F3X sekalaiset kysymykset
Mitäs mieltä muut automaattivaihteisen bensakoneen (320/328) omaavat ovat kaasuvasteesta? Omaan makuun vähän turhan jyrkkä ensimmäisillä "senteillä". Saisi vaste olla reilusti loivempi. Varmasti tietty tottumiskysymys. Pitää tutkia saako muokattua softauksen yhteydessä.
Onko kyse siitä että auto ei heti vastaa ja lusikka menee liian syvälle ja sitten kun vastaa, niin antaa jo liikaakin tehoa?Janlob kirjoitti:Mitäs mieltä muut automaattivaihteisen bensakoneen (320/328) omaavat ovat kaasuvasteesta? Omaan makuun vähän turhan jyrkkä ensimmäisillä "senteillä". Saisi vaste olla reilusti loivempi. Varmasti tietty tottumiskysymys. Pitää tutkia saako muokattua softauksen yhteydessä.
Mutta kokeile Ecopro-ajotilaa, se ei ainakaan tarjoa jyrkkään vastetta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Jos ajat lähinnä pätkäajoa, kokeile ensin ladata akku verkkovirtalaturilla. Vaihtoehtoisesti aja reilusti pitkä matka että ehtii latautumaan. Jos ei ne auta, akku on parasta ennen. Akkuliikkeillä tuskin on koodauskaluja, mutta tämän foorumin harrastajilla on muutamalla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Siili: esim. akkutalosta sopiva akku ja kysäiset vaikka joltain oulun alueen "koodarilta" että jos voisivat tehdä "resetin akulle" tai uudelleen ohjelmoinnin jos koko muuttuu (siis jos sulla ei itsellä ole ENET kaapelia ja softaa). Mullakaan ei ole kaapeleita/softia kuin noihin vanhempiin (INPA, BMWScanner jne.).
Ne "Oulun alueen koodarit" löytyy esim. tuolta BTCF:n puolelta "Alueellinen keskustelu ja Tapahtumat"->"Oulu"->"Oulun alueen vikakoodarit / lukijat". Varmaan tältäkin foorumilta vois löytyä, mutta tuo tuli ensin mieleen.
Ne "Oulun alueen koodarit" löytyy esim. tuolta BTCF:n puolelta "Alueellinen keskustelu ja Tapahtumat"->"Oulu"->"Oulun alueen vikakoodarit / lukijat". Varmaan tältäkin foorumilta vois löytyä, mutta tuo tuli ensin mieleen.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
- pyyn0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 04 Loka 2011, 23:44
- Auto: BMW F11 530d XDrive Individual
BMW E60 530dA
Kyllä se koodata kannattaa, ei ole niin iso rasti. Samalla voi ottaa sen Brake energy generoinnin pois niin akku latautuu 100% ja kestää pitempään kuin 3-4 vuotta.Siili kirjoitti:Reilu 100km työmatkaa tulee höylättyä lähes päivittäin. oulun wetterillä maksais uusi akku melkeen 500€ onkohan sitä pakko koodata, jos laitattas jossain akkuliikkeessa vaan samallaisen uuden akun mikä siellä nyt on?
- BMW F11 530d XDrive Individual
- BMW E60 530dA
- BMW E60 530dA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Olen perus FDL koodailuja tehnyt autooni E-net kaapelilla ilman ongelmia ja nyt kiinnostaisi pidentää akun elinikää koodaamalla tuo akun 80% latausrajoitus pois. Mutta foorumeilta joilta olen etsinyt ei puhuta akun koodailuista mitään. Tehdäänkö ne samalla tavalla OBD portin kautta vai onko kyseessä jotenkin erilainen prosessi? Vielä huikeampaa olisi tietysti jos tähän löytyisi jotain ohjeitapyyn0 kirjoitti:Kyllä se koodata kannattaa, ei ole niin iso rasti. Samalla voi ottaa sen Brake energy generoinnin pois niin akku latautuu 100% ja kestää pitempään kuin 3-4 vuotta.Siili kirjoitti:Reilu 100km työmatkaa tulee höylättyä lähes päivittäin. oulun wetterillä maksais uusi akku melkeen 500€ onkohan sitä pakko koodata, jos laitattas jossain akkuliikkeessa vaan samallaisen uuden akun mikä siellä nyt on?
Mulla on tossa ylläpitolaturi, kaisse ees lataa sen välillä täyteen asti?pyyn0 kirjoitti:Kyllä se koodata kannattaa, ei ole niin iso rasti. Samalla voi ottaa sen Brake energy generoinnin pois niin akku latautuu 100% ja kestää pitempään kuin 3-4 vuotta.Siili kirjoitti:Reilu 100km työmatkaa tulee höylättyä lähes päivittäin. oulun wetterillä maksais uusi akku melkeen 500€ onkohan sitä pakko koodata, jos laitattas jossain akkuliikkeessa vaan samallaisen uuden akun mikä siellä nyt on?
- pyyn0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 04 Loka 2011, 23:44
- Auto: BMW F11 530d XDrive Individual
BMW E60 530dA
Samaan tapaan E-sysillä tuo hoituu.Galaxy1223 kirjoitti: Olen perus FDL koodailuja tehnyt autooni E-net kaapelilla ilman ongelmia ja nyt kiinnostaisi pidentää akun elinikää koodaamalla tuo akun 80% latausrajoitus pois. Mutta foorumeilta joilta olen etsinyt ei puhuta akun koodailuista mitään. Tehdäänkö ne samalla tavalla OBD portin kautta vai onko kyseessä jotenkin erilainen prosessi? Vielä huikeampaa olisi tietysti jos tähän löytyisi jotain ohjeita
Jarruenergian talteenoton varustekoodi pois varustelistalta ja moottorinohjain sekä mittaristo koodaten.
Google löytää VO koodaamiseen ohjeet.
- BMW F11 530d XDrive Individual
- BMW E60 530dA
- BMW E60 530dA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
- Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru
Olethan valinnut ohjelman lumihiutale (*), joka on tarkoitettu AGM-akuille?iwbwiwb kirjoitti:Mulla on ollut CTEK-laturi päällä nyt monta vuorokautta eikä se vieläkään ole ladannut täyteen.Siili kirjoitti: Mulla on tossa ylläpitolaturi, kaisse ees lataa sen välillä täyteen asti?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 57
- Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
- Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16
En aluksi, mutta nyt ollut kolme vuorokautta lumihiutaleella kun luin käyttöohjeesta suosituksen. Tämän hetken kylmä sääkin vaatii tuon. Mittasin äsken 12.9 V navoista, joten eiköhän se pian siirry ylläpito lataukseen.Kartsa kirjoitti:Olethan valinnut ohjelman lumihiutale (*), joka on tarkoitettu AGM-akuille?iwbwiwb kirjoitti:Mulla on ollut CTEK-laturi päällä nyt monta vuorokautta eikä se vieläkään ole ladannut täyteen.Siili kirjoitti: Mulla on tossa ylläpitolaturi, kaisse ees lataa sen välillä täyteen asti?
Olen nähnyt kuskin vasemmalle puolelle tuuletussuuttimeen tulevan näytön, johon tuli OBD-liittimeltä tietoa lämmöistä jne. Tuohon oikealle puolelle en ole nähnyt sarjoja, mutta epäilen että tuossa on sama juttu eli johdot vedetty OBD:lle ja siinä on sitten lämmöt ja muut tiedot saatavilla.Wonderi kirjoitti:Mikä on tämä tuuletussuuttimen paikalla oleva lisänäyttö? Onko se BMW:n vai Alpinan lisävaruste?
Esim. Ebay:ssä on tällainen siihen vasemmalle puolelle: http://www.ebay.com/itm/P3-CARS-INTEGRA ... y9&vxp=mtr
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Onko F31:sen sähköistä takaluukkua mitenkään mahdollista saada sulkeutumaan kaukosäätimestä.
Tuntuisi todella fiksulta että jos auto on lukitsematta peräkontti auki ja paikaa lukitusnappia, myös takaluukku menisi kiinni, eikä jäisi auki ovet lukittuna. Vai olenko missannut jonkin toiminnon takaluukun suhteen käyttöohjekirjassa?
Tuntuisi todella fiksulta että jos auto on lukitsematta peräkontti auki ja paikaa lukitusnappia, myös takaluukku menisi kiinni, eikä jäisi auki ovet lukittuna. Vai olenko missannut jonkin toiminnon takaluukun suhteen käyttöohjekirjassa?
Ex: F20 118dA
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Koodauksella tosiaan onnistuu, vakiona ei saa kaukosäädöstä kiinni. Lieneen joku turvallisuus kysymys, ettei ole ketään kontin välissäaavee kirjoitti:Onko F31:sen sähköistä takaluukkua mitenkään mahdollista saada sulkeutumaan kaukosäätimestä.
Tuntuisi todella fiksulta että jos auto on lukitsematta peräkontti auki ja paikaa lukitusnappia, myös takaluukku menisi kiinni, eikä jäisi auki ovet lukittuna. Vai olenko missannut jonkin toiminnon takaluukun suhteen käyttöohjekirjassa?
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Tuon ei pitäisi aiheuttaa ongelmaa, koska luukku tunnistaa jos jotain on välissä ja pysäyttää liikkeen.Anssi79 kirjoitti: Koodauksella tosiaan onnistuu, vakiona ei saa kaukosäädöstä kiinni. Lieneen joku turvallisuus kysymys, ettei ole ketään kontin välissä
Toki tunnistin voi olla epäkunnossa ja silloin joku voi jäädä luukun väliin, mutta ei se niin kovaa purista että siitä jotain vahinkoa syntyisi.
Nyt pitääkin sitten ihmetellä missä saisi koodattua tuon(kin) jossain mielellään Espoon/Helsingin alueella.
Ex: F20 118dA