320d öljyistä ja renkaista

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Joutu tyytymään karvalakki mesen C:hen siinä ei pitäisi olla tollasia "ominaisuuksia". Tehdas tilaukseen ei hillot Bemmissä riittäneet ja liikkeissä olleet uudet bemmit oli ns. vanhaa erää. Joten bemmi jäi nyt haaveeksi. Harmittaa vietävästi mutta minulla on parempaakin tekemistä kuin ravata takuu huolloissa arvuuttelemassa. Kävin vielä ennen lopullista päätöstä Mese liikkeen BMW huoltoneuvojalta kyselemässä onko heillä tietoa ongelmasta. Eipä tuntunut juuri olevan. Löysi jonkun huoltotiedotteen jossa vanteita epäiltiin viallisiksi.
Avatar
JTR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 13 Marras 2012, 20:36

Bemarilla ei ilmeisesti tällä hetkellä ehditä keskittyä pieniin ohjauksen tutinoihin.

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1302364769" onclick="window.open(this.href);return false;
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

JTR kirjoitti:Bemarilla ei ilmeisesti tällä hetkellä ehditä keskittyä pieniin ohjauksen tutinoihin.

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1302364769" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisikohan halvempaa tehdä kerralla kunnollista?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Bemmisti kirjoitti:Päätimme myyjän kanssa yksissä tuumin, että jätetään kaupat tekemättä. Olisivat tarjonneet vain tasapainoitusta.Sanoin, että tokko auttaa jos molemmat koeajamani yksilöt väpätti. Ei ole heidän mielestään ongelma jos ratti tutisee.Kertoili tiedustelleen Bmw:ltä asiaa ja sieltä olivat sanoneet ettei suomessa eikä maailmalla ole ongelmaa ja tärinä johtuu varmaan huonosta tasapainoituksesta:) Kyselin itse sitten bmw huolloista ja jotku oli ihan kuutamolla. Joku sanoi, että ovat puoliauto vaihtaneet:) Luultavasti tuo ongelma on todella monessa autossa moni ei välttämättä tuota edes huomaa vaan pistää tien piikkiin. Pahempihan tämä taitaa olla kuin audin ohjausongelmat. Ymmärrän ratin tärinän vanhoissa lintoissa mutta uusissa autoissa ratti ei saa väpäjää yhtään kun kädet irrottaa ratista.

No nyt noita on jo 4 tiedossa. Eli ongelmaa esiintyy ennen 12/2012 tehdyissä autoissa.

Luultavasti Bmw levittelee vaan käsiään ja ajattelee, että asia unohtuu kun uusissa ei enää ongelmaa. Varmaan BMW:llä ratkaisu tiedossa mutta tulisi aivan liian kalliiksi korjata nuo vm.2012 autot.
Harmittava juttu, mutta tosiaan tton väittämän mukaan minunkin auton pitäsi väpättää koska se osuu tuohon ennen 12/2012 tehtyihin autoihin. Onko tuo tieto vai oma veikkaus? Ehkä sattunut vaan tuuria kun autoni on 10/12 ja ei väpätä.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Igu kirjoitti:Tulipa bongattua täältä juttua tuosta väpättämisestä ja niin on minullekin osunut yksilö jossa ohjaus väpättää. Hieman risoo matka-ajossa... Auto kyllä kulkee suoraan eli ei tunnut sille, että ohjauskulmissa tms olisi mitään pielessä.
Kyseessä 320D m-sport servotronicilla, ihan normaalilla m-sport alustalla. Autoni on valmistunut Lokakuun toiseksi viimeisellä viikolla ja ohjaukseen on tullut muutoksia ainakin osanumeroiden perusteella Marraskuusta 2012 eteenpäin. Kysyin tästä Laakkosen huollosta ja heillä ei ollut asiasta mitään "tietoa".
Samaan aikaan valmistunut tälläkin eikä väpätä. Ohjaus myös samanlainen, alusta tosin vakio. Eli näköjään autokohtaisia eroja nämäkin.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

F30:een on tullut jo viisi eri versiota hammastangosta, neljä erilaista sport ohjaukseen. Joten on siinä varmaa jotain ollut pielessä, vaikka sitä ei myönnetä. 11/2012 alkaen on tullut viimeisin ja se ilmeisesti on kunnollinen...?

Takaiskareista tai niiden tuennasta ei muuten näyttäisi löytyvän lainkaan muutoksia, joten ne taitaa kolista vieläkin/niiden vaihtelu on turhaa?
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Takaiskarien yläpäät vaihdettu ja kolinat/naputukset hävis. Ja pitäisi olla paremmat versiot,no sen aika näyttää...
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

BMW e90 kirjoitti:Takaiskarien yläpäät vaihdettu ja kolinat/naputukset hävis. Ja pitäisi olla paremmat versiot,no sen aika näyttää...
Missä korjaus tehtiin?
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Käyttöauto Vaasa
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Kiva käydä välillä tälläkin foorumilla lueskelemassa juttuja. Jostain toisesta ketjusta näin väittämän, että ratin tutina johtuu tunnokkaasta ohjauksesta:) olen itse 100 varma, että autossa on vikaa jos ratti väpäjää. Kävin nyt ajamassa kaverin 320d ja siinä ei esiintynyt minkäänlaista ratin vispausta ja olen tuosta tarkka. Tuon ulkomaisen saitin mukaan tuota samaa vikaa on ollut myös 2013 puolella tehdyissä autoissa. Audi puolella omistajat on hieman äänekkäämmin vaatineet mutteriohjauksen korjausta ja näyttää siltä, että saavat fiksin 07/2013. Bemarissa ei taida olla toivoakaan?

