F31 kokemuksia

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 349
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 19 Joulu 2012, 22:30

Ei se puhallin nopeuden pykälä siitä mihkään muutu auto asennos. itsekin olen tuota vähän ihmetellyt,mielestäni vanha oli parempi missä se pykälä muuttui puhallin nopeuden mukaan. En ole oikein päässyt jyvälle mikä tuon idea oikein on...osaisko joku valaista asiaa?

Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 504
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Huivei » 19 Joulu 2012, 23:11

F31 taitaa toimia samoin kuin F10, eli auto-asennossa voi valita miten voimakkaasti/aggressiivisesti automaatti pitää lämmöt tasaisena ja mikä on ilman perusvirtaus. MIkä tahansa asennoista 1-5 on valittuna, ilman puhallinnopeus vaihtelee lämmön/jäähdytyksen tarpeen mukaan, mutta toisaalta hetkellistä puhallinnopeutta ei enää näe kuten vanhemmissa versioissa

Jos auto-asennossa valitsee eka pykälän, ilmaa tulee konservatiivisesti myös silloin, kun todellinen lämpötila on alhaisempi/korkeampi kuin asetettu lämpötila. Jos valitsee suurimman 5-pykälän, ilmaa tulee paljon myös silloin, kun lämpötila on tavoitteessa, ja kun ollaan tavoitteen alla (tai yli), ilmaa tulee niin että saa olla tukka putkella. E60:ssä pystyi iDrivella valitsemaan vastaavasti soft, medium, high (tms).

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1692
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 20 Joulu 2012, 07:55

Huivei kirjoitti:F31 taitaa toimia samoin kuin F10, eli auto-asennossa voi valita miten voimakkaasti/aggressiivisesti automaatti pitää lämmöt tasaisena ja mikä on ilman perusvirtaus. MIkä tahansa asennoista 1-5 on valittuna, ilman puhallinnopeus vaihtelee lämmön/jäähdytyksen tarpeen mukaan, mutta toisaalta hetkellistä puhallinnopeutta ei enää näe kuten vanhemmissa versioissa
Samalla periaatteella toimii myös 4/2010 valmistetun E90:n ilmastointi.

Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 120
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: F10 518d Business Exlusive Edition 2016

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja LuZiaN0 » 01 Tammi 2013, 21:04

Onko näissä joku "jarrujen kuivaussysteemi"? Kun pyyhkijät päällä ajelee, niin auto 500-600m välein himmailee ihmeellisesti, ärsyttävää nykimistä...

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 349
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 01 Tammi 2013, 21:37

ilmeisesti on...saman olen huomannut itsekin. Aluksi luulin et ny on jotaki vikaa mutta täytyy liittyä tuohon jarrujen kuivaukseen.

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 02 Tammi 2013, 00:44

BMW e90 kirjoitti:ilmeisesti on...saman olen huomannut itsekin. Aluksi luulin et ny on jotaki vikaa mutta täytyy liittyä tuohon jarrujen kuivaukseen.
Sehän pitäisi olla sellainen ultranopea palojen pinnassa käynti, eikä vaikuttaa yhtään auton kulkuun. Tietty jos asetus väärä, sitten hidastuu. Jarrujahan kuivataan käsitykseni mukaan levyn pinnassa paloja tasaisesti pumppaamalla siten, että jarruvaikutusta ei tule. Harmillista, jos tuollainen huomattavissa. Pitääpä tarkkailla omaa.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1658
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja gestapo » 02 Tammi 2013, 09:25

LuZiaN0 kirjoitti:Onko näissä joku "jarrujen kuivaussysteemi"? Kun pyyhkijät päällä ajelee, niin auto 500-600m välein himmailee ihmeellisesti, ärsyttävää nykimistä...
Tämä oli uutta minullekkin.Tosin itsellä en ole moista huomannut.
Esite(F30 sivu 40, 2/2011) kertoo seuraavaa:"DSC sisältää...Kuivaksijarrutus-ja jarrutusvalmius toiminnan".
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3903
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja salmol » 02 Tammi 2013, 10:02

Tänään töihin ajellessa huomasin myös tuon kuivauksen. Sellainen pieni jarrutuksen tunne vaikka en koskenutkaan jarruun.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

BabyMakingWheels
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Loka 2012, 23:59

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja BabyMakingWheels » 29 Tammi 2013, 22:36

LuZiaN0 kirjoitti:Päivävaloautomatiikka on käsittämättömän surkea
:thup:

Samaa mieltä, kolmisen viikkoa pysähtyessä kävin kurkkaan keulan ja ei, ei ole aurinkoisena talvipäivänä semmoista lux määrä joka saa bemusta pelkät DRL valot päälle.Varasin siis Airportista ajan ja epäilin että automaattinen DRL ei ole päällä, valittelun tulos sama kuin muillakin, "ei voi mitään mutta katsotaan", empä viittinyt sitte kertoa mitään jarruistakaan, vinkunallekkaan ei varmaan voi mitään??

No, hallissa toimii vaihto kuulemma hyvin kun tuijaa halogeenilla sensoriin. Säätivät sitten herkkyyttä, ajoin auton jo hämärällä kotiin joten toiminnan muutos jäi toteamatta.

Tänään kun hain postin käynnistin auton ja kappas. Vaikka oli pilvistä meni DRL valot suoraan päälle katskaisijan asennossa Auto. Hei näinhän luki esitteessäkin! :thup: Kannattee siis käydä säädättää niin ehkä nopeuttaa päivityksen tuloa, oletus asetus on näemmä luokaton.. Toivottavasti säätö pysyym. tulevissa huolloissa.

J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2775
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja J1978 » 30 Tammi 2013, 07:25

Ei mulla oo ainakaan etujarrujen vinkunat lähteneet pois vaikka Autokeskuksen automyyjä väitti, että tehtaan rasvat kuluu kahdessa viikossa pois ja se aiheuttaa vinkunaa ja sen jälkeen kun rasvat on kuluneet jarrut ei vingu. Mitkä ihmeen jarrurasvat???

4vk:a mennyt ja vinkuu edelleen!!!

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1120
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F10 520d xDrive 2014
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 30 Tammi 2013, 08:41

Ei kai herranen aika jarruja rasvailla!

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3903
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja salmol » 30 Tammi 2013, 08:43

VolvostaBemariin kirjoitti:Ei kai herranen aika jarruja rasvailla!
Jos ne laittaa siihen jonkun ohuen vaseliinikerroksen tehtaalla ettei se metallipinta ruostuisi jo paketissa?
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1120
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F10 520d xDrive 2014
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 30 Tammi 2013, 09:18

Mutta luulisi, että liiata pyyhitään pois ennen kuin autolla ajetaan? Jos nyt siis edes rasvataan.

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 440
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 530e M-Sport 2018
Paikkakunta: Espoo

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Anssi79 » 30 Tammi 2013, 11:21

VolvostaBemariin kirjoitti:Mutta luulisi, että liiata pyyhitään pois ennen kuin autolla ajetaan? Jos nyt siis edes rasvataan.
Joo kyllähän levyissä varastorasvat on, mutta kyllä ainakin jarruevypaketissa kissan kokoisin kirjaimin käsketään pyyhkimän rasvat pois ennen asennusta. ja jos ne rasvat siihen jättään niin ei kyllä varmasti vingu :lol: eikä pysähdy kyllä autokaan :mus: joten eiköhän tuo nyt vaan ollut yksi hyvä keino saada asiakas pois kyselemästä kun oikeaa vikaa ei tiedetä.
Omallani ajettu nyt melkein 5000km ja vinkumista esiintyy todella harvoin ja yleensä kovalla pakkasella.
G30 530e M-Sport -18 -- Ford Focus ST Line -17
Ex.F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1120
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F10 520d xDrive 2014
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 30 Tammi 2013, 12:49

Juu - kyllä tuo itsellekin kuullostaa aivan uskomattomalta. Myyjä on joko hätävalehdellut tai puhunut unissaan....

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 349
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 01 Helmi 2013, 14:43

Tuohon päivävalo automatiikkaan niin juuri aurinkoisena päivänä se eniten sekoileekin. Nytkin aurinko paistoi täydeltä terältä niin piti vaan xenonia päällä. Kun taas pilvisellä säällä ei ole niin herkkä. Mulla säädettiin viimme kesänä huollos herkkyyttä mutta kun ei ole kuin 2 oletus asetusta herkkä ja ei herkkä. laittoivat ei herkälle mutta ei mitään vaikutusta! Yhtä surkea on edelleen toi automatiikka! Tiedä sitten onko tuossa uudessa softassa mikä mulle laitettiin pari viikkoa sitten parannusta tuohon asiaan...ei muistunu mieleen kysyä. Jos joku tietäis niin vois informoida tänne.

Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 120
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: F10 518d Business Exlusive Edition 2016

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja LuZiaN0 » 01 Helmi 2013, 15:15

BMW e90 kirjoitti:Tuohon päivävalo automatiikkaan niin juuri aurinkoisena päivänä se eniten sekoileekin. Nytkin aurinko paistoi täydeltä terältä niin piti vaan xenonia päällä. Kun taas pilvisellä säällä ei ole niin herkkä. Mulla säädettiin viimme kesänä huollos herkkyyttä mutta kun ei ole kuin 2 oletus asetusta herkkä ja ei herkkä. laittoivat ei herkälle mutta ei mitään vaikutusta! Yhtä surkea on edelleen toi automatiikka! Tiedä sitten onko tuossa uudessa softassa mikä mulle laitettiin pari viikkoa sitten parannusta tuohon asiaan...ei muistunu mieleen kysyä. Jos joku tietäis niin vois informoida tänne.
Hyvä pointti, itsekin huomasin että nyt kun on ollut pilvistä niin päivittäin pääsääntöisesti päivävalot päällä. Täytyy seurata muutoksia kun arska paistaa, muistaakseni silloin useammin xenonit päällä.

jas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 22:39

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jas » 07 Helmi 2013, 21:07

Millaisia talviajokokemuksia arvon palstalaisilla on?

kimmov
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Loka 2012, 20:45
Auto: F31 320ia

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja kimmov » 08 Helmi 2013, 14:20

Pääasiassa positiivisia kokemuksia. Täydellä luistonestolla auto ei kyllä lähde vahingossakaan lapasesta. Kun pudottaa sen vähän sallivammaksi, niin ei jää etuvetoisten jalkoihin. Nastarenkaat pitää mielestäni liian kovaa ropinaa.. taitaa tulla tuolta kontin puolelta (farmari) suurin osa möykästä.
Tasaisella jäällä ja asvaltilla menee kuin juna. Mutta jos ajaa tiekarhun jäljiltä olevalla pinnalla (missä on pieniä uria) auto on kuin kuulalaakereilla... ei meinaa tie riittää. Mitä mieltä, voisko olla pyöränkulmissa / renkaissa / paineissa vikaa? Alla Michelin X-ice 215/55/16. Paineet n. etu 2,4 ja taka 2,6.
Ps. Auto on todella lämmin kovillakin pakkasilla.

J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2775
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Re: F31 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja J1978 » 08 Helmi 2013, 16:28

kimmov kirjoitti:Pääasiassa positiivisia kokemuksia. Täydellä luistonestolla auto ei kyllä lähde vahingossakaan lapasesta. Kun pudottaa sen vähän sallivammaksi, niin ei jää etuvetoisten jalkoihin. Nastarenkaat pitää mielestäni liian kovaa ropinaa.. taitaa tulla tuolta kontin puolelta (farmari) suurin osa möykästä.
Tasaisella jäällä ja asvaltilla menee kuin juna. Mutta jos ajaa tiekarhun jäljiltä olevalla pinnalla (missä on pieniä uria) auto on kuin kuulalaakereilla... ei meinaa tie riittää. Mitä mieltä, voisko olla pyöränkulmissa / renkaissa / paineissa vikaa? Alla Michelin X-ice 215/55/16. Paineet n. etu 2,4 ja taka 2,6.
Ps. Auto on todella lämmin kovillakin pakkasilla.
Mulla kuuluu nastojen ropina paljaalla asfaltilla F30 sedanissa vain auton etupäästä, takapäästä ei kuulu rengasäänet eikä kuulunut kyllä mielestäni kun entisessä 3-sarjan farkussakaan joka oli E91 koppaa. Mulla on samat paineet 2,6 joka nurkassa ja auto menee kuin juna (oli keli mikä hyvänsä). Sun auton rengaskoon pitäisi olla 205/60R16??? Mun mielestä koko 215/55R16 ei ole edes suunniteltu koko autoon??? (Ei lue edes rek.otteessa vaihtoehtokokona).

Vastaa Viestiin