F3X sekalaiset kysymykset

F30, F31, F32, F33, F34, F36
BrakeMyWindow
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 26 Maalis 2013, 09:32

Tänään kävikin bmw huoltomies asioimassa firmalla, kuulema yhden sulakkeen takana on korkeapainepumppu jonka sulakkeen irroittamalla saa ilmeisesti ilman herjoja pois toiminnasta ja se löytyy ilmeisesti hanskalokeron sisältä.
Uti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 01 Elo 2013, 10:43

Kuinka F30:n lämmityslaite oikein toimii? Kun laite on AUTO-asennossa, säilyy puhallusvolyymin näyttö aina samassa käsin valittavassa voimakkuudessa, joita voi valita viisi (5) eri voimakkuutta! Näitä voi myös vaihdella ilman että laite putoaa pois AUTO-asennosta? En muista moista edellisissä BMW-autoissani.
Edellisessä E60:ssä oli valittavissa muistaakseni kolme(3) esivalintaa puhallusvoimakkuudelle, mutta silti puhallus säätyi automaatisesti.
Eli onko F30:ssä viisi(5) esivalittavaa puhallusvoimakkuuden aluetta ja automaatti hoitelee voimakkuuden valitun "sektorin" sisällä automaattisesti vai onko kyseessä ns. semiautomaattinen ilmastointi, jossa puhallusvoimakkuuden säätö ei ole automaattinen mutta puhalluksen ohjaus ja lämpötila säätyvät automaattisesti?

Markku
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ilmastointi on automaattinen mutta tuosta 5-portaisesta voit valita puhallisvoimakkuuden haarukan jossa automaatti toimii.

Eli käsittääkseni jos puhallusvoimakkuus on laitettu pienimmälle mutta viilennystä esim. kesäkuumalla tarvittaisiin, niin se syöttää vähän kylmempää ilmaa autoon kuin jos puhallusnopeus olisi valittu suurimmalle. Tämä siksi että pystyisi pitämään auton valitussa lämmössä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ajelin tänään manuaali-sport-moodissa ja huomasin pientä ujellusta / vinkunaa 3500 rpm kohdilla kiihdyttäessä. Onko kyse turbon äänestä vai mistä ja onko normaalia vaiko epäsellaista?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Grolsch
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 05 Syys 2010, 00:09
Auto: Valkoinen F31 320dA xDrive Sportline
Paikkakunta: Vantaa

Miten F3X sarjalaisissa lähtee sisäkoristelistat irti?
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Grolsch kirjoitti:Miten F3X sarjalaisissa lähtee sisäkoristelistat irti?
Kaikki lähtee ihan vaan nostamalla. Klipseillä kiinni.
James1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Loka 2013, 14:43
Auto: F31 320dA xDrive

Pitipä oikein rekisteröityä seuraavaa kysymystä varten:

Mitäköhän ihmettä teen väärin, kun en saa kännykkää yhdistettyä auton stereoihin nettiradion tai Spotifyn soittamista varten? Puhelimena iPhone, joka toimii Bluetoothin kautta puhelimena hyvin. Bluetoohin kautta musiikin soiton ei kai pidäkään toimia, kun autossa ei ole siihen liittyviä lisävarusteita (siis perus-Busineksen lisäksi). Olen siis yrittänyt sekä USB-piuhan että AUX-piuhan välityksellä, mutta ei toimi. USB:han toimii vielä latauspiuhana, ja kyllä lataa, eli yhteys sinänsä on kunnossa.

Ohjekirja ei nyt ole tässä käsillä, mutta sieltä katsottuna asian pitäisi olla yksinkertainen, eli muistaakseni Moden kautta pitäisi puhelin löytyä silloin, kun piuha on kiinni. Ei löydy. Enkä mistään Idriven asetuksistakaan mitään asiaan liittyvää löydä. Apua, anyone?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

James1 kirjoitti:Mitäköhän ihmettä teen väärin, kun en saa kännykkää yhdistettyä auton stereoihin nettiradion tai Spotifyn soittamista varten? Puhelimena iPhone, joka toimii Bluetoothin kautta puhelimena hyvin. Bluetoohin kautta musiikin soiton ei kai pidäkään toimia, kun autossa ei ole siihen liittyviä lisävarusteita (siis perus-Busineksen lisäksi). Olen siis yrittänyt sekä USB-piuhan että AUX-piuhan välityksellä, mutta ei toimi. USB:han toimii vielä latauspiuhana, ja kyllä lataa, eli yhteys sinänsä on kunnossa.
Jotta toimisi BT:n kautta, niin pitäisi olla laajennettu BT. Jotta toimisi tuon USB-kaapelin kautta, niin pitäisi olla jokin lisäpalikka siinä mutta AUX:in kautta pitäisi toimia ihan heittämällä.

Kokeile ilman USB-piuhaa niin että vain AUX on kytketty, koska muuten puhelin saattaa luulla että äänen pitäisi mennä USB-piuhan kautta eikä AUX-plugipiuhan kautta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
James1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Loka 2013, 14:43
Auto: F31 320dA xDrive

Kävin äsken kahden puhelimen (iPhone 4S ja iPhone 5) ja AUX-piuhan kanssa autossa tätä ääniongelmaa setvimässä. Ohjekirjan mukaan iDrivesta CD/multimediaa kun on painanut, niin näyttöön pitäisi ilmestyä vaihtoehto "External Devices". Mulla ei tätä näy. Pelkästään CD:ta pääsisi soittelemaan. Ja kun CD-pesä on tyhjä, niin silloinkin näyttö vain ilmoittaa tästä tyhjästä CD-pesästä. Sama juttu oli kun aiemmin yritin USB-piuhan kanssa.
Ohjekirjahan sanoo, ettei kaikkien laitteiden yhteensopivuutta voida taata, mutta nyt ei tietenkään tästä ole kyse, kun noin yleisiä puhelinmalleja yritin saada toimimaan.

Mutta tosiaan tuota "External Devices"-kohtaa en saa näkymään oli sitten noista piuhoista jompikumpi kiinni joku tai ei. Näkyykö muilla "External Devices" ilman, että puhelinta tai soitinta on yhdistetty? Sitten kun on, niin teillä muilla ilmeisesti "External Devices" näkyy, ja ääni kuuluu sitten per heti?
Tämä on aika outoa, kun pitäisi olla todella perusyksinkertaisesta asiasta?!?
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Kun sulla näkyy siinä se CD kohta niin vetäise sitä idrive ohjainta itseesi päin(olettaen että istut kuskin paikalla)
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
James1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Loka 2013, 14:43
Auto: F31 320dA xDrive

Anssi79 kirjoitti:Kun sulla näkyy siinä se CD kohta niin vetäise sitä idrive ohjainta itseesi päin(olettaen että istut kuskin paikalla)
Tuhannet kiitokset..ja anteeksi tyhmyyteni!

Täytyy kyllä todeta myös, ettei auto ja iDriven logiikka tällaista puupäätä auttanut. Nimittäin iDriven kautta olen saanut kaikki mahdolliset muut säädöt tehtyä säädintä rullaamalla ja painamalla ja valikoissa eteen/taakse liikkuen. Ja tietysti back/menu/options...-näppäimiä käyttäen.

Eli nyt kun olin autolla vain CD:ta ja radiota kuunnellut, niin CD/Multimediaa painettuani, näyttöön tuli aina vain CD, vaikka CD-pesä olisi ollut tyhjäkin. External Devices ei siis ollut vaihtoehto, vaan CD/Ext Devices-kohta jäi välistä automaattisesti. Ohjekirjakin oli tässä epälooginen.

