Laitetaanpa omia kokemuksia autosta nyt kun tuli rekisteröidyttyäkin (lähinnä tuolla kysymyspuolella esittämääni kysymystä varten).
Tasan kymppitonni kilometrejä takana, ja kovasti positiivisen puolella kokemukset kallistuvat. Odotuksetkin autolle olivat kovat, ja täytyy sanoa, että ne ovat hyvin pitkälti täyttyneet. 2000-luvulla ei kokemusta Bemareista (vuokra- tai kaverin autoa enempää), vaan useammasta VAG-konsernin autosta sekä Volvosta. 90-luvulla mulla kyllä oli monta vuotta 316-tykki, joten siinä mielessä palasin juurille;-)
Omalla autoilu-urallani tämä auto on ensimmäinen dieselautoni sekä ensimmäinen automaattivaihteiseni. Nelivedosta oli aiemmin kokemusta, ja se oli oikeastaan listallani ensimmäisenä varusteista, jotka autooni halusin oli auto sitten minkä merkkinen tai mallinen hyvänsä. Toissakertainen autoni oli ensimmäinen nelivetoiseni, mihin rakastuin, mutta edelliseen ei sitä järkevästi saanut, mikä sitten harmitti koko kolmen vuoden leasing-ajan. Alkuvuoden xDrive-kampanja ja 3-sarjan farkkumallin uutuus ratkaisivat pelin tämän auton eduksi.
Monen muunkin kehuma voimalinja on autossa ensimmäinen asia, joka tulee mieleen. Moottori ja vaihteisto pelaavat hienosti yhteen. 184 heppainen dieselkone on teholtaan ja väännöltään aika ideaali arki-/normaalikäyttöön. Eihän tehoja ikinä liikaa ole, mutta ihan rehellisesti sanottuna, ei arkikäytössä autoon niitä tätä enempää kukaan tarvitse. Kun ei itselläni dieseleistä aiemmin kokemusta ollut, niin en tuohon koneen ääneen en ole niin kovin ihastunut, kun sitä bensakoneisiin vertaan. Bensa ei bemarissa ollut vaihtoehto, sillä sen päästöt ovat firman autopolitiikkaan hieman liian isot. Vaihteisto on pääosin upea. Pienen pieni miinus tulee manuaalilaatikkoa pidemmästä viiveestä - eli kun haluaa autoa liikuttaa reippaasti ja polkaisee kaasuun pohjaan, on viive manuaalia pidempi. Sport-moodin käyttöö auttaa tähän vähän eikä asia juuri häiritse, kun viiveen on oppinut. Tämä viive ei toki ole mikään Bemarin ominaisuus vaan koskee automaatteja ylipäänsä vs. manuaalit.
Yleinen laatu esimerkiksi viimeistelyssä on erinomaisella tasolla. Sähköinen takaluukku on itselleni uusi varuste ja varsin kätevä sellainen, ja huomaan sen käytöstä nauttivani, kun erinäistä tavaraa/ostoksia tulee usein lastailtua. Sisään kantautuvista äänistä moni on hieman valitellut, ja itse olen osittain samaa mieltä. Ei auto mielestäni mikään äänekäs ole, mutta ehkä tämän hintaluokan peliltä odottaisi vielä enemmän.
Eipä muuta tule mieleen. Yllä olevat muutamat pikkuvalitukset ovat tosiaan pieniä juttuja, ja jos pitäisi arvostella kokemukset autosta tähän mennessä, niin kouluarvosanoin antaisin 9,5. Ison hinnan vastineeksi saa erittäin hyvän ja laadukkaan auton. Onko auto sitten hintansa väärti? Siitä en ole ihan varma, ja sen jokainen arvioi ihan itse verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Oma autoni on leasing-peli, ja olen sitä pohtinut, että olisinko omalla rahalla auton ostanut, niin en rehellisesti osaa sanoa.
F31 kokemuksia
Onko kellään kokemuksia 320d EfficientDynamics-versiosta, eli 163 hevosvoiman pannusta? Automaagin kanssa? Ilmeisesti voemaa on selvästi enempi kuin 318d:ssä, vääntökäyrä 2750rpm asti sama kuin "täysvireisessä" 320d:ssä, vaikka huipputehot pienemmät...
Mulla siis tuo budget 316D Summer Edition malli. Nyt tasan kuukauden vanha auto ja kilsoja rapiat 3000. Kulutus on ollut sekalaisessa ajossa noin 5.2 litraa sadalla. Jos eco prolla ajelee nätisti niin alle 5 litran pitäisi päästä. Alla nyt 16" Dunlopin kitkat ja auto on todella hiljainen ajettava. Lisävarusteista ehdottamasti positiivisin on ollut tuo panoraamakattoluukku. Tuo autoon todella paljoa tilan tuntua lisää. Itse luukkuahan näillä keleillä ei auki voi pitää mutta hienosti se pelaa. Toinen onnistunut valinta oli comfort access. On se mukava avata paskainen luukku ilman käsiä. Meillä ainakin tuo toimii lähes 100% varmuudella ekalla potkulla.
