F3X sekalaiset kysymykset

F30, F31, F32, F33, F34, F36
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

MeAndMyDog kirjoitti:Jos oikein ymmärsin, on mun F30 320i xDrivessa Defan säteilylämmitin. Auton luovutus oli perjantaina.
Varmasti niin onkin.
Muutahan siihen(nyt)ei saa asentaakkaan.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Mitä etua professional bluetooth tuo verrattuna business bluetoothiin?
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Se tuo ainakin bluetooth streamingin siihen sekä muutakin .Jossain topiikissa kirjoitin siitä aiheesta.
peperoni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Maalis 2013, 09:45
Auto: Tulossa F30 320iA Business Modern

Tuon bt:n yli musiikin soittamisen lisäksi suurin etu on varmaankin noiden sms ja email viestien välitys iDrive-näyttöön. Muistaakseni laajennetulla bt:llä iPhone/pod/pad voi liittää pelkällä normikaapelilla eikä tarvitse y-kaapelia. Muistaakseni tuolla tilaus-palstalla sanottiin, että tuo laajennettu bt tulee nykyään vakiona perus bt:n mukana.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Mulle tärkeintä tuossa bluetoothissa on se että puhelimessa ollessa puhe kuuluu selkeästi autolla ajettaessa ja se että näen kuka soittaa Hud-näytöltä. Tällöin minulle varmaankin riittää business bluetooth. Ipad/-pod/-phone tuotteita en ole opetellut tai oppinut käyttämään.
jas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 22:39

Onko farmarin tavaratilan rullapeitteen tarkoitus liikkua automaattisesti ylös ja alas takaluukkua avatessa? Itse olen saanut toimimaan vain manuaalisesti siis siirtämällä peitettä urassa ylös ja alas.
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

Onko nyt uusille omistajille tullut hansikaslokeron avaaja kromikoristeella?
Julkaistiin 3GT:n yhteydessä ja nyt löytyy myös 3 sedan & wagon malleista...
Ajamisen Iloa!
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Juke kirjoitti:Onko nyt uusille omistajille tullut hansikaslokeron avaaja kromikoristeella?
Julkaistiin 3GT:n yhteydessä ja nyt löytyy myös 3 sedan & wagon malleista...
Mistä lähtien sedanissa ja touringissa on tämä avaaja?Auton saan kuukauden päästä ,joten sit tiedän.
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

Bemuawd kirjoitti:
Juke kirjoitti:Onko nyt uusille omistajille tullut hansikaslokeron avaaja kromikoristeella?
Julkaistiin 3GT:n yhteydessä ja nyt löytyy myös 3 sedan & wagon malleista...
Mistä lähtien sedanissa ja touringissa on tämä avaaja?Auton saan kuukauden päästä ,joten sit tiedän.
Kävin pyöräileen ja poikkesin Autokeskukseen. Siellä oli pari F30:stä odottamassa kilpiä ja luovutusta. Niissä kummassakin oli päivitetty osa.
Ajamisen Iloa!
AM70
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Maalis 2013, 22:25
Auto: F31 330dA xDrive Sport Line

Oletteko teettäneet uusiin autoihin maalipinnan (suoja)käsittelyä ?
Onko jokin aika jota ennen ei uuteen autoon kannata mitään käsittelyjä tehdä (tällaistakin olen kuullut) vai voiko sellaisen teettää heti luovutuksen jälkeen ?
Paikallinen autofiksausliike suositteli uusille autoille "Waxguard-kestopinnoite maalipinnalle" -käsittelyä (3 v takuu) eli
kyseessä ei ole normi vahaus. Auton luovutus 23.5. ja (alustavasti) olen varannut käsittelyn seuraavan viikon alkuun.
Mielipiteitä ?
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Oletteko tehneet nelipyörä suuntauksen kun olette vaihtaneet isommat vanteet?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Bemuawd kirjoitti:Oletteko tehneet nelipyörä suuntauksen kun olette vaihtaneet isommat vanteet?
itse en ole (talvi 16" ja kesä 17") eikä tarvitsekkaan kun geometria pysyy samana kun kaikki renkaat on saman kokoisia keskenään. Eri asia olisi jos vaihtaisit esim. taakse tuumaa isommat halkaisijaltaan kuin eteen. Silloin geometria muuttuisi ja suuntaus tarvittaisiin.

Jos vanhoissa renkaissa oli kulumaa jotenkin erikoisesti esim. reunoissa, niin kannattaa sitten suunnata joka tapauksessa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Kiitos,salmol.Uusi auto tulossa ja olen ostamassa 18" vanteet siihen.Maalipinnan suojakäsittelyn teen viikon sisällä auton luovutuksesta.Suojakäsittely on Silver One.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Eipä kestä. Itselläni tehtiin takuuseen nelipyöräsuuntaus eli kun saat auton niin katso meneekö pirssi suoraan vai vetääkö jonnekin. Jos vetää, niin sitten suuntaukseen. Takuu on muistaakseni 3 tkm tai 6 kk. Kumpi tulee ensin täyteen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

AM70 kirjoitti:Oletteko teettäneet uusiin autoihin maalipinnan (suoja)käsittelyä ?
Onko jokin aika jota ennen ei uuteen autoon kannata mitään käsittelyjä tehdä (tällaistakin olen kuullut) vai voiko sellaisen teettää heti luovutuksen jälkeen ?
Parhaimmat käsittelyt tehdään kun auto on aivan pakasta vedetty - käsittely ikään kuin "vulkanoituu" auton omaan lakkapintaan ja paksuntaa ja koventaa sitä. Itse olen jo kahteen tehnyt ja pinta(käsittely) pysyy täydellisenä sen ajan kun minä autoja pidän. Rikihimäellä Sunset Autofix antaa kuuden vuoden takuun uusien autojen käsittelylle. Talvellakin piki ja suoalpaska lähtee pinnasta pelkästään pahasti katsomalla....
MAC67
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 11:36

Hankinnassa GT (F34) ja ajatuksena hankkia vanteet ja vetokoukku tarvikeversioina. Auto sen verran uusi etten löydä googlaamalla vanteiden speksejä (pulttijako, et), onko samat kuin muilla 3-sarjalaisilla? Ja vetokoukku, onko alusta niin erilainen, että vaatii jonkun spesiaalikoukun eikä ole vielä saatavilla tarvikeversiona.
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

MAC67 kirjoitti:Hankinnassa GT (F34) ja ajatuksena hankkia vanteet ja vetokoukku tarvikeversioina. Auto sen verran uusi etten löydä googlaamalla vanteiden speksejä (pulttijako, et), onko samat kuin muilla 3-sarjalaisilla? Ja vetokoukku, onko alusta niin erilainen, että vaatii jonkun spesiaalikoukun eikä ole vielä saatavilla tarvikeversiona.
Voisin kuvitella ,että vanteilla on samat speksit kuin F30/F31.Ostaisin kyllä tehdaskoukun.Sen saa heti.Tarvike koukkua saattaa joutua odottelemaan,mikäli on erilainen kuin F30/F31:ssä.
xDrive2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16

Ehdottomasti tehtaan oma sähköisesti kääntyvä vetokoukku suoraan tehtaalta. Ei kannata ruveta säästämään siinä muutamaa satasta on nimittäin niin vaivaton käyttää.
tonibergholm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2013, 07:25
Auto: F31 320dXA M-Sport
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

xDrive2013 kirjoitti:Ehdottomasti tehtaan oma sähköisesti kääntyvä vetokoukku suoraan tehtaalta. Ei kannata ruveta säästämään siinä muutamaa satasta on nimittäin niin vaivaton käyttää.
+1

Ehdottomasti, todella vaivaton ja siisti.
Kesä: K46 -12, Talvi: F31 -13
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

VolvostaBemariin kirjoitti:
AM70 kirjoitti:Oletteko teettäneet uusiin autoihin maalipinnan (suoja)käsittelyä ?
Onko jokin aika jota ennen ei uuteen autoon kannata mitään käsittelyjä tehdä (tällaistakin olen kuullut) vai voiko sellaisen teettää heti luovutuksen jälkeen ?
Parhaimmat käsittelyt tehdään kun auto on aivan pakasta vedetty - käsittely ikään kuin "vulkanoituu" auton omaan lakkapintaan ja paksuntaa ja koventaa sitä. Itse olen jo kahteen tehnyt ja pinta(käsittely) pysyy täydellisenä sen ajan kun minä autoja pidän. Rikihimäellä Sunset Autofix antaa kuuden vuoden takuun uusien autojen käsittelylle. Talvellakin piki ja suoalpaska lähtee pinnasta pelkästään pahasti katsomalla....
Monet pinnoitteet tekee kemiallisen sidoksen lakkapinnan kanssa. Opticoat ja Cquarz varmaankin parhaat. Jos auto pitää myllyttää ennen pinnoittamista niin ehdottomasti asian osaavan harrastajan kautta (pesukinnas.com). Liikkeet tekee sutta ku parissa tunnissa myllyttää auton ja viimeistelyt jää tekemättä.
- Vähempi parempi -
Vastaa Viestiin