F30 paras väri?

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Makuasioista voi olla erimieltä. Mulle tulee perus musta.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:Ylläpidollisesti metallimusta säästää hermoja huomattavasti enemmän kuin perusmusta jota tuntuu olevan mahdoton pitää naarmuttomana.
Onko mahdollista noihin laittaa joku maalinkäsittely / lakka /yms. jolla tuon saisi paremmin kestämään naarmuttomana? Ainakin mulla oli mun vuoden 1993 Pösössä joku maalin pintakäsittely joka lisäsi kiiltoa ja ehkä kestävyyttä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Mulla on tossa avattaressa mainitussa pösössä Lacroe-pinta käsittely ja ollut helppo pitää puhtaana. Huomenna saatava "Ruuneperi" (F20 luovutus huomenna) saa saman Lacroe käsittelyn tänään.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

ilpo kirjoitti:Mulla on tossa avattaressa mainitussa pösössä Lacroe-pinta käsittely ja ollut helppo pitää puhtaana. Huomenna saatava "Ruuneperi" (F20 luovutus huomenna) saa saman Lacroe käsittelyn tänään.
Minulla oli tuossa edeltävässä E90:ssä myös tuo Lacroe käsittely ja laitatin tähänkin uutukaiseen.
Tuosta puhtaana pidosta olen täysin samaa mieltä, olen ollut erittäin tyytyväinen. Mutta tuohon ylemmissä kirjoituksissa mainittuun mustan värin arkuuteen tästäkään käsittelystä ei taida olla apua?
Huomasin vain omassani jo jälkiä siellä täällä.
Osa olisi kyllä sen näköisiä, että poistuisi vahalla pyyhkäisemällä, mutta voineeko tuota käsiteltyä pintaa vahata?
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Metallimusta on hyvin harmaa väri auringossa ja sitä ei kukaan erota pilvisellä säällä onko perusväri vai metalliväri - perus tylsä kuitenkin toi musta. Minulla on ollut liian monta mustaa enkä enää halua kyseistä väriä. F30 näyttää mustana todella pienelle vs valkoisena.

Väristä voi kirjoittaa vaikka romaanin jos haluaa :)
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Ei kahta sanaa, Tanzanite blue.

Kuva

Estoril blue kelpaa sekin.
ex. E63 650i, E88 125i
spjarv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Loka 2012, 23:00
Auto: F30 328iA M Sport '13

Kuva
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

CLiK kirjoitti:Ei kahta sanaa, Tanzanite blue.
Tuosta täytyy kyllä sanoa, että on todella upea!!!! :drool:
Hiukka toisenlaiset vanteet, niin velä paranisi.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

On se kummaa kun metallin valkoista ei ole saatavilla M-sport versioon. Tiedän että brilliant valkoinen löytyy valikoimista mutta ei sen ostoa voi tämmöinen köyhä edes haaveilla...
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

CLiK kirjoitti:Ei kahta sanaa, Tanzanite blue.

Kuva

Estoril blue kelpaa sekin.
Tuo Tanzanite on kyllä hieno kieltämättä. Harvemmin taitaa väriksi valikoitua silti..
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

bfi1864 kirjoitti: Tuo Tanzanite on kyllä hieno kieltämättä. Harvemmin taitaa väriksi valikoitua silti..
Totta. Tämä johtuu osaltaan hinnasta, suomessa 2600-2800e mallista riippuen.

Tässä ollaan taas kerran jumissa tuon värivalinnan kanssa, enkä tiedä mikä minuun iski mutta Glacier silver alkaa näyttää tosi hienolta ainakin konfiguraattorin perusteella. Tuohon vielä siniset M-sport jarrusatulat ja sinihopea lista kojelautaan, niin :thuup:
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

EB 2
Ja noilla varusteilla :thup: Kuva
Ajamisen Iloa!
xDrive2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16

Auton värillä ei ole väliä kunhan se on valkoinen :thuup:
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

On kyllä komia toi EB mut valkoinen on paras koska itselleni tulee sellainen ja omakehuhan ei haise :tong:

Noi mustat sivulistat olisi kyllä komeat ja sopii moniin väreihin joista se vain selvästi erottuu. Millä ne mahtaa olla kiinni, liimallako vai ruuveilla, tiedättekö :conf:

Toi etulippakin on hieno mutta uskoakseni niitä tulee myös muilta toimittajilta kuten ac:ltä niin on varmasti vielä tyylikkäämpi ja jos vielä hiilikuituisena niin avot :thuup:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Todella moni haluaa tai ainakin tilaa F30 tai F31 bemarit (tai miksei muutkin) juuri valkoisena. Olen monasti pohtinut onko kyse vain ja ainoastaan siitä, että kaikki ne jotka tilaavat auton valkoisena todella pitävät siitä väristä ja ottavat vain sen takia tuon valkoisen?

Mulla on "vain" noin seitsemän tonnin lisävarusteet, mutta tosi moni palstalainen tilaa F30/F31-malleihin 10-15.000 eurolla varusteita ja lisävarustelistassa on vaikka kuinka kalliita lisävarusteita, mutta monella silti valikoituu väriksi tuo valkoinen.

Hyvin monet vastaantulevat bemut on noita valkoisia.

Pidättekö tuota metallivärin hintaa todella kovana verrattuna muihin lisävarusteisiin vai miksi se on niin harvinainen etenkin 1- ja 3-sarjan bemareissa (isommissa malleissa niitä näkee sentään hieman enemmän)?

Kuitenkin niin monella on M-sport-paketti, hud-näyttö, Harman&Kardon, Sport lines, aktiivivakkari tai navi ja muuta kallista kilkettä, mutta värinä kuitenkin joku perusväri.

Eli kyselen vaan ihan mielenkiinnosta, että onko tuo tavallinen valkoinen oikeasti niin hieno väri, että sen takia sen niin monet haluaa vai pidättekö vaan metallivärin hintaa niin kovana verrattuna muiden lisävarusteiden hintoihin?
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

J1978 kirjoitti: Eli kyselen vaan ihan mielenkiinnosta, että onko tuo tavallinen valkoinen oikeasti niin hieno väri, että sen takia sen niin monet haluaa vai pidättekö vaan metallivärin hintaa niin kovana verrattuna muiden lisävarusteiden hintoihin?
Minulla on ollut 2 valkoista Bemaria tähän mennessä ja viimeksi kun autoa tilasin, olisin saanut metallivärin veloituksetta. M-sport paketin kanssa saatavia metallivärejä ei kovin montaa ole ja minusta valkoinen oli paras valinta tuolloin.

Nyt haluaisin seuraavaan autoon individual -värin, mutta on vaikea perustella järkisyillä 2800 euron lisähintaa. Maksaisin ihan mielelläni sen 1200e metalliväristä jos vain löytäisin mieluisen tuosta suppeasta valikoimasta, joten näyttää taas siltä että otan tuon valkoisen.
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Mustanahan toi performance-lippainen vehje ei näyttäisi juuri miltään, koska muodot hukkuvat valitettavasti aika tehokkaasti tummissa väreissä.

On toi EB vaan ihan hieno, vaikka tommosta tuli itsellä kateltua Octavia RS:ssä kolme vuotta. Oikeastaan värin nimi voisi olla "ORS-sininen", ihan vaan esiintymistodennäköisyytensä vuoksi... :thuup:
xDrive2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16

Minulla on ollut nyt ennestään kaksi edellistä autoa väriltään valkoisia ja ainakin minä päädyn valkoiseen ainoastaan sen takia että minusta se on erittäin hyvä väri autolle, varsinkin jos värisävy on puhtaan valkoinen ! :tong:
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Ei valkoinen kaikkiin autoihin käy. Se sopii useisiin bemareihin, mersuihin ehkä johinkin muihinkin mutta ei läheskään niihin mitä suurin osa autoista on, eli tarkoitan perusmerkkejä.

Itselläni oli M3 e92 perusvalkoisen ja se loisti olemassa olollaan myös M-sporttiin se sopii erinomaisesti. Perusmalliseen sopisi mielestäni paremmin metallin valkoinen, sen kun sattuu siihen sopivasti saamaan - m-sporttiin sitä ei saa kuin kalliina erikoisvärinä.

Jos noita individual-värejä katselee niin ne näyttää hienolta auringonvalossa mutta pimeässä ja likaisena niin ei kukaan tiedä tai huomaa mitään :cloeye:

Tänään tuli f30 m-sport vastaan ja se näytti aika pliisulle, johtuen parista syystä:
- nykyautoni F20 on samanvärinen ja olen tottunut siihen
- 18" perusvanteet, ei kovin matala jne näyttää tavikselle

Makuasioita siis :)
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

japi2010 kirjoitti: Tänään tuli f30 m-sport vastaan ja se näytti aika pliisulle, johtuen parista syystä:
- nykyautoni F20 on samanvärinen ja olen tottunut siihen
- 18" perusvanteet, ei kovin matala jne näyttää tavikselle

Makuasioita siis :)
Minusta tuo Estoril Blue 2 näytti alkuun tosi hienolta. Nyt kun täällä Oulussa on 320i M-sport sillä värillä esittelyautona, niin uutuudenviehätys on laantunut. Kait se on tullut bongattua liian monesti liikenteessä.
Vastaa Viestiin