F3X sekalaiset kysymykset
Itse kyllä huomaan eron noiden välillä. Kylmään autoon mennessä laitan 3-asentoon ja kun penkki on kuuma niin sitten 1-asentoon jolla voi ajaa vaikka lappiin asti. Ja niille tiedoksi joita useampi naputus harmittaa, niin jos penkinlämmitin on 3-asennossa niin pitkään nappia painamalla se sammuu. Eli ei tarvitse painaa kolmea kertaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Mulla nahkapenkeillä sai pitää aika pitkäänkin 3- tai 2-asennossa ennen kuin oli pakko laittaa 1-asentoon jossa sitten käytännössä talvikaudella aina eli n 7kk vuodesta. Kangaspenkeillä 3-asennosta saa laittaa pienemmälle jo parin minuutin jälkeen. Ykkösellä sitten aina loppumatkan. Tykkään lämmöstä... . Periaatteessa kahdellakin asennolla tulisin toimeen.iwbwiwb kirjoitti:Miksi istuinlämmittimissä on kolme asetusta? Ainakaan mun persusta ei huomaa mitään eroa niissä. Kaikki asetukset grillaa persettä muutamassa minuutissa.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Joskus harvoin < -20c kelissä ajellessa 1/2 asentoa kaipaa jatkuvasti.Wonderi kirjoitti:Täältä sama mielipide, täysin turhia istuinlämmityksen kaikki muut paitsi tehokkain asento. Kun pyllyn saa lämpimäsi niin lämmityksen saa joka tapauksessa sammuttaa kokonaan pois. Onneksi Bemarin nappulasta näppäiltävät kolme asentoa ei vaikeuta käyttöä ihan niin paljon kuin jonkun muun merkin rulla penkin reunaan näkymättömiin piilotettuna.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
En tiedä koodailusta mutta eikös se ole aika on-off jos tuolla salmolin hyvällä vinkillä katkaisijaa käsittelee http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... 500#p94676
Kaikki koodari-miehet voivat vapaasti taas morkata mun Carly-juttuja mutta tällaiset säätövaihtoehdot se antaa penkinlämmittimen eri tasoille:
Kaikki koodari-miehet voivat vapaasti taas morkata mun Carly-juttuja mutta tällaiset säätövaihtoehdot se antaa penkinlämmittimen eri tasoille:
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 57
- Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
- Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16
Minä voin käyttää 1-asentoa vain muutaman minuutin. Onko autossani jotain vikaa?salmol kirjoitti:Itse kyllä huomaan eron noiden välillä. Kylmään autoon mennessä laitan 3-asentoon ja kun penkki on kuuma niin sitten 1-asentoon jolla voi ajaa vaikka lappiin asti.
Jos et mielestäsi ole 'herkkäperse' niin voisi olla hyvä viedä huoltoon tutkittavaksi ettei pala mitään. Kyllä minä olen ajanut 1-asennossa maan päästä päähän eikä ollut liian kuuma.iwbwiwb kirjoitti:Minä voin käyttää 1-asentoa vain muutaman minuutin. Onko autossani jotain vikaa?salmol kirjoitti:Itse kyllä huomaan eron noiden välillä. Kylmään autoon mennessä laitan 3-asentoon ja kun penkki on kuuma niin sitten 1-asentoon jolla voi ajaa vaikka lappiin asti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
No on kai niissä termostaatti, ettei penkki tai perse kärähdä. Itse käytän kylmällä grilliä pari minuuttia ja sitten pois päältä. Tosin autokin on yleensä esilämmitetty, mutta muutamaa minuuttia kauempaa en penkkiä lämmitä kylmästartin jälkeenkään, koska sisätilathan lämpenee tosi nopeasti muutenkin. Ainakin dieselissä, jossa on lämpövastukset ilmakanavissa. Ehkä olen sitten herkkäperse, koska kesälläkään en yleensä käytä penkinlämmitintä.
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Täsmälleen tämä tapa on täälläkin käytössä. Sporttinahkapenkkissä pidän muutaman minuutin ajan ykkös- tai kakkostehoa päällä ja kun takapuolessa alkaa tuntua lämpö, niin sitten grillit kokonaan pois päältä. Ainakin mun takapuoli on sitä mieltä, että penkit puskee lämpöä lämmityksen sammutuksen jälkeenkin hyvän aikaa.traveller kirjoitti:Itse käytän kylmällä grilliä pari minuuttia ja sitten pois päältä. Tosin autokin on yleensä esilämmitetty, mutta muutamaa minuuttia kauempaa en penkkiä lämmitä kylmästartin jälkeenkään, koska sisätilathan lämpenee tosi nopeasti muutenkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Kysymys tuosta uudesta iDrivestä: onko tuo päivitettävissä vanhaan ihan softapäivityksenä? Auto on valmistettu 5/2016 ja se on ihan perussoittimella, ei siis pientäkään navia.
Jos tuo menee softapäivityksellä, niin tekeekö liike niitä, vai onko nämä ihan harrastelijoiden häkkäysten varassa?
Jos tuo menee softapäivityksellä, niin tekeekö liike niitä, vai onko nämä ihan harrastelijoiden häkkäysten varassa?
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Kysymys automaatista.
Kun auto on käynnissä, vaihde D:llä ja sitten siirtää N:lle (hakee sitä ns. lepokohtaa, että ei valu), niin autoa sammutettaessa se valuu kuitenkin. Ikään kuin N-vaihde ei olisikaan vapaalla, vaan pieni veto olisi päällä. Auto ei kuitenkaan liiku minnekään kaasutettaessa.
Tätä on hiukan vaikea testata koska nyt ei autoa saa oikein vapaalle ilman, että moottori käy. Toisaalta, voi olla ihan kuvitteluakin..
Kun auto on käynnissä, vaihde D:llä ja sitten siirtää N:lle (hakee sitä ns. lepokohtaa, että ei valu), niin autoa sammutettaessa se valuu kuitenkin. Ikään kuin N-vaihde ei olisikaan vapaalla, vaan pieni veto olisi päällä. Auto ei kuitenkaan liiku minnekään kaasutettaessa.
Tätä on hiukan vaikea testata koska nyt ei autoa saa oikein vapaalle ilman, että moottori käy. Toisaalta, voi olla ihan kuvitteluakin..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Kun en nyt ihan varma ole mitä tarkoitat niin kerrataan vielä Eli laitat vaihteen vapaalle auton käydessä ja tuolla 'lepokohdalla' tarkoitat, että auto on tasamaalla eikä valu eteen- tai taaksepäin vaan on paikallaan vaikka kaasua painaisi? Tämän jälkeen sammutat auton (vaihde vapaalla) ja samalla auto liikkuukin eteenpäin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Tasaisella tuntuisi menevän N-vaihteella eteenpäin ja kun on pysäköimässä, niin moottorin sammuttamisen jälkeen liikkuu kuitenkin (esim. valuu aivan pieneen ylämäkeen). Eli, kun vapaalla pitäisi olla aivan kaikki veto poissa, näin ei pienessä määrin tunnukaan olevan. Tai ainakin muutaman kerran on ollut niin, että kun moottori sammuu ja vaihde menee N -> P, niin liikkuu vielä vähän.
Hiukan vaikea selittää, kieltämättä. Muuten ei mitään raportoitavaa sisäänajossa. Mietinnässä vain, että pitäisikö sittenkin vaihtaa öljyt vaikka itse. Comfort-moodi tuntuu itselle sopivimmalta, antaa moottorijarrutusta sen verran hyvin, että manuaalin jälkeen on helppo ajella. Rengaskoko- ja valinta ovat erittäin hyvät (205/60-16), näin vähää uriin hakemista ei ole ollut pitkään aikaan. Suorastaan mukavaa, jopa M Sport -alustalla. Kesärenkaat-ensiasennus-RTF:t ovat odottamassa hyllyssä. Jos suvena kulutus kovasti nousee ja mukavuus laskee, niin sitten aletaan hakemaan ripeästi normaaleja 17-tuumaisia, "urheilullisuudesta" välittämättä.
Tällä hetkellä ei tule aivan heti mieleen mitään mitä pitäisi vaihtaa, näin viileänä aikana ei välttämättä edes sitä nahkasisustusta. Paitsi väri, ei enää valkoista.
Hiukan vaikea selittää, kieltämättä. Muuten ei mitään raportoitavaa sisäänajossa. Mietinnässä vain, että pitäisikö sittenkin vaihtaa öljyt vaikka itse. Comfort-moodi tuntuu itselle sopivimmalta, antaa moottorijarrutusta sen verran hyvin, että manuaalin jälkeen on helppo ajella. Rengaskoko- ja valinta ovat erittäin hyvät (205/60-16), näin vähää uriin hakemista ei ole ollut pitkään aikaan. Suorastaan mukavaa, jopa M Sport -alustalla. Kesärenkaat-ensiasennus-RTF:t ovat odottamassa hyllyssä. Jos suvena kulutus kovasti nousee ja mukavuus laskee, niin sitten aletaan hakemaan ripeästi normaaleja 17-tuumaisia, "urheilullisuudesta" välittämättä.
Tällä hetkellä ei tule aivan heti mieleen mitään mitä pitäisi vaihtaa, näin viileänä aikana ei välttämättä edes sitä nahkasisustusta. Paitsi väri, ei enää valkoista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
P-asennossahan auto kyllä liikkuu muutamia senttejä jos alusta viettää alas tai ylös, eli siinä lukituksessa on pieni "siirtymä" suuntaan jos toiseenkin. Kuvaamaasi tilannetta tuskin kovin moni on kokenut, minä en ainakaan ymmärrä miksi käyttäisin vaihteistoa vapaalla kun valmistaudun auton pysäköimään Suoraan D:ltä P:lle, toki vasta sitten kun auto on pysähdyksissä. Mutta ehkä kysymyksessä on juuri tuon P-lukituksen fiitsöri jolloin se hakee sen lukituksen toisen 'ääripään' tuollaisen N-asennon kautta tahtuneen kikkailun jälken.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
- Auto: 320i Touring ( 11/16->)
Onko muilla samanalaisia kokemuksia tuon " jumal laatikon " ( ZF8 tomaatti ) toiminnasta ? Nimittäin 1->2 vaihto ei todellakaan ole mikään kovinkaan "smooth" , vaan kierrättää kevyelläkin kaasulla tuonne liki 4krpm ja töksäyttää aika jännästi kakkoselle vaihtaessa. Voi toki johtua alaväännön puuttesta tuossa 20i koneessa ( sen korjaaminen on työn alla )
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Periaatteessa autoa seisotetaan N:llä juuri sen takia, että haetaan se tasainen kohta, jolla se ei vyöry minnekään. Nyt vyöryy kun moottorin sammuttaa (N edelleen päällä), eli joku pitää vetoa päällä juuri vähäsen. Tai sitten ei, täytyy ihmetellä vielä vähän aikaa.
Onko uudet renkaat, ehkä kitkat? Jos auto huomaa luistoa, niin se antaa kiertää pitkälle ja uudet pehmeät kitkat voisivat juuri joustaa sen verran että auto luulee sitä luistoksi. Vaihteisto nykäisee kylmänä vähän, mutta lämpöisenä ei. Vähiten nykiin Eco Prolla, ja eniten Sportilla.Kai_Von_Veivi kirjoitti:Onko muilla samanalaisia kokemuksia tuon " jumal laatikon " ( ZF8 tomaatti ) toiminnasta ? Nimittäin 1->2 vaihto ei todellakaan ole mikään kovinkaan "smooth" , vaan kierrättää kevyelläkin kaasulla tuonne liki 4krpm ja töksäyttää aika jännästi kakkoselle vaihtaessa. Voi toki johtua alaväännön puuttesta tuossa 20i koneessa ( sen korjaaminen on työn alla )
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
- Auto: 320i Touring ( 11/16->)
No onhan siellä , uudet kitkat . En vaan huomannut moista ominaisuutta koeajoilla tuossa kesälläsalmol kirjoitti:Onko uudet renkaat, ehkä kitkat? Jos auto huomaa luistoa, niin se antaa kiertää pitkälle ja uudet pehmeät kitkat voisivat juuri joustaa sen verran että auto luulee sitä luistoksi. Vaihteisto nykäisee kylmänä vähän, mutta lämpöisenä ei. Vähiten nykiin Eco Prolla, ja eniten Sportilla.Kai_Von_Veivi kirjoitti:Onko muilla samanalaisia kokemuksia tuon " jumal laatikon " ( ZF8 tomaatti ) toiminnasta ? Nimittäin 1->2 vaihto ei todellakaan ole mikään kovinkaan "smooth" , vaan kierrättää kevyelläkin kaasulla tuonne liki 4krpm ja töksäyttää aika jännästi kakkoselle vaihtaessa. Voi toki johtua alaväännön puuttesta tuossa 20i koneessa ( sen korjaaminen on työn alla )
Veikkaan että johtuu renkaista, kitkat joustaa kesärenkaita enemmän. Ongelma häviää kun renkaat kuluvat ja kovettuvat.Kai_Von_Veivi kirjoitti:No onhan siellä , uudet kitkat . En vaan huomannut moista ominaisuutta koeajoilla tuossa kesälläsalmol kirjoitti: Onko uudet renkaat, ehkä kitkat? Jos auto huomaa luistoa, niin se antaa kiertää pitkälle ja uudet pehmeät kitkat voisivat juuri joustaa sen verran että auto luulee sitä luistoksi. Vaihteisto nykäisee kylmänä vähän, mutta lämpöisenä ei. Vähiten nykiin Eco Prolla, ja eniten Sportilla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mulla F34:ssä sama kone enkä ole havainnut mitään vastaavaa. Päinvastoin, olen jopa hieman ihmetellyt kuinka dieselmäiseltä nämä nykyiset bensakoneet vaikuttavat. Kitkat on tosin peräisin mun edellisestä F34:stä ja niillä on siis jo ajettu vähintään 10 tkm.salmol kirjoitti:Veikkaan että johtuu renkaista, kitkat joustaa kesärenkaita enemmän. Ongelma häviää kun renkaat kuluvat ja kovettuvat.Kai_Von_Veivi kirjoitti:No onhan siellä , uudet kitkat . En vaan huomannut moista ominaisuutta koeajoilla tuossa kesälläsalmol kirjoitti: Onko uudet renkaat, ehkä kitkat? Jos auto huomaa luistoa, niin se antaa kiertää pitkälle ja uudet pehmeät kitkat voisivat juuri joustaa sen verran että auto luulee sitä luistoksi. Vaihteisto nykäisee kylmänä vähän, mutta lämpöisenä ei. Vähiten nykiin Eco Prolla, ja eniten Sportilla.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i