Sivu 33/38

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 12 Touko 2018, 09:56
Kirjoittaja salmol
Limetic kirjoitti: 12 Touko 2018, 07:16 Nyt tuli vahingossa ostettua elämäni ensimmäinen BMW vaikka Audi lähdin ostamaan. Aina ollut henkeen ja vereen Audi mies. Katotaan onnistuuko F30 ActiveHybrid 3 2013 kääntämään tämän miehen. Varusteina on lähes kaikki mitä tehtaalta on varmaan saanut. H/K äänentoisto, kaistavahti, kuolleenkulman ilmasin. 360 asteen kamera, nahat, kattoikkuna...

Nyt kun uusi auton on alla ja ohjekirjaa on tullut selailtua, niin silti kysymyksiä on vielä avoinna. Osaisiko täällä joku auttaa?

- Apukuskin alastaittuva peili peruuttaessa. Saako tätä ala-asentoa säädettyä jotenkin? Hurjan alas se kääntyy aina kun pakin tyrkkää silmään.
- Miten tuon ”adaptiivisen vakkarin”/ etäisyys tunnistimen pitäisi toimia? Vaikka toiminto on päällä ja ajaa motarilla vaikka kuinka lähelle edellä menevää autoa. Mitään ei tapahdu.

- Löydänkö jostain netistä alustanumerolla listan varusteista mitä autoon on tehtaalta tilattu?

Kysymyksiä tulee varmasti paljon, mutta lähdetään näistä liikkeelle.
Onnittelut uudesta autosta.

Oikeanpuolen peiliä käsittääkseni voi säätää vain niin että se joko liikkuu kokonaan sinne alas, tai ei liiku ollenkaan. Mutta mitään välisäätöä siinä ei taida olla. Eli riippuen mihin se peilin säädön kytkin on kuskin ovessa laitettu, määrää että kääntyykö peili vai ei.

Adaptiivinen vakkari pitäisi olla käynnistettäessä valmiudessa, ratista sen voi laittaa päälle tai asettaa toimimaan tavallisena vakkarina. Olisiko edellinen omistaja sitten koodannut sitä jotenkin, että se olisikin perustilassa tavallinen vakkari. Mutta kokeile siitä ratin etäisyyssäätimestä painaa pohjaan, niin sen pitäisi muuttaa säätimen moodia.

Alustanumeron dekoodaajia on paljon, esim. tämä: https://www.bmwvin.com/

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 12 Touko 2018, 21:35
Kirjoittaja Limetic
Tarkemmin katsottuani ”adaptiivisen vakkarin” nappia, niin se taitaakin vaan olla jokin peräänajon törmäyksen varoitus? Vai onko edes tällaista? Valikosta pystyy valitseen kuinka lähellä edellä menevää autoa se hälyttää. Mutta silti en ole vielä saanut sitä edes hälyyttämään? Ratissa ei ole mitään näppäimiä, muuta kun perus vakkarin napit. Tämän oletettavan adaptiivisen hälyttimen nappi on valokytkimen alla. Kaistavahdin ja kuolleen kulman napin välissä.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 12 Touko 2018, 21:48
Kirjoittaja Wonderi
iDrivessä olevassa käyttöohjekirjassa pitäisi olla ohjeet juuri niihin varusteisiin mitä kyseisessä autossa on. Katsopa sieltä.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 12 Touko 2018, 21:59
Kirjoittaja traveller
Peräänajovaroituksen painokytkin on F30:ssä kojelaudan vasemmassa laidassa, mutta sen pitäisi olla aina käynnistyksen jälkeen päällä oletuksena.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 13 Touko 2018, 07:13
Kirjoittaja Limetic
Tällainen peräänajovaroitin se sitten ilmeisesti onkin. Eipä tainut automyyjä edes tietää mitä varusteita autossa on kun mainosti adaptiivisenä vakkarina.
Jännä että adaptiivenen vakkari on pois, kun kuitenkin liikennemerkkien lukemiseen oleva kamera, automaattiset pitkät ja parkkisensorit löytyy. Onko tähän sitten vielä oma kameransa ja nappeja ratissa? Vai saisko pelkällä koodilla päälle?

Seuraava kysymys tuleekin tuohon nopeusrajoitusten tunnistamiseen. Mukava ominaisuus tuo HUD kun näyttää rajoituksen myös. Mutta aina siihen ei ole luottamista. Eikös tuulilasissa ole joku kamera mikä lukee rajoitukset. Ja jos ei kylttiä ole näkynyt, niin sit navin perusteella lätkäsee oletetun rajoituksen?
Mistä noita karttapäivityksiä kannattaa kattella ja onko erikoinen operaatio päivittää? Vai tonginko ebaytä? Audiin tarvitsi ainakin mennä merkkiliikkeeseen kun ottivat etäyhteydellä saksaan ja päivittivät sitä kautta.

