Onko kokemusta miten bmw suhtautuu takuuaikana madallettuun autoon? Onko sen jälkeen turha valittaa mistään alustaan liittyvästä ongelmasta?
Ei olis halua ajella maasturilla seuraavaa kahta vuotta, mutta ei myöskään kuulla aina huollossa vian johtuvan madalluksesta ja maksaa takuuremppoja itse.
Ja tosiaan Eibach ProKit odottaa jo varastossa
Uuuden auton takuu ja madallus
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Paha sanoa mitkä kaikki viat sanottaisiin johtuvan madallussarjasta, mutta ihan maalaisjärjellä voisi kuvitella, että ainakaan alustaan liittyvistä vioista on tuon jälkeen turha enää käydä valittamassa. Omista autoista kaksi on madallettu säädettävällä alustalla heti uutena ja muutamia vikoja on korjattu ihan normaalisti takuuseen, mutta mikään niistä ei tosiaan liittynyt alustaan.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Kylläpä tekis mieli Eibachit laitattaa jo autoon alle, mutta mutta... Jotenkin tuntuu että nuo alustan naputukset eivät varmaan kauaa tuolla viimeisellä korjuksella poissa kestä (koska ei siis ole mitään virallista korjausta)
Mitenkähän suhtautuvat esim. nyt tuohon takapään kolinaan alustasarjan asennuksen jälkeen, vaikka olisi miten tyyppi vika niin onko se sitten korjaukset omaan piikkiin?
Mitenkähän suhtautuvat esim. nyt tuohon takapään kolinaan alustasarjan asennuksen jälkeen, vaikka olisi miten tyyppi vika niin onko se sitten korjaukset omaan piikkiin?
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Alustan uusimalla ne viat häviää, ei kai nyt ladassakaan ole noin paskoja alustoja jotka jo liikeestä ajettaessa naputtaa. itse vaihdan heti kun vaan nelikkoon niitä saa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Anssi79 kirjoitti:Onko kokemusta miten bmw suhtautuu takuuaikana madallettuun autoon?
Minä mietin tuota alustasarjan asennusta siten, että jos laitattaisi myyjä liikkeellä (täällä siis Laakkosella) jonkun "BMW:n oman erkoisalustan / alustasarjan" jos sellaisia on?japi2010 kirjoitti:Alustan uusimalla ne viat häviää
Silloinhan luulisi ainakin takuu asioiden pelaavan?
Mutta poistaisiko se tuota vikaa ja miten kalliiksi tuo tulisi?
Itse en varsinaisesti haluaisi mitään isompaa madallusta, enkä myöskään säädettävyyttä kaipaa.
Homma olisi ainoastaan tuon kolinan poistamisen takia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Ihan sellainen kysymys, että mikä siellä voi mennä hajalle? Onhan uusissa tolpissa ja jousissakin takuu? Onko näisää uusissa Bemmussa nyt siis jotakin perustavanlaatuista vikaa, jossa koko "alusta" on hajalla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ilmeisesti mun autossa on sitten jotain paremmin kun ne alustan äänet sieltä takaa on ihan naurettavan hiljaisia. Ne kun ei juuri kuulu ikinä, eikä mua juuri häiritse. Ilmeisesti teillä muilla kuuluuu jotain julmettua mekkalaa kun se noin teitä häiritsee. Olisi joskus kiva ajaa jonkun toisen autoa, jotta tietäsin millaista se metakka pahimmillaan on. Mun autoon tehdään se takapään iskarien yläpään korjaus kun Autokeskus Airport haluaa välttämättä tehdä sen. Se tehdään vasta kesäkuussa ja käsitykseni on, että siihen mennessä on tullut jo sellaiset osat joilla se hiirehiljainenkin naputus häviää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Varmaan juurikin nuo jousilautaset.laituri kirjoitti:Mitä sieltä yläpäästä pitää vaihtaa? Jousilautaset vai jotain muuta? Noitahan saa myös eri alustavalmistajilta ja kyllä niissäkin ihan takuu on.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Aika ProKitin asennukseen varattu. Ei jaksa 2 vuotta jännittää mahdollisia alustan ongelmia
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Terve ! Tuosta f30 sarjan takapään lotinasta esim: Talvella tie jäätyy ja kuluu röykkyiseksi, vähän niinkuin kesällä nimismiehen kiharat hiekkatiellä. Eli taajaa peräkkäistä epätasaisuutta.Silloin monissa autoissa kuuluu lotinaa tai eriasteista kolinaa takapäästä, mikä ei tämän laatuluokan autoon kuulu! Ja se äänen aiheuttaja on takaiskarin ja korin
välissä oleva noin seitsemän kahdeksaan sentin korkuinen alumiini kappale! Sen tarkoitus on vaimentaa tiestä koriin kantautuvia ääniä. Nyt se vain sattuu viallisena aiheuttamaan kuvatun kaltaisia ääniä.Todennäköisesti kappaleen sisällä on kumi holkkeja ym.vaimetamassa ääniä.Eli vaihtamalla madallus-sarjan kyseinen osa ei vaihdu, vaan iskarit ja jouset.
Tämä iskarien yläpään vaihto on tämän kappaleen vaihto.
välissä oleva noin seitsemän kahdeksaan sentin korkuinen alumiini kappale! Sen tarkoitus on vaimentaa tiestä koriin kantautuvia ääniä. Nyt se vain sattuu viallisena aiheuttamaan kuvatun kaltaisia ääniä.Todennäköisesti kappaleen sisällä on kumi holkkeja ym.vaimetamassa ääniä.Eli vaihtamalla madallus-sarjan kyseinen osa ei vaihdu, vaan iskarit ja jouset.
Tämä iskarien yläpään vaihto on tämän kappaleen vaihto.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Tiedossa on mikä osa vaihtuu ja itselle iskarin yläpäät on vaihdettu 1000km sitten ja ainakaan vielä ei kolise. Alustasarjan asennuksella ei siis ole tarkoitus saada mitään ylimääräisiä kolinoita pois vaan auto sille korkeudelle, että saan ruuvattua 19" kesikset allepele3001 kirjoitti:Terve ! Tuosta f30 sarjan takapään lotinasta esim: Talvella tie jäätyy ja kuluu röykkyiseksi, vähän niinkuin kesällä nimismiehen kiharat hiekkatiellä. Eli taajaa peräkkäistä epätasaisuutta.Silloin monissa autoissa kuuluu lotinaa tai eriasteista kolinaa takapäästä, mikä ei tämän laatuluokan autoon kuulu! Ja se äänen aiheuttaja on takaiskarin ja korin
välissä oleva noin seitsemän kahdeksaan sentin korkuinen alumiini kappale! Sen tarkoitus on vaimentaa tiestä koriin kantautuvia ääniä. Nyt se vain sattuu viallisena aiheuttamaan kuvatun kaltaisia ääniä.Todennäköisesti kappaleen sisällä on kumi holkkeja ym.vaimetamassa ääniä.Eli vaihtamalla madallus-sarjan kyseinen osa ei vaihdu, vaan iskarit ja jouset.
Tämä iskarien yläpään vaihto on tämän kappaleen vaihto.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46