Ajettavuus on erinomainen autossa varusteena tuo m-sport alustasarja ja sporttiratti sekä servotronic. Myös sporttipenkit ovat tästä lähtien BMW:ssä oltava kaksi edellistä oli perus jakkaroilla ja ne eivät todellakaan ole hyvät.
Lopuksi vielä että HK hifit on myös olleet hintansa väärti. Ei ne mitkään jumputus vehkeet ole mutta muuten ok. vehkeet.
Ajettavuus on erinomainen autossa varusteena tuo m-sport alustasarja ja sporttiratti sekä servotronic. Myös sporttipenkit ovat tästä lähtien BMW:ssä oltava kaksi edellistä oli perus jakkaroilla ja ne eivät todellakaan ole hyvät.
Lopuksi vielä että HK hifit on myös olleet hintansa väärti. Ei ne mitkään jumputus vehkeet ole mutta muuten ok. vehkeet.
Ei omia kokemuksia, mutta heillä lienee pari säkeistöä sanottavana aiheestaMcJones kirjoitti:Onko kellään kokemuksia 320d EfficientDynamics-versiosta, eli 163 hevosvoiman pannusta? Automaagin kanssa? Ilmeisesti voemaa on selvästi enempi kuin 318d:ssä, vääntökäyrä 2750rpm asti sama kuin "täysvireisessä" 320d:ssä, vaikka huipputehot pienemmät...
Fifth gear team test BMW 3 series 2013:
http://www.youtube.com/watch?v=gGzNea5EarY
Itse en kyllä ymmärrä tuota ED-mallia. Jos haluaa pihin vehkeen, ostaa sitten 316DA:n, jos haluaa kulkevan vehkeen niin 320DA:n (tai isompi). Muutaman euron säästö desilitran takia, mutta 20 heppaa menetettynä, ei oikein kuulosta järkevältä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
About neljä tonnia hintaeroa ED:n ja normi 20d:n välillä. Kolme tonnia eroa ED:n ja 18d:n välillä. Itsekään en ottaisi ED:tä vaan jos budjetissa pitäisi pysyä niin sitten 18d ja jos sen suorituskyky ei arkiliikenteessä jostain syystä miellyttäisi niin harkitsisin pientä tehon viilausta.
Häh? Eihän tuo hintaero ole kuin pari sataa (900€ sedanissa) tuon ED-mallin hyväksi, ainakaan bmw.fi-sivuston hinnaston mukaan. Eli noissa on sama hinta verottomana ja 20d:ssä hieman korkeampi vero. 318d ja 320d:n hintaero on se reilu 3000€.Henrik kirjoitti:About neljä tonnia hintaeroa ED:n ja normi 20d:n välillä. Kolme tonnia eroa ED:n ja 18d:n välillä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Hah, kappas. Heitti rivit silmissä pienen ruudun ansiosta ja näköjään katsoin xDriven kohdalta. Tosin touring version hintoja katsoin kun aihe on kuitenkin on F31.
320d EfficientDynamics Edition A Business Automatic 46 087,38€
320d TwinPower Turbo A Business Automatic 47 276,50€
Hintaero siis ~1190€ verojen kanssa. About sama ero vaikka tuon busineksen ja automaatin ottais pois.
320d EfficientDynamics Edition A Business Automatic 46 087,38€
320d TwinPower Turbo A Business Automatic 47 276,50€
Hintaero siis ~1190€ verojen kanssa. About sama ero vaikka tuon busineksen ja automaatin ottais pois.
Niin. Eli 1200€ farkussa ja sedanissa 900€. Ei mielestäni 21 hevosvoiman arvoista, mutta kuten sanottu niin jokanen tyylillään ja tuolle varmaan myös ottajia löytyy.Henrik kirjoitti:Hah, kappas. Heitti rivit silmissä pienen ruudun ansiosta ja näköjään katsoin xDriven kohdalta. Tosin touring version hintoja katsoin kun aihe on kuitenkin on F31.
