F31 kokemuksia
Pitää paikansa että tuo ei ole suositeltu koko... Ajattelin että toi 205:set näyttää vähän liian kapeilta. Tuntuu vaikealta uskoa, että vois noin pieni muutos renkaan leveydessä mitään vaikuttaa. Sedanissa varmaan onkin noin, että edestä kuuluu rapina. Farkussa vaan takaa tuleva ropina on niin paljon kovempi, että peittää etupyörien ääntä. Pitää varmaan kokeilla pikasen nostaa paineita.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Uskon, että se voi vaikuttaa alustageometriaan ja ajettavuuteen negatiivisesti jos käyttää sellaista rengaskokoa jota autonvalmistaja ei edes ensisijaisesti suosittele missään taulukoissa tai auton tiedoissa. Minusta koko 205/60R16 näyttää talvirenkain ihan riittävän siistiltä. 215/55R16 on väärä koko, vaikka se mahtuukin pyörimään yms.
Vanteetkin vaikuttaa ajettavuuteen ja alustan&renkkaitten toimivuuteen. Alkuperäiset vanteet on toki laadukkaimmat. Tarvikkeissa löytyy huippulaatuisia ja myös ihan kuraakin.
Laitan ihan samankokoiset kesärenkaatkin (vanteet jo tilattu), koska vaikka olen alle 40v, minulle tärkeintä on vakaa ja vatuloimaton ajettavuus ja siksi pysyn kesarenkaassakin pienimmässä rengaskoossa, vaikka se voi jostain ulkopuolisesta näyttääkin nololta F30:n alla. Meinasin aluksi hommata 17-tuumaisen vanne&rengas-satsin, mutta pysyn 16-koossa koska mun mielestä se näyttää kuitenkin ihan hyvältä F30:ssa vaikka moni onkin ehkä muuta mieltä. Itselleni minä tosin auton ostinkin enkä muille. Minusta paljon hassummalta näyttää F30:ä isompi E-sarjan mese (se uusin korimalli), kun siinä on 16-tuuman vanteet.
Vanteetkin vaikuttaa ajettavuuteen ja alustan&renkkaitten toimivuuteen. Alkuperäiset vanteet on toki laadukkaimmat. Tarvikkeissa löytyy huippulaatuisia ja myös ihan kuraakin.
Laitan ihan samankokoiset kesärenkaatkin (vanteet jo tilattu), koska vaikka olen alle 40v, minulle tärkeintä on vakaa ja vatuloimaton ajettavuus ja siksi pysyn kesarenkaassakin pienimmässä rengaskoossa, vaikka se voi jostain ulkopuolisesta näyttääkin nololta F30:n alla. Meinasin aluksi hommata 17-tuumaisen vanne&rengas-satsin, mutta pysyn 16-koossa koska mun mielestä se näyttää kuitenkin ihan hyvältä F30:ssa vaikka moni onkin ehkä muuta mieltä. Itselleni minä tosin auton ostinkin enkä muille. Minusta paljon hassummalta näyttää F30:ä isompi E-sarjan mese (se uusin korimalli), kun siinä on 16-tuuman vanteet.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Saman huomannut, rosoisella pinnalla juurikin kuin kuvailit, kuin kuulalaakereilla ajelisi. Allekirjoitan myös yllättävän kovan nastojen jurnutuksen. Otin 16" pikkunakit juurikin minimoidakseni rengasäänet, mutta rohkenisin väittää että äänieroa isompiin ei huomaisi. Toivottavasti odottamani hiljainen Bmw löytyy kesän myötä kesärenkailla.kimmov kirjoitti:Pääasiassa positiivisia kokemuksia. Täydellä luistonestolla auto ei kyllä lähde vahingossakaan lapasesta. Kun pudottaa sen vähän sallivammaksi, niin ei jää etuvetoisten jalkoihin. Nastarenkaat pitää mielestäni liian kovaa ropinaa.. taitaa tulla tuolta kontin puolelta (farmari) suurin osa möykästä.
Tasaisella jäällä ja asvaltilla menee kuin juna. Mutta jos ajaa tiekarhun jäljiltä olevalla pinnalla (missä on pieniä uria) auto on kuin kuulalaakereilla... ei meinaa tie riittää. Mitä mieltä, voisko olla pyöränkulmissa / renkaissa / paineissa vikaa? Alla Michelin X-ice 215/55/16. Paineet n. etu 2,4 ja taka 2,6.
Ps. Auto on todella lämmin kovillakin pakkasilla.
Moni pelotteli että "ongelmissa olet takavetoisen kanssa talvella". Täytyy sanoa että suurin talviajon plussa tulee etenemisestä:
Tämähän tuntuu nelivedolta verraten aiempiin etuvetoisiini, tosin hieman halvemmasta hintaryhmästä. Itsekin vasta kokeilin seuraavaa astetta luistonestosta, auto muuttui todella mukavaksi sallien mukavasti sladitella
Lämpiävyys on mielestäni huippuluokkaa. Edelleen jurppii takalasien huurtuminen pakkaskeleillä, jos takapenkillä kyytiläisiä. Olen kokeillut ilmastointia, nostanut puhallinnopeutta, suuntaillut ilmaventtiileitä, mutta ei tunnu auttavan. Onkohan paksut pilarit syynä ettei ilma pääse hyvin takasivulaseille?
X3 30e M-Sport 2022
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 51
- Liittynyt: 01 Maalis 2013, 22:25
- Auto: F31 330dA xDrive Sport Line
Tuli vasta näin tilauksen jälkeen koeajettua 320dA Touring ja 328iA Sedan. Molemmista jäi yksi asia päälimmäisenä mieleen eli vetoluistonestorajoittimen toiminta (josta täällä paljon jo kirjoitettukin). Eli molemmissa malleissa järjestelmä aktivoitui helposti jopa sulalla asfaltilla --> ei kovin hyvä juttu. Lumipinnalla rajoittimen merkkivalo vilkkui vielä selvästi herkemmin (melkein kaikissa liikkeellelähdöissä). Vasta tuo sport+ -asetus poistaa "ongelman" jolloin luistonesto ei ole toiminnassa.
Muuta:
Bensa sedan selvästi hiljaisempi auto kuin diesel-farkku. Molemmissa oli RFT nastarenkaat.
Toiveissa on että tilaamani 320iA xDrive Touring kitkarenkailla toimisi sekä luistonestojärjestelmän suhteen paremmin (aktoituu harvemmin/vähemmän helposti) ja auto olisi myös hiljaisempi kitkojen vuoksi (näin voisi olettaa).
Nykyinen Audi A4 quattro kitkoilla on hiljainen ja pito silti hyvä eikä vetoluistonesto kiihdyttäessä puutu peliin kovinkaan helposti, ei ainakaan koskaa "häiritsevästi", joten voisi kuvitella että xDrivekin toimii samaan tapaan ...
Mielestäni Bmw:n laatuvaikutelma kokonaisuutena parempi kuin Audissa.
Muuta:
Bensa sedan selvästi hiljaisempi auto kuin diesel-farkku. Molemmissa oli RFT nastarenkaat.
Toiveissa on että tilaamani 320iA xDrive Touring kitkarenkailla toimisi sekä luistonestojärjestelmän suhteen paremmin (aktoituu harvemmin/vähemmän helposti) ja auto olisi myös hiljaisempi kitkojen vuoksi (näin voisi olettaa).
Nykyinen Audi A4 quattro kitkoilla on hiljainen ja pito silti hyvä eikä vetoluistonesto kiihdyttäessä puutu peliin kovinkaan helposti, ei ainakaan koskaa "häiritsevästi", joten voisi kuvitella että xDrivekin toimii samaan tapaan ...
Mielestäni Bmw:n laatuvaikutelma kokonaisuutena parempi kuin Audissa.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Mitä mieltä raati, meneekö hyvä auto pilalle jos jättää sähkösäätöiset penkit ruksimatta? Kävin tänään ajamassa 320i M-sport -mallia jossa manuaalisäätöisillä penkeillä sai istuinosan melkein lattiaan kiinni. Melko suuren heilautusliikkeen saa tehdä että saa penkin takaisin ylemmäs. Kahden kuskin taktiikalla tuo voi käydä hermoon joskus kun tykätään eukon kanssa istua eri korkeudella.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ei varmasti mene tuon takia pilalle. Kyllähän ne muistilliset penkit helpottaa kahdella kuskilla, mutta henk. koht. laittaisin rahat johonkin muuhun varusteeseen.///Marko kirjoitti:Mitä mieltä raati, meneekö hyvä auto pilalle jos jättää sähkösäätöiset penkit ruksimatta? Kävin tänään ajamassa 320i M-sport -mallia jossa manuaalisäätöisillä penkeillä sai istuinosan melkein lattiaan kiinni. Melko suuren heilautusliikkeen saa tehdä että saa penkin takaisin ylemmäs. Kahden kuskin taktiikalla tuo voi käydä hermoon joskus kun tykätään eukon kanssa istua eri korkeudella.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Mulla taas menee pasmat ihan sekaisin jos joku koskee penkkeihin, itse en raaskinut sähköjä ottaa. Onneksi 99% tulee itse ajettua (ja ilmaissut vaimolle että valitse: penkinsäädöt tai ulko-ovi ) . Varmaan loistavat jos usein joutuu säätöjä ruuvaan, ja voisi ajatella että saa sähköillä säädettyä penkin tarkemmin.///Marko kirjoitti:Mitä mieltä raati, meneekö hyvä auto pilalle jos jättää sähkösäätöiset penkit ruksimatta? Kävin tänään ajamassa 320i M-sport -mallia jossa manuaalisäätöisillä penkeillä sai istuinosan melkein lattiaan kiinni. Melko suuren heilautusliikkeen saa tehdä että saa penkin takaisin ylemmäs. Kahden kuskin taktiikalla tuo voi käydä hermoon joskus kun tykätään eukon kanssa istua eri korkeudella.
X3 30e M-Sport 2022
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Meillä taas toimi sikäli hyvin, että meillä penkin asento muuten sama, mutta minulla korkeus aivan pohjassa ja toisella puoliskolla korkeus vähän ylempänä. Eli helppoa säätää taas omiin asetuksiin.LuZiaN0 kirjoitti:Mulla taas menee pasmat ihan sekaisin jos joku koskee penkkeihin, itse en raaskinut sähköjä ottaa. Onneksi 99% tulee itse ajettua (ja ilmaissut vaimolle että valitse: penkinsäädöt tai ulko-ovi ) . Varmaan loistavat jos usein joutuu säätöjä ruuvaan, ja voisi ajatella että saa sähköillä säädettyä penkin tarkemmin.///Marko kirjoitti:Mitä mieltä raati, meneekö hyvä auto pilalle jos jättää sähkösäätöiset penkit ruksimatta? Kävin tänään ajamassa 320i M-sport -mallia jossa manuaalisäätöisillä penkeillä sai istuinosan melkein lattiaan kiinni. Melko suuren heilautusliikkeen saa tehdä että saa penkin takaisin ylemmäs. Kahden kuskin taktiikalla tuo voi käydä hermoon joskus kun tykätään eukon kanssa istua eri korkeudella.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Berliinissä Bmw-showroomissa oli nähtävillä 328i m-sporttina. Kävin koeistumassa. Nyt F3x-sarja alkoi olla jo aika käteenistuva, kun sporttipenkit tukee hyvin ja ratti on nahkoineen mainio.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Ei varmaan.Antinontoxic kirjoitti:Ei varmasti mene tuon takia pilalle. Kyllähän ne muistilliset penkit helpottaa kahdella kuskilla, mutta henk. koht. laittaisin rahat johonkin muuhun varusteeseen.///Marko kirjoitti:Mitä mieltä raati, meneekö hyvä auto pilalle jos jättää sähkösäätöiset penkit ruksimatta? Kävin tänään ajamassa 320i M-sport -mallia jossa manuaalisäätöisillä penkeillä sai istuinosan melkein lattiaan kiinni. Melko suuren heilautusliikkeen saa tehdä että saa penkin takaisin ylemmäs. Kahden kuskin taktiikalla tuo voi käydä hermoon joskus kun tykätään eukon kanssa istua eri korkeudella.
Itse laittaisin sen n.1400e Navi Proon ja Head Upiin ellet ottanut sellaisen (täällä postauksessa ei löydy tilaamasi lisävarustelista).
- - -
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Hyvältä näyttää! Oliko auton väri Glacier silver?Hiace kirjoitti:Berliinissä Bmw-showroomissa oli nähtävillä 328i m-sporttina. Kävin koeistumassa. Nyt F3x-sarja alkoi olla jo aika käteenistuva, kun sporttipenkit tukee hyvin ja ratti on nahkoineen mainio.
Koska tuo varustelista tulee luultavasti vielä ajan saatossa hieman muuttumaan, laitan sen esille sitten kun tilaus menee punaiselle. Business navi ja Hudi on tulossa ainakin.masiaro kirjoitti: Itse laittaisin sen n.1400e Navi Proon ja Head Upiin ellet ottanut sellaisen (täällä postauksessa ei löydy tilaamasi lisävarustelista).
Loistavaa///Marko kirjoitti:Hyvältä näyttää! Oliko auton väri Glacier silver?Hiace kirjoitti:Berliinissä Bmw-showroomissa oli nähtävillä 328i m-sporttina. Kävin koeistumassa. Nyt F3x-sarja alkoi olla jo aika käteenistuva, kun sporttipenkit tukee hyvin ja ratti on nahkoineen mainio.
Koska tuo varustelista tulee luultavasti vielä ajan saatossa hieman muuttumaan, laitan sen esille sitten kun tilaus menee punaiselle. Business navi ja Hudi on tulossa ainakin.masiaro kirjoitti: Itse laittaisin sen n.1400e Navi Proon ja Head Upiin ellet ottanut sellaisen (täällä postauksessa ei löydy tilaamasi lisävarustelista).
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Samalla varaosanrolla se ainakin on kuin sedanissa.AM70 kirjoitti:F30-mallin takapään kolinoista (iskarien yläpäät ?) on paljon täällä kijoitettu. Mahtaako olla vain F30:n ongelma vai onko samaa ongelmaa kenelläkään esiintynyt F31:n kanssa ?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 51
- Liittynyt: 01 Maalis 2013, 22:25
- Auto: F31 330dA xDrive Sport Line
Just. Toivottavasti maaliskuun tuotannosta alkaen olisi jo asia korjattu ...J1978 kirjoitti:Samalla varaosanrolla se ainakin on kuin sedanissa.AM70 kirjoitti:F30-mallin takapään kolinoista (iskarien yläpäät ?) on paljon täällä kijoitettu. Mahtaako olla vain F30:n ongelma vai onko samaa ongelmaa kenelläkään esiintynyt F31:n kanssa ?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Sain eilen oman F31:n ja pakko sanoa, että 18" run flat-renkaat yllättivät todella positiivisesti. Auto ei vetele yhtään ja ohjauksessa on hyvä tuntuma tiehen Servotronicin kanssa. Ovat kyllä kehittyneet 5 vuodessa todella paljon, ainakin kesärenkaissa. Eli ei syytä vaihtaa normaaleihin renkaisiin ainakaan vielä... aikana näyttää mitä kuluminen tekee, mutta ainakin E91 oli aivan hirveä ajaa kuluneilla ensiasennus run flateilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 51
- Liittynyt: 01 Maalis 2013, 22:25
- Auto: F31 330dA xDrive Sport Line
Mukava kuulla välillä positiivistakin palautetta RF-renkaista. Oma F31 320iA xDrive Sport Line saapuu toukokuun lopulla ja otin siihen sekä kesä- että talvirenkaatkin RF-renkailla (225/17").lao kirjoitti:Sain eilen oman F31:n ja pakko sanoa, että 18" run flat-renkaat yllättivät todella positiivisesti. Auto ei vetele yhtään ja ohjauksessa on hyvä tuntuma tiehen Servotronicin kanssa. Ovat kyllä kehittyneet 5 vuodessa todella paljon, ainakin kesärenkaissa. Eli ei syytä vaihtaa normaaleihin renkaisiin ainakaan vielä... aikana näyttää mitä kuluminen tekee, mutta ainakin E91 oli aivan hirveä ajaa kuluneilla ensiasennus run flateilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 18:20
- Auto: F11 530 xda, F21 114i, 964
- Paikkakunta: Pori
Onko muilla ollut tällaisia vikoja?
Radion kuuluvuus on todella huono, verrokkina e91 suhisee jopa täällä ruuhka-Suomessa, lapissa kuuluvuus oli onneton.
Jarrut: jonkinlainen tehostin tjsp tekee liikennevaloihin pysähtymisestä helposti nytkähtävän, aivan kuin auto itse jarruttaisi aivan lopussa.
Nastakumeiksi valitsin hakka7 ei rf koossa 16" ja ne ovat tolkuttoman äänekkäät aiemman vara-f30 rf kumeihin verrattuna. Vetelyä ei kummassakaan ole ollut havaittavissa.
Radion kuuluvuus on todella huono, verrokkina e91 suhisee jopa täällä ruuhka-Suomessa, lapissa kuuluvuus oli onneton.
Jarrut: jonkinlainen tehostin tjsp tekee liikennevaloihin pysähtymisestä helposti nytkähtävän, aivan kuin auto itse jarruttaisi aivan lopussa.
Nastakumeiksi valitsin hakka7 ei rf koossa 16" ja ne ovat tolkuttoman äänekkäät aiemman vara-f30 rf kumeihin verrattuna. Vetelyä ei kummassakaan ole ollut havaittavissa.