F30 huollot
Ja jos hinnat on tuota luokkaa(700€), niin huoltosoppari kannattais ottaa. On paljon halvempi.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 16 Elo 2015, 08:21
- Auto: F31 320d xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Kotka
Täällä on huomenna huoltoon menossa 320d Xdrive. Alkuperäinen kustannusarvio n. 60tkm huollolle oli 600€ Kotkan Autosalpassa, mutta päätin sitten osien hinnat nähdessäni ostaa ne muualta, joten mainitsivat, että kustannusarvio tippui 250€uroon. Että sillei, 350€ neljästä suodattimesta ja öljystä.
Onko kukaan muuttanut huoltoväliä kiinteäksi 1/vuosi/15000km? Onko ihan helposti hoidettu vai onko siinä jotain hankaluuksia?
Minä ainakin olen niin vanhanaikainen, että soisin öljyjen vaihtuvan kerran vuoteen.
Minä ainakin olen niin vanhanaikainen, että soisin öljyjen vaihtuvan kerran vuoteen.
Onnistuu helposti. Pyydät vain välihuolloissa, että auto huoltotietoja ei nollata eli autoon tehdään öljynvaihto mutta sille ei kerrota että ne on vaihdettu. Näin kaikki muut huoltotoimet pysyy entisessä tahdissaJiiP kirjoitti:Onko kukaan muuttanut huoltoväliä kiinteäksi 1/vuosi/15000km? Onko ihan helposti hoidettu vai onko siinä jotain hankaluuksia?
Minä ainakin olen niin vanhanaikainen, että soisin öljyjen vaihtuvan kerran vuoteen.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Just soittelin autokeskukselle GeeTeelle huoltoa (60tkm), perus suodattimet(öljy, ilma, raitisilma, polttoaine) öljyt ja "tarkastukset" + jarruneste 700€, kuulostaa kalliille mut elämä on :D
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Tämähän on käsittääkseni perus öljyhuolto vaan eli sen 300€RTFM kirjoitti:Moikka.
Kolmatta huoltoa pukkaa autolle 91 tkm kohdalla. Onko kokemuksia huollon sisällöstä ja hinnasta? Perushuolto siis. Jarruihin yms muihin kuuluviin osiin ei kulu pääomaa. 320ia f31.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Just näin. Sisältäen sijaisauton.Anssi79 kirjoitti:Tämähän on käsittääkseni perus öljyhuolto vaan eli sen 300€RTFM kirjoitti:Moikka.
Kolmatta huoltoa pukkaa autolle 91 tkm kohdalla. Onko kokemuksia huollon sisällöstä ja hinnasta? Perushuolto siis. Jarruihin yms muihin kuuluviin osiin ei kulu pääomaa. 320ia f31.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Siis öljynvaihtohan kantsii ilman muuta kirjata iDriveen huoltohistoriaan ts. kerrotaan autolle, että ölpät vaihdettu, mutta ei nollata mitään laskureita. Ts. itellä ainakin näin F20 LCI:ssä, vuoden kohdalla 11 tkm mittarissa öljyt vaihdettu, löytyy iDrivestä ja seuraava huolto on edelleen 5/2018 20 tkm kohdalla (huoltosopparin huolto, tästä ekasta köyhtyi Laakkosella 2 markkaa. Autokeskuksella olivat sitä mieltä, että ei kerrota autolle ollenkaan, Laakkosella olivat että ilman muuta kannattaa kirjata mutta sillain ettei se vaikuta mihinkään. Kuulemma asiakkaan etu, että kaikki tehdyt toimenpiteet näkyy iDrivessa ja auton huoltohistoriassa eikä salailla mitään väliöljynvaihtoja).Huivei kirjoitti:Onnistuu helposti. Pyydät vain välihuolloissa, että auto huoltotietoja ei nollata eli autoon tehdään öljynvaihto mutta sille ei kerrota että ne on vaihdettu. Näin kaikki muut huoltotoimet pysyy entisessä tahdissaJiiP kirjoitti:Onko kukaan muuttanut huoltoväliä kiinteäksi 1/vuosi/15000km? Onko ihan helposti hoidettu vai onko siinä jotain hankaluuksia?
Minä ainakin olen niin vanhanaikainen, että soisin öljyjen vaihtuvan kerran vuoteen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Millaisilla kilometreillä teillä on mennyt jarrupalat vaihtoon? Ja oletteko vaihtaneet samalla myös jarrulevyt vai pelkät palat? Nyt mittarissa 53tkm ja 60tkm kohdallahan iDrive näyttää että jarruille pitäisi tehdä jotain, mutta turha niitä on vaihdella jos pintaa yhä riittää.
Siis paljonko iDrive näyttää kilometrejä etu- ja takapaloille? Kulumistunnistimet laskee jonkinlaisen arvion, mutta jos palat näyttää hyviltä, voi huollossa käskeä mittaamaan palat ja säätää iDriven näyttöä realistisemmaksi.
Palojen ikä riippuu niin paljon ajoprofiilista, että paha sanoa mitään yleispätevää vaihtomäärää. Mulla kesti M-Sport jarrujen alkuperäiset etupalat yli 100 tkm ja takapalat n. 165 tkm. Paloja kulutin lähinnä ratapäivillä, normaaliliikenteessä jarruttamisen hoiti pääasiassa dieselin moottorijarrutus. Levyjä ei vielä silloin tarvinnut vaihtaa. Nykyisessä 330e:ssä günther oli sorvannut vakiojarrujen molemmat palat autobahnilla vaihtokuntoon n. 50 tkm:ssä, kun itse käytän taas lähinnä vain "sähköjarruja".
Palojen ikä riippuu niin paljon ajoprofiilista, että paha sanoa mitään yleispätevää vaihtomäärää. Mulla kesti M-Sport jarrujen alkuperäiset etupalat yli 100 tkm ja takapalat n. 165 tkm. Paloja kulutin lähinnä ratapäivillä, normaaliliikenteessä jarruttamisen hoiti pääasiassa dieselin moottorijarrutus. Levyjä ei vielä silloin tarvinnut vaihtaa. Nykyisessä 330e:ssä günther oli sorvannut vakiojarrujen molemmat palat autobahnilla vaihtokuntoon n. 50 tkm:ssä, kun itse käytän taas lähinnä vain "sähköjarruja".
Viimeksi muokannut traveller, 06 Elo 2018, 18:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Siis sekä etu että takapaloille on kokoajan lukenut että 60tkm kohdalla huolto. Täytyy varmaan pyytää tuota mittaamista. Silmämääräisesti näyttää että kulumavaraa on vielä runsaasti
Se tarkoittaa, että paloille on ennustettu käyttöikää vielä 60 tkm, eli vaihto olisi ajankohtaista kilometrilukemalla n. 113 tkm. Ennuste voi pysyä muuttumattomana pitkänkin aikaa, mutta loppuvaiheessa lukema saattaa pudota nopeastikin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Ahaa! Sepä mukava uutinen Ohjekirjaa ei tietysti ole luettu ja ihmettelinkin miten muka jo nyt menisi osia vaihtoon.
On muuten yllättävän paljon eroja suodattimien laadussa, mittasin huvikseni kerran F10:n 2v käytetyn likaisen tarvike aktiivihiili raitisilmasuodattimen painon ja se oli 142 grammaa, uusi käyttämätön orkkis oli 214 grammaahenqqa kirjoitti: ↑16 Elo 2015, 18:18 Täällä on huomenna huoltoon menossa 320d Xdrive. Alkuperäinen kustannusarvio n. 60tkm huollolle oli 600€ Kotkan Autosalpassa, mutta päätin sitten osien hinnat nähdessäni ostaa ne muualta, joten mainitsivat, että kustannusarvio tippui 250€uroon. Että sillei, 350€ neljästä suodattimesta ja öljystä.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99
Mitä tuo sit loppupelissä merkitsee? Muijakin väittää, että nykyinen 80kg toimii paremmin kuin aiempi 120kg.kallek77 kirjoitti: ↑17 Loka 2018, 20:26On muuten yllättävän paljon eroja suodattimien laadussa, mittasin huvikseni kerran F10:n 2v käytetyn likaisen tarvike aktiivihiili raitisilmasuodattimen painon ja se oli 142 grammaa, uusi käyttämätön orkkis oli 214 grammaahenqqa kirjoitti: ↑16 Elo 2015, 18:18 Täällä on huomenna huoltoon menossa 320d Xdrive. Alkuperäinen kustannusarvio n. 60tkm huollolle oli 600€ Kotkan Autosalpassa, mutta päätin sitten osien hinnat nähdessäni ostaa ne muualta, joten mainitsivat, että kustannusarvio tippui 250€uroon. Että sillei, 350€ neljästä suodattimesta ja öljystä.
Noista halvemmista tarvikkeista näkee läpi, ei taida suodatusteho olla ihan samaa luokkaa kuin orkkis joka toki kalliimpi.wsaarja kirjoitti: ↑17 Loka 2018, 20:42Mitä tuo sit loppupelissä merkitsee? Muijakin väittää, että nykyinen 80kg toimii paremmin kuin aiempi 120kg.kallek77 kirjoitti: ↑17 Loka 2018, 20:26On muuten yllättävän paljon eroja suodattimien laadussa, mittasin huvikseni kerran F10:n 2v käytetyn likaisen tarvike aktiivihiili raitisilmasuodattimen painon ja se oli 142 grammaa, uusi käyttämätön orkkis oli 214 grammaahenqqa kirjoitti: ↑16 Elo 2015, 18:18 Täällä on huomenna huoltoon menossa 320d Xdrive. Alkuperäinen kustannusarvio n. 60tkm huollolle oli 600€ Kotkan Autosalpassa, mutta päätin sitten osien hinnat nähdessäni ostaa ne muualta, joten mainitsivat, että kustannusarvio tippui 250€uroon. Että sillei, 350€ neljästä suodattimesta ja öljystä.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99
Hyvin on muija laihtunut, vaikkei vieläkään mikään keiju.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6