F31 kokemuksia

F30, F31, F32, F33, F34, F36
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Aweiss kirjoitti:Kulutus kuulostaa kohtuulliselta ottaen huomioon auton nelivetoisuuden ja korkeahkon omapainon...
Paljonkohan tuo kulutus on samassa tilanteessa vastaavassa dieselissä? Mielestäni tuo kulutus ei kuulosta kohtuulliselta, mutta ei myöskään ole kokemusta bensanelikosta. Eihän sen periaatteessa pitäisi matkassa syödä enempää kuin takatuuppari, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin...? Ainakaan Bemarin sivuilta luettuna ero ei pitäisi olla valtava:

320i:
Kaupunki l / 100 km 8,6–8,4 [8,1–8,0]
Maantie l / 100 km 4,9-5,0 [4,8-4,9]
EU-yhdistetty l/100 km 6,1-6,3 [5,9-6,0]

320i xDrive:
Kaupunki l / 100 km 9,0–8,9 [8,8–8,6]
Maantie l / 100 km 5,6–5,5 [5,2–5,1]
EU-yhdistetty l/100 km 6,8 [6,5-6,4]

320d:
Kaupunki l / 100 km 5,8 [5,4]
Maantie l / 100 km 3,8 [3,9]
EU-yhdistetty l/100 km 4,5-4,6 [4,4-4,5]

Eli ero on dieselin ja bensan välillä noin litran luokkaa, ja tavallisen ja xdriven noin litran matka-ajossa. Mulla menee matkassa sekalaisessa 60-110 kmh aika tarkalleen 4.1-4.2 l/100km joten ihmettelen mistä tuo melkein 4 litran ero tulee. Onko bemari jotenkin pilannut tuon bensakoneen hyötysuhteen vai onko se vain noin paljon tarkempi että sitä käskytetään oikein?

Dieselkoneen hyötysuhde on parempi ja sen lisäksi se ei ole niin kriittinen siitä että sitä kuormitetaan oikein kuin bensakone on, joten pertti perusjannu saa parempia kulutuslukemia dieselillä kuin bensalla. Ehkä nuo kaksi yhteenlaskettuna sitten saa noin isoja kulutuksia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aweiss
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Loka 2014, 10:57
Auto: F31 320iA xDrive

Moro
Kohtuullisella kulutuksella viittasin kaupunkikulutuksen 8l arvoa. Entinen etuveto Passatti 1.8TSI vei vastaavia lukuja kaupunkiajossa. Suuret lukemat venettä kiskottaessa eivät minua huoleta, koska vene on hinauksessa harvoin ja matka on lyhyt...
Aweiss
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Loka 2014, 10:57
Auto: F31 320iA xDrive

Nyt on ensimmäiset matka-ajot lumi-/sohjokelissä takana.
Hienosti toimii nelikko bemarissa. Kyyti on vakaata ja eleetöntä.
Hakkapeliitta 8 koossa 205/60/16 pelaa myöskin oivallisesti.
Ei ole etuvetoa ikävä... :thup:
AM70
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Maalis 2013, 22:25
Auto: F31 330dA xDrive Sport Line

Nyt on F31 320iA xDrive business Sport Linen (vm. -13) tilalla F31 330dA xDrive Sport Line ja suu on messingillä :thup: .
"Uutukainen" on 1,5 v vanha, siistissä kunnossa, 31tkm ajettu ja hyvillä varusteilla, joten tällä kohtaa käytetyn hankkiminen tuntui jopa selvästi "järkevältä" vrt uuden hankinta. Meno on vaivatonta ja säätyvä alusta vaikuttaa parin päivän kokemuksella hyvältä. Kesärenkaina normirenkaat (225/45 18") jotka tuntuvat hiljaisemmilta kuin edellisessä olleet RF-renkaat ... hyvä niin. Hyvä auto oli edellinenkin (esim. ei mitään vikaa), mutta ovat kyllä ihan eri autoja luonteeltaan.
Avatar
-Jeenyus-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
Auto: BMW F31 330dA M-Sport

Morjesta kaikille!

Itsekkin viikko sitten pääsin liittymään ensimmäistä kertaa elämässäni BMW:n leiriin. Kuten AM70 kirjoitti hankin itsekkin "uuden" reilu 1,5 vanhan tehdastakuulla olevan F31 330dA M-Sportin Saksasta. Huikea peli ja olen todella tyytyväinen! Entinen oli 7 vuotta vanha Audi A4 B8, hyvä auto sekin oli mutta onhan näissä kahdessa selvä ero. Omassa F31 on aikalailla kaikki muut varusteet paitsi; adaptive M alusta, surround view, vetokoukku, sähköpenkit muistilla ja xDrive. Saksasta hommattuna säästö oli kova, varsinkin, kun 135g päästöt eivät prosentuaalisesti hirveästi veroa tuo lisää.

Moottori on lähestulkoon täydellinen, ihan sopivan ripeä vehje ja viikonlopun n. 1300km reissu taittui keskikulutuksena 5,5l/100km, mielestäni ei paha. Ajo sisälsi mm. koko Lahden moottoritien molempiin suuntiin. Näin taajama ajona kulutus muutaman kymmenen minuutin matkalla näkyy menevän 7-8l/100km väliin. Ohjaus tuntuma on hyvä, kaasun vaste myös Comfort asetuksella terävä, toki Sport ja Sport+ sekin muuttuu ripeämmäksi, kun aloituskierrokset ovat valmiiksi korkeammat. Sport penkit ristiselän säädöllä ja nahoilla tuovat miellyttävät penkit, mutta mikäli auto on suorassa auringonpaisteessa pitkään on mustat penkit todella kuumat, toki tällöin voi käyttää ajastettua tuuletusta mutta se tahtoo unohtua aina. Harman Kardonit todella hyvät, en muista millaiset ne Hifit olivat soinniltaan, pitäisi testata vierekkäin jotta osaisi sanoa onko suurta eroa. JOS Suomesta ostaisin uutta autoa SAATTAISI hinnan vuoksi jäädä HK:t valitsematta. Tällöin kuitenkin pitäisin huolen, että kaikki tarvittavat puhelimen kytkentämahdollisuudet löytyvät, esim. Spotify sovellus on hyvä mutta hivenen vielä keskeneräinen.

Ei kaikki tietenkään ihan ruusuista ole. Rengasmelu on tosiaankin huonolla asfaltilla häiritsevä, alla 19'' M-Sportit ja tietenkin RunFlatit. Uudella asfaltilla menee todella smoothisti ja hiljaisesti mutta esim. paikoitellen Kehä III olevat kököt kohdat jurmuttavat pahasti. Pientä sirinää ja natinaakin on löydetty. Ilmeisesti, kun kojelauta lämpenee HUDin muovikehikko karkealla alustalla resonoi ja aiheuttaa sirinää, tosin tämän kuulee vasta, kun laittaa ämyrit hiljaiselle. Myös penkki nitisee vähän, kun ajetaan esim. kuoppaisella hiekkaparkkiksella, samoin samoissa olosuhteissa ovipaneelit "nirskuvat" kuopasta ajettaessa. Nämä asiat ovat katsottu nyt omien ehkä jopa liian kriittisten silmien läpi.

Kaikenkaikkiaan, kuitenkin hieno peli ja kuten edellä kirjoitti, että kyllä tuo moottori tekee auton! Väittäisin, että auto on luonteeltaan esim. 328i verrattuna ihan eri peli. Onhan se suoritusarvoltaan muistaakseni lähempänä 335i. Toki ääneltään dieseli on dieseli mutta hienot murinat kiihdytettäessä tuostakin lähtee.
RTFM
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Touko 2013, 23:39
Auto: F31 320ia business touring

Morjens.
Pari vuotta BMW ohjaimissa tulee kuun lopussa täyteen. Täytyypä sanoa että merkin vaihto oli oikea päätös. Muutamat pikkuharmit on takuuaikaa korjattu (nariseva ratin akseli, takasivuikkunoiden kutistuneet tiivisteet sekä takaiskareiden talvella irtoavat ja kolisevat pohjaanlyötikumit). Jarrut ovat vingahdelleet joskus märällä kelillä, mutta eipä se ole juuri haitannut. Hienosti biili toimii ja kohta 60tkm mittarissa. Parasta ovat loistavasti toimiva vaihteisto, ajo-ominaisuudet ja alhainen kulutus.