320d EfficientDynamics Edition A Business Automatic 46 087,38€
320d TwinPower Turbo A Business Automatic 47 276,50€
Hintaero siis ~1190€ verojen kanssa. About sama ero vaikka tuon busineksen ja automaatin ottais pois.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Asiaa voi tietysti tarkastella kahdelta kantilta; ostanko ED-malliin 1200€:llä 21 hevosta lisää vai myynkö 20d mallista 21 hevosta 1200€:hen . Varmaan ED malli myy oman osansa, mutta minäkään en tosiaan ED mallia valitsisi siis en valinnut.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Eikös nuo ED mallit ole tehty lähinnä firmoille verokikkailuja varten? Edellisessä firmassa ainakin ed malli onnistui päästöjen mukaan, mutta normi ei.
Viimeksi muokannut Anssi79, 19 Marras 2013, 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Päästöthän tuossa on pienemmät kuin 316deessäAnssi79 kirjoitti:Eikös nuo ED mallit ole tehty lähinnä firmoille verokikkailuja varten? Edellisessä firmassa inakin ed malli onnistui päästöjen mukaan, mutta normi ei.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Erittäin tarpeellinen varuste kun turvavyön liitin on niin piilossa. Jatkopala tulee ilmeisesti jenkeistä. Onko tietoa täyttääkö ko. jatkopalat ns. eurooppalaiset turvallisuusmääräykset ja onko ne luvallisia käyttää (ei tietoa onko jotain määräyksiä tms.)? Tärkeintä toki että onhan ne turvallisia käyttää?RTFM kirjoitti:Tuolta tilasin jatkokappaleen. Jos netistä yrittää löytää F30 tai F31 muihin malleihin sopivan, niin ei löydy. http://www.amazon.com/gp/aw/d/B008CPV8U6" onclick="window.open(this.href);return false;. Itse tilasin noista lyhimmän, joka pelaa mainiosti.
Eiköhän luistoneston saa tilapäisesti pois...
Jenkeistä tuli, E4-tarra on omani takapuolella ja DOM eli nähtävästi Date-Of-Manufactured 07/13. Muuta en oikein osaa sanoa.s157431 kirjoitti: Erittäin tarpeellinen varuste kun turvavyön liitin on niin piilossa. Jatkopala tulee ilmeisesti jenkeistä. Onko tietoa täyttääkö ko. jatkopalat ns. eurooppalaiset turvallisuusmääräykset ja onko ne luvallisia käyttää (ei tietoa onko jotain määräyksiä tms.)? Tärkeintä toki että onhan ne turvallisia käyttää?
OK, toisaalta voisi kuvitella että jenkeissä ei kukaan uskalla myydä turvattomia apuvälineitä varsinkin jos business on pitkäaikaista. Korreloikohan E4 standardi jotenkin eurooppalaisten standardien kanssa?Henrik kirjoitti:Jenkeistä tuli, E4-tarra on omani takapuolella ja DOM eli nähtävästi Date-Of-Manufactured 07/13. Muuta en oikein osaa sanoa.s157431 kirjoitti: Erittäin tarpeellinen varuste kun turvavyön liitin on niin piilossa. Jatkopala tulee ilmeisesti jenkeistä. Onko tietoa täyttääkö ko. jatkopalat ns. eurooppalaiset turvallisuusmääräykset ja onko ne luvallisia käyttää (ei tietoa onko jotain määräyksiä tms.)? Tärkeintä toki että onhan ne turvallisia käyttää?
Tuota minäki ajattelin, että tuskin ihan mitään skeidaa uskaltavat myydä tai edes saavat myydä.s157431 kirjoitti: OK, toisaalta voisi kuvitella että jenkeissä ei kukaan uskalla myydä turvattomia apuvälineitä varsinkin jos business on pitkäaikaista. Korreloikohan E4 standardi jotenkin eurooppalaisten standardien kanssa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10 Loka 2013, 21:56
- Auto: F31 328iA xDrive M-sport
- Paikkakunta: Helsinki
Morjens!
Täällä yksi uusi bemaristi ilmoittautuu foorumille.
Noin puolitoista viikkoa sitten sain viimein noutaa yli neljä kuukautta odottelemaani F31 328iA xDrive M-sportin Espoon Laakkoselta. Kylläpä oli odottavan aika pitkä.
Kohtuu paljon tuli tähän ensimmäiseen bemariini ladattua varusteita, esim:
- Melbourne punainen metalli väri
- M-sport paketti
- Nahka Dakota Coral red urheilujakkarat
- Individual jalopuu koristeet
- Business automaatti
- Limited xDrive Edition
- Sportti-vaihteet
- ratin lämmitys
- tummennetut lasin harmaalla yläreunalla
- sähköinen ristiseläntuki eteen
- Adaptiiviset valot (esim. pitkät väistää vastaantulijoita)
- valopaketti
- proffa navi + bluetooth pfofessional
- laajennettu mittaristo
- Harman Kardonit
- mustat munuaiset ynnä muuta pientä
Nyt on noin 600 kilsaa mittarissa, ja kyllä tuntuu varsin namulta ajettavalta. Kerkesin jo kummastelemaan mureita moottorin ääniäkin, mutta ilmeisesti tässä mallissa ne huijataan jo kaiuttimien kautta. No, ei se mitään, kuulostaa silti kivalta.
