F30 huollot

F30, F31, F32, F33, F34, F36
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

salmol kirjoitti: 17 Loka 2018, 21:08
wsaarja kirjoitti: 17 Loka 2018, 20:42 Mitä tuo sit loppupelissä merkitsee? Muijakin väittää, että nykyinen 80kg toimii paremmin kuin aiempi 120kg.
Hyvin on muija laihtunut, vaikkei vieläkään mikään keiju.
Sulta meni ainakin ohi - tosin en ihmettele
Pekumie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Maalis 2014, 15:59
Auto: F30LCI 320iA xDrive

Tänään Laakkosella black friday tarjouksena -25% määräaikaishuolloista, 537e jäi hintaa 60tkm huollolle ja jarrunesteen vaihdolle(320i).
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Pekumie kirjoitti: 23 Marras 2018, 08:35 Tänään Laakkosella black friday tarjouksena -25% määräaikaishuolloista, 537e jäi hintaa 60tkm huollolle ja jarrunesteen vaihdolle(320i).
Tuli myös hyödynnettyä sama tarjous. Oikein kohtuullinen hinta tuosta huollosta.
Ex: F20 118dA
iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

Pyysin hinta-arvion merkkiliikkeen määräaikaishuollosta. Tulisi kustantamaan n. 670 euroa ja huolto sisältää seuraavat kohdat:

Suuri tarkastus
Moottoriöljyn ja suodattimien vaihto
Raitisilmasuodattimen vaihto
Ilmansuodattimen vaihto
Sytytystulppien vaihto

Laskeskelin että jos ostaisin öljyt, suodattimet ja tulpat itse jostain, niin ne maksaisivat yhteensä n. 200 euroa. Autoni on 4 vuotta ja alle 30tkm ajettu, joten takuuta ei ole enää jäljellä. Onko tuon hintaisessa merkkihuollossa mitään järkeä tämän ikäisessä autossa? Olen aina takuun ulkopuolella huoltanut kaikki autoni itse, joten voisin tehdä tuon huollon itse ja ostaa paperisen huoltokirjan jonne säilytän kuitit osista. Mitä mieltä olette?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Arvostaisiko seuraava ostaja paperista huoltokirjaa ja tee-se-itse huoltajaa? Kuitenkin arvokaskin auto vielä, ja kilpailevissa yksilöissä on järjestään merkkiliikkeen täyttämä sähköinen huoltokirja kunnossa.
iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

Wonderi kirjoitti: 17 Tammi 2020, 20:41 Arvostaisiko seuraava ostaja paperista huoltokirjaa ja tee-se-itse huoltajaa? Kuitenkin arvokaskin auto vielä, ja kilpailevissa yksilöissä on järjestään merkkiliikkeen täyttämä sähköinen huoltokirja kunnossa.
Niin joo, tuo pitää varmaan paikkansa jos olisi aikomusta vaihtaa autoa lähiaikoina. Edellisen auton pidin kuitenkin 10 vuotta, joten jos pidän tämän yhtä kauan, niin ei se silloin enää ole kovin arvokas.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Wonderi kirjoitti: 17 Tammi 2020, 20:41 Arvostaisiko seuraava ostaja paperista huoltokirjaa ja tee-se-itse huoltajaa? Kuitenkin arvokaskin auto vielä, ja kilpailevissa yksilöissä on järjestään merkkiliikkeen täyttämä sähköinen huoltokirja kunnossa.
Itse en ole koskaan merkkihuollossa käyttänyt vaan huollattanut jossain muussa BMW-kykyisessä huoltamossa, joka voi kirjata huollot sähköiseen huoltokirjaan. Säästö on ollut huomattava ja koskaan ei ole autoa myydessä ollut kynnyskysymys. Noin vähän ajetussa toki kannattaa muistaa että mahdolliset goodwill korjaukset voinee sitten unohtaa.
iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

wsaarja kirjoitti: 18 Tammi 2020, 07:39 Noin vähän ajetussa toki kannattaa muistaa että mahdolliset goodwill korjaukset voinee sitten unohtaa.
Kannattaako goodwillin varalle sijoittaa ylihintaisiin huoltoihin? Kuinka helposti goodwill irtoaa jos on aukoton merkkihuolto-historia?
iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

Kysyisin vielä että voiko määräaikaishuoltoon viedä omat öljyt ja varaosat? Suostuvatko merkkiliikkeet siihen?
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Omat öljyt olen useinkin vienyt mukaan, eikä BMW:n originaali-varaosatkaan tuottane ongelmia.
Bmwukko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Tammi 2021, 04:38

Moro! Ois tulossa Bmw 316 120000km huolto osaisiko joku kertoa että mitä tähän kuuluisi ja paljon olisin hintaa?🤨
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Itellä 100 000 huolto ja hinta karvan alle 400, mutta vaihtoivat myös pyyhkimen sulat, joten reilulla 300 sadalla olis sen huollon saanut. Itellä vaihdettiin öljyt ja suodattimet, raitisilma myös, sekä jarrunesteet. Rintajouppi Pori.
pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Viemällä huoltoon oman raitisilmasuodattimen säästät 50e ja esim. 5-sarjassa näitä suodattimia on kaksi jolloin säästö on 100e :)
AnttiKu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Marras 2019, 03:09

Autona 320i xdrive -19. Ensimmäinen huolto oli viime syksynä 10kk ikäisenä ja 15000km ajettuna. Nyt seuraavaa tarjoaa 24000km kohdalla.

Ajot normaalia vanhan miehen kruisailua pääosin taajamassa. Tämä viimeisin huoltoväli on mielestäni jo liian lyhyt, jos se on perus öljyt ja suodattimet.

Huoltoon soittamallahan se selviää, mutta pääosin täällä tuskaillaan liian pitkien huoltovälien kanssa.

Onkos muilla auton ATK tarjonnut vastaavia?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

iDriven syövereistä selviää paljonko matkaa ja aikaa mihinkin huoltokohteeseen on, ja mitkä huoltotoimenpiteet on huolloissa tehty. Osa toimenpiteistä on kahden vuoden välein tehtäviä, kilometreistä riippumatta. Osuisiko siihen? Oliko 15tkm kohdalla tehty huolto ylimääräinen öljynvaihto, eli ei tehty kokonaista huolto-ohjelman mukaista huoltoa?
AnttiKu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Marras 2019, 03:09

Tuo 15tkm huolto oli aivan auton ehdottama eli ei ylimääräinen. Seuraava sattuu noin puolentoista vuoden ikään. Infoan lisää kunhan saan huollosta kyseltyä mitä meinaavat tehdä.
314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

AnttiKu kirjoitti: 23 Helmi 2021, 01:20 Tuo 15tkm huolto oli aivan auton ehdottama eli ei ylimääräinen. Seuraava sattuu noin puolentoista vuoden ikään. Infoan lisää kunhan saan huollosta kyseltyä mitä meinaavat tehdä.
Todennäköisesti pyytää jarrunesteiden vaihtoa, tulee ajankohtaiseksi 3 vuoden päästä valmistuspäivästä (tai luovutushuollosta).
Ensimmäinen huolto on varmaan tullut ohjelmaan 2 vuotta valmistuspäivästä.
xDrivet
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Joulu 2021, 10:47

Olisin varaamassa autolleni 1,5 vuoden omistamisen jälkeen ensimmäistä huoltoa. BMW 320Xda 2015 135000 km määräaikaishuolto. Huoltoilmoitin on näyttänyt omistuksen ajan seuraavaksi huoltoajankohdaksi 1/2022/7000 km, vaikka kilometrejä on tullut tänä aikana yli 20000 km.
Nyt tuo tammikuu on jo niin lähellä että ajattelin viedä auton huoltoon. Kai tämän voi suorittaa jo nyt joulukuussa ja huollon kuittaus menee normaalisti? Mitä kaikkia toimenpiteitä tähän huoltoon kuuluu? Olen huolissani BMW:n pitkistä öljynvaihtoväleistä, kannattaisiko kysyä esim. vaihteistoöljyistä tms? Harkinnassa Helsingin Autokeskus. Kiitos vastauksista.
Vitonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 22 Syys 2019, 10:08
Auto: 520 d A Business Exclusive Pro Edition '16

xDrivet kirjoitti: 08 Joulu 2021, 10:57 Olisin varaamassa autolleni 1,5 vuoden omistamisen jälkeen ensimmäistä huoltoa. BMW 320Xda 2015 135000 km määräaikaishuolto. Huoltoilmoitin on näyttänyt omistuksen ajan seuraavaksi huoltoajankohdaksi 1/2022/7000 km, vaikka kilometrejä on tullut tänä aikana yli 20000 km.
Nyt tuo tammikuu on jo niin lähellä että ajattelin viedä auton huoltoon. Kai tämän voi suorittaa jo nyt joulukuussa ja huollon kuittaus menee normaalisti? Mitä kaikkia toimenpiteitä tähän huoltoon kuuluu? Olen huolissani BMW:n pitkistä öljynvaihtoväleistä, kannattaisiko kysyä esim. vaihteistoöljyistä tms? Harkinnassa Helsingin Autokeskus. Kiitos vastauksista.
Jos haluat tietää tarkalleen mitä pitää tehdä, niin kannattaa käydä marmorilla luetuttamassa avain niin näkevät mitä auto pyytää. 30tkm/2v on normivaihtoväli. Oletan että f30ssa
sama kuin f10kin eli joka toinen huolto öljy+suodatin+raitisilmasuodatin ja joka toinen edelliset +moottoriilmasuodatin+polttoainesuodatin+kuntotsekkaus (nosturikuva idrivessä).

Vaihteistoöljyn vaihto jakaa poruukan kahtia.Osa tykkää vaihdattaa 100t -150tkm välein ja osa ei vaihdata. BMWn viralliseen ohjelmaan ei kuulu vaihteistoöljy vaan on "elämän kestävä".
Toki jos meinaa pitää pitempään, voi olla ihan harkittava asia. Kannattaa olla kuitenkin tarkkana mitä laittavat.Laakkosella oli jossain vaiheessa tuota alkuperäistä öljyä jolla ajoi niin paljon kuin halusi ja sitten 60tkm välein vaihdettavaa öljyä.

Aikaisemmin ainakin Autokeskuksen ja Laakkosen erona oli se että Autokeskus käytti Nesteen öljyjä ja Laakkonen Shellin öljyjä (BMW määrittämä/yhteistyökumppani).
Vitonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 22 Syys 2019, 10:08
Auto: 520 d A Business Exclusive Pro Edition '16

iwbwiwb kirjoitti: 18 Tammi 2020, 14:51
wsaarja kirjoitti: 18 Tammi 2020, 07:39 Noin vähän ajetussa toki kannattaa muistaa että mahdolliset goodwill korjaukset voinee sitten unohtaa.
Kannattaako goodwillin varalle sijoittaa ylihintaisiin huoltoihin? Kuinka helposti goodwill irtoaa jos on aukoton merkkihuolto-historia?
Tähän oma kokemus viime maaliskuussa missä autoni F10kin 84tkm/ 6.2016 valmistuneessa, meni jää läpi turbosta ja siiveke murusiksi.
Tätä vikaa selvitellessä kävi ilmin että EGR oli myös tyyppiviallinen. Turbo töineen olisi ollut Espoon Laakkoselle 3300€ johon sain
GWtä 70% ja maksoin 1000€ laina-autoineen.

EGR puolestaan meni 100% tehtaan piikkiin. Alku arviointi remontille oli 6k€. Tuosta syystä itse ajattelen jatkossa että leimat on hyvä olla
kunnossa suhteellisen pitkälle jos jotain isompaa menee. Satasen tai kahdenkaan säästö ei tuossa vaiheessa enää tunnu kannaltavalta.
Vastaa Viestiin