Edellisen merkin kanssa tuli mitta täyteen vuodessa ohjauksen ongelmien kanssa. Tämän lisäksi vaihdettiin etupyörien laakerit ja kerran auto jäi motarin varteen suoraan lennosta. Nämä siis 40tkm aikana...

Taitaa jalka vippaista kohta BMW liikkeeseen...
kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Nyt meni runflatit vaihtoon. Hankin summer star 225/50 17" renkaat ja ohjaus muuttui aivan älyttömästi. Samoin äänimaailma hiljeni ja pikkukuopat pehmenevät. Enää ei vetele uraisella tiellä. Ostin ensimmäistä kertaa ei merkkirenkaat. Katsotaan miten toimii sateella.
henqqa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Elo 2015, 08:21
Auto: F31 320d xDrive M-Sport
Paikkakunta: Kotka

Täälläkin tuli siirryttyä noin pari kuukautta sitten ekaa kertaa BMW:n leiriin. Autoksi valikoitui F31 320dX M-Sport, jossa on vielä lisäksi M-Performance Power Kit nostaen tehot -> 147kw/200hp ja väännöt -> 420Nm. Olen kerennyt ajella jo melkein 10tkm ja koko matkan keskikulutus on n. 5,8l/100km sisältäen hyvin paljon maantieajoa. Aikaisempi auto oli Audi A4 B8 2,0TDi, jolla mentiin suhteellisen samanlaista ajoa pitkän aikavälin kulutuksella 5,25l/100km. Joten sinäänsä suuremmat tehot, automaattiloota ja neliveto ei paljoa nostanut kulutusta. :thuup: Olen myös hieman kokeillut miten Eco Pro ja Comfort ajotyylit eroavat kulutuksiltaan, niin se on ehkä noin 0,1l/100km Eco Pron hyväksi. Joten hyvillä mielin voi ajella Comfortilla menemään, koska kaasuvaste on paljon nopeampi kuin Eco Prolla.

Yksi juttu mikä häiritsee on, että Adaptive M-Sport alustan jämäkintä moodia ei saa käyttöön esim. Comfort-asetuksella, koska alusta säätyy juurikin näiden ajotyylien perusteella. Toki korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen ymmärtänyt asian olevan. Halua olisi siis saada jämäkämpi alusta uhraamatta kulutusta, koska Sport-moodi saattaa kierrättää moottoria vielä moottoritienopeuksissakin 7-vaihteella kahdeksasta. Tosin yhden vähän hölmön kikkakonstin avulla sen saa suoritettua -> Sport-tyyli -> lootasta manuaalille :cools:

Huomenna olisikin ensimmäinen huolto tälle, niin katsotaan muuttuuko mieli hyvästä autosta johonkin suuntaan. :lol:
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

henqqa kirjoitti:
Yksi juttu mikä häiritsee on, että Adaptive M-Sport alustan jämäkintä moodia ei saa käyttöön esim. Comfort-asetuksella, koska alusta säätyy juurikin näiden ajotyylien perusteella. Toki korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen ymmärtänyt asian olevan. Halua olisi siis saada jämäkämpi alusta uhraamatta kulutusta, koska Sport-moodi saattaa kierrättää moottoria vielä moottoritienopeuksissakin 7-vaihteella kahdeksasta. Tosin yhden vähän hölmön kikkakonstin avulla sen saa suoritettua -> Sport-tyyli -> lootasta manuaalille :cools:
Omassa F34 pirssissä tuon voi kiertää siten että Sport -ajotilan asetuksissa ottaa pois moottorilta ja vaihdelaatikolta ne ns. sport-asetukset. Tällöin adaptiivinen m-sport -alusta on jäykemmällä asetuksella mutta moottori ja vaihteisto ns. perusasetuksessa. Sport+ sitten kierrättää korkeammalle ja kaasun vaste herkempi ja alusta jäykkä ja ajonhallinta dynaamisessa tilassa.
Ilekh
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 21:02

Autokuume on alkanut käydä sietämättömäksi ja kiikareissa olisi F31 320d pre-LCI-malli ja Saksasta olisi tarkoitus hakea. Tähän liittyen kysyisin vinkkejä F31:n omistajilta:
-Itsellä mielessä vähintään automaatti, nahkasisustus, professional navi ja parkkitutkat varusteiksi, onko jotain muuta mitä kannattaa ottaa?
-Onko F31:ssä ollut ongelmia panoraamakaton kanssa, vanhemmissa niitä on kuulemma joskus ollut?
-Mibkä kokoiset talvirenkaat kannattaa ottaa?
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

