F3X sekalaiset kysymykset

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Japa52
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Loka 2013, 17:32
Auto: BMW F31 320 ixa

Itsekin huomannut kylmäkäynnistyksen jälkeen voimakkaamman pakoäänen. Moottorihan käy kylmänä "rikkaalla"
ns. ryyppy päällä. Oletan , että turbon hukkaportti on auki vähän aikaa. Onko muilla vastaavia havaintoja ?
Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

pedro78 kirjoitti:320i käy käynnistyksen jälkeen epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Huomaa äänestä helposti kun nousee autosta ja kuuntelee. Selkeästi "huojuu" ylös ja alas. Sisällä autossa sitä ei huomaa ja kierroslukumittari ei myöskään humpaa. Tämä ilmenee ainoastaan kylmäkäynnistyksissä. Tekeekö muilla N20 samaa?
Mulla oli samaa viimetalvena. Kierroslukumittarikin vähän humpasi siihen asti ennenku kierrokset laski normaali tyhjäkäynnille.. rauhottu kun ilmat lämpesi :)
pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Ok, taitaa olla normaalia n20 koneelle tuo hiukan epätasainen tyhjäkäynti kylmänä. Ja se rallipörinä käynnistäessä meinaa joskus vähän hävettää :l
Avatar
bobmarley
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Marras 2010, 13:36

Japa52 kirjoitti:Oletan , että turbon hukkaportti on auki vähän aikaa.
Käsittääkseni juurikin näin.
Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

pedro78 kirjoitti:Ok, taitaa olla normaalia n20 koneelle tuo hiukan epätasainen tyhjäkäynti kylmänä. Ja se rallipörinä käynnistäessä meinaa joskus vähän hävettää :l
pöriseehän se, ja välillä saattaa kylmänä kuulostaa että tukehtuu.. mutta ei kai siinä mitään hävettävää ole. :rolle:
marginaalimies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:33

Olen ostamassa 320 farkkua ja löytyi sopiva yksilö, mutta siinä on tuo punainen sporttiraita kojetaulussa. Kysymys kuuluu voiko sen ottaa vain pois vai pitääkö tilalle hommata uusi osa?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

marginaalimies kirjoitti:Olen ostamassa 320 farkkua ja löytyi sopiva yksilö, mutta siinä on tuo punainen sporttiraita kojetaulussa. Kysymys kuuluu voiko sen ottaa vain pois vai pitääkö tilalle hommata uusi osa?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Ainakin sen voi vaihtaa eri väriseen, esim. Siniseen tai mustaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
marginaalimies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:33

salmol kirjoitti:
marginaalimies kirjoitti:Olen ostamassa 320 farkkua ja löytyi sopiva yksilö, mutta siinä on tuo punainen sporttiraita kojetaulussa. Kysymys kuuluu voiko sen ottaa vain pois vai pitääkö tilalle hommata uusi osa?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Ainakin sen voi vaihtaa eri väriseen, esim. Siniseen tai mustaan.
Ok, hyvä homma.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Kuinka "tiivis" tuon sisäilmankierron pitäisi näissä olla? Omassa autossa ei tunnu olevan esim. edelläajavan pakokaasun välttämisen suhteen mitään hyötyä kytkeä sisäilmankiertoa päälle (manuaalinen).
Sisäilmankierto selvästi kyllä toimii, sillä ulkoa sisälle tulevat hajut pysyvät autossa pitkäänkin, mikäli kierto on päällä.
Ainakin vanhassa E39:ssä oli sisäkierto paljon nykyistä F32 tiiviimpi.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Ainakin F31 '14 kun pitää ulko/sisäkierron automaatilla, niin ei sisälle juurikaan pääse ylimääräisiä hajuja "elektronisen nenän" hoitaessa homman.
Ex: F20 118dA
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

penttim kirjoitti:Kuinka "tiivis" tuon sisäilmankierron pitäisi näissä olla? Omassa autossa ei tunnu olevan esim. edelläajavan pakokaasun välttämisen suhteen mitään hyötyä kytkeä sisäilmankiertoa päälle (manuaalinen).
Sisäilmankierto selvästi kyllä toimii, sillä ulkoa sisälle tulevat hajut pysyvät autossa pitkäänkin, mikäli kierto on päällä.
Ainakin vanhassa E39:ssä oli sisäkierto paljon nykyistä F32 tiiviimpi.
Kyllä se aika tiivis on. Eli jos haju tulee sisään niin joko ikkuna on falski tai joku sulku jää auki. Eli varmaan huollon paikka.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Joskus ajoin asfalttityömaan kärypilven läpi ilman että sisään tuli yhtään hajua, sisäkierto automaatilla. Joitain hajuja automatiikka ei osaa tunnistaa ja päästää sisään. Oletan ettei sisäkierron ihan tiivis kuulu ollakaan, muuten kabiinista loppuisi happi joissain tilanteissa.
whatnot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Loka 2017, 22:14

Eli F31 320IA xDriveen vaihtoa katselemassa (335i ei riitä rahet eikä edes hyviä yksilöitä ole myynnissä).

Onko noissa 320iA:lla olevissa kahdessa eri moottorityypissä (N20B20 ja B48B20A) huomattaviakin eroja? Tunnistaako ne helposti toisistaan moottoritilaan vilkaisulla? Jos tunnistaa, miten? Onko jompi kumpi parempi valinta?
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Moottoritilasta en osaa sanoa, mutta jo ilmoitusta katsoessa kannattaa Suomessa myytävistä autoista työntää rekkari vaikka Bilteman sivuille, niin se kertoo mm. moottorikoodin. Valitettavasti vaatii 6-merkkisen rekkarin, mutta niitähän näissä yleensä on.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

B48 on uudempi ja käsittääkseni kaikinpuolin sivistyneempi. N20 alkupään malleissa on joissain jakoketjuongelmia, jakopäätä on parannettu vuosien varrella.
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

whatnot kirjoitti:Eli F31 320IA xDriveen vaihtoa katselemassa (335i ei riitä rahet eikä edes hyviä yksilöitä ole myynnissä).

Onko noissa 320iA:lla olevissa kahdessa eri moottorityypissä (N20B20 ja B48B20A) huomattaviakin eroja? Tunnistaako ne helposti toisistaan moottoritilaan vilkaisulla? Jos tunnistaa, miten? Onko jompi kumpi parempi valinta?
Moottoritilasta tunnistaa siitä, että B48 huomattavasti enemmän muoveilla katettu, isompi muovikansi moottorin päällä yms. ja siitä, että N20 yhdellä pyöreällä jäähdytysnestesäiliöllä kun taas B48 on kaksi pienempää mustaa oikeassa etukulmassa.

Tässä referenssiä:

N20
Kuva

B48
Kuva
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Kampele1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Kesä 2017, 01:14

Onko BMW 3 GT malliin viimasuojaa? En sitten kirveelläkään mistään löytänyt.
OskuTF30
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Joulu 2017, 17:16

Onko kellään ollut äänien kanssa ongelmia? F30 vm.2013, kaikki äänet hävisi aivan yllättäen, radio(kanavat),tutka. Soitin ei löydä kanavia eikä toista mitään ääntä (aux,cd). Mitään vikakoodia ei anna. Kaikki apu otetaan vastaan, jos jollakin vinkkejä/kokemusta vastaavanlaisesta ongelmasta!
kt10734
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Joulu 2017, 22:01

Moi,

Käytiin ajamassa F31 316dA ja pari päivää myöhemmin 320dA. Molemmat oli saman verran ajettuja ja vm. 2013. Osaisiko täällä joku kertoa, onko ohjauksessa jotain eroa vai miten 316d tuntui jotenkin huterammalta? Ohjaus ei ollut ihan yhtä hyvä/jämäkkä. Molemmat ajettiin "comfort" -asetuksella.

Voihan se tietysti olla, että siinä oli nivelissä väljää tai pehmeärunkoiset renkaat.
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

kt10734 kirjoitti:Moi,

Käytiin ajamassa F31 316dA ja pari päivää myöhemmin 320dA. Molemmat oli saman verran ajettuja ja vm. 2013. Osaisiko täällä joku kertoa, onko ohjauksessa jotain eroa vai miten 316d tuntui jotenkin huterammalta? Ohjaus ei ollut ihan yhtä hyvä/jämäkkä. Molemmat ajettiin "comfort" -asetuksella.

Voihan se tietysti olla, että siinä oli nivelissä väljää tai pehmeärunkoiset renkaat.
F30 taitaa saada kolme eri ohjausta muistaakseni. Normaali, sport ja servotronic. Katso auton VIN vaikka bilteman sivuilta rekkarilla ja sitten varustetiedot "bimmer.work" sivulta. Veikkaan että 320 oli servotronicilla.
Vastaa Viestiin