F3X sekalaiset kysymykset

Janlob
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 05:53
Auto: F30 320iA

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Janlob » 24 Huhti 2017, 21:34

Mitäs mieltä muut automaattivaihteisen bensakoneen (320/328) omaavat ovat kaasuvasteesta? Omaan makuun vähän turhan jyrkkä ensimmäisillä "senteillä". Saisi vaste olla reilusti loivempi. Varmasti tietty tottumiskysymys. Pitää tutkia saako muokattua softauksen yhteydessä.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja salmol » 25 Huhti 2017, 06:46

Janlob kirjoitti:Mitäs mieltä muut automaattivaihteisen bensakoneen (320/328) omaavat ovat kaasuvasteesta? Omaan makuun vähän turhan jyrkkä ensimmäisillä "senteillä". Saisi vaste olla reilusti loivempi. Varmasti tietty tottumiskysymys. Pitää tutkia saako muokattua softauksen yhteydessä.
Onko kyse siitä että auto ei heti vastaa ja lusikka menee liian syvälle ja sitten kun vastaa, niin antaa jo liikaakin tehoa?

Mutta kokeile Ecopro-ajotilaa, se ei ainakaan tarjoa jyrkkään vastetta.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Siili » 27 Huhti 2017, 17:47

Paripäivää aina sammuttaessa valittanut että akku purkaantunut.. onkohan akku vaihtokunnossa? Ja pystyykö akkuliikkeet koodaamaan sen vaihdon vai pitääkö vaihattaa merkkihuollossa?

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 797
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 27 Huhti 2017, 18:28

Jos ajat lähinnä pätkäajoa, kokeile ensin ladata akku verkkovirtalaturilla. Vaihtoehtoisesti aja reilusti pitkä matka että ehtii latautumaan. Jos ei ne auta, akku on parasta ennen. Akkuliikkeillä tuskin on koodauskaluja, mutta tämän foorumin harrastajilla on muutamalla.

Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Siili » 28 Huhti 2017, 11:06

Reilu 100km työmatkaa tulee höylättyä lähes päivittäin. :rolle: oulun wetterillä maksais uusi akku melkeen 500€ :w00t: onkohan sitä pakko koodata, jos laitattas jossain akkuliikkeessa vaan samallaisen uuden akun mikä siellä nyt on? :mus:

[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2014 F11 530xd
1996 E39 528i
Paikkakunta: Oulu

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja [Zei-M-Zei] » 28 Huhti 2017, 12:09

Siili: esim. akkutalosta sopiva akku ja kysäiset vaikka joltain oulun alueen "koodarilta" että jos voisivat tehdä "resetin akulle" tai uudelleen ohjelmoinnin jos koko muuttuu (siis jos sulla ei itsellä ole ENET kaapelia ja softaa). Mullakaan ei ole kaapeleita/softia kuin noihin vanhempiin (INPA, BMWScanner jne.).
Ne "Oulun alueen koodarit" löytyy esim. tuolta BTCF:n puolelta "Alueellinen keskustelu ja Tapahtumat"->"Oulu"->"Oulun alueen vikakoodarit / lukijat". Varmaan tältäkin foorumilta vois löytyä, mutta tuo tuli ensin mieleen.

Avatar
pyyn0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Loka 2011, 23:44
Auto: BMW F11 530d XDrive Individual
BMW E60 530dA

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja pyyn0 » 28 Huhti 2017, 22:31

Siili kirjoitti:Reilu 100km työmatkaa tulee höylättyä lähes päivittäin. :rolle: oulun wetterillä maksais uusi akku melkeen 500€ :w00t: onkohan sitä pakko koodata, jos laitattas jossain akkuliikkeessa vaan samallaisen uuden akun mikä siellä nyt on? :mus:
Kyllä se koodata kannattaa, ei ole niin iso rasti. Samalla voi ottaa sen Brake energy generoinnin pois niin akku latautuu 100% ja kestää pitempään kuin 3-4 vuotta.
- BMW F11 530d XDrive Individual
- BMW E60 530dA

