F31 kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Ei se puhallin nopeuden pykälä siitä mihkään muutu auto asennos. itsekin olen tuota vähän ihmetellyt,mielestäni vanha oli parempi missä se pykälä muuttui puhallin nopeuden mukaan. En ole oikein päässyt jyvälle mikä tuon idea oikein on...osaisko joku valaista asiaa?
F31 taitaa toimia samoin kuin F10, eli auto-asennossa voi valita miten voimakkaasti/aggressiivisesti automaatti pitää lämmöt tasaisena ja mikä on ilman perusvirtaus. MIkä tahansa asennoista 1-5 on valittuna, ilman puhallinnopeus vaihtelee lämmön/jäähdytyksen tarpeen mukaan, mutta toisaalta hetkellistä puhallinnopeutta ei enää näe kuten vanhemmissa versioissa
Jos auto-asennossa valitsee eka pykälän, ilmaa tulee konservatiivisesti myös silloin, kun todellinen lämpötila on alhaisempi/korkeampi kuin asetettu lämpötila. Jos valitsee suurimman 5-pykälän, ilmaa tulee paljon myös silloin, kun lämpötila on tavoitteessa, ja kun ollaan tavoitteen alla (tai yli), ilmaa tulee niin että saa olla tukka putkella. E60:ssä pystyi iDrivella valitsemaan vastaavasti soft, medium, high (tms).
Jos auto-asennossa valitsee eka pykälän, ilmaa tulee konservatiivisesti myös silloin, kun todellinen lämpötila on alhaisempi/korkeampi kuin asetettu lämpötila. Jos valitsee suurimman 5-pykälän, ilmaa tulee paljon myös silloin, kun lämpötila on tavoitteessa, ja kun ollaan tavoitteen alla (tai yli), ilmaa tulee niin että saa olla tukka putkella. E60:ssä pystyi iDrivella valitsemaan vastaavasti soft, medium, high (tms).
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Samalla periaatteella toimii myös 4/2010 valmistetun E90:n ilmastointi.Huivei kirjoitti:F31 taitaa toimia samoin kuin F10, eli auto-asennossa voi valita miten voimakkaasti/aggressiivisesti automaatti pitää lämmöt tasaisena ja mikä on ilman perusvirtaus. MIkä tahansa asennoista 1-5 on valittuna, ilman puhallinnopeus vaihtelee lämmön/jäähdytyksen tarpeen mukaan, mutta toisaalta hetkellistä puhallinnopeutta ei enää näe kuten vanhemmissa versioissa
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Sehän pitäisi olla sellainen ultranopea palojen pinnassa käynti, eikä vaikuttaa yhtään auton kulkuun. Tietty jos asetus väärä, sitten hidastuu. Jarrujahan kuivataan käsitykseni mukaan levyn pinnassa paloja tasaisesti pumppaamalla siten, että jarruvaikutusta ei tule. Harmillista, jos tuollainen huomattavissa. Pitääpä tarkkailla omaa.BMW e90 kirjoitti:ilmeisesti on...saman olen huomannut itsekin. Aluksi luulin et ny on jotaki vikaa mutta täytyy liittyä tuohon jarrujen kuivaukseen.
Tämä oli uutta minullekkin.Tosin itsellä en ole moista huomannut.LuZiaN0 kirjoitti:Onko näissä joku "jarrujen kuivaussysteemi"? Kun pyyhkijät päällä ajelee, niin auto 500-600m välein himmailee ihmeellisesti, ärsyttävää nykimistä...
Esite(F30 sivu 40, 2/2011) kertoo seuraavaa:"DSC sisältää...Kuivaksijarrutus-ja jarrutusvalmius toiminnan".
