Uusi 4-sarjan coupe

F30, F31, F32, F33, F34, F36
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

salmol kirjoitti:
E81 kirjoitti:Lisäksi hämmästykseni sisällä oli suuri kun painoin kädellä kattoverhoilua. Kevytkin painallus sai nimittäin koko verhoilun notkumaan, asia mitä ei omassa autossani tapahdu vaan katto on erittäin jämäkkä.
Mitäs tuolla on merkitystä? Itse en ole ikinä koskenut yhdenkään oman tai vieraan auton kattoon.
Käytännössä sillä ei olekaan merkitystä. Kyse on enemmänkin laadun mielikuvasta, jota notkuvat materiaalit heikentävät. Tulee mieleen että jos tässä on otettu takapakkia niin mistä muista asioista on säästetty? Kokonaisuutena F-mallien sisustat ovat mielestäni kuitenkin laadukkaampia kuin viimeisien E-sarjalaisten, joten älkää ymmärtäkö viestiäni väärin.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

E81 kirjoitti:
salmol kirjoitti:
E81 kirjoitti:Lisäksi hämmästykseni sisällä oli suuri kun painoin kädellä kattoverhoilua. Kevytkin painallus sai nimittäin koko verhoilun notkumaan, asia mitä ei omassa autossani tapahdu vaan katto on erittäin jämäkkä.
Mitäs tuolla on merkitystä? Itse en ole ikinä koskenut yhdenkään oman tai vieraan auton kattoon.
Käytännössä sillä ei olekaan merkitystä. Kyse on enemmänkin laadun mielikuvasta, jota notkuvat materiaalit heikentävät. Tulee mieleen että jos tässä on otettu takapakkia niin mistä muista asioista on säästetty?
Jälleen muistutan, että ainakaan minulle ei ole selvää, minkälainen katto autossa on automaattisesti parempi/laadukkaampi, kun en ole niitä kosketellut tai vertaillut. Pehmeämpi ja joustavampi katto saattaa vaimentaa ääntä paremmin ja auto on sen vuoksi hiljaisempi. Materiaali lienee hyvin tarkkaan valittu. Todennäköisesti jäykemmän kaman valmistaminen ei ole sen kalliimpaa, jos sen katon tosiaan halutaan olevan jäykempi sisäpuolelta. Onko laatua sitten jäykempi kattomateriaali johon kukaan ei koskaan koske vai korkeampi melutaso? Ainakin nahkapenkeissä pehmeämpi ja joustavampi materiaali on kalliimpaa, samoin kumiletkuissa pehmeä ja kallis usein kulkevat käsi kädessä, halpa ja jäykkä samoin. Tai sitten ei. Mikä sitten tekee katossa poikkeuksen? Materiaali on syytä olla katossa keveää, jotta painopiste autossa laskee mahd. alas. Silläkin on merkitystä ajo-ominaisuuksien kannalta, jos jotain tuhtia painavaa menee sisäkattoon liimaamaan.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Hyviä pointteja kyllä Pitkis. Ehkä koeajon jälkeen osaan sanoa mikä on köykäisemmän kattoverhoilun vaikutus ajettavuuteen ;)
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Minäkin pääsin alkuviikosta kokeilemaan tuota nelossarjalaista (428iA M-Sport, X-Drive je Estoril Blue).
Liekö sama yksilö millä "gestapo" oli ajellut?
Tuoho hiljaisuuteen kiinnitin itsekkin huomiota. Vaikka auto on karmittomilla ikkunoilla ja leveällä ja matalalla rengastuksella, niin eron F30:seen huomasi mielestäni melko selvästi.
Sisustuksesta olen "E81":n kanssa samaa mieltä, että ei oikein istu tuon hintaluokan autoon. Varmaankin tuohon pitäisi ostaa sitten lisävarusteina nahkaa ja kaksiväristä sisustusta, ymv...
Ulkoapäin todella hyvän näköinen ja kun koeajamassani yksilössä oli tuo M-Sport paketti, niin penkki oli heti paremman tuntuinen kuin omani, vaikka jakkaran malli on sama, mutta tuo Alcantara reunus tukevoittaa todennäköisesti penkkiä jo sen verran, että se oli erittäinkin hyvä istua.
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Mä tein käytännössä oman hankintapäätöksen 428:n ja 525:n välillä. Valinnan kallisti 5-sarjalaiseen tuo 4:n halvan oloinen sisustus. Reilun 7-kympin hintaselta auolta voisi odottaa vähän muuta, kun ämpärimuovia ympäri kabiinia.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