Näin alta viikon bemaristinä olleena, ei tuo nyt yhtään hullumpi vehje olekkaan.. pelkkää positiivista vaan ainakin tähän mennessä :)

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 14 Touko 2018, 21:52
Kirjoittaja johansson
Limetic kirjoitti: 13 Touko 2018, 07:13 Tällainen peräänajovaroitin se sitten ilmeisesti onkin. Eipä tainut automyyjä edes tietää mitä varusteita autossa on kun mainosti adaptiivisenä vakkarina.
Jännä että adaptiivenen vakkari on pois, kun kuitenkin liikennemerkkien lukemiseen oleva kamera, automaattiset pitkät ja parkkisensorit löytyy. Onko tähän sitten vielä oma kameransa ja nappeja ratissa? Vai saisko pelkällä koodilla päälle?
Eikös se ole tutkatoiminen, eli ei taida koodaamalla onnistua ja ratissakin on ylimääräisiä nappuloita.
Adaptiivinen vakkari:
Kuva
Normimalli:
Kuva

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 28 Touko 2018, 20:03
Kirjoittaja Limetic
Juu tuollainen normimallin vakkari itellä on.
Muija oli ajellut autolla ja kertoi että HUD näyttöön oli tullut punaisen auton kuvat ja jokin varoitus. Eli oli kai käynyt liian lähellä edellä menevän auton perää.. Onko tässä jotain automaattista jarrutusta vai onko vain pelkkä varoitus. Ei viitsisi testata että pysähtyykö vai ei :D

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 29 Touko 2018, 10:01
Kirjoittaja akkipaa
Joo, eipä tuota hätäjarrutustoimintoa uskalla kokeilla (YouTubessa on ainakin yksi Volvo-testi, ei mennyt ihan kuin Strömsöössä. Useita testejä löytyy myös). Kannattaa lukea käyttöohjekirja, niin sieltä iDrivestä kuin sitten vaikka lataamalla VIN-koodin mukaan se apps-kaupasta.

Nopeusrajoitusnäytössä on varmaan pitkä koodinpätkä, joka sitä säätää. Lukee liikemerkkejä (voi lukea väärinkin, kuten Keimolan Nesteellä ottaa liittymän 60:n motarilla). Jos kääntyy (kulmaa en tiedä), lukee navista, ja ainakin minun kaksi autoa on sekoillut vaihtuvien merkkien kanssa. VT12 ja Kangasalan kohdalla lukee satasen, muuttaa sen lasiin, mutta aika äkkiä vaihtaa sen 80:ksi. Hakee myös navista, jos merkkejä ei ole ollut "pitkään aikaan", yhdellä pätkällä mittasin 6km välin vaihtoon, mutta on muitakin mielipiteitä (ja tämähän on ongelma talvirajoitusten ollessa voimassa).

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 29 Touko 2018, 10:04
Kirjoittaja akkipaa
https://www.youtube.com/watch?v=J4T4RXKb2hs

Tuolla sanotaan, että "brake system can be automatically applied depending on driving conditions, speed and options".

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 30 Touko 2018, 22:30
Kirjoittaja 315i
Tuo punainen auto tulee näytölle jos on oikeesti ns. törmäysvaara. Sitä ainakin tän vuotisessa saa säädettyä 3 eri herkkyydellä, ajoissa, normi ja myöhään. Vai mitä ne nyt olikaan. Kaksi kertaa on varoitus tullut, eka oli kun pyöräilijä tuli pihasta melkein etee. Oli hyvä varoitus. Toinen valtatiellä hieman kauempana ajanut auto kääntyi poikittain, kun menossa pikkutielle ja hidasti. Tais olla myös audio varoitus.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 15 Kesä 2018, 17:54
Kirjoittaja Smack-
Tuli juuri ostettua F31 320DA M-Sport Ruotsista ja auton haen Helsingistä 21.6. Oisko siellä ketään foorumilaista tuolloin joutilaana jolta onnistuu auton kielen vaihto ja muut tarpeelliset koodailut? :) Suosituksia mitä sitä ylipäätään kannattaa/voi koodailla? En ole hirveän tarkkaan tähän F-sarjan mahdollisuuksiin tutustunut.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 25 Heinä 2018, 06:42
Kirjoittaja skuzeri
Mitä öljyjä porukka on käyttäny 318d vehkeissä?