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tänään töihin ajellessa huomasin myös tuon kuivauksen. Sellainen pieni jarrutuksen tunne vaikka en koskenutkaan jarruun.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 22 Loka 2012, 23:59
LuZiaN0 kirjoitti:Päivävaloautomatiikka on käsittämättömän surkea
Samaa mieltä, kolmisen viikkoa pysähtyessä kävin kurkkaan keulan ja ei, ei ole aurinkoisena talvipäivänä semmoista lux määrä joka saa bemusta pelkät DRL valot päälle.Varasin siis Airportista ajan ja epäilin että automaattinen DRL ei ole päällä, valittelun tulos sama kuin muillakin, "ei voi mitään mutta katsotaan", empä viittinyt sitte kertoa mitään jarruistakaan, vinkunallekkaan ei varmaan voi mitään??
No, hallissa toimii vaihto kuulemma hyvin kun tuijaa halogeenilla sensoriin. Säätivät sitten herkkyyttä, ajoin auton jo hämärällä kotiin joten toiminnan muutos jäi toteamatta.
Tänään kun hain postin käynnistin auton ja kappas. Vaikka oli pilvistä meni DRL valot suoraan päälle katskaisijan asennossa Auto. Hei näinhän luki esitteessäkin! Kannattee siis käydä säädättää niin ehkä nopeuttaa päivityksen tuloa, oletus asetus on näemmä luokaton.. Toivottavasti säätö pysyym. tulevissa huolloissa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ei mulla oo ainakaan etujarrujen vinkunat lähteneet pois vaikka Autokeskuksen automyyjä väitti, että tehtaan rasvat kuluu kahdessa viikossa pois ja se aiheuttaa vinkunaa ja sen jälkeen kun rasvat on kuluneet jarrut ei vingu. Mitkä ihmeen jarrurasvat???
4vk:a mennyt ja vinkuu edelleen!!!
4vk:a mennyt ja vinkuu edelleen!!!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ei kai herranen aika jarruja rasvailla!
Jos ne laittaa siihen jonkun ohuen vaseliinikerroksen tehtaalla ettei se metallipinta ruostuisi jo paketissa?VolvostaBemariin kirjoitti:Ei kai herranen aika jarruja rasvailla!
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Mutta luulisi, että liiata pyyhitään pois ennen kuin autolla ajetaan? Jos nyt siis edes rasvataan.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Joo kyllähän levyissä varastorasvat on, mutta kyllä ainakin jarruevypaketissa kissan kokoisin kirjaimin käsketään pyyhkimän rasvat pois ennen asennusta. ja jos ne rasvat siihen jättään niin ei kyllä varmasti vingu eikä pysähdy kyllä autokaan joten eiköhän tuo nyt vaan ollut yksi hyvä keino saada asiakas pois kyselemästä kun oikeaa vikaa ei tiedetä.VolvostaBemariin kirjoitti:Mutta luulisi, että liiata pyyhitään pois ennen kuin autolla ajetaan? Jos nyt siis edes rasvataan.
Omallani ajettu nyt melkein 5000km ja vinkumista esiintyy todella harvoin ja yleensä kovalla pakkasella.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juu - kyllä tuo itsellekin kuullostaa aivan uskomattomalta. Myyjä on joko hätävalehdellut tai puhunut unissaan....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Tuohon päivävalo automatiikkaan niin juuri aurinkoisena päivänä se eniten sekoileekin. Nytkin aurinko paistoi täydeltä terältä niin piti vaan xenonia päällä. Kun taas pilvisellä säällä ei ole niin herkkä. Mulla säädettiin viimme kesänä huollos herkkyyttä mutta kun ei ole kuin 2 oletus asetusta herkkä ja ei herkkä. laittoivat ei herkälle mutta ei mitään vaikutusta! Yhtä surkea on edelleen toi automatiikka! Tiedä sitten onko tuossa uudessa softassa mikä mulle laitettiin pari viikkoa sitten parannusta tuohon asiaan...ei muistunu mieleen kysyä. Jos joku tietäis niin vois informoida tänne.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Hyvä pointti, itsekin huomasin että nyt kun on ollut pilvistä niin päivittäin pääsääntöisesti päivävalot päällä. Täytyy seurata muutoksia kun arska paistaa, muistaakseni silloin useammin xenonit päällä.BMW e90 kirjoitti:Tuohon päivävalo automatiikkaan niin juuri aurinkoisena päivänä se eniten sekoileekin. Nytkin aurinko paistoi täydeltä terältä niin piti vaan xenonia päällä. Kun taas pilvisellä säällä ei ole niin herkkä. Mulla säädettiin viimme kesänä huollos herkkyyttä mutta kun ei ole kuin 2 oletus asetusta herkkä ja ei herkkä. laittoivat ei herkälle mutta ei mitään vaikutusta! Yhtä surkea on edelleen toi automatiikka! Tiedä sitten onko tuossa uudessa softassa mikä mulle laitettiin pari viikkoa sitten parannusta tuohon asiaan...ei muistunu mieleen kysyä. Jos joku tietäis niin vois informoida tänne.
X3 30e M-Sport 2022
Pääasiassa positiivisia kokemuksia. Täydellä luistonestolla auto ei kyllä lähde vahingossakaan lapasesta. Kun pudottaa sen vähän sallivammaksi, niin ei jää etuvetoisten jalkoihin. Nastarenkaat pitää mielestäni liian kovaa ropinaa.. taitaa tulla tuolta kontin puolelta (farmari) suurin osa möykästä.
Tasaisella jäällä ja asvaltilla menee kuin juna. Mutta jos ajaa tiekarhun jäljiltä olevalla pinnalla (missä on pieniä uria) auto on kuin kuulalaakereilla... ei meinaa tie riittää. Mitä mieltä, voisko olla pyöränkulmissa / renkaissa / paineissa vikaa? Alla Michelin X-ice 215/55/16. Paineet n. etu 2,4 ja taka 2,6.
Ps. Auto on todella lämmin kovillakin pakkasilla.
Tasaisella jäällä ja asvaltilla menee kuin juna. Mutta jos ajaa tiekarhun jäljiltä olevalla pinnalla (missä on pieniä uria) auto on kuin kuulalaakereilla... ei meinaa tie riittää. Mitä mieltä, voisko olla pyöränkulmissa / renkaissa / paineissa vikaa? Alla Michelin X-ice 215/55/16. Paineet n. etu 2,4 ja taka 2,6.
Ps. Auto on todella lämmin kovillakin pakkasilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mulla kuuluu nastojen ropina paljaalla asfaltilla F30 sedanissa vain auton etupäästä, takapäästä ei kuulu rengasäänet eikä kuulunut kyllä mielestäni kun entisessä 3-sarjan farkussakaan joka oli E91 koppaa. Mulla on samat paineet 2,6 joka nurkassa ja auto menee kuin juna (oli keli mikä hyvänsä). Sun auton rengaskoon pitäisi olla 205/60R16??? Mun mielestä koko 215/55R16 ei ole edes suunniteltu koko autoon??? (Ei lue edes rek.otteessa vaihtoehtokokona).kimmov kirjoitti:Pääasiassa positiivisia kokemuksia. Täydellä luistonestolla auto ei kyllä lähde vahingossakaan lapasesta. Kun pudottaa sen vähän sallivammaksi, niin ei jää etuvetoisten jalkoihin. Nastarenkaat pitää mielestäni liian kovaa ropinaa.. taitaa tulla tuolta kontin puolelta (farmari) suurin osa möykästä.
Tasaisella jäällä ja asvaltilla menee kuin juna. Mutta jos ajaa tiekarhun jäljiltä olevalla pinnalla (missä on pieniä uria) auto on kuin kuulalaakereilla... ei meinaa tie riittää. Mitä mieltä, voisko olla pyöränkulmissa / renkaissa / paineissa vikaa? Alla Michelin X-ice 215/55/16. Paineet n. etu 2,4 ja taka 2,6.
Ps. Auto on todella lämmin kovillakin pakkasilla.