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 02 Touko 2017, 14:55

pyyn0 kirjoitti:
Siili kirjoitti:Reilu 100km työmatkaa tulee höylättyä lähes päivittäin. :rolle: oulun wetterillä maksais uusi akku melkeen 500€ :w00t: onkohan sitä pakko koodata, jos laitattas jossain akkuliikkeessa vaan samallaisen uuden akun mikä siellä nyt on? :mus:
Kyllä se koodata kannattaa, ei ole niin iso rasti. Samalla voi ottaa sen Brake energy generoinnin pois niin akku latautuu 100% ja kestää pitempään kuin 3-4 vuotta.
Olen perus FDL koodailuja tehnyt autooni E-net kaapelilla ilman ongelmia ja nyt kiinnostaisi pidentää akun elinikää koodaamalla tuo akun 80% latausrajoitus pois. Mutta foorumeilta joilta olen etsinyt ei puhuta akun koodailuista mitään. Tehdäänkö ne samalla tavalla OBD portin kautta vai onko kyseessä jotenkin erilainen prosessi? Vielä huikeampaa olisi tietysti jos tähän löytyisi jotain ohjeita :cools:

Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Siili » 02 Touko 2017, 18:47

pyyn0 kirjoitti:
Siili kirjoitti:Reilu 100km työmatkaa tulee höylättyä lähes päivittäin. :rolle: oulun wetterillä maksais uusi akku melkeen 500€ :w00t: onkohan sitä pakko koodata, jos laitattas jossain akkuliikkeessa vaan samallaisen uuden akun mikä siellä nyt on? :mus:
Kyllä se koodata kannattaa, ei ole niin iso rasti. Samalla voi ottaa sen Brake energy generoinnin pois niin akku latautuu 100% ja kestää pitempään kuin 3-4 vuotta.
Mulla on tossa ylläpitolaturi, kaisse ees lataa sen välillä täyteen asti? :wassat:

Avatar
pyyn0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Loka 2011, 23:44
Auto: BMW F11 530d XDrive Individual
BMW E60 530dA

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja pyyn0 » 02 Touko 2017, 23:48

Galaxy1223 kirjoitti: Olen perus FDL koodailuja tehnyt autooni E-net kaapelilla ilman ongelmia ja nyt kiinnostaisi pidentää akun elinikää koodaamalla tuo akun 80% latausrajoitus pois. Mutta foorumeilta joilta olen etsinyt ei puhuta akun koodailuista mitään. Tehdäänkö ne samalla tavalla OBD portin kautta vai onko kyseessä jotenkin erilainen prosessi? Vielä huikeampaa olisi tietysti jos tähän löytyisi jotain ohjeita :cools:
Samaan tapaan E-sysillä tuo hoituu.
Jarruenergian talteenoton varustekoodi pois varustelistalta ja moottorinohjain sekä mittaristo koodaten.
Google löytää VO koodaamiseen ohjeet.
- BMW F11 530d XDrive Individual
- BMW E60 530dA

Janlob
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 05:53
Auto: F30 320iA

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Janlob » 05 Touko 2017, 22:59

Onnistuuko automaattilaatikon öljyn tasoa selvittämään ohjelmallisesti vai joutuuko varaa nosturiajan?

iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja iwbwiwb » 11 Touko 2017, 16:27

Siili kirjoitti: Mulla on tossa ylläpitolaturi, kaisse ees lataa sen välillä täyteen asti? :wassat:
Mulla on ollut CTEK-laturi päällä nyt monta vuorokautta eikä se vieläkään ole ladannut täyteen. :blink:

Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kartsa » 12 Touko 2017, 08:12

iwbwiwb kirjoitti:
Siili kirjoitti: Mulla on tossa ylläpitolaturi, kaisse ees lataa sen välillä täyteen asti? :wassat:
Mulla on ollut CTEK-laturi päällä nyt monta vuorokautta eikä se vieläkään ole ladannut täyteen. :blink:
Olethan valinnut ohjelman lumihiutale (*), joka on tarkoitettu AGM-akuille?

iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja iwbwiwb » 13 Touko 2017, 11:08

Kartsa kirjoitti:
iwbwiwb kirjoitti:
Siili kirjoitti: Mulla on tossa ylläpitolaturi, kaisse ees lataa sen välillä täyteen asti? :wassat:
Mulla on ollut CTEK-laturi päällä nyt monta vuorokautta eikä se vieläkään ole ladannut täyteen. :blink:
Olethan valinnut ohjelman lumihiutale (*), joka on tarkoitettu AGM-akuille?
En aluksi, mutta nyt ollut kolme vuorokautta lumihiutaleella kun luin käyttöohjeesta suosituksen. Tämän hetken kylmä sääkin vaatii tuon. Mittasin äsken 12.9 V navoista, joten eiköhän se pian siirry ylläpito lataukseen.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 797
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 31 Touko 2017, 02:51

Mikä on tämä tuuletussuuttimen paikalla oleva lisänäyttö? Onko se BMW:n vai Alpinan lisävaruste?
Kuva

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja salmol » 31 Touko 2017, 08:05

Wonderi kirjoitti:Mikä on tämä tuuletussuuttimen paikalla oleva lisänäyttö? Onko se BMW:n vai Alpinan lisävaruste?
Kuva
Olen nähnyt kuskin vasemmalle puolelle tuuletussuuttimeen tulevan näytön, johon tuli OBD-liittimeltä tietoa lämmöistä jne. Tuohon oikealle puolelle en ole nähnyt sarjoja, mutta epäilen että tuossa on sama juttu eli johdot vedetty OBD:lle ja siinä on sitten lämmöt ja muut tiedot saatavilla.

Esim. Ebay:ssä on tällainen siihen vasemmalle puolelle: http://www.ebay.com/itm/P3-CARS-INTEGRA ... y9&vxp=mtr
s-l400-bmw-gauge.jpg
s-l400-bmw-gauge.jpg (10.62 KiB) Katsottu 3351 kertaa
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 281
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja aavee » 31 Touko 2017, 22:06

Onko F31:sen sähköistä takaluukkua mitenkään mahdollista saada sulkeutumaan kaukosäätimestä.
Tuntuisi todella fiksulta että jos auto on lukitsematta peräkontti auki ja paikaa lukitusnappia, myös takaluukku menisi kiinni, eikä jäisi auki ovet lukittuna. Vai olenko missannut jonkin toiminnon takaluukun suhteen käyttöohjekirjassa?
Ex: F20 118dA

jannes
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 22 Touko 2016, 22:25

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja jannes » 31 Touko 2017, 22:19

En ole kokeillut sulkeutuuko luukku automaattisesti ovet lukittaessa, mutta koodaamalla saa luukun sulkeutumaan sähköisesti samasta napista kuin millä se avataankin.

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 438
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 530e M-Sport 2018
Paikkakunta: Espoo

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Anssi79 » 01 Kesä 2017, 09:22

aavee kirjoitti:Onko F31:sen sähköistä takaluukkua mitenkään mahdollista saada sulkeutumaan kaukosäätimestä.
Tuntuisi todella fiksulta että jos auto on lukitsematta peräkontti auki ja paikaa lukitusnappia, myös takaluukku menisi kiinni, eikä jäisi auki ovet lukittuna. Vai olenko missannut jonkin toiminnon takaluukun suhteen käyttöohjekirjassa?
Koodauksella tosiaan onnistuu, vakiona ei saa kaukosäädöstä kiinni. Lieneen joku turvallisuus kysymys, ettei ole ketään kontin välissä :conf:
G30 530e M-Sport -18 -- Ford Focus ST Line -17
Ex.F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 281
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja aavee » 01 Kesä 2017, 09:46

Anssi79 kirjoitti: Koodauksella tosiaan onnistuu, vakiona ei saa kaukosäädöstä kiinni. Lieneen joku turvallisuus kysymys, ettei ole ketään kontin välissä :conf:
Tuon ei pitäisi aiheuttaa ongelmaa, koska luukku tunnistaa jos jotain on välissä ja pysäyttää liikkeen.
Toki tunnistin voi olla epäkunnossa ja silloin joku voi jäädä luukun väliin, mutta ei se niin kovaa purista että siitä jotain vahinkoa syntyisi.

Nyt pitääkin sitten ihmetellä missä saisi koodattua tuon(kin) jossain mielellään Espoon/Helsingin alueella.
Ex: F20 118dA

Vastaa Viestiin