F3X sekalaiset kysymykset

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Janlob
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 05:53
Auto: F30 320iA

Mitäs mieltä muut automaattivaihteisen bensakoneen (320/328) omaavat ovat kaasuvasteesta? Omaan makuun vähän turhan jyrkkä ensimmäisillä "senteillä". Saisi vaste olla reilusti loivempi. Varmasti tietty tottumiskysymys. Pitää tutkia saako muokattua softauksen yhteydessä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Janlob kirjoitti:Mitäs mieltä muut automaattivaihteisen bensakoneen (320/328) omaavat ovat kaasuvasteesta? Omaan makuun vähän turhan jyrkkä ensimmäisillä "senteillä". Saisi vaste olla reilusti loivempi. Varmasti tietty tottumiskysymys. Pitää tutkia saako muokattua softauksen yhteydessä.
Onko kyse siitä että auto ei heti vastaa ja lusikka menee liian syvälle ja sitten kun vastaa, niin antaa jo liikaakin tehoa?

Mutta kokeile Ecopro-ajotilaa, se ei ainakaan tarjoa jyrkkään vastetta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

Paripäivää aina sammuttaessa valittanut että akku purkaantunut.. onkohan akku vaihtokunnossa? Ja pystyykö akkuliikkeet koodaamaan sen vaihdon vai pitääkö vaihattaa merkkihuollossa?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Jos ajat lähinnä pätkäajoa, kokeile ensin ladata akku verkkovirtalaturilla. Vaihtoehtoisesti aja reilusti pitkä matka että ehtii latautumaan. Jos ei ne auta, akku on parasta ennen. Akkuliikkeillä tuskin on koodauskaluja, mutta tämän foorumin harrastajilla on muutamalla.
Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

Reilu 100km työmatkaa tulee höylättyä lähes päivittäin. :rolle: oulun wetterillä maksais uusi akku melkeen 500€ :w00t: onkohan sitä pakko koodata, jos laitattas jossain akkuliikkeessa vaan samallaisen uuden akun mikä siellä nyt on? :mus:
[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd
Paikkakunta: Oulu

Siili: esim. akkutalosta sopiva akku ja kysäiset vaikka joltain oulun alueen "koodarilta" että jos voisivat tehdä "resetin akulle" tai uudelleen ohjelmoinnin jos koko muuttuu (siis jos sulla ei itsellä ole ENET kaapelia ja softaa). Mullakaan ei ole kaapeleita/softia kuin noihin vanhempiin (INPA, BMWScanner jne.).
Ne "Oulun alueen koodarit" löytyy esim. tuolta BTCF:n puolelta "Alueellinen keskustelu ja Tapahtumat"->"Oulu"->"Oulun alueen vikakoodarit / lukijat". Varmaan tältäkin foorumilta vois löytyä, mutta tuo tuli ensin mieleen.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Avatar
pyyn0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Loka 2011, 23:44
Auto: BMW F11 530d XDrive Individual
BMW E60 530dA

Siili kirjoitti:Reilu 100km työmatkaa tulee höylättyä lähes päivittäin. :rolle: oulun wetterillä maksais uusi akku melkeen 500€ :w00t: onkohan sitä pakko koodata, jos laitattas jossain akkuliikkeessa vaan samallaisen uuden akun mikä siellä nyt on? :mus:
Kyllä se koodata kannattaa, ei ole niin iso rasti. Samalla voi ottaa sen Brake energy generoinnin pois niin akku latautuu 100% ja kestää pitempään kuin 3-4 vuotta.
- BMW F11 530d XDrive Individual
- BMW E60 530dA
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

pyyn0 kirjoitti:
Siili kirjoitti:Reilu 100km työmatkaa tulee höylättyä lähes päivittäin. :rolle: oulun wetterillä maksais uusi akku melkeen 500€ :w00t: onkohan sitä pakko koodata, jos laitattas jossain akkuliikkeessa vaan samallaisen uuden akun mikä siellä nyt on? :mus:
Kyllä se koodata kannattaa, ei ole niin iso rasti. Samalla voi ottaa sen Brake energy generoinnin pois niin akku latautuu 100% ja kestää pitempään kuin 3-4 vuotta.
Olen perus FDL koodailuja tehnyt autooni E-net kaapelilla ilman ongelmia ja nyt kiinnostaisi pidentää akun elinikää koodaamalla tuo akun 80% latausrajoitus pois. Mutta foorumeilta joilta olen etsinyt ei puhuta akun koodailuista mitään. Tehdäänkö ne samalla tavalla OBD portin kautta vai onko kyseessä jotenkin erilainen prosessi? Vielä huikeampaa olisi tietysti jos tähän löytyisi jotain ohjeita :cools:
Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

pyyn0 kirjoitti:
Siili kirjoitti:Reilu 100km työmatkaa tulee höylättyä lähes päivittäin. :rolle: oulun wetterillä maksais uusi akku melkeen 500€ :w00t: onkohan sitä pakko koodata, jos laitattas jossain akkuliikkeessa vaan samallaisen uuden akun mikä siellä nyt on? :mus:
Kyllä se koodata kannattaa, ei ole niin iso rasti. Samalla voi ottaa sen Brake energy generoinnin pois niin akku latautuu 100% ja kestää pitempään kuin 3-4 vuotta.
Mulla on tossa ylläpitolaturi, kaisse ees lataa sen välillä täyteen asti? :wassat:
Avatar
pyyn0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Loka 2011, 23:44
Auto: BMW F11 530d XDrive Individual
BMW E60 530dA

Galaxy1223 kirjoitti: Olen perus FDL koodailuja tehnyt autooni E-net kaapelilla ilman ongelmia ja nyt kiinnostaisi pidentää akun elinikää koodaamalla tuo akun 80% latausrajoitus pois. Mutta foorumeilta joilta olen etsinyt ei puhuta akun koodailuista mitään. Tehdäänkö ne samalla tavalla OBD portin kautta vai onko kyseessä jotenkin erilainen prosessi? Vielä huikeampaa olisi tietysti jos tähän löytyisi jotain ohjeita :cools:
Samaan tapaan E-sysillä tuo hoituu.
Jarruenergian talteenoton varustekoodi pois varustelistalta ja moottorinohjain sekä mittaristo koodaten.
Google löytää VO koodaamiseen ohjeet.
- BMW F11 530d XDrive Individual
- BMW E60 530dA
Janlob
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 05:53
Auto: F30 320iA

Onnistuuko automaattilaatikon öljyn tasoa selvittämään ohjelmallisesti vai joutuuko varaa nosturiajan?
iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

Siili kirjoitti: Mulla on tossa ylläpitolaturi, kaisse ees lataa sen välillä täyteen asti? :wassat:
Mulla on ollut CTEK-laturi päällä nyt monta vuorokautta eikä se vieläkään ole ladannut täyteen. :blink:
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru

iwbwiwb kirjoitti:
Siili kirjoitti: Mulla on tossa ylläpitolaturi, kaisse ees lataa sen välillä täyteen asti? :wassat:
Mulla on ollut CTEK-laturi päällä nyt monta vuorokautta eikä se vieläkään ole ladannut täyteen. :blink:
Olethan valinnut ohjelman lumihiutale (*), joka on tarkoitettu AGM-akuille?
iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

Kartsa kirjoitti:
iwbwiwb kirjoitti:
Siili kirjoitti: Mulla on tossa ylläpitolaturi, kaisse ees lataa sen välillä täyteen asti? :wassat:
Mulla on ollut CTEK-laturi päällä nyt monta vuorokautta eikä se vieläkään ole ladannut täyteen. :blink:
Olethan valinnut ohjelman lumihiutale (*), joka on tarkoitettu AGM-akuille?
En aluksi, mutta nyt ollut kolme vuorokautta lumihiutaleella kun luin käyttöohjeesta suosituksen. Tämän hetken kylmä sääkin vaatii tuon. Mittasin äsken 12.9 V navoista, joten eiköhän se pian siirry ylläpito lataukseen.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Mikä on tämä tuuletussuuttimen paikalla oleva lisänäyttö? Onko se BMW:n vai Alpinan lisävaruste?
Kuva
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Wonderi kirjoitti:Mikä on tämä tuuletussuuttimen paikalla oleva lisänäyttö? Onko se BMW:n vai Alpinan lisävaruste?
Kuva
Olen nähnyt kuskin vasemmalle puolelle tuuletussuuttimeen tulevan näytön, johon tuli OBD-liittimeltä tietoa lämmöistä jne. Tuohon oikealle puolelle en ole nähnyt sarjoja, mutta epäilen että tuossa on sama juttu eli johdot vedetty OBD:lle ja siinä on sitten lämmöt ja muut tiedot saatavilla.

Esim. Ebay:ssä on tällainen siihen vasemmalle puolelle: http://www.ebay.com/itm/P3-CARS-INTEGRA ... y9&vxp=mtr
s-l400-bmw-gauge.jpg
s-l400-bmw-gauge.jpg (10.62 KiB) Katsottu 11968 kertaa
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Onko F31:sen sähköistä takaluukkua mitenkään mahdollista saada sulkeutumaan kaukosäätimestä.
Tuntuisi todella fiksulta että jos auto on lukitsematta peräkontti auki ja paikaa lukitusnappia, myös takaluukku menisi kiinni, eikä jäisi auki ovet lukittuna. Vai olenko missannut jonkin toiminnon takaluukun suhteen käyttöohjekirjassa?
Ex: F20 118dA
jannes
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 77
Liittynyt: 22 Touko 2016, 22:25

En ole kokeillut sulkeutuuko luukku automaattisesti ovet lukittaessa, mutta koodaamalla saa luukun sulkeutumaan sähköisesti samasta napista kuin millä se avataankin.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

aavee kirjoitti:Onko F31:sen sähköistä takaluukkua mitenkään mahdollista saada sulkeutumaan kaukosäätimestä.
Tuntuisi todella fiksulta että jos auto on lukitsematta peräkontti auki ja paikaa lukitusnappia, myös takaluukku menisi kiinni, eikä jäisi auki ovet lukittuna. Vai olenko missannut jonkin toiminnon takaluukun suhteen käyttöohjekirjassa?
Koodauksella tosiaan onnistuu, vakiona ei saa kaukosäädöstä kiinni. Lieneen joku turvallisuus kysymys, ettei ole ketään kontin välissä :conf:
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Anssi79 kirjoitti: Koodauksella tosiaan onnistuu, vakiona ei saa kaukosäädöstä kiinni. Lieneen joku turvallisuus kysymys, ettei ole ketään kontin välissä :conf:
Tuon ei pitäisi aiheuttaa ongelmaa, koska luukku tunnistaa jos jotain on välissä ja pysäyttää liikkeen.
Toki tunnistin voi olla epäkunnossa ja silloin joku voi jäädä luukun väliin, mutta ei se niin kovaa purista että siitä jotain vahinkoa syntyisi.

Nyt pitääkin sitten ihmetellä missä saisi koodattua tuon(kin) jossain mielellään Espoon/Helsingin alueella.
Ex: F20 118dA
Vastaa Viestiin