Sanotaanko näin, että olen jo kyllästynyt ceemelini tylsyyteen ei vikoja muttei säväytäkään. Nyt jo tekis mieli vaihtaa bemariin:) saisipa jotain jännitystä elämään tulisiko tutina malli vai kunnossa oleva.

Olikohan tuossa bemukassa vielä joku alustan kolina vikamahdollisuus?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Bemmisti kirjoitti:Olikohan tuossa bemukassa vielä joku alustan kolina vikamahdollisuus?
Joo, on. Iskarien yläpäät heikot ja F3X:ään heitetään F2X:n osia ja tietojeni mukaan muuta ei ole tarjolla. En tosin tiedä millä iskareiden yläpäillä tehtaalta juuri nyt rullaa ulos.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Audin mutteriohjaus on kuulemma sellainen, että auto ei meinaa välillä pysyä kaistojen välissä ja auto vaeltaa miten sattuu eikä mene sinne minne kuski haluaa. Mitään semmoista en ole huomannut yhdessäkään F30:ssä. Ainoastaan omassa autossa olen huomannut, että toisinaan huonolla päällysteellä ja epätasaisella tiellä JOSKUS ratti väpättää hieman ja silloin lähinnä ratin oikeanpuolen alalaidassa, nopeuden ollessa noin 40-60km/h olen huomannut se tutinan ratissa. Lähinnä sen näkee silmillä kuin tuntee outona tunteena käsissä/sormenpäissä.Tasaisella pinnalla ratin alalaita ei väpätä noissakaan nopeuksissa ja kovemmissa nopeuksissa ei väpätä ollekaan, oli tienpinta mikä hyvänsä. Silloin kun olen ratissa lievää väpätystä huomannut auto menee kyllä suoraan ja just sinne minne sitä käsken.

Eli kyseessä on ihan eri asia kuin tuo Audin mutteriohjaus, joka taas tarkoittaa ilmeisesti sitä, että välillä tehostus nukahtaa maantiellä hetkellisesti kokonaan ja välillä maantiellä tehostusta on hetkellisesti liikaa eli ohjaus on löysä kuin mikä, mutta kummallakaan kerralla ratti ei varsinaisesti väpätä.

Mun tosiaan vaikea sanoa onko tuo normaalia vaiko joku vika...Hyvin lievä, melko huomaamaton ja melko satunnainen ilmiö se on ainakin omassa autossani.
Viimeksi muokannut J1978, 12 Touko 2013, 18:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
Bemmisti kirjoitti:Olikohan tuossa bemukassa vielä joku alustan kolina vikamahdollisuus?
Joo, on. Iskarien yläpäät heikot ja F3X:ään heitetään F2X:n osia ja tietojeni mukaan muuta ei ole tarjolla. En tosin tiedä millä iskareiden yläpäillä tehtaalta juuri nyt rullaa ulos.
F30:n ja F20:n taka-akselistorakenne on ilmeisesti aivan samanlainen ja siksi samat osat menee molempiin malleihin.

En ymmärrä tuota ihme narinaa tuosta taka-akseliston iskarin yläpään ääntelystä, kun se on monelle jotenkin niin iso asia. Oon ajanu nyt omalla autolla mukulakivikatua eestaas ja vaikka missä huonoilla tiepätkillä ja en saa kyllä mitään ääniä kuuluviin tuolta autoni takapäästä. Talvella jotain kuului (lähinnä tiekarhun jyrsimällä jäisellä pinnalla) ja Autokeskuksen huoltomies sanoi, että ihan hirveä mekkala kuuluu sen mielestä auton takaa ja että yläpäät on uusittava ja olis uusittu jo silloin maaliskuun puolivälissä, mutta osat oli silloin loppu. Minua asia ei häiritse, mutta kun se ilmaiseksi ja takuuna tehdään, niin vaihtakoon ne takapään osat, kun heidän mielestään sieltä kuuluu niin mahdoton metakka. Itse en kuule ainakaan näin kesäkelissä sieltä yhtikäs mitään, vaikka ajan jollain kärrypolulla ja kuuloni on täysin kunnossa. Kesäkuun 3 päivä ne vaihdetaan mulle.

Niin ja autoni on valmistunut 26.10.12. Se on rekkaroitu 29.12.12 ja luovutus oli 5.1.13. Ehkä ne aikaisemmin tehtyjen autojen takaiskarit ja iskarien yläpäät sitten mökää enempi kuin uudempien. Itse en vaan pidä tuota minään häiriötekijänä omassa autossani, kun en oikein mitään kuule. Enempi mua itseäni ainakin häiritsee sähköllä auton koria vasten kääntyvien ulkopeilien toisinaan pitämä rutina.
Vastaa Viestiin