M-Sport, Harman&Kardon, sport automaatti 18" talvikumit
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Laajennettu mittaristo, vakiomittaristo on vaan niin aneemisen halvan näköinen kun vaan voi olla. Takaluukku sähköllä, se kyllä taitaa olla kaikis vakiona... Xenon valot. Halogeeneja ei paljon näy mutta niitäkin olen nähnyt ja tuontiautoja pääasias. Ja jos ei msporttia tuu niin ainakin msport ratti!
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Sporttijousitus on makukysymys jota minä en ainakaan halua. Samoin ylimääräiset tuumat vanteissa. Varmista että ajovalonupissa on A-asento (silloin taitaa olla xenonitkin aina), sporttiratti on vakiota parempi ja sähkötakaluukku touringeissa ihan vakiona. Jos parkkitutkat on vain takana niin ei ole niiden poiskytkentänappia, mielummin siis tutkat myös eteen. Sporttipenkit on ehdottoman hyvät ihan jo siksi että niissä on istuinosan kallistussäätö. Niissä on myös sivutukien leveyssäätö, eli mahtuu isommallakin takapuolella.
Emppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Huhti 2014, 19:39
Paikkakunta: Pk-seutu

Samaa mieltä edellisten kanssa, mutta itse vaatisin vähintään seuraavat:
- automaatti
- sport-penkit
- adaptiiviset Xenon-valot
- laajennettu mittaristo
- etu- ja takatutkat
- vähintään business-navi
- joku parempi kuin vakioratti, mielellään M-sport

Loput (hifit, renkaat ja vaikka tuo rattikin) voi aina päivittää, jos alkaa ahistaa. Kattoluukku, nahkapenkit, sähköinen vetokoukku jne. on sitten plussaa, riippuen myös tarpeesta.
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

BMW e90 kirjoitti:Laajennettu mittaristo, vakiomittaristo on vaan niin aneemisen halvan näköinen kun vaan voi olla. Takaluukku sähköllä, se kyllä taitaa olla kaikis vakiona... Xenon valot. Halogeeneja ei paljon näy mutta niitäkin olen nähnyt ja tuontiautoja pääasias. Ja jos ei msporttia tuu niin ainakin msport ratti!
Valitettavasti mittaristo ei miksikään kummene laajennetulla sisällöllä, ainoastaan pieni kosmeettinen parannus on hetkellinen kulutus. Mittaristo on tylsä mikä tylsä, vaikka yllättävän hieno pimeällä.

Vaikka yli kaiken tykkään valoista ja napeista, kolme vuotta (F31) hetkellistä "viisarikulutusta" seuranneena nykyinen virtuaalimittariston digitaalinen hetkellinen kulutus on suht ..ska. Yllättävää kyllä, viisariversiosta näki paljon tarkemman hetkellisen kulutuksen. Nykyisessä 5-sarjalaisessa tämän vuoksi hetkellinen kulutus jää seuraamatta, paitsi että sen saa onneksi lukuina mittariston keskiosaan.

Eli F30/31 kohdalla laajennettu mittaristo on yliarvostettua sanon ma :).

Vakiopenkit on kiistatta sairaan nolot sen hintaluokan auton, eli sporttipenkit ilman muuta.
X3 30e M-Sport 2022
GranC
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 94
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu

LuZiaN0 kirjoitti:
BMW e90 kirjoitti:Laajennettu mittaristo, vakiomittaristo on vaan niin aneemisen halvan näköinen kun vaan voi olla. Takaluukku sähköllä, se kyllä taitaa olla kaikis vakiona... Xenon valot. Halogeeneja ei paljon näy mutta niitäkin olen nähnyt ja tuontiautoja pääasias. Ja jos ei msporttia tuu niin ainakin msport ratti!
Valitettavasti mittaristo ei miksikään kummene laajennetulla sisällöllä, ainoastaan pieni kosmeettinen parannus on hetkellinen kulutus. Mittaristo on tylsä mikä tylsä, vaikka yllättävän hieno pimeällä.

