaisuudesta: Mikä tuossa vakkarin toiminnassa kääntyy pettymyksen puolelle?
t e v e
[OO=[][]=OO]
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 27 Kesä 2012, 18:34
- Auto: F31 320iA XDrive Sport Line
Moottoritiellä auto rupeaa jarruttamaan melko aikaisin, kun saavutetaan hitaampi ajoneuvo. Vasemmalle kaistalle joutuu siirtymään siis melko aikaisin, joka saattaa ärsyttää takaa nopeammin tulevia. Tämä, vaikka etäisyys on valittu lyhyimmäksi.teve kirjoitti:Saan samanmoisen pelin alleni syyskun lopulla ja varustelistalta löytyy myös adaptiivinen vakkari - Ihan vain uteliaisuudesta: Mikä tuossa vakkarin toiminnassa kääntyy pettymyksen puolelle?
t e v e
Toinen juttu on myös moottoritiellä, kun joku änkeää viime hetkellä eteen. Auto tekee melkoisen jarrutuksen, vaikka väliin tullut jatkaisi nopeammin matkaa. Vakionopeudensäätimellä menee yllättävän paljon aikaa taas nostaa nopeus samaksi ja taas takana ihmetellään
Rampista tai risteyksestä oikealle kääntyvät aiheuttavat joskus lähes paniikkijarrutuksen, vaikka eivät enää olisi kokonaan samalla kaistalla. Laitan nykyään jalan jo valmiiksi kaasulle, kun edellä ajava laittaa vilkun oikealle.
Piennarta pitkin menevä mopo tms. aiheuttaa myös usein voimakkaan hetkellisen jarrutuksen. Ei kiva, kun joku ajaa takana tai on itse unohtanut lieventää ilmiötä kaasulla.
Kerran rekkaa ohittaessa auto päätti jarruttaa hetken voimakkaasti rekan pakoputken kohdalla. Nyt tulee nekin tilanteet mentyä jalka hieman kaasulla.
Ei nämä kivoja juttuja ole, mutta niiden kanssa oppii elämään. Jalkaa joutuu käyttämään kaasupolkimella toiminnallisuutta pehmentämään turhan usein ja se ei mun mielestä ole vakkarin idea.
Parhaimmillaan siis kaksikaistaisella tiellä runsaassa liikenteessä, jossa on tarkoitus mennä rauhassa muun liikenteen mukaan. Toinen käyttökelpoinen on melko hiljainen motari. Parannusehdotus olisi mahdollisuus itse valita normaalin ja adaptiivisen välillä.
Toivottavasti et ihan masennu
Ex. E61 530dA LCI '08
Ex. E85 Z4 3.0i Roadster '03
Ex. E85 Z4 3.0i Roadster '03
No on kyllä pilattu hieno idea huonolla toteutuksella. Vähintää pitäisi tosiaan saada valita adaptiivisen ja tavallisen välillä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- teve
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Marras 2012, 20:17
- Auto: F31 320dAx Business Sport
Kaivelin noita F30 arkistoja ja sieltä löysin seuraavan viestin:
Jouni33 kirjoitti:Eikö muut ole käyttänyt aktiivista säädintä myös tavalisena vakionopeuden säätimenä, sehän neuvotaan ohjekirjassakin (vähän epäselvästi mutta kyllä se siellä lukee). siis näin, laitetaan aktiivinenvakionopeuden säädin päälle ja painetaan pari sekuntia jompaa kumpaa säädintä jolla säädetään välimatkaa edellä ajavaan autoon, mittaristoon muuttuu tavalisen vakionpeuden säätimen merkkivalo ja säädin toimii kuin tavallinen vak. säädin, takaisin aktiiviseen palataan painamallasäädintä jolla säädetään välimatkaa edellä ajavaan autoon. Toivottavasti ymmärsitte tuota selostusta kokeilkaa toimiiko myös muilla samalla tavalla.
Toimiiko siis aktiivivakkari ym. ohjein myös ihan perusvakkarina?
t e v e
Jouni33 kirjoitti:Eikö muut ole käyttänyt aktiivista säädintä myös tavalisena vakionopeuden säätimenä, sehän neuvotaan ohjekirjassakin (vähän epäselvästi mutta kyllä se siellä lukee). siis näin, laitetaan aktiivinenvakionopeuden säädin päälle ja painetaan pari sekuntia jompaa kumpaa säädintä jolla säädetään välimatkaa edellä ajavaan autoon, mittaristoon muuttuu tavalisen vakionpeuden säätimen merkkivalo ja säädin toimii kuin tavallinen vak. säädin, takaisin aktiiviseen palataan painamallasäädintä jolla säädetään välimatkaa edellä ajavaan autoon. Toivottavasti ymmärsitte tuota selostusta kokeilkaa toimiiko myös muilla samalla tavalla.
Toimiiko siis aktiivivakkari ym. ohjein myös ihan perusvakkarina?
t e v e
[OO=[][]=OO]
teve kirjoitti:Kaivelin noita F30 arkistoja ja sieltä löysin seuraavan viestin:
Jouni33 kirjoitti:Eikö muut ole käyttänyt aktiivista säädintä myös tavalisena vakionopeuden säätimenä, sehän neuvotaan ohjekirjassakin (vähän epäselvästi mutta kyllä se siellä lukee). siis näin, laitetaan aktiivinenvakionopeuden säädin päälle ja painetaan pari sekuntia jompaa kumpaa säädintä jolla säädetään välimatkaa edellä ajavaan autoon, mittaristoon muuttuu tavalisen vakionpeuden säätimen merkkivalo ja säädin toimii kuin tavallinen vak. säädin, takaisin aktiiviseen palataan painamallasäädintä jolla säädetään välimatkaa edellä ajavaan autoon. Toivottavasti ymmärsitte tuota selostusta kokeilkaa toimiiko myös muilla samalla tavalla.
Toimiiko siis aktiivivakkari ym. ohjein myös ihan perusvakkarina?
t e v e
Toimii juurikin noin!