Jotain häikkää on vielä ollut internet-yhteydessä bluetoothin kautta (tethering kyllä käytössä) sekä iPhone5:en, että galaxy note 3:en kanssa, mutta katsotaan, miten käy, kun saan jossain vaiheessa snap in adatperin iPhoneen.
Täällä yksi uusi bemaristi ilmoittautuu foorumille.
Noin puolitoista viikkoa sitten sain viimein noutaa yli neljä kuukautta odottelemaani F31 328iA xDrive M-sportin Espoon Laakkoselta. Kylläpä oli odottavan aika pitkä.
Kohtuu paljon tuli tähän ensimmäiseen bemariini ladattua varusteita, esim:
- Melbourne punainen metalli väri
- M-sport paketti
- Nahka Dakota Coral red urheilujakkarat
- Individual jalopuu koristeet
- Business automaatti
- Limited xDrive Edition
- Sportti-vaihteet
- ratin lämmitys
- tummennetut lasin harmaalla yläreunalla
- sähköinen ristiseläntuki eteen
- Adaptiiviset valot (esim. pitkät väistää vastaantulijoita)
- valopaketti
- proffa navi + bluetooth pfofessional
- laajennettu mittaristo
- Harman Kardonit
- mustat munuaiset ynnä muuta pientä
Nyt on noin 600 kilsaa mittarissa, ja kyllä tuntuu varsin namulta ajettavalta. Kerkesin jo kummastelemaan mureita moottorin ääniäkin, mutta ilmeisesti tässä mallissa ne huijataan jo kaiuttimien kautta. No, ei se mitään, kuulostaa silti kivalta.
Jotain häikkää on vielä ollut internet-yhteydessä bluetoothin kautta (tethering kyllä käytössä) sekä iPhone5:en, että galaxy note 3:en kanssa, mutta katsotaan, miten käy, kun saan jossain vaiheessa snap in adatperin iPhoneen.
- Juke
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 227
- Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
- Auto: F30 328iA xDrive M Performance
- Paikkakunta: Tampere
Onnea hienolle autolle!eski69 kirjoitti:Morjens!
Täällä yksi uusi bemaristi ilmoittautuu foorumille.
Noin puolitoista viikkoa sitten sain viimein noutaa yli neljä kuukautta odottelemaani F31 328iA xDrive M-sportin Espoon Laakkoselta. Kylläpä oli odottavan aika pitkä.
Kohtuu paljon tuli tähän ensimmäiseen bemariini ladattua varusteita, esim:
- Melbourne punainen metalli väri
- M-sport paketti
- Nahka Dakota Coral red urheilujakkarat
- Individual jalopuu koristeet
- Business automaatti
- Limited xDrive Edition
- Sportti-vaihteet
- ratin lämmitys
- tummennetut lasin harmaalla yläreunalla
- sähköinen ristiseläntuki eteen
- Adaptiiviset valot (esim. pitkät väistää vastaantulijoita)
- valopaketti
- proffa navi + bluetooth pfofessional
- laajennettu mittaristo
- Harman Kardonit
- mustat munuaiset ynnä muuta pientä
Nyt on noin 600 kilsaa mittarissa, ja kyllä tuntuu varsin namulta ajettavalta. Kerkesin jo kummastelemaan mureita moottorin ääniäkin, mutta ilmeisesti tässä mallissa ne huijataan jo kaiuttimien kautta. No, ei se mitään, kuulostaa silti kivalta.
Jotain häikkää on vielä ollut internet-yhteydessä bluetoothin kautta (tethering kyllä käytössä) sekä iPhone5:en, että galaxy note 3:en kanssa, mutta katsotaan, miten käy, kun saan jossain vaiheessa snap in adatperin iPhoneen.
Äänet muuttuvat vielä makeimmiksi, kun vaihdat M Performance takapöntön
Ajamisen Iloa!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21 Touko 2013, 23:39
- Auto: F31 320ia business touring
Kohta vuosi takana F31 kanssa ja tyytyväisiä ollaan oltu. Jos ratin akselin pientä narinaa pakkasella ja jarrujen ajoittaista vinkumista märällä kelillä ei huomioida, niin kulkupeli on ollut loistava! Parhaat puolet ovat yleinen laadukkuus, vaihteisto, kulku maantiellä ja kulutus. Ensimmäistä huoltoa ajotietokone näyttää 31tkm kohdalle. Pari viikkoa ja sinne siis...