^^Sama oli(JKL Laakkonen) EPJBMW
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Onko tosiaan niin että 4-sarjalainen on hiljaisempi kuin 3-sarjainen, mitä eroa autossa on, onko se muotoilusta johtuva parempi ulkoäänien "kimmokkuus" vai parempi ääneneristys yleensäkin? Tarkoittaako moni sillä heikolla verhoilulla M-sport verhoilua vai jotain muuta? Mielestäni m-sport verhoilu on hieno eikä edes nahka voita sitä koska se on niin epämukava talvella tai yllensäkin viileillä säillä.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

japi2010 kirjoitti:Tarkoittaako moni sillä heikolla verhoilulla M-sport verhoilua vai jotain muuta? Mielestäni m-sport verhoilu on hieno
Omalla kohdallani, en arvostele M-sport sisustusta. Se on minustakin todella hyvä. Varsinkin tuohon koeajamaani autoon sisustus istui väreiltään kuin nenä päähän, kun auto oli sininen ja nuo penkkien ompeleet oli siniset, ymv...
Tarkoitan arvostelussani vain sitä minkä "E81":kin tuolla aiemmin kirjoitteli, että ykkössarjan "kulimallissa" on melkein saman näköinen sisusta, kuin n.70000€ maksavassa coupe korissa?
Se ei oikein itselleni mene perille. Sitä odottaisi jotakin "hienompaa". :blush:
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

japi2010 kirjoitti:Onko tosiaan niin että 4-sarjalainen on hiljaisempi kuin 3-sarjainen, mitä eroa autossa on, onko se muotoilusta johtuva parempi ulkoäänien "kimmokkuus" vai parempi ääneneristys yleensäkin?
En pysty käsittämään, miten 4-sarja voisi olla selvästi hiljaisempi kuin 3-sarja?! Onko varmasti ollut samat renkaat, alusta ja samankoiset vanteet alla? Eihän niissä yksinkertaisesti ole teknistä eroa niin paljon, että tuota hiljaisuutta voisi erottaa? Ei kai se pieni raideleveysero ja joku muu nippeliero voi selittää sitä? Tuskin 2 ovea lisää meteliä niin paljon? Vai mitä mieltä E90 ja E92 vertailleet ovat?

Kokeilin nyt ekan kerran F30:n kattoa ja varsin jähmeä se oli. Painamalla ei kyllä suuremmin jousta ja materiaalipaksuus keskellä kattoa oli melko ohut. Edessä vähän paksumpi. Ei se kyllä paljon notku vaikka mitä olisi noilla materiaalivahvuuksilla. Liekö 4-sarjassa sitten paksumpi ja löysempi materiaali, joka vaimentaa paremmin.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Pitkis kirjoitti:En pysty käsittämään, miten 4-sarja voisi olla selvästi hiljaisempi kuin 3-sarja?! Onko varmasti ollut samat renkaat, alusta ja samankoiset vanteet alla?
Tuossa minun ajamassani ajokissa ei todellakaan ollut samanlaiset renkaat kuin itselläni, kun siinä oli M-Sport rengastus.
Mutta kun nuo renkaat olivat kuitenkin RFT:t kuten omanikin ja huomattavasti leveämmät kuin itselläni, niin ääntenhän olisi luullut vain lisääntyvän?
Vanteet ovat molemmissa kyllä 18":set. Leveydessä vain on eroa.
Samoin alustahan on jäykempi M-sportissa, kuin perus Sport linessä. Mutta luulisi senkin vain lisäävän melun mahdollista sisään kantautumista?
Olisiko tuohon jo lisätty jokin eristekerros pyöränkaariin / pohjaan?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ja verrattuna meikäläisen 225/50/17 rft renkaisiin,oli tuo 428iA xDrive M-sport hiljaisempi.
Molemmissa Britgestonet alla.
Ihme homma...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
hattiwatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 22:04
Paikkakunta: Vantaa

