F3X sekalaiset kysymykset

F30, F31, F32, F33, F34, F36
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

laitoin autokeskukselle kysymyksen jousista, katsotaan mitä vastaavat.
Uti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 01 Elo 2013, 10:43

Moi!
Liekö miten hankala kotikonstein vaihtaa maskin munuaiset toisenlaisiin?

Hämärä muistikuva on, että aikoinaan E90:n osalta jouduin autotallissa punnertelemaan melkoisesti!

Markku
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

http://www.f30post.com/forums/showthrea ... ght=kidney" onclick="window.open(this.href);return false;
Täältä löytyy tietoa.Ei ole iso homma.
tonibergholm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2013, 07:25
Auto: F31 320dXA M-Sport
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

n. 5min ilman yhdenkään ruuvin irroitusta, tai edes konepellin avausta. Eli sormet ritilän välistä ja aloitus ajovalon reunasta. Jos olet pääkaunpunkiseudulla, niin aja auto tuohon pihaan niin vaihdan.
Kesä: K46 -12, Talvi: F31 -13
Uti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 01 Elo 2013, 10:43

Kiitos hyvistä ohjeista. Uskon että näillä onistuu!

Markku
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Mystinen ongelma ilmaantui tänään omaan kolmoseen. Ilmastointi on jotenkin sekaisin eli kun ilmastointi on säädetty esim. 18 asteeseen yrittää auto pitää sisäilman 24 asteessa infrapunamittarin mukaan. eli hiki pukkaa väkisin pintaan autolla ajellessa :D ja kojelaudan kylmä/ kuuma säätö on sinisellä.

Missähän sisjaitsee anturi millä sisäilman lämpötilaa mitataan? ja pystyykö esim. salavalikosta katsomaan mitä näyttää sisälämpötilaksi?

EDIT: lisämittailuja ikkunalle puhaltaa 40 asteista ja ja muista sulakkeista automaattiasennossa 20 asteista. Manuaaliasennolla ei juurikaan lämpötiloihin ole vaikutusta.

Maanantaina sitten laakkoselle jos ei muuten ratkea.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Minulla teki muutaman kerran sen ettei Auto asennossa ilmastointi toiminut ollenkaan.Vasta kun olin kääntänyt manuaali puolelle toimi.Kävin Laakkosella ja ajoivat softan uusiksi.Oli kuulemma joku bitti jäänyt päälle tehtaassa.Tiedä häntä.Nyt toimii.
arriv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Loka 2011, 22:12
Auto: F31 320iA xDrive

Omassa myös joskus heittelee lämpötila omituisesti?
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

arriv kirjoitti:Omassa myös joskus heittelee lämpötila omituisesti?
Vie huoltoon.Ajavat sitten uusimman softan sisään.Vie pari tuntia.
arriv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Loka 2011, 22:12
Auto: F31 320iA xDrive

Bemuawd kirjoitti:
arriv kirjoitti:Omassa myös joskus heittelee lämpötila omituisesti?
Vie huoltoon.Ajavat sitten uusimman softan sisään.Vie pari tuntia.
Kiitti tiedosta, täytyy käydä ehdottelemassa huollon pojille.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Anssi79 kirjoitti:Mystinen ongelma ilmaantui tänään omaan kolmoseen. Ilmastointi on jotenkin sekaisin eli kun ilmastointi on säädetty esim. 18 asteeseen yrittää auto pitää sisäilman 24 asteessa infrapunamittarin mukaan. eli hiki pukkaa väkisin pintaan autolla ajellessa :D ja kojelaudan kylmä/ kuuma säätö on sinisellä.

Missähän sisjaitsee anturi millä sisäilman lämpötilaa mitataan? ja pystyykö esim. salavalikosta katsomaan mitä näyttää sisälämpötilaksi?

EDIT: lisämittailuja ikkunalle puhaltaa 40 asteista ja ja muista sulakkeista automaattiasennossa 20 asteista. Manuaaliasennolla ei juurikaan lämpötiloihin ole vaikutusta.

Maanantaina sitten laakkoselle jos ei muuten ratkea.
Torstaille saatu diagnoosiaika, mutta autokeskukselle koska laakkosen jono diagnoosiin oli 2vko ja jos pitää jotain oikein tehdä niin kuukausi :wassat: :wassat:
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
pentti320d
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Kesä 2011, 13:57

Tampereen autokeskus on yrittänyt korjata vastaavanlaista vikaa autostani jo vuoden päivät. Olen käyttänyt 3 kertaa ja automaatti-ilmastointi ei toimi vieläkään. Oire on että ikkunaan puhaltaa helteelläkin lämmintä ilmaa ja muualle kylmää ja puhallin on vitosella. Hikeä pukkaa päälle. Manuaalilla homma pelittää paremmin.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

pentti320d kirjoitti:Tampereen autokeskus on yrittänyt korjata vastaavanlaista vikaa autostani jo vuoden päivät. Olen käyttänyt 3 kertaa ja automaatti-ilmastointi ei toimi vieläkään. Oire on että ikkunaan puhaltaa helteelläkin lämmintä ilmaa ja muualle kylmää ja puhallin on vitosella. Hikeä pukkaa päälle. Manuaalilla homma pelittää paremmin.
Mun mielestä mullakin työntää ikkunaan kuumaa vaikka muuten on ac päällä ja muista suulakkeista tulee kylmää. Oon lullu, että noin se on suunniteltukin olevan enkä ole siksi huoltoon valittanut.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

J1978 kirjoitti:
pentti320d kirjoitti:Tampereen autokeskus on yrittänyt korjata vastaavanlaista vikaa autostani jo vuoden päivät. Olen käyttänyt 3 kertaa ja automaatti-ilmastointi ei toimi vieläkään. Oire on että ikkunaan puhaltaa helteelläkin lämmintä ilmaa ja muualle kylmää ja puhallin on vitosella. Hikeä pukkaa päälle. Manuaalilla homma pelittää paremmin.
Mun mielestä mullakin työntää ikkunaan kuumaa vaikka muuten on ac päällä ja muista suulakkeista tulee kylmää. Oon lullu, että noin se on suunniteltukin olevan enkä ole siksi huoltoon valittanut.
Sitä en tiedä miten pitäisi toimia, mutta jos ei sisätilaa saada säätöjen ollessa 18 alle 24 asteeseen niin jossain on vikaa. ja kun koko kesän ollut asetukset 20 asteessa ja hiki ei ole tullut. ja muutos tapahtui siis ihan yhtäkkiä. ja jotenkin voisi kuvitela että ei ikkunalle tarvitse puhaltaa ihan +40 asteista ilmaa...
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Anssi79 kirjoitti:
J1978 kirjoitti:
pentti320d kirjoitti:Tampereen autokeskus on yrittänyt korjata vastaavanlaista vikaa autostani jo vuoden päivät. Olen käyttänyt 3 kertaa ja automaatti-ilmastointi ei toimi vieläkään. Oire on että ikkunaan puhaltaa helteelläkin lämmintä ilmaa ja muualle kylmää ja puhallin on vitosella. Hikeä pukkaa päälle. Manuaalilla homma pelittää paremmin.
Mun mielestä mullakin työntää ikkunaan kuumaa vaikka muuten on ac päällä ja muista suulakkeista tulee kylmää. Oon lullu, että noin se on suunniteltukin olevan enkä ole siksi huoltoon valittanut.
Sitä en tiedä miten pitäisi toimia, mutta jos ei sisätilaa saada säätöjen ollessa 18 alle 24 asteeseen niin jossain on vikaa. ja kun koko kesän ollut asetukset 20 asteessa ja hiki ei ole tullut. ja muutos tapahtui siis ihan yhtäkkiä. ja jotenkin voisi kuvitela että ei ikkunalle tarvitse puhaltaa ihan +40 asteista ilmaa...
No muistelin, että se ilma olisi ollut hyvinkin kuumaa kun joskus kokelin kädellä niitä kojelaudan päällisiä suulakkeita silloin kun AC päällä ja muut suulakkeet työnti jääkylmää.

Kävin äsken ajamassa pienen lenkin AC päällä ja kyllä sieltä kojelaudan päältä tuli kuitenkin ainakin nyt ihan viileää tai melko haaleaa ilmaa, mutta ei ihan niin kylmää kuin mitä ne suulakkeet työntää mitkä ei ole kojelaudan päällä. Paljon raaemman viilempää ilmaa työnti ne suulakkeet mitkä ei ole kojelaudan päällä. Eli mulla on varmaan kuitenkin ihan kunnossa tuo ilmastointi. Tosin niin tehokas se ilmastointi ei minusta ole, kuin mitä se oli E90/E91-malleissa joissa tuli todella raakana se viileys/kylmyys ja auto viileni minusta vielä nopeammin ilman, että käytti hetkenaikaa max cool näppäintä.
Uti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 01 Elo 2013, 10:43

Moi!
Tällä foorumilla on aiemminkin käsitelty jonkin verran otsikon asiaa. Mikähän on tilanne tulevaa talvea ajatellen? Onko kokemuksia F30:n viimasuojan käytöstä ja onko sellaisia tehdasvalmisteisena saatavana?
Voisi kuvitella, että keulan alaosan peittäminen voisi olla järkevää. Tällöin ulkonäkökään ei liiemmin kärsisi?
Onkohan tehtaalla/maahantuojalla kantaa viimasuojan käytöstä?

kyselee Markku
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Anssi79 kirjoitti:
J1978 kirjoitti:
pentti320d kirjoitti:Tampereen autokeskus on yrittänyt korjata vastaavanlaista vikaa autostani jo vuoden päivät. Olen käyttänyt 3 kertaa ja automaatti-ilmastointi ei toimi vieläkään. Oire on että ikkunaan puhaltaa helteelläkin lämmintä ilmaa ja muualle kylmää ja puhallin on vitosella. Hikeä pukkaa päälle. Manuaalilla homma pelittää paremmin.
Mun mielestä mullakin työntää ikkunaan kuumaa vaikka muuten on ac päällä ja muista suulakkeista tulee kylmää. Oon lullu, että noin se on suunniteltukin olevan enkä ole siksi huoltoon valittanut.
Sitä en tiedä miten pitäisi toimia, mutta jos ei sisätilaa saada säätöjen ollessa 18 alle 24 asteeseen niin jossain on vikaa. ja kun koko kesän ollut asetukset 20 asteessa ja hiki ei ole tullut. ja muutos tapahtui siis ihan yhtäkkiä. ja jotenkin voisi kuvitela että ei ikkunalle tarvitse puhaltaa ihan +40 asteista ilmaa...
Eipä siellä sitten saatu ongelmaa toistettua(yllättävää) Ohjelmistoversio on uusin joten eipä ole paljon tehtävissä. Odotellaan ja katsellaan miten käy. Tuo ei kuitenkaan nyt ole joka kerran ongelma vaan satunnainen joka kertoisi ehkä enemmän siitä että esim. raitisilma läpät ei jostain syystä aukea.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
pentti320d
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Kesä 2011, 13:57

Moro
Sen verran olen seurannut tilannentta että yöllä ajaessa kaikki on kunnossa. Eli joku aurinkoanturi on pakko olla jossain joka sitten sekoittaa ilmastoinnin ohjauksen. Viime kesänä vaihdettiin tuulilasi ja ongelmat alkoivat sen jälkeen eli olisiko ne rikkoneet jotain siitä taustapeilin anturointiyksiköstä vaihdon yhteydessä ?
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

pentti320d kirjoitti:Moro
Sen verran olen seurannut tilannentta että yöllä ajaessa kaikki on kunnossa. Eli joku aurinkoanturi on pakko olla jossain joka sitten sekoittaa ilmastoinnin ohjauksen. Viime kesänä vaihdettiin tuulilasi ja ongelmat alkoivat sen jälkeen eli olisiko ne rikkoneet jotain siitä taustapeilin anturointiyksiköstä vaihdon yhteydessä ?
Mulla epäiltiin että peilin juuressa olevaan huurtumisanturiin oli kertynyt kosteutta ja tästä syystä luulisi lasin olevan huurteessa... kuulostaa loogiselta, mutta mitään ei pystytty todentamaan. Kertomasi kyllä vahvistaisi tätä diagnoosia. Minulla ongelma on esiintynyt vain kerran tuon huollon jälkeen.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Avatar
eesau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
Paikkakunta: Espoo

Vaikka F30 (320dA) on varsin hiljainen auto etenkin tavallisilla vakiorenkailla, kuten itselläni on ja hyvillä päällysteillä ajettaessa, kysyn nyt kumminkin, voiko auton äänieristystä lisätä mitenkään itse tehden?

Pääkaupunkiseudun jälleenmyyjillä ei ole mitään palvelua tai keinoa lisätä auton äänieristystä.

En myöskään halua teettää autolleni massausta, koska tämä ei uudelle autolle jossa takuukin, ole välttämättä mielekästä.

yES
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
Vastaa Viestiin