Paljonkohan maksaa F30:een takapalojen vaihto kun tuntuu tuo luistonesto syömään paloja? Eli onko edullinen juttu? Mites jos itse vaihtaa, niin aistiiko auto että paloissa on enemmän pintaa ja muuttaa huollon ajastinta vai pitääkö nollata huollossa jotain? Palojen vaihto lienee ihan normi helppo homma?zz^ kirjoitti:Moikka!
Ensimmäiseen huoltoon tulee standard scope (joka huollossa), öljynvaihto sekä raitisilmasuodatin. Meilläkin tuo hinta on aikalailla tasan tuo 300€ kun muutaman pinnan alennuksen antaa. Omat öljyt voi toki tuoda, joka pudottaa hintaa jonkun verran. Toki jos kilometrejä tulee vähän niin saattaa auto pyytää myös (ajan perusteella) vehicle checkiä ~80-100€ tai jarrunesteitä ~70-80€.
F30 huollot
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Moikka! Selvitän sulle hinnat maanantaina! Palojen vaihto ei tosiaan ole iso juttu. Nollataan, eli kerrotaan autolle että palat on vaihdettu. Tarkistan myös, onko F30:iin auki DSC päivitys measurea.salmol kirjoitti: Paljonkohan maksaa F30:een takapalojen vaihto kun tuntuu tuo luistonesto syömään paloja? Eli onko edullinen juttu? Mites jos itse vaihtaa, niin aistiiko auto että paloissa on enemmän pintaa ja muuttaa huollon ajastinta vai pitääkö nollata huollossa jotain? Palojen vaihto lienee ihan normi helppo homma?
Metroautosta Heidi. Ota yksityisviestillä yhteyttä, jos voin auttaa jotenkin!
En ole virallinen Metroauton/maahantuojan edustaja. Kirjoitukseni ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja. Tämä selvennyksenä
En ole virallinen Metroauton/maahantuojan edustaja. Kirjoitukseni ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja. Tämä selvennyksenä
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Keskustelu jaettu F20 huollot keskustelusta, eli tänne otsikon mukaisesti jutut 3-sarjan huolloista.
E9x:een pitää ainakin vaihtaa jarrupalojen sensoripalat jarrupalojen vaihdon yhteydessä, onkohan sama käytäntö jatkunut F3x:ssäkin? Palat kuluvat samalla kun itse jarrupalat kuluvat, kun ne kuluvat loppuun, pitää vaihtaa sensorikin.
- - -
Moi, mikäli sinulla on normaalit jarrut (ei sportti-) niin palojen vaihto maksaa 225€. Ja kuten masiaro sanoi, kulumisentunnistin tulee myös. Ihan "sokeasti" toki niihin ei kannata luottaa koska kuluvat aikalailla loppuvaiheessa ja kun ne kertovat palojen oleva loppu, ne todellakin ovat LOPPU.
Metroautosta Heidi. Ota yksityisviestillä yhteyttä, jos voin auttaa jotenkin!
En ole virallinen Metroauton/maahantuojan edustaja. Kirjoitukseni ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja. Tämä selvennyksenä
En ole virallinen Metroauton/maahantuojan edustaja. Kirjoitukseni ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni eivätkä BMW:n/Metroauton virallisia kantoja. Tämä selvennyksenä
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
299€ jäi Espoon laakkosella hintaa, mitään ihmettähän sille ei tehdä. Öljyt ja raitisilmasuodatin.AaaTee kirjoitti:Millaisia hintoa huolloista on pyydetty? Auton F30 316 ja mittarissa noin 25 000km ja huoltoon olisi matkaa jotain reilut paritonnia vielä. Mikä olisi siis kohtuu hinta huollosta?
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Anturi pitää vaihtaa jos on liian kulunut. Kannattaa tarkastaa palojen todellinen paksuus, idriven näyttämä kilometriarvo on lähinnä arvaus kunnes se sensori kuluu tiettyyn pisteeseen. Vitosessa palojen vaihto meni muuten normaalisti mutta sähköisen käsijarrun moottorit piti irroittaa jarrusylintereistä (kaks ruuvia / moottori). Tämän jälkeen sylinteriä piti pyörittää kunnes ei enään pyöri, sen jälkeen sylinterin sai painettua pohjaan. Sen käsijarrun saa kyllä ajettua pohjaan myös diagnostiikkasoftalla (inpa tai ista/d). Nollauksen voi tehdä itsekkin: Autoon sytytysvirta päälle ilman jarrun painamista, auto ei saa startata. Trippinappi pohjaan hetkeksi niinkuin piilovalikkoon mennessä ja huoltojen nollausvalikko avautuu. Sieltä sitten selailee trippinapilla oikean kohteen ja nappia hetken painamalla pääse itse resetointiin joka muistaakseni hyväksytään toisella pitkällä painalluksella. Jarruja nollatessa käsijarru ei saa olla päällä. Jos sensori on liian kulunut niin ei suostu nollaamaan tai jarruhuollon kilometrit menee negatiivisiksi. Uus sensori paikalleen ja uus nollaus -> homma rokkaasalmol kirjoitti:Paljonkohan maksaa F30:een takapalojen vaihto kun tuntuu tuo luistonesto syömään paloja? Eli onko edullinen juttu? Mites jos itse vaihtaa, niin aistiiko auto että paloissa on enemmän pintaa ja muuttaa huollon ajastinta vai pitääkö nollata huollossa jotain? Palojen vaihto lienee ihan normi helppo homma?zz^ kirjoitti:Moikka!
Ensimmäiseen huoltoon tulee standard scope (joka huollossa), öljynvaihto sekä raitisilmasuodatin. Meilläkin tuo hinta on aikalailla tasan tuo 300€ kun muutaman pinnan alennuksen antaa. Omat öljyt voi toki tuoda, joka pudottaa hintaa jonkun verran. Toki jos kilometrejä tulee vähän niin saattaa auto pyytää myös (ajan perusteella) vehicle checkiä ~80-100€ tai jarrunesteitä ~70-80€.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Kotkan Autosalvassa huollon hinnaksi ilmoitettiin 260€.AaaTee kirjoitti:Millaisia hintoa huolloista on pyydetty? Auton F30 316 ja mittarissa noin 25 000km ja huoltoon olisi matkaa jotain reilut paritonnia vielä. Mikä olisi siis kohtuu hinta huollosta?
Ensihuolto tilattu. Autolla rullattu nyt 29 tkm ja huoltomuistutin sanoo 4 tkm huoltoon. Vähän tulee nyt aikaisemmin vaihdettua, mutta eipä haittaa.
Hintaa ihmepajalla, eli Autokeskus Airportilla, on noin 320€ sisältäen sijaisauton ja huollon sisältö on seuraava: Vaihdetaan öljyt, öljynsuodatin, raitisilmansuodatin ja laitetaan desinfiointiaine raitisilmaputkiin ja sieltä kennolle, lisäksi tietysti perus tarkistukset. Tämän lisäksi katsotaan automaatin nykäisy sekä tehdään vedenpoiston putsaus tehtaan ohjeen mukaan.
Ihan asialliselta vaikuttaa.
Hintaa ihmepajalla, eli Autokeskus Airportilla, on noin 320€ sisältäen sijaisauton ja huollon sisältö on seuraava: Vaihdetaan öljyt, öljynsuodatin, raitisilmansuodatin ja laitetaan desinfiointiaine raitisilmaputkiin ja sieltä kennolle, lisäksi tietysti perus tarkistukset. Tämän lisäksi katsotaan automaatin nykäisy sekä tehdään vedenpoiston putsaus tehtaan ohjeen mukaan.
Ihan asialliselta vaikuttaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 14 Marras 2013, 12:43
- Auto: BMW X1,F48 2016
Tammikuun lopussa oli Airportissa ensihuolto 310000 km. Öljyn vaihto, suodatin ja raitisilmasuodatin.
Kampanja oli vedenpoistosysteemin parannus, en tiedä mitä tekivät. Ohjaus päivitettiin/uusi ohjelma? Ei vielä kokemusta poistuiko "mutteri", ehkä parani mutta...
Huolto maksoi 290 euroa, oli 15 euron alennuskuponki.
Huoltomyyjän vastaanotto oli ok. Sijaisautoa en ottanut. Jumbo lähellä huolto kesti 1,5h.
Moitittavaa: kaikki omat asetukset hävisi päivityksessä, radiokanavat, yms. i-drivesta. Sähköistä huoltokirjaa ei oltu ajettu i-drive:en=> uusi käynti sen vuoksi.
Ehken mene uudestaan. Yritän saada Lahdesta Delta Bavariasta, jos vain vastaisivat puhelimeen.
Kampanja oli vedenpoistosysteemin parannus, en tiedä mitä tekivät. Ohjaus päivitettiin/uusi ohjelma? Ei vielä kokemusta poistuiko "mutteri", ehkä parani mutta...
Huolto maksoi 290 euroa, oli 15 euron alennuskuponki.
Huoltomyyjän vastaanotto oli ok. Sijaisautoa en ottanut. Jumbo lähellä huolto kesti 1,5h.
Moitittavaa: kaikki omat asetukset hävisi päivityksessä, radiokanavat, yms. i-drivesta. Sähköistä huoltokirjaa ei oltu ajettu i-drive:en=> uusi käynti sen vuoksi.
Ehken mene uudestaan. Yritän saada Lahdesta Delta Bavariasta, jos vain vastaisivat puhelimeen.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Päivityksissä on tosiaan tuo ongelma, että kun uudet softat ajetaan pyyhkiytyy vanha data pois. Tuo ei kuitenkaan ole liikkeestä kiinni vaan kyllä kaikissa käy samoin.Jusander kirjoitti:Tammikuun lopussa oli Airportissa ensihuolto 310000 km. Öljyn vaihto, suodatin ja raitisilmasuodatin.
Kampanja oli vedenpoistosysteemin parannus, en tiedä mitä tekivät. Ohjaus päivitettiin/uusi ohjelma? Ei vielä kokemusta poistuiko "mutteri", ehkä parani mutta...
Huolto maksoi 290 euroa, oli 15 euron alennuskuponki.
Huoltomyyjän vastaanotto oli ok. Sijaisautoa en ottanut. Jumbo lähellä huolto kesti 1,5h.
Moitittavaa: kaikki omat asetukset hävisi päivityksessä, radiokanavat, yms. i-drivesta. Sähköistä huoltokirjaa ei oltu ajettu i-drive:en=> uusi käynti sen vuoksi.
Ehken mene uudestaan. Yritän saada Lahdesta Delta Bavariasta, jos vain vastaisivat puhelimeen.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 14 Marras 2013, 12:43
- Auto: BMW X1,F48 2016
Ihmeellistä?
Miten ei nykyaikana saa asetuksia talteen ja syötettyä uudelleen. Luulenpa vaan,että kyse on siitä ettei osata/viitsitä paneutua asiaan? Entisissä nelikirjaimisissa ns premium autoissa ei koskaan henk. koht. asetukset hävinneet päivityksissä.
Olisi huollon jälkeen ollut korrektia mainita asiasta, ettei olisi kesken ajon tarvinnut alkaa ihmetellä, miksei aiemmat toiminnot worki. Esim kaistanvaihto vilkku kolme kertaa.
Veikkaisin,että Saksassa omat asetukset säilyvät/syötetään takaisin softa päivitysten jälkeen?
Tässäkin oli kyseessä vain ohjauksen päivitys.
Miten ei nykyaikana saa asetuksia talteen ja syötettyä uudelleen. Luulenpa vaan,että kyse on siitä ettei osata/viitsitä paneutua asiaan? Entisissä nelikirjaimisissa ns premium autoissa ei koskaan henk. koht. asetukset hävinneet päivityksissä.
Olisi huollon jälkeen ollut korrektia mainita asiasta, ettei olisi kesken ajon tarvinnut alkaa ihmetellä, miksei aiemmat toiminnot worki. Esim kaistanvaihto vilkku kolme kertaa.
Veikkaisin,että Saksassa omat asetukset säilyvät/syötetään takaisin softa päivitysten jälkeen?
Tässäkin oli kyseessä vain ohjauksen päivitys.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Laakkosen huollossa ainakin mainittiin. Kyllä edellisessä Audissa hävisi aivan samalla tapaa, ja nollautui kaikki tiedot. Varmaan tuon saisi talteen, mutta loppujen lopuksi ei nyt hirveen montaa asiaa nollaa Onhan tuo myös hyvä tapa varmistaa että oikeasti jotain on päivitetty eikä vain tiskillä niin väitetty.Jusander kirjoitti:Ihmeellistä?
Miten ei nykyaikana saa asetuksia talteen ja syötettyä uudelleen. Luulenpa vaan,että kyse on siitä ettei osata/viitsitä paneutua asiaan? Entisissä nelikirjaimisissa ns premium autoissa ei koskaan henk. koht. asetukset hävinneet päivityksissä.
Olisi huollon jälkeen ollut korrektia mainita asiasta, ettei olisi kesken ajon tarvinnut alkaa ihmetellä, miksei aiemmat toiminnot worki. Esim kaistanvaihto vilkku kolme kertaa.
Veikkaisin,että Saksassa omat asetukset säilyvät/syötetään takaisin softa päivitysten jälkeen?
Tässäkin oli kyseessä vain ohjauksen päivitys.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 14 Marras 2013, 12:43
- Auto: BMW X1,F48 2016
Juu ei ole iso juttu, mutta kertoa olisi pitänyt.
Voi olla,että mulla on ollut sellaiset Audit,ettei ole tarvinnut softia päivitellä?
Jos huollon työstä maksaa 108 euroa/h , niin pitäisi työ olla tehty kyllä viimeisen päälle.
Laakkosesta sen verran, ettei meillä enää siellä asoida koskaan missään merkeissä. Ei siitä sen enempää.
Voi olla,että mulla on ollut sellaiset Audit,ettei ole tarvinnut softia päivitellä?
Jos huollon työstä maksaa 108 euroa/h , niin pitäisi työ olla tehty kyllä viimeisen päälle.
Laakkosesta sen verran, ettei meillä enää siellä asoida koskaan missään merkeissä. Ei siitä sen enempää.
Nuo asetukset voi ottaa USB-muistille talteen ennen ohjelmistopäivitystä ja sitten päivityksen jälkeen palauttaa. Olen samaa mieltä että huollon tuo tulisi tehdä, mutta minulle ei oltu viimeksi tehty joten otan nyt itse asetukset talteen varmuuden vuoksi ennen huoltoa. Helppo ja nopea homma tehdä itse.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 23 Huhti 2012, 15:07
- Auto: G20 330e
- Paikkakunta: Tampere
Käytin 316d:n toisessa huollossa (52tkm) Tampereen Autokeskuksessa.
Öljyt, vehicle check, micro filter,ilman suodatin, polttoainesuodatin. Lisäksi vaihdettiin samalla vaivalla jarrunesteet. Olisivat olleet ohjelmassa jokusen kuukauden päästä kuitenkin. Hintaa reissulle tuli pari euroa vaille 700€.
Öljyt, vehicle check, micro filter,ilman suodatin, polttoainesuodatin. Lisäksi vaihdettiin samalla vaivalla jarrunesteet. Olisivat olleet ohjelmassa jokusen kuukauden päästä kuitenkin. Hintaa reissulle tuli pari euroa vaille 700€.
Eikö tuo 700 € ole noista töistä aika paljon?Rampe72 kirjoitti:Käytin 316d:n toisessa huollossa (52tkm) Tampereen Autokeskuksessa.
Öljyt, vehicle check, micro filter,ilman suodatin, polttoainesuodatin. Lisäksi vaihdettiin samalla vaivalla jarrunesteet. Olisivat olleet ohjelmassa jokusen kuukauden päästä kuitenkin. Hintaa reissulle tuli pari euroa vaille 700€.
Käytin omaa 316d:tä takuuhuollossa kun takajarrut jäivät laahaamaan (35 000km ajettuna) niin meinasivat Laakkosen tiskillä, että ei mene takuuseen ja olisivat olleet 150€ vailla! Olin asiasta eri mieltä ja pienen väittelytuokion jälkeen ei tarvinnut maksaa -> jäi tällä kertaa vähän huono maku Laakkosen toiminnasta.