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 02 Elo 2018, 15:43
Kirjoittaja salmol
Onko jollain tietoa tuosta BMW Connected -sovelluksesta? LAtasin sen iPhonelle ja se pyytää lisäämään siihen ajoneuvon. Yritin lisätä USB-kaapelia käyttäen, mutta ei onnistunut. Siinä on mahdollisuus syöttää VIN-koodi käsin, mutta se sanoo että "Numeroa ei voitu vahvistaa. Tarkista VIN-numeron viimeiset 7 merkkiä". Olen tarkistanut ja ne ovat oikein, mutta sovellus ei sitä silti hyväksy.

Pitääkö tuossa olla jokin erikoisvaruste? Sovellus sanoo että riittää kun on 2014 mallinen tai uudempi auto, kuten autoni on.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 02 Elo 2018, 16:13
Kirjoittaja Pekumie
Muistaakseni oman puhelimen yhdistin vaan syöttämällä sovellukseen valmistenumeron 7 viimeistä, varmennuskoodi tuli iDriven viesteihin, jonka syötin puhelimeen ja toimii. Liekkö vaatii ConnectedDrive option tms toimiakseen?

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 03 Elo 2018, 19:12
Kirjoittaja salmol
salmol kirjoitti: 02 Elo 2018, 15:43 Onko jollain tietoa tuosta BMW Connected -sovelluksesta? LAtasin sen iPhonelle ja se pyytää lisäämään siihen ajoneuvon. Yritin lisätä USB-kaapelia käyttäen, mutta ei onnistunut. Siinä on mahdollisuus syöttää VIN-koodi käsin, mutta se sanoo että "Numeroa ei voitu vahvistaa. Tarkista VIN-numeron viimeiset 7 merkkiä". Olen tarkistanut ja ne ovat oikein, mutta sovellus ei sitä silti hyväksy.

Pitääkö tuossa olla jokin erikoisvaruste? Sovellus sanoo että riittää kun on 2014 mallinen tai uudempi auto, kuten autoni on.
BMW Finland vastasi, että auton pitäisi olla valmistunut 1/2016 tai jälkeen, jotta tuota BMW Connected -sovellusta voisi käyttää. Onko tosiaan niin että ennen 1/2016 valmistusta, ei tuota Connected-sovellusta voi käyttää?

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 03 Elo 2018, 20:57
Kirjoittaja Aero
Kai sillä autolla tarvii olla sopiva nettiyhteys jotta sekin saa yhteyden bemarin pilveen.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 04 Elo 2018, 09:42
Kirjoittaja salmol
Aero kirjoitti: 03 Elo 2018, 20:57 Kai sillä autolla tarvii olla sopiva nettiyhteys jotta sekin saa yhteyden bemarin pilveen.
Toki, mutta eikö bemareissa ole ollut SIM-korttia ennen 1/2016?

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 07 Elo 2018, 21:05
Kirjoittaja maffe
Noniin, täälläkin yksi Audi-kuski joka puolivahingossa kääntyikin ainakin toistaiseksi BMW:n puolelle. Ja nyt hämmentää kaikki ja vähän päälle.

Lähdetään nyt liikkeelle positiivisesta asiasta ja vastataan samalla yllä olevalle: omassa 2014 vuoden mallissa tuo BMW Connected lähti vastoin kaikkia ennakkoluuloja toimimaan. Minulla ei ole mitään subscriptionia tai muutakaan. Tietääkseni :D

Mutta tuo vaati kyllä muutaman yrityksen ennen kuin appis löysi puhelimen. Ekalla kerralla koitin muutaman kerran ja totesin että ei toimi. Seuraavana päivänä uudestaan ja sitten onnistui.

Autoni on 2014 vuotinen 320D farkku. Ja sitten niitä omia kysymyksiä:

1. Tuo BMW Connected. Siinä on ventilation ja climate timer -toiminnot. Mitä nuo nyt oikeasti yrittävät tehdä ja mitä eroa?

2. Tähän taisin jo valitettavasti löytää vastauksen, mutta ilmeisesti tässä ei ole mitään muilta merkeiltä tuttua Sync/Dual-toimintoa ilmastoinnissa, jolla saisi säädettyä yhdellä rullalla molemmat puolet?

3. En oikein osaa sanoa onko tämä vika vai ominaisuus. Varmaan vika. Hanttarin penkillä jos joku istuu kun auto liikkuu, stoppaan ilman moottorin sammutusta, henkilö nousee pois ja minä jatkan matkaa, alkaa auto huutamaan turvavyön kiinnityksestä hanttarin penkin osalta. Normaalia?

4. Tekeeköhän mikään valmistaja tuohon kyynärtukeen mitään lisäkilkkeitä, joilla tuon saisi pysymään kulmassa?

5. Mