F3X sekalaiset kysymykset
Ok. Ilmankos jako ei tahtonut millään onnistua...Kartsa kirjoitti:En ole ainakaan löytänyt mahdollisuutta jakaa näyttöä, mutta eri näyttöjen tallennus pikavalintoihin(numeronäppäimet) on aika kätevä.
Tuo pikavalinta mahdollisuus on kyllä hieno
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:39
- Auto: F34 320i Sport Line
Pikavalinta on hieno ominaisuus, vaan oletteko huomanneet, että pikavalintaan tallennettu toiminto tulee näytölle, kun sormen asettaa näppäimelle painamatta sitä? Itse hokasin tuon vahingossa eilen.
Jep, ja mikä hienointa niin se toimii noin vaikka olisi laittanut näytön pois päältä. Kätevä kelata hipaisemalla pikavalintoja.GTJanne kirjoitti:Pikavalinta on hieno ominaisuus, vaan oletteko huomanneet, että pikavalintaan tallennettu toiminto tulee näytölle, kun sormen asettaa näppäimelle painamatta sitä? Itse hokasin tuon vahingossa eilen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Miten usein jarrunesteet tulee vaihtaa? Minulla 2,5 vuotta ja 52 tkm ajettu ja huutaa että jarrunesteiden vaihtokohta mennyt? Onko luovutushuollossa jätetty tekemättä jotain vai miten? Auto on kolme vuotta vanha mutta ollut kilvissä ja ajossa 2,5 vuotta. Entä miten jos nyt pitäisi viedä katsastukseen, menisikö tuon takia läpi?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vanha sääntö on minusta ollut, että jarrunesteet tulisi vaihtaa 2 vuoden välein. Ainakin F10 kertoo vaihtoväliksi 3 vuotta. Jarrunesteet yleensä vaihdetaan ajan kulumisen mukaan, joten jos auto on 3 v vanha, vaihtohetki alkaa olla lähellä.
Ei kait jarrunesteiden vaihto ihan kuukauden päälle ole, mutta ei vaihtoa kannata kovin paljoa lykätäkään, sillä vanhat nesteet voi aiheuttaa hallaa jarruille (jarrunesteeseen kertyy vettä, joka aiheuttaa korroosiota) ja nesteet voivat alkaa kiehua kovissa jarrutuksissa. Kiehumisesta aiheutuu jarrujen häipymistä.
Ei kait jarrunesteiden vaihto ihan kuukauden päälle ole, mutta ei vaihtoa kannata kovin paljoa lykätäkään, sillä vanhat nesteet voi aiheuttaa hallaa jarruille (jarrunesteeseen kertyy vettä, joka aiheuttaa korroosiota) ja nesteet voivat alkaa kiehua kovissa jarrutuksissa. Kiehumisesta aiheutuu jarrujen häipymistä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Nykybemareissa (tai no, ainakin F1X:ssä) 1. jarrunesteen vaihto on 3 vuoden kuluttua ja siitä seuraavat sitten 2 vuoden välein.Huivei kirjoitti:Vanha sääntö on minusta ollut, että jarrunesteet tulisi vaihtaa 2 vuoden välein. Ainakin F10 kertoo vaihtoväliksi 3 vuotta. Jarrunesteet yleensä vaihdetaan ajan kulumisen mukaan, joten jos auto on 3 v vanha, vaihtohetki alkaa olla lähellä.
Ei kait jarrunesteiden vaihto ihan kuukauden päälle ole, mutta ei vaihtoa kannata kovin paljoa lykätäkään, sillä vanhat nesteet voi aiheuttaa hallaa jarruille (jarrunesteeseen kertyy vettä, joka aiheuttaa korroosiota) ja nesteet voivat alkaa kiehua kovissa jarrutuksissa. Kiehumisesta aiheutuu jarrujen häipymistä.
Ja siis nimenomaan 3 vuotta tehtaalta lähdöstä, ei luovutuksesta. Tarkistin huollosta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 18:32
- Auto: F30 335iA Sport 2012
- Paikkakunta: Luxembourg
Kertokaapa F30:n koodauksesta tietävät gurut onko sportautomaatilla varustettuun 335i:n HUD:iin mahdollista koodata näkymään vaihde - ja kierroslukunäytöt kuten M-malleissa?
Erityisesti vaihdenäyttö olisi manuaalikäytössä mainio juttu kun kone on niin hiljainen ettei matalemmilla kierroksilla juuri kuule missä mennään ja mittariston pienen pieni numeronäyttö on aika epäluonteva pälyiltävä.
Erityisesti vaihdenäyttö olisi manuaalikäytössä mainio juttu kun kone on niin hiljainen ettei matalemmilla kierroksilla juuri kuule missä mennään ja mittariston pienen pieni numeronäyttö on aika epäluonteva pälyiltävä.
Ei ole mahdollista, yritin tuota pari kuukautta sitten. F10:een tuo onnistuu kun mittaristoon ajetaan osittain M5:n ohjelmisto, F30:n kohdalla tuommoinen softaus ei ole mahdollista.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Kysytään nyt vaikka olen jo varmaan joskus kysynyt: onko mahdollista koodata comfort-vaihteiston toiminta sport-moodiin?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Sä et pysty konffamaan sitä asetuksista? Mulla se löytyy eli varmaan ohjelmiston päivityksen jälkeen onnistuu sinullakin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
Pitäis saada koodaamalla toimimaan, en ole kylläkään itse tuota kokeillut. Voidaan kokeilla.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Sport-aiheinen kysymys.
Mitä eroa on valittaessa ajotapakytkimestä sport-moodi + vaihteisto normaali/sport asennossa?
Sport valintahan jo itsessään aiheuttaa korkeammat kierrokset vaihteen vaihtoon verrattuna comfort-tilaan.
Mitä eroa on valittaessa ajotapakytkimestä sport-moodi + vaihteisto normaali/sport asennossa?
Sport valintahan jo itsessään aiheuttaa korkeammat kierrokset vaihteen vaihtoon verrattuna comfort-tilaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19 Huhti 2015, 10:56
- Auto: Subaru Forester -13
Ensimmäinen viesti foorumille. Tervehdys kaikille!
Bemu ei ole kovin tuttu merkki itselle. Samoiten kuin dieselit ovat olleet hieman vieraampia. Lähinnä ehkä äänimaailmansa vuoksi jääneet aiemmin väliin mutta nyt taidan olla päässyt yli tuosta
320d xDrive 13-> on alkanut kiinnostaa joten muutama kysymys tähän liittyen. Kilsoja tulee vuosittain n. 20 tuhatta. Kuitenkin siten, että päivittäinen työajo on melkoista pätkää. 6km konttorille ja sama iltapäivällä takaisin. Parin kolmen viikon välein sitten joku pitempi lenkki ja loma-aikaan tulee suhattua pitkinpoikin Suomea. Mahtaako tuolla profiililla kerjätä ikävyyksiä esim. hiukkasloukun suhteen? Sitten toinen kysymys liittyen talvikäyttöön. Tarvitseeko näissä nykyaikaisissa diesleissä käyttää viimasuojaa, jotta saa moottorin lämmöt (jäähdytysnesteen lämmöt) sopivaksi?
Sitten yleinen kommentti Suomi-autoihin liittyen. Aika harvassa on peruutuskameraa paremmalla navilla. Ilmeisesti Saksan tuonti on ratkaisuna tähän. Ja olinkohan tulkinnut vaihdokkien kuvia oikein? Olin katsovinani, että 2013 mallista ylöspäin mittaristoa oli viilattu aavistuksen nykyaikaisemmaksi (alaosassa leveä lcd näyttö).
Bemu ei ole kovin tuttu merkki itselle. Samoiten kuin dieselit ovat olleet hieman vieraampia. Lähinnä ehkä äänimaailmansa vuoksi jääneet aiemmin väliin mutta nyt taidan olla päässyt yli tuosta
320d xDrive 13-> on alkanut kiinnostaa joten muutama kysymys tähän liittyen. Kilsoja tulee vuosittain n. 20 tuhatta. Kuitenkin siten, että päivittäinen työajo on melkoista pätkää. 6km konttorille ja sama iltapäivällä takaisin. Parin kolmen viikon välein sitten joku pitempi lenkki ja loma-aikaan tulee suhattua pitkinpoikin Suomea. Mahtaako tuolla profiililla kerjätä ikävyyksiä esim. hiukkasloukun suhteen? Sitten toinen kysymys liittyen talvikäyttöön. Tarvitseeko näissä nykyaikaisissa diesleissä käyttää viimasuojaa, jotta saa moottorin lämmöt (jäähdytysnesteen lämmöt) sopivaksi?
Sitten yleinen kommentti Suomi-autoihin liittyen. Aika harvassa on peruutuskameraa paremmalla navilla. Ilmeisesti Saksan tuonti on ratkaisuna tähän. Ja olinkohan tulkinnut vaihdokkien kuvia oikein? Olin katsovinani, että 2013 mallista ylöspäin mittaristoa oli viilattu aavistuksen nykyaikaisemmaksi (alaosassa leveä lcd näyttö).
Ajoin 66 tkm / 36kk vastaavaa "rallia", paitsi tuo 6km oli n. 10 km ja autona E91 320xda (vm. 2011). Pata tosin tuli talvella lämmiteltyä lohkolämppärillä kotoa lähdettäessä. Ei mennyt rikki mitään siinä ajassa. Nyt F31 320xda:lla samaa ajoa vuosi ja 20 tkm takana, käytössä Webasto (joskaan se ei juuri konetta lämmittele), ei vielä ainakaan ongelmia.AgentOrange kirjoitti: 320d xDrive 13-> on alkanut kiinnostaa joten muutama kysymys tähän liittyen. Kilsoja tulee vuosittain n. 20 tuhatta. Kuitenkin siten, että päivittäinen työajo on melkoista pätkää. 6km konttorille ja sama iltapäivällä takaisin. Parin kolmen viikon välein sitten joku pitempi lenkki ja loma-aikaan tulee suhattua pitkinpoikin Suomea. Mahtaako tuolla profiililla kerjätä ikävyyksiä esim. hiukkasloukun suhteen? Sitten toinen kysymys liittyen talvikäyttöön. Tarvitseeko näissä nykyaikaisissa diesleissä käyttää viimasuojaa, jotta saa moottorin lämmöt (jäähdytysnesteen lämmöt) sopivaksi?
F31:ssä mittari näyttää öljynlämpöjä ja ne nousee n. 100 asteeseen "normiajossa". Ei ehdi lämmetä tuolla 10km matkalla, tosin ei välttämättä ehdi 30 km matkallakaan (pääosin 80 km/h maantieajo). Start-stop aktivoituu kyllä jo muutaman kilometrin jälkeen, tiedä sitten kertooko se lämmöistä jotain olennaista. Ajotietokoneen mukaan kulutus pyörii kokonaisuutena siinä 6 l/100km hantturoissa.
Hiukkasloukkuasiaan auttanee tuo satunnainen pidempi ajo kyllä, enkä heti usko ongelmiin, jos niitä pidempiä ajoja on parin-kolmen viikon välein. Oma tuntuma on, ettei tuolla 10km ajolla ehdi saada loukkua puhtaaksi, eli pidempiä ajopätkiä tarvitaan. Olettaisin kyllä, että loukun toimintaan vaikuttaa myös ajotapa, eli kuinka raskaasti autoa kenkii.
E91:ssä muistaakseni oli automaaginen viimasuoja, F31:stä jäi mielikuva, ettei olisi. Edelleen muistelen, että näissä on sähköiset vesikierrot eli automagiikka kierrättää vettä vähemmän, jotta patti lämpenee nopeammin. Tästä johtuen viimasuojan vaikutus ei ehkä ole ihan niin iso kuin perinteisesti.