Summa summarum: tyhmä olin, mutta eikös tällaiset tekniset vempeleet tulisi aina suunnitella vähän yksinkertaisemmankin käyttäjän hallittavaksi;-)
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

Miten toimii f3x:n ajonhallinta talvirenkailla? Toimiiko yhtä huonosti/hyvin kuin e9x?
Pohdinnassa mahdollisesti 320i xDrive tai 328i sdrive. Kummanko ottaisit? Vastaus 328i xDrive ei sitten auta millään tavalla:)
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Erzi kirjoitti:Miten toimii f3x:n ajonhallinta talvirenkailla? Toimiiko yhtä huonosti/hyvin kuin e9x?
Pohdinnassa mahdollisesti 320i xDrive tai 328i sdrive. Kummanko ottaisit? Vastaus 328i xDrive ei sitten auta millään tavalla:)
Riippuen siitä haluatko tehoa vai et - jos olen voiman kannattaja niin 328i mut jos riittää perusauton voimat niin sitten 320ix - itselläni oli f30 320i xdrive ja vaihdoin sen tehojen/väännön uupuessa 325d:iin - eihän tuokaan mikään tykki ole mutta vääntöpoliitiisesti ihan eri auto - 328i ajaneena voin sanoa että eron tuntee perseessä 320i:n nähden selvästi ja 328i lipuu hienosti liikenteessä! Eniten bensoissa närää hyötysuhde eli kuluttaa aikas reippaasti kehä3 sispuolisissa ajoissa ja minun käytössä.
Avatar
teve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 91
Liittynyt: 14 Marras 2012, 20:17
Auto: F31 320dAx Business Sport

Erzi kirjoitti:Miten toimii f3x:n ajonhallinta talvirenkailla? Toimiiko yhtä huonosti/hyvin kuin e9x?
Pohdinnassa mahdollisesti 320i xDrive tai 328i sdrive. Kummanko ottaisit? Vastaus 328i xDrive ei sitten auta millään tavalla:)
Itse päädyin 320iX:n, ajettuani ensin molemmat. Itselle 328i:n ja 320i:n hintaero oli liikaa ja neliveto oli must to have. Omalla kohdalla 320i:n teho ja vääntö on riittävä, kun verrokkina on työkaluna toimiva 88kW:n Audi A4(B8). Dieseliä en edes harkinnut vähäisen ajomäärän vuoksi.
[OO=[][]=OO]
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Harmi kun Suomessa pitää maksaa yli 10000e tuosta 328 vs 320 erosta. Hintaero on uutena posketon, mutta kyllä se tehoerokin on sitten huomattava... 5000e hintaerolla voisi olla tässä maassa huomattavasti enemmän noita 328. Noh 2 vuoden päästä alkaa noita Saksasta uitettuja olemaan varmaan melko mukavasti tarjolla.
Avatar
eesau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
Paikkakunta: Espoo

Kuuuluuko asiaan että vajaa vuoden ikäisessa 320dA:ssa moottorin ääni on jurisevaa, kun ajetaan pienillä kierroksilla eli alueella 1100-1400?
Isommilla kierroksilla ääni on hiljainen ja sivistynyt, mutta tuolla mainitulla alueella kun 8. vaihde on päällä noin 55-65 tuntivauhdissa, moottori jurisee ja hieman täristää joka tuntuu ratissakin.

Muuten auto toimii todella hyvin ja vastaa sille asetettuja toiveita ja vaatimuksia.

yES
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Noilla kierrosluvuilla varmasti tärisee, enkä ainakaan itse olisi kovin huolissaa - ei siis vika vaan ominaisuus :)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Minä en ole kyllä huomannut jurinaa noilla kierroksilla. Tuleeko se koko ajan vai vedättäessä?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Mulla on 1300 rpm:lla 8. vaihteella nopeutta n. 85 km/h, eikä se ainakaan normaaliajossa sen pienemmässä vauhdissa suurinta vaihdetta päällä pidäkään muuten kuin alamäessä tai pakotettuna manuaalimoodissa. Ei kyllä kuulu isompia jurinoitakaan, kun en ole viitsinyt vedättää koneella tuota pienemmillä kierroksilla.
Avatar
eesau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:Minä en ole kyllä huomannut jurinaa noilla kierroksilla. Tuleeko se koko ajan vai vedättäessä?
Nimen omaan kun vetoa on päällä.
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
Vastaa Viestiin