Vaikka yli kaiken tykkään valoista ja napeista, kolme vuotta (F31) hetkellistä "viisarikulutusta" seuranneena nykyinen virtuaalimittariston digitaalinen hetkellinen kulutus on suht ..ska. Yllättävää kyllä, viisariversiosta näki paljon tarkemman hetkellisen kulutuksen. Nykyisessä 5-sarjalaisessa tämän vuoksi hetkellinen kulutus jää seuraamatta, paitsi että sen saa onneksi lukuina mittariston keskiosaan.

Eli F30/31 kohdalla laajennettu mittaristo on yliarvostettua sanon ma :).

Vakiopenkit on kiistatta sairaan nolot sen hintaluokan auton, eli sporttipenkit ilman muuta.
Vakiopenkeistä ei tarvitse edes puhua, mutta kyllähän laajennettu mittaristo antaa ryhtiä mittaristoon. Tämä menee samaan kastiin kuin että miksi ostaa 320:nen kun 316:lla pärjää..! Miksi ostaa Pro Navi kun voi TomTommilla navigoida?
xDrive
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 08:39
Auto: R45, ex 328i -14

LuZiaN0 kirjoitti:
Vakiopenkit on kiistatta sairaan nolot sen hintaluokan auton, eli sporttipenkit ilman muuta.
Makuasioita, mutta minulle sporttipenkit eivät sopineet.
Tarjouksessa oli jo sovittu sporttipenkit ja sport ratti.
Koeajon jälkeen pudotin ne kuitenkin pois.
Penkit tuntuivat ahdistavilta, vaikka olen laiha luuviulu. Ja säädöt oli asetettu leveimmilleen.
Sportratti jäi myös pois koska kehän välistä ei nähnyt mittaristoa kokonaan. Joko ylä tai alareunasta jäi hiukan pois.
Kun omistaa pitkät kädet ja jalat joutuu penkki olemaan takana vaikka selkänoja onkin pystyssä ja tällöin mittariston näyttö peittyy.
Normiratissa puolan ja keskiön väli oli muistaakseni 1,5 cm suurempi.
Autonhan ostan ainoastaan itselleni. Lisäksi vaihdossa ei saa noista varusteista senttiäkään enempää vaihdossa.
Varsinkin kun vaihtaa toiseen merkkiin. Se ei ole sitten enää minun ongelma jos seuraava ostajaehdokas haluaisi nuo varusteet.
Ilekh
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 21:02

Kiitoksia vastauksista! Pitää miettiä noita sport-penkkejä ja käydä koeajamassa. Itselle normialusta oli kyllä ihan tarpeeksi urheilullinen, voi olla että urheilualusta tuntuisi liiankin kovalta.

Kuuluuko Bluetooth muuten johonkin muuhun lisävarusteeseen tyyliin handsfree? Saksassa onneksi tuntuu olevan tämä suurimmassa osassa. Ja eikös se ole niin että Bluetooth streaming -tuki pitää hankkia vielä erikseen?
kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Olen kurvaillut nyt omalla 320:llä 1,5 vuotta ja 34 tkm. Kuten muutama edellinen on maininnut, on mittariston näkyminen kokonaisuudessaan pieni ongelma ilman msport-rattia. Itselläni on indvidual ratti, joka on mielestäni sopiva käteen. Tuonkin ratin osalta näkyvyys mittaristoon on vajaavainen. Siihen on tottunut, mutta nyt ottaisin uuteen autoon msport-ratin. Autoni on ilman laajennettua mittarinäyttöä. Nyt ottaisin senkin. Eniten autossa on mietittänyt ajoasennon löytyminen. Väillä kun vaimo ajelee autoa, tuntuu että menee viikko ennen kuin saa sporttipenkin asetuksen taas kohdilleen. Paras ajoasento on löytynyt kun selkänoja on aika takakenossa.
Pienistä huomioista huolimatta olen ollut autoon erittäin tyytyväinen. Ja vaikea on merkkiä vaihtaa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Epäilen että henkilöillä joilla ratti on mittariston tiellä, on väärä ajoasento. Eli penkki liian lähellä tai kaukana, selkänoja väärässä kulmassa tai vastaavaa. Minulla on sporttiratti ja ei itsellä eikä vaimolla ongelmaa ja pituuseroa kuitenkin sellaiset 17 cm.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin