Rattiakselin narinan poistuu läpivientikumin voitelulla/uusimalla se kokonaan. Jarruvinkunan saa pois viistämällä jarrupalat ja teettämällä jonkun jarrupaloja koskevan käsittelyn. Noi toimenpiteet on tehty huollossa takuuseen omaankin autoon ja nuo ongelmat ovat poistuneet.RTFM kirjoitti:Kohta vuosi takana F31 kanssa ja tyytyväisiä ollaan oltu. Jos ratin akselin pientä narinaa pakkasella ja jarrujen ajoittaista vinkumista märällä kelillä ei huomioida, niin kulkupeli on ollut loistava! Parhaat puolet ovat yleinen laadukkuus, vaihteisto, kulku maantiellä ja kulutus. Ensimmäistä huoltoa ajotietokone näyttää 31tkm kohdalle. Pari viikkoa ja sinne siis...
F31 kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
- Auto: 520da x-drive g31 2017
Nyt on takana ensimmäinen takuuhuolto ja 3 tkm:ä. Radion lievä särinä ja ohjauksen puoltaminen eri toten uraisella tiellä veivät huoltoon. Testeri näytti, että radio menee vaihtoon ja puoltamiseen löytyi syy: ilmanpaineet olivat pahasti pielessä. Yhdessä renkaassa oli painetta vain 1,5 bar (rengaspainevalo syttyi juuri ennen huoltoon vientiä.)
Uusi radio laitettiin tilaukseen, ja paineiden lisäämiset (edessä muistaakseni nyt 2,6 ja takana 3,1 RFLAT) korjasivat
ohjausongelmat.
Uusi radio laitettiin tilaukseen, ja paineiden lisäämiset (edessä muistaakseni nyt 2,6 ja takana 3,1 RFLAT) korjasivat
ohjausongelmat.
- Juke
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 227
- Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
- Auto: F30 328iA xDrive M Performance
- Paikkakunta: Tampere
Taidan hoitaa ton narinan seuraavassa huollossa + takaovien kutistuneet listat... - jarrut... M jarrut on käyttäytynyt oikein hyvin.J1978 kirjoitti:Rattiakselin narinan poistuu läpivientikumin voitelulla/uusimalla se kokonaan. Jarruvinkunan saa pois viistämällä jarrupalat ja teettämällä jonkun jarrupaloja koskevan käsittelyn. Noi toimenpiteet on tehty huollossa takuuseen omaankin autoon ja nuo ongelmat ovat poistuneet.RTFM kirjoitti:Kohta vuosi takana F31 kanssa ja tyytyväisiä ollaan oltu. Jos ratin akselin pientä narinaa pakkasella ja jarrujen ajoittaista vinkumista märällä kelillä ei huomioida, niin kulkupeli on ollut loistava! Parhaat puolet ovat yleinen laadukkuus, vaihteisto, kulku maantiellä ja kulutus. Ensimmäistä huoltoa ajotietokone näyttää 31tkm kohdalle. Pari viikkoa ja sinne siis...
Ajamisen Iloa!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21 Touko 2013, 23:39
- Auto: F31 320ia business touring
Eka huolto takana. 30300km ajettu, viimeinen 3tkm keskikulutus 6,3l/100km. Tietsikka näytti vielä 2tkm huoltoon. Huollon hinta oli kohtuullinen 260€, joskin mikrosuodattimen ja vaihtotöiden hinta on suurehko, noin 100€.
Huollon jälkeen tietsikka näyttää 22tkm huoltoon. Kasvaakohan määrä joidenkin kilometrien jälkeen
Huollon jälkeen tietsikka näyttää 22tkm huoltoon. Kasvaakohan määrä joidenkin kilometrien jälkeen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Mulla teki ihan saman ekassa huollossa, että seuraava huolto on 22 tkm päässä. Tällöin autolla oli ajettu 24502 km ja keskikulutus oli 9l huitamilla, Nyt mittarissa 32000 km ja huoltoon 18000 km.RTFM kirjoitti:Eka huolto takana. 30300km ajettu, viimeinen 3tkm keskikulutus 6,3l/100km. Tietsikka näytti vielä 2tkm huoltoon. Huollon hinta oli kohtuullinen 260€, joskin mikrosuodattimen ja vaihtotöiden hinta on suurehko, noin 100€.
Huollon jälkeen tietsikka näyttää 22tkm huoltoon. Kasvaakohan määrä joidenkin kilometrien jälkeen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21 Touko 2013, 23:39
- Auto: F31 320ia business touring
Näyttää tuo kilsamäärä huoltoon lisääntyvän . Tonni ajettu huollon jälkeen ja huoltoon matkaa 23tkm. Eli 2tkm on määrä lisääntynyt huollon jälkeisestä 22tkm:stä.
Huollossa vaihdettiin kampanjana vedenpoistoventtiilit ja tarkastettiin jakopää. Jakopäästä ei löytynyt vikoja, tai ei ainakaan kerrottu mitään...
Huollossa vaihdettiin kampanjana vedenpoistoventtiilit ja tarkastettiin jakopää. Jakopäästä ei löytynyt vikoja, tai ei ainakaan kerrottu mitään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21 Touko 2013, 23:39
- Auto: F31 320ia business touring
Kilometrit näyttävät lisääntyvän ajosuoritteiden myötä. Huollon jälkeen 3t ajettu, huoltoon 23tkm.
Tankin luukku alkoi kiukuttelemaan. Ei lukitu alas, vaan ponnahtaa sentin verran takaisin kiinni painamisen jälkeen. Painonasta kyllä lukittuu alas, mutta luukku ei... Noin 20 yrityksen jälkeen jäi alas ja toisella kerralla noin 10 kerran jälkeen.
Tankin luukku alkoi kiukuttelemaan. Ei lukitu alas, vaan ponnahtaa sentin verran takaisin kiinni painamisen jälkeen. Painonasta kyllä lukittuu alas, mutta luukku ei... Noin 20 yrityksen jälkeen jäi alas ja toisella kerralla noin 10 kerran jälkeen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 23 Huhti 2012, 15:07
- Auto: G20 330e
- Paikkakunta: Tampere
Koita kääntää se lanka tankin korkissa eri asentoon ennen kuin painat luukun kiinni.RTFM kirjoitti:Kilometrit näyttävät lisääntyvän ajosuoritteiden myötä. Huollon jälkeen 3t ajettu, huoltoon 23tkm.
Tankin luukku alkoi kiukuttelemaan. Ei lukitu alas, vaan ponnahtaa sentin verran takaisin kiinni painamisen jälkeen. Painonasta kyllä lukittuu alas, mutta luukku ei... Noin 20 yrityksen jälkeen jäi alas ja toisella kerralla noin 10 kerran jälkeen.
Tervehdys!
320iA xDrive Touring tilattu ja toimitus ensi tammikuussa. Onko kenelläkään käyttökokemuksia trailerin tai raskaamman peräkärryn vedosta em. voimalinjalla? Jostakin ketjusta lukaisin sen että m-moodia kannattaa käyttää, jotta ollaan sopivalla kierrosalueella ja liikkeelle lähdetään varmasti ykkösvaihteella.
Kovasti uusi auto polttelee... Minulla on aikaisemmin ollut yksi bemari 1990 E30 316i ja mielenkiinnolla odotan onko kehitystä tapahtunut parissa vuosikymmenessä
320iA xDrive Touring tilattu ja toimitus ensi tammikuussa. Onko kenelläkään käyttökokemuksia trailerin tai raskaamman peräkärryn vedosta em. voimalinjalla? Jostakin ketjusta lukaisin sen että m-moodia kannattaa käyttää, jotta ollaan sopivalla kierrosalueella ja liikkeelle lähdetään varmasti ykkösvaihteella.
Kovasti uusi auto polttelee... Minulla on aikaisemmin ollut yksi bemari 1990 E30 316i ja mielenkiinnolla odotan onko kehitystä tapahtunut parissa vuosikymmenessä
MoiAweiss kirjoitti:Tervehdys!
320iA xDrive Touring tilattu ja toimitus ensi tammikuussa. Onko kenelläkään käyttökokemuksia trailerin tai raskaamman peräkärryn vedosta em. voimalinjalla? Jostakin ketjusta lukaisin sen että m-moodia kannattaa käyttää, jotta ollaan sopivalla kierrosalueella ja liikkeelle lähdetään varmasti ykkösvaihteella.
Kovasti uusi auto polttelee... Minulla on aikaisemmin ollut yksi bemari 1990 E30 316i ja mielenkiinnolla odotan onko kehitystä tapahtunut parissa vuosikymmenessä
Onneksi olkoon tilauksesta.
Olen vetänyt samanlaisella vehkellä n 1000 kg venettä ihan plug&play periaatteella ja loistavasti toimii. Eli ihan D asennossa ja lähtee joka kerta liikkeelle pienimmällä vaihteella, tai ainakin tuntuu siltä. Tosin kannattaa ottaa tehdaskoukku, sähkönen on kätsä, niin on ohjelmoitu oikein. Kulutus kyllä pomppaa reilusti kun on tavaraa perässä
Moro
Minulle tulee tuo tehtaan sähköinen vetokoukku. Eivät kovin innokaasti suositelleetkaan tarvikekoukkua ja foorumilta olen lukenutkin ongelmista jälkiasenteisilla vetokoukuilla...
Hyvä tietää että 1000kg:n kuorma liikkuu hyvin. Itsellä vene+traileri painavat n. 750kg.
Pikkasen ihmetyttää tuo jarruttoman perävaunun max. paino 695kg myös 320iA xdrivellä (sama kuin takavetoisella)?? , sillä yleensä nelivedolla saa vetää maksimikuormaa 750kg.
Minkälaisiin kulutuksiin nelivedolla muuten olet päässyt ja oletko käyttänyt 95 vai 98E:tä?
Minulle tulee tuo tehtaan sähköinen vetokoukku. Eivät kovin innokaasti suositelleetkaan tarvikekoukkua ja foorumilta olen lukenutkin ongelmista jälkiasenteisilla vetokoukuilla...
Hyvä tietää että 1000kg:n kuorma liikkuu hyvin. Itsellä vene+traileri painavat n. 750kg.
Pikkasen ihmetyttää tuo jarruttoman perävaunun max. paino 695kg myös 320iA xdrivellä (sama kuin takavetoisella)?? , sillä yleensä nelivedolla saa vetää maksimikuormaa 750kg.
Minkälaisiin kulutuksiin nelivedolla muuten olet päässyt ja oletko käyttänyt 95 vai 98E:tä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21 Touko 2013, 23:39
- Auto: F31 320ia business touring
Kiitos vinkistä. Yritin aiemmin eri asentoja onnistumatta. Uudelleen yrityksen jälkeen kun käänti siiman kiinnityskohdan osoittamaan noin kello kahteen, niin luukku menee hyvin ala-asentoon. Thänx!Rampe72 kirjoitti:Koita kääntää se lanka tankin korkissa eri asentoon ennen kuin painat luukun kiinni.RTFM kirjoitti:Kilometrit näyttävät lisääntyvän ajosuoritteiden myötä. Huollon jälkeen 3t ajettu, huoltoon 23tkm.
Tankin luukku alkoi kiukuttelemaan. Ei lukitu alas, vaan ponnahtaa sentin verran takaisin kiinni painamisen jälkeen. Painonasta kyllä lukittuu alas, mutta luukku ei... Noin 20 yrityksen jälkeen jäi alas ja toisella kerralla noin 10 kerran jälkeen.
Moro. Mites muilla ajovalon pesimet toimii? Mulla pesee ajovaloja todella harvoin ja esim eilen oli pakko pysähtyä pari kertaa huoltoasemalle pesemään valoja että näki eteensä. Vanha e91 oli huomattavasti aktiivisempi ja loogisempi tässä suhteessa.
Jos xenonit on päällä, niin pitäisi vetää lampuille ainakin joka viides kerta siitä mitä ikkunalle menee. Ei laita vettä lampuille jos valot ei ole päällä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Automaattiasennolla ei ruiki jos DLR:t vain päällä, pitää olla xenonit jotta ruikkii. Voihan ne tietty olla rikki tai jäässä myös.Ilipo kirjoitti:Hmm. Automaatti asennolla mulla nuo lamput on ja kokeilin vielä siellä "päällä" asennossakin, mutta eipä tuo kauheasti ruiskinut. No täytyy vielä tutkailla
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
MoroAweiss kirjoitti:Moro
Minulle tulee tuo tehtaan sähköinen vetokoukku. Eivät kovin innokaasti suositelleetkaan tarvikekoukkua ja foorumilta olen lukenutkin ongelmista jälkiasenteisilla vetokoukuilla...
Hyvä tietää että 1000kg:n kuorma liikkuu hyvin. Itsellä vene+traileri painavat n. 750kg.
Pikkasen ihmetyttää tuo jarruttoman perävaunun max. paino 695kg myös 320iA xdrivellä (sama kuin takavetoisella)?? , sillä yleensä nelivedolla saa vetää maksimikuormaa 750kg.
Minkälaisiin kulutuksiin nelivedolla muuten olet päässyt ja oletko käyttänyt 95 vai 98E:tä?
Ei ole ollut mahdollisuutta vastata aikaisemmin
95 mennään. Ilman kärryä kehä 3 ja sen sisäpuolela ajaessa kulutus on aika tarkkan n 8 l. Kun laitan veneen perään kulutus pomppaa n. 9-10,5 l välille pelkää maantieajoa.
MoroML1 kirjoitti:Aweiss kirjoitti: Moro
Ei ole ollut mahdollisuutta vastata aikaisemmin
95 mennään. Ilman kärryä kehä 3 ja sen sisäpuolela ajaessa kulutus on aika tarkkan n 8 l. Kun laitan veneen perään kulutus pomppaa n. 9-10,5 l välille pelkää maantieajoa.
Kulutus kuulostaa kohtuulliselta ottaen huomioon auton nelivetoisuuden ja korkeahkon omapainon...
Onhan se selvä että kulutus pompsahtaa kun venettä vetää perässään.
Nykyisellä kulkineella 1.8TSI Passatilla olen käyttänyt 98E:tä ja taidan pysyä jatkossakin siinä, jotta ei kulku ainakaan polttoaineen takia laimene
Tässä kuussa pitäisi uuden kärryn tulla ...
Nyt on pari päivää ollut auto ajossa. Ensimmäinen nelikko minulle.
Pisti oikein hymyilyttämään tuo vaivattomuus liikkellelähdössä varsinkin kun vierestä alkoi kuulua sutimista etuvetoisesta city-maasturista...
Vakaata ja jämäkkää on kulku maantiellä.
Pisti oikein hymyilyttämään tuo vaivattomuus liikkellelähdössä varsinkin kun vierestä alkoi kuulua sutimista etuvetoisesta city-maasturista...
Vakaata ja jämäkkää on kulku maantiellä.