Ok, mulle on tulossa M Sport. Täytyy tutkia tilanne kun saan auton (joskus marras-joulukuun vaihteessa).TurboKoo kirjoitti:Mustat pakoputken päät tulevat sport linen mukana. Joku näppärämpi varmaan kaivaa sulle osanumerot.Merikotka kirjoitti:Ehkä, mistä noita saa? Vanteita en kuitenkaan meinannut vaihtaa mustiksi, joten niitä ei tarvii ehdottaa.GTA1 kirjoitti: Pakoputken päät jää vielä kromin "väriseksi". Nekin vielä kiilto mustaksi?
F3X sekalaiset kysymykset
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Ei huonoKai_Von_Veivi kirjoitti:Tämä valko/musta teema on aika kiva . Itsellä on aikomuksena pistää tulevaan valkoiseen farkkuun ne m performancen etu ja takaspoilerit sekä mustat helmateipit kera auton yli kulkevien mustien raitojen .
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Itse mietin itse asiassa samaa, aika monta yötä. Totesin sitten, että muovinpaloista ei halua maksaa (taas!) ylimääräistä puolitonnista, joten taisi tulla pearl joku 0€. Oli onneksi jossain autossa kiinnikin, joten totesi että ne ovat ihan OK:t. Piano Black olisi ollut hyvä, nykyinen on Sport Line ja siinä on vakiona mustat (punaisella korostelistalla, sopii Melbourne punaiseen erinomaisesti). Ensinäkemältä mietin, että ovatkohan nämä muovisia ja nyt on haikeaa luopua niistä. Eivät mitenkään hypi silmille ja ovat ihan siistejä. Alumiinilistat joita näkee erityisesti E90:ssä eivät F30:ssäkään ole mitään erityisen tyylikkäitä. Makuasioita toki.argi kirjoitti:Kävin koeistumassa ristiseläntuen ja laitoin tilaten
Onkos muuten näkemyksiä onko F3x:n kojelaudan listat käytännössä riittävän asiallisen näköisiä perussatinsilverinä vai onko oleellista iloa tilata erikoislistat? 400 e tuntuu tässä aika paljolta.
Jos olisi ollut isompi budjetti, niin nahkapenkit ja puulistat. Kyllä, vaikka ovat kuinka vanhanaikaiseksi tuomittuja, niin omaan juppibemuun ne olisivat kyllä tulleet. Mutta ei tällä kertaa. Ehkä sitten 2019.
Elikäs meikäläisellä on tuo -14 320 (F34) Nordic varustelu, Webaston kauko-ohjaimessa on vain on/off napit. Ilmeisesti Webasto ohjelmoidaan päälle tuolla Climate -> external ventilationin kautta? Onko niin että ennen koneen sammuttamista pitää asetella manuaalisesti sitten lämmitys kovemmalle ja puhallukset ikkunoihin että siitä saa parhaan hyödyn?
Sitä ei vaan ohjelmoida tuolla varustuksella. Valikosta löytyvä ventilaatio on pelkkää ventilaatiota joka ei liity Webastoon. Minä olen pitänyt lämmityslaitteen automaattiasennossa ja puhallisnopeudenrajoituksen puolessa välissä, mukavasti pelaa.
SamoinWonderi kirjoitti:Sitä ei vaan ohjelmoida tuolla varustuksella. Valikosta löytyvä ventilaatio on pelkkää ventilaatiota joka ei liity Webastoon. Minä olen pitänyt lämmityslaitteen automaattiasennossa ja puhallisnopeudenrajoituksen puolessa välissä, mukavasti pelaa.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Kuinkas korkeille kierroksille muilla kiertää B47 + sport automaatti ennen vaihteenvaihtoa, jos esim. risteyksestä lähtiessä on vähänkään takarenkaat lipsunut?
Omassa autossa kierrokset nousee välillä kylmälläkin moottorilla n. 3000rpm asti, ennen kuin vaihde vaihtuu kakkoselta kolmoselle. Näin siis vain silloin, jos vaikka kaupunkipyörityksessä risteyksestä liikkeelle lähtiessä takarenkaat sutii.
Omassa autossa kierrokset nousee välillä kylmälläkin moottorilla n. 3000rpm asti, ennen kuin vaihde vaihtuu kakkoselta kolmoselle. Näin siis vain silloin, jos vaikka kaupunkipyörityksessä risteyksestä liikkeelle lähtiessä takarenkaat sutii.
Sutiessa se pitää vaihdetta pidempään päällä, ettei vaihtuisi iso vaihde joka sutimisen loppuessa onkin liian iso ja taas pitäisi vaihtaa pienemmälle. Vähän vanhempi versio mulla, mutta enemmän se tuntuu kellosta katsovan koska vaihdetaan seuraavan kerran, odottelee että sudittelu on varmasti rauhoittunut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
F31 pre-LCI: Valojen automaattiasetuksella Suomessa ei taida olla koskaan riittävän kirkasta että käytettäisiin päiväajovaloja? Mitä helvettiä ne on oikein miettineet ettei edes täydessä auringonpaisteessa sammuteta xenoneita? Tiedän että tämän voi koodata pois/kevyemmälle, mutta koodaus kaapeli ei ole vielä saapunut ja pitää homma opetella.
Toinen valitus/kyssäri: Oikeastaan koko takakontti on pelkkä kysymysmerkki suunnittelultaan. Autossa ei ole vararengasta, mutta silti "valepohja" vie säilytystilaa autosta varmaankin satoja litroja hukkaan vs. että lattia olisi vähän alempana ja käyttökelpoinen. Lisäksi turhan tuntuiset varusteet. Se tilan järjestelijä tms... joka tulee reikiin kiinni. Yritin oikein keksiä miksi haluaisin sitä käyttää, mutta kun ei niin ei. Sitten penkkien takana oleva verkko/tilanjakaja. Se taitaa olla vakio kaikissa malleissa, mutta mitä silläkään tekee jos ei ole koiraa mikä hyppäisi penkin yli? Huomattavasti parempi ratkaisu olisi jos se vedettävä verho olisi sen 10cm taaempana ja verkkohärpäke jätettäisiin vaikka koiranomistajien lisävarusteeksi...
Toinen valitus/kyssäri: Oikeastaan koko takakontti on pelkkä kysymysmerkki suunnittelultaan. Autossa ei ole vararengasta, mutta silti "valepohja" vie säilytystilaa autosta varmaankin satoja litroja hukkaan vs. että lattia olisi vähän alempana ja käyttökelpoinen. Lisäksi turhan tuntuiset varusteet. Se tilan järjestelijä tms... joka tulee reikiin kiinni. Yritin oikein keksiä miksi haluaisin sitä käyttää, mutta kun ei niin ei. Sitten penkkien takana oleva verkko/tilanjakaja. Se taitaa olla vakio kaikissa malleissa, mutta mitä silläkään tekee jos ei ole koiraa mikä hyppäisi penkin yli? Huomattavasti parempi ratkaisu olisi jos se vedettävä verho olisi sen 10cm taaempana ja verkkohärpäke jätettäisiin vaikka koiranomistajien lisävarusteeksi...
Onko F30 LCi:ssä muutettu ajoelämyskytkin-järjestelmän(tuo mainio sanahirviö löytyi joskus myyntiesitteestä ) vaikutuksesta ohjaustuntumaan? Pre LCi:ssä Sport/Sport+ asennossa ohjaustuntuma on raskaampi kuin EcoPro/Comfort.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
- Auto: 320i Touring ( 11/16->)
Niin se on LCI.ssäkin . Ärsyttää vaan aina ajoon lähtiessä valita tuo sport mode erikseen, koska comfort asetuksella ohjaus on aivan järkyttävä löröBRot kirjoitti:Onko F30 LCi:ssä muutettu ajoelämyskytkin-järjestelmän(tuo mainio sanahirviö löytyi joskus myyntiesitteestä ) vaikutuksesta ohjaustuntumaan? Pre LCi:ssä Sport/Sport+ asennossa ohjaustuntuma on raskaampi kuin EcoPro/Comfort.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Tähän päivävalo automatiikkaan voin sanoa F30 omistaneena että se oli kyllä vähän huono. Laittoi tosi herkästi xenonit päälle keskikesälläkin alkuillasta! Sitä säädettiin huollossa vähemmän herkälle mutta ei se mitään auttanut. Herkkä se oli aina vaan.
Nykyisessä autossani F11 tämä tuntuu toimivan paljon paremmin. Ei laita xenonia niin herkästi päälle.
Nykyisessä autossani F11 tämä tuntuu toimivan paljon paremmin. Ei laita xenonia niin herkästi päälle.
Minä ratkaisin tämän niin että Böntti koodasi takavalot päälle päivävalojen kanssa ja ajan valot 0-asennossa huhtikuusta syyskuuhun.BMW e90 kirjoitti:Tähän päivävalo automatiikkaan voin sanoa F30 omistaneena että se oli kyllä vähän huono. Laittoi tosi herkästi xenonit päälle keskikesälläkin alkuillasta! Sitä säädettiin huollossa vähemmän herkälle mutta ei se mitään auttanut. Herkkä se oli aina vaan.
Nykyisessä autossani F11 tämä tuntuu toimivan paljon paremmin. Ei laita xenonia niin herkästi päälle.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- pyyn0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 04 Loka 2011, 23:44
- Auto: BMW F11 530d XDrive Individual
BMW E60 530dA
Varmaan ainoa järkevä vaihtoehto.salmol kirjoitti:Minä ratkaisin tämän niin että Böntti koodasi takavalot päälle päivävalojen kanssa ja ajan valot 0-asennossa huhtikuusta syyskuuhun.BMW e90 kirjoitti:Tähän päivävalo automatiikkaan voin sanoa F30 omistaneena että se oli kyllä vähän huono. Laittoi tosi herkästi xenonit päälle keskikesälläkin alkuillasta! Sitä säädettiin huollossa vähemmän herkälle mutta ei se mitään auttanut. Herkkä se oli aina vaan.
Nykyisessä autossani F11 tämä tuntuu toimivan paljon paremmin. Ei laita xenonia niin herkästi päälle.
- BMW F11 530d XDrive Individual
- BMW E60 530dA
- BMW E60 530dA
Hyvä puoli valoautomatiikan vakioasetuksissa on että takavaloja tarvitsee nupista kääntää päälle (lumisateessa ja sumussa) ehkä kolme kertaa vuodessa, muulloin takavaloja tarvittaessa on aina auton mielestä tarpeeksi hämärää. Pöhköltä tuntuu kyllä kaivaa aurinkolasejakin esille kun ajovalot pysyy yöasennossa.
Tavaratilan lattia ei olisi tasainen jos sitä jostain kohdasta laskettaisiin. Turvaverkko on koiranomistajille kyllä oikein kätevä, mutta olisi kätevää jos sen voisi jättää poiskin ja suojaverhon rullan napsauttaa pykälän lähemmäs selkänojaa. Hienosti on suojaverhorullalle suunniteltu tavaratilan lattian alle säilytyspaikka, mutta turvaverkkorullalle ei.
Tavaratilan lattia ei olisi tasainen jos sitä jostain kohdasta laskettaisiin. Turvaverkko on koiranomistajille kyllä oikein kätevä, mutta olisi kätevää jos sen voisi jättää poiskin ja suojaverhon rullan napsauttaa pykälän lähemmäs selkänojaa. Hienosti on suojaverhorullalle suunniteltu tavaratilan lattian alle säilytyspaikka, mutta turvaverkkorullalle ei.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Ehkä mulla on herkempi hanuri kun sulla mutta kyllä mä huomaan grillin lämpöerot. Täysillä sitä ei kovin pitkään tarvitse pitää mutta 1:llä helposti ainakin siihen saakka kun sisätilat lämpiää. Noita grillin lämpötiloja (1-3) voi ymmärtääkseni muuttaa koodaamalla jos haluaa etsiä omalle peballe optimin lämpötilan.
Täältä sama mielipide, täysin turhia istuinlämmityksen kaikki muut paitsi tehokkain asento. Kun pyllyn saa lämpimäsi niin lämmityksen saa joka tapauksessa sammuttaa kokonaan pois. Onneksi Bemarin nappulasta näppäiltävät kolme asentoa ei vaikeuta käyttöä ihan niin paljon kuin jonkun muun merkin rulla penkin reunaan näkymättömiin piilotettuna.