Eihän siinä vaan ollut kitkat jo alla?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ei ollut.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Äänivertailuissa pitäisi kyllä olla samat vanteet/renkaat ja mahd. lähellä oleva alusta molemmissa kärryissä. Vaikka teoriassa joku ominaisuus voi käyttäytyä kuten pitää, käytännössä asiat voivat olla eri tavalla. Äänivertailu onkin hankalaa, kun eihän sitä ihan samoja olosuhteita saa aikaiseksi helposti. Äänen olemuskaan ei ole kovin yksiselitteinen, se ei ole samanlainen suure kuin vaikka lämpötila, joka on absolut asia joka kerta. Enemmänkin suureena verrattavissa efektiiviseen lämpötilaan, joka muodostuu tuulen, kosteuden ja lämpötilan yhteisvaikutuksesta. Eli varsin moniulotteinen juttu.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

420i Buss.Automaatti 48 000€ ja xDrivellä 53 300€.
Myos isompi koneiset hinnoiteltu.
Koko BMW malliston uusi hinnasto:
http://www.bmw.fi/fi/fi/insights/prices/datasheets.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Ei hirveesti houkuttele toi 335d, hintansa puolesta - siihen kun laittaa varusteet päälle niin 100 ei kaukana ole, no köyhiähän se vaan vitutttaa :blink:
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Näin eilen uutukaisen ensimmäisen kerran elävänä maahantuojan lanseeraustilaisuudessa Ravintola Bankissa, missä Kaunotar ja Kulkuri -teemaan oli kompattu X5:n ja 4-sarjan lanseeraus yleisölle. Esillä oli Estoril Blue 428ix ja Space Grau 428i Modern Line. Auton on jopa paremman näköinen kuin kuvissa. Erityisesti takapään muotoilu ja sivuprofiili on todella onnistunut. Pienet levitykset takakaarissa on mainio visuaalinen lisä, joka tuo autolle menevyyttä ja sulavuutta. Omistamisen halua lisäävä laite ehdottomasti.
Ex: E60/F10
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

pumafi kirjoitti:Näin eilen uutukaisen ensimmäisen kerran elävänä maahantuojan lanseeraustilaisuudessa Ravintola Bankissa, missä Kaunotar ja Kulkuri -teemaan oli kompattu X5:n ja 4-sarjan lanseeraus yleisölle. Esillä oli Estoril Blue 428ix ja Space Grau 428i Modern Line. Auton on jopa paremman näköinen kuin kuvissa. Erityisesti takapään muotoilu ja sivuprofiili on todella onnistunut. Pienet levitykset takakaarissa on mainio visuaalinen lisä, joka tuo autolle menevyyttä ja sulavuutta. Omistamisen halua lisäävä laite ehdottomasti.
Hienohan uusi coupe on, valkoinen ja musta enemmän omaan makuun väreissä M sport paketilla höystettynä.
Tuo Vip illassa ollut 428i oli kyllä Luxury Line malli. Ensimmäiset M4/M3 tulee maaliskuussa suomeen :)
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Kiitos haba korjauksesta. En ollut niin kiinnostunut tuosta harmaasta coupésta, kun katseissa kiilteli tuo M-sport :love:
Ensimmäinen M4 luovutus Espoon Laakkosella on sovittu kesäkuulle. Lupailivat ensi vuodelle 4 GC ja X4:sta. Hieno vuosi tulossa ensi vuodesta. Suurin uutinen oli X3:sen aikaistettu LCI keväälle 2014.
Ex: E60/F10
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da



Teknarin pikakoeajo mikkihiiriradalla.
Vastaa Viestiin