F3X sekalaiset kysymykset

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3929
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja salmol » 06 Huhti 2013, 21:08

E9X:lle oli olemassa oma alue sekalaisille kysymyksille mutta en löytänyt sellaista F3X:lle joten olkoon tämä sellainen eli tänne voi heittää sekalaisia kysymyksiä niin ei tarvitse jokaista kysymystä omassa ketjussa kysellä.

Ensimmäinen kysymys. Kun ajotietokoneessa lukee esim. että etupalojen vaihto 56 000 km, niin tarkoittanee että kestää ajoa vielä tuon verran eikä sitä että vaihto tapahtuu tuossa mittarilukemassa?

Toinen kysymys: ratissa on äänikomennoille nappula mutta siitä ei tapahdu mitään. Onko nappula kaikissa rateissa vaikka toimintoa ei olisi?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

spjarv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Loka 2012, 23:00
Auto: F30 328iA M Sport '13

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja spjarv » 06 Huhti 2013, 21:41

Joo, nappula vaati jonkun lisäpalikan, olisiko ollut enhanced bluetooth. Oli koeajokappaleessa, testailin, en jäänyt kaipaamaan.

LeHabi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 16 Maalis 2013, 18:02
Auto: BMW 320iA xDrive

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja LeHabi » 07 Huhti 2013, 18:25

Tilattua autoa (320iA xDrive) odotellessa sekalainen kysymys tämäkin, toivottavasti ei sentään tyhmä! Busines-mallissa (sedan) kerrotaan olevan kolmessa osassa (40/20/40) taittuvat takaistuimen selkänojat. Koeajon yhteydessä kokeillessani vänkärin puoleisen selkänojan saattoi kaataa yksikseen, samoin keskiosan. Ja sitten kysymys: kaatuuko vasemman puoleinen selkänoja yksikseen vai kaatuuko mukana aina myös keskipala. Myyjäkin kokeili, mutta vain yhdessä kaatuivat. Eli onko näin, vai onnistuuko kaikkien palojen kaato erikseen.

Wege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Helmi 2013, 21:38
Auto: 328iA xDrive F31 M-sport

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Wege » 07 Huhti 2013, 18:49

Ja sitten sellainen kysymys että pystyykö Suomessa VIN numerolla suraamaan auton valmistumista kuten täällä kerrotaan:

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=680467" onclick="window.open(this.href);return false;

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 07 Huhti 2013, 18:53

Wege kirjoitti:Ja sitten sellainen kysymys että pystyykö Suomessa VIN numerolla suraamaan auton valmistumista kuten täällä kerrotaan:

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=680467" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei pysty tällä hetkellä.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja gestapo » 07 Huhti 2013, 19:08

LeHabi kirjoitti:Tilattua autoa (320iA xDrive) odotellessa sekalainen kysymys tämäkin, toivottavasti ei sentään tyhmä! Busines-mallissa (sedan) kerrotaan olevan kolmessa osassa (40/20/40) taittuvat takaistuimen selkänojat. Koeajon yhteydessä kokeillessani vänkärin puoleisen selkänojan saattoi kaataa yksikseen, samoin keskiosan. Ja sitten kysymys: kaatuuko vasemman puoleinen selkänoja yksikseen vai kaatuuko mukana aina myös keskipala. Myyjäkin kokeili, mutta vain yhdessä kaatuivat. Eli onko näin, vai onnistuuko kaikkien palojen kaato erikseen.
Juu,yhdessä kaatuvat(kontin puolelta) mutta sitten voi nostaa erikseen ylös.
Tuon keskimmäisen(20%)voi kaataa myös pelkästään matkustamon puolelta.Muut kontin kautta.
Elikkäs vastaus onnistuuko kaataa joka palanen erikseen:onnistuu.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

LeHabi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 16 Maalis 2013, 18:02
Auto: BMW 320iA xDrive

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja LeHabi » 07 Huhti 2013, 20:38

Kiitos Gestapo,

tämä hyvä. Varmaankin näin mukaan mahtuu kolmen golfarin varusteet ja takana istuva on mukavampi sijoittaa vänkärin puolelle ja saa sitten istua herroiksi siellä käsinojaan nojaillen :cools:

Kid Ney
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Joulu 2012, 09:58

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kid Ney » 20 Huhti 2013, 19:24

LeHabi kirjoitti:Tilattua autoa (320iA xDrive) odotellessa sekalainen kysymys tämäkin, toivottavasti ei sentään tyhmä! Busines-mallissa (sedan) kerrotaan olevan kolmessa osassa (40/20/40) taittuvat takaistuimen selkänojat. Koeajon yhteydessä kokeillessani vänkärin puoleisen selkänojan saattoi kaataa yksikseen, samoin keskiosan. Ja sitten kysymys: kaatuuko vasemman puoleinen selkänoja yksikseen vai kaatuuko mukana aina myös keskipala. Myyjäkin kokeili, mutta vain yhdessä kaatuivat. Eli onko näin, vai onnistuuko kaikkien palojen kaato erikseen.
Minä taas sanoisin että juuri tämä skenaario ei onnistu. Keskipalan lukitus ei tapahdu hattuhyllyn reunaan, vaan siihen vasemman puoleiseen palaseen. Ja tästä syystä keskipala ei nostovaiheessa voi ohittaa vasenta istuinta. Herroiksi on siis matkustettava kuljettajan takana. :)

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja gestapo » 20 Huhti 2013, 19:42

Kid Ney kirjoitti:
LeHabi kirjoitti:Tilattua autoa (320iA xDrive) odotellessa sekalainen kysymys tämäkin, toivottavasti ei sentään tyhmä! Busines-mallissa (sedan) kerrotaan olevan kolmessa osassa (40/20/40) taittuvat takaistuimen selkänojat. Koeajon yhteydessä kokeillessani vänkärin puoleisen selkänojan saattoi kaataa yksikseen, samoin keskiosan. Ja sitten kysymys: kaatuuko vasemman puoleinen selkänoja yksikseen vai kaatuuko mukana aina myös keskipala. Myyjäkin kokeili, mutta vain yhdessä kaatuivat. Eli onko näin, vai onnistuuko kaikkien palojen kaato erikseen.
Minä taas sanoisin että juuri tämä skenaario ei onnistu. Keskipalan lukitus ei tapahdu hattuhyllyn reunaan, vaan siihen vasemman puoleiseen palaseen. Ja tästä syystä keskipala ei nostovaiheessa voi ohittaa vasenta istuinta. Herroiksi on siis matkustettava kuljettajan takana. :)
Kyllä sen keskipalan saa nostettua erikseen ylös,vaikka kaatuukin vas.palan kanssa.Kokeile.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Kid Ney
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Joulu 2012, 09:58

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kid Ney » 20 Huhti 2013, 21:07

gestapo kirjoitti:Kyllä sen keskipalan saa nostettua erikseen ylös,vaikka kaatuukin vas.palan kanssa.Kokeile.
Ei vaan saa, ainakaan kesällä -12 valmistetussa autossa. Vasemman palan mukana liikkuu kiinteä poikkitappi, johon keskipala noustessaan puraisee kiinni.

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1697
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 24 Huhti 2013, 16:21

Kääntyykö varusteen 430 yhteydessä ulkopeilit avaimen napista pitkällä painalluksella? E90:ssä ei kääntynyt, siksi kyselen.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja gestapo » 24 Huhti 2013, 18:07

///Marko kirjoitti:Kääntyykö varusteen 430 yhteydessä ulkopeilit avaimen napista pitkällä painalluksella? E90:ssä ei kääntynyt, siksi kyselen.
Kyllä kääntyy kun avaimen BMW merkin kohdalta painaa pitkään. Ja kun aukaiset ovet niin kääntyvät takaisin.
Minä painan aina oven sisäpuolelta olevasta napista nuo peilit sisäänpäin ja ne kääntyvät takaisin vain samaa nappia painamalla. Siis koska talli on niin kapea,sen takia.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1697
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 24 Huhti 2013, 20:48

^Kiitos vastauksesta! Pidetään tämä varuste voimassa tilauspaperilla.

fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 895
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja fifty » 26 Huhti 2013, 22:23

gestapo kirjoitti:Minä painan aina oven sisäpuolelta olevasta napista nuo peilit sisäänpäin ja ne kääntyvät takaisin vain samaa nappia painamalla. Siis koska talli on niin kapea,sen takia.
Mulla peilit kääntyy automaattisesti n. 40 km/h vauhdissa auki asentoon, jos ei ole muistanut sitä nappia painaa.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja gestapo » 27 Huhti 2013, 08:21

fifty kirjoitti:
gestapo kirjoitti:Minä painan aina oven sisäpuolelta olevasta napista nuo peilit sisäänpäin ja ne kääntyvät takaisin vain samaa nappia painamalla. Siis koska talli on niin kapea,sen takia.
Mulla peilit kääntyy automaattisesti n. 40 km/h vauhdissa auki asentoon, jos ei ole muistanut sitä nappia painaa.
Juu,niin se tekee tässäkin tapauksessa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

f30mies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Maalis 2013, 15:10

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja f30mies » 27 Huhti 2013, 12:59

Omassa F30 on tuo vakio äänentoistojärjestelmä, ja se on aivan järkyttävän huono jos yhtään kovemmalla kuuntelee.. :blush: Löytyykö F3x jo esimerkiksi Alpinen jälkiasenteista Hifi-settiä? Tarkoitus olisi saada parempi äänentoisto ilman että autosta lähtee sähköjen takuu. Googlailemalla en ole löytänyt oikein mitään, mutta joku joskus täällä foorumilla kirjoitti, että oli saanut omaan F30 Alpinen Hifit ilmaiseksi myyjän sähläyksen vuoksi. Löytyykö keneltäkään tarkempaa tietoa asiasta?

Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Bemuawd » 27 Huhti 2013, 14:40

Kuuntelin kaikki kolmea äänentoistojärjestelmää ja täytyy sanoa,että tosi huono on alkuperäinen.Hi-Fi on jo parempi .Harman/Kardon siihen päädyin.En ole kyllä nähnyt missään vielä Alpinen sarjoja F3x:ään.

arriv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Loka 2011, 22:12
Auto: F31 320iA xDrive

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja arriv » 27 Huhti 2013, 17:08

f30mies kirjoitti:Omassa F30 on tuo vakio äänentoistojärjestelmä, ja se on aivan järkyttävän huono jos yhtään kovemmalla kuuntelee.. :blush: Löytyykö F3x jo esimerkiksi Alpinen jälkiasenteista Hifi-settiä? Tarkoitus olisi saada parempi äänentoisto ilman että autosta lähtee sähköjen takuu. Googlailemalla en ole löytänyt oikein mitään, mutta joku joskus täällä foorumilla kirjoitti, että oli saanut omaan F30 Alpinen Hifit ilmaiseksi myyjän sähläyksen vuoksi. Löytyykö keneltäkään tarkempaa tietoa asiasta?
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... ine#p43079" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa jotain.

f30mies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Maalis 2013, 15:10

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja f30mies » 27 Huhti 2013, 17:54

arriv kirjoitti:
f30mies kirjoitti:Omassa F30 on tuo vakio äänentoistojärjestelmä, ja se on aivan järkyttävän huono jos yhtään kovemmalla kuuntelee.. :blush: Löytyykö F3x jo esimerkiksi Alpinen jälkiasenteista Hifi-settiä? Tarkoitus olisi saada parempi äänentoisto ilman että autosta lähtee sähköjen takuu. Googlailemalla en ole löytänyt oikein mitään, mutta joku joskus täällä foorumilla kirjoitti, että oli saanut omaan F30 Alpinen Hifit ilmaiseksi myyjän sähläyksen vuoksi. Löytyykö keneltäkään tarkempaa tietoa asiasta?
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... ine#p43079" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa jotain.

Mahtaakohan se olla sama Alpinen setti F3x kuin F2x?

J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2775
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja J1978 » 27 Huhti 2013, 19:06

f30mies kirjoitti:Omassa F30 on tuo vakio äänentoistojärjestelmä, ja se on aivan järkyttävän huono jos yhtään kovemmalla kuuntelee.. :blush: Löytyykö F3x jo esimerkiksi Alpinen jälkiasenteista Hifi-settiä? Tarkoitus olisi saada parempi äänentoisto ilman että autosta lähtee sähköjen takuu. Googlailemalla en ole löytänyt oikein mitään, mutta joku joskus täällä foorumilla kirjoitti, että oli saanut omaan F30 Alpinen Hifit ilmaiseksi myyjän sähläyksen vuoksi. Löytyykö keneltäkään tarkempaa tietoa asiasta?
Sitähän mä olen koittanut tuolla muuallakin kirjoittaa, että vakioäänentoisto on ihan kökkö vaikka jotkut on sanoneet koeajojen jälkeen, että se on muka hyvä tuossa F30:ssä. Minä sain Alpinen HiFit ilmaiseksi edelliseen autooni, mutta se oli E91 LCI eikä F30. Sain ne sen takia kun olin tilannut tehdasasenteisen HiFi-setin, mutta myyjä unohti tilata sen. Eivät suostuneet silloin tilaamaan uutta autoa vaan jälkiasentivat nuo ilmaiseksi ja antoivat toki osatkin ilmaiseksi ja sen lisäksi jotain muutakin pientä jotta olisin tyytyväinen.

Olihan se Alpinen setti tyhjää parempi, mutta tehdasasennettu on aina tehdasasennettu. Mulla on nyt tehdasasennettu ja onhan se paljon parempi kuin tuo jälkiasenteinen setti. Tehdasvehkeessä tulee nykyisin mm. kojelaudan päällikajari jota tuohon Alpineen ei kuulunut.

Tuossa E91LCI:n Alpinen setin asennuksessa meni kaikki päin peetä. Ensin myyjä unohti tilata HiFi-setin tehdastilauksessa uuteen autoon, sitten tilattiin se jälkiasenteinen Alpinen setti, mutta sen toimitusaika oli kuukausia. Lopulta ne oli muka tulleet (tuli viesti) ja varattiin huolto>menin huoltoon ja jätin auton, no myöhemmin nolostunut viesti vastaajaan (samanpäivän aikana) ei meillä oo mitään osia hae autosi pois täältä. Sitten meni taas viikkoja ja osat tuli lopulta. Minä menen aamulla huoltoon ja myyjä oli luvannut, että mulle on sijaisauto valmiina sen ja liikkeen mokien takia. Paskat mitään sijaisautoa oltu varattu. Minun olisi pitänyt tehdä se sijaisauton varaaminen itse, vaikka mulle sanotiiin, että automyyjä hoitaa sen kun on tyrinyt.

No Alpinen setti saatiin lopulta asennettua, mutta samalla oli saatu ajotietokone sekaisin, eli ainakin kello ja päivämäärä oli mitä oli ja sitten auto herjas huoltoa vaikka huolto ei ollut lähelläkään. Sen menin säädättämään muualle, koska v-käyrä oli jo ylittynyt ihan riittävästi. No sitten luulin, että kaikki on lopulta ok.
Sisäkatto oli myös sotkettu mustin sormin kaiutinasennuksen yhteydessä>siivoutin sen muualla omaan pikkiin ammattipesulassa, eli siis autofixarilla.

Eipä mennyt kauaakaan kun apparin ovi alkoi jumitella eikä auennut enää myöhemmin ollenkaan>tämähän johtui taas siitä, että Alpinen systeemin asennuksessa asentaja oli laittanut ovivaijerin oven sisällä väärään hahloon ja ovi meni sitten myöhemmin jumiin/ei auennut enää.

No eipä tuossa ollut vielä kaikki vastoinkäymiset joita koitui kun merkkiliike Autosalpa asenti ne Alpinet jälkikäteen. Joitain kuukausia myöhemmin huomasin, että helvetti miksi takapenkin selkänojien sivupalat ei ole kunnolla paikallaan (ne suikaleet mitkä on takaselkänojien sivuilla) ja ne repsottivat ihan mitensattuu. No Alpinen asennuksen yhteydessä oli jääny siis nekin laittamatta kunnolla paikalleen. Myöhemmin irtosi vielä etudiskantin liitin/johto ja syyksi paljastui taas Salvan asennuksen huonous: liitin oli jäänyt asennuksen yhteydessä asentajalta löysälle ja niinpä liitin/johto lähti irti epätaisella tienpinnalla kun vähän tärisi reilummin.

Se oli kyllä semmoista sähläämistä autoliikkeeltä, että olisi tullut halvenmmaksi heille tilata kokonaan uusi auto eikä lähteä tuohon jälkiasenteluun, koska siinä meni tosiaan kaikki ihan päin persettä.
Viimeksi muokannut J1978, 27 Huhti 2013, 19:22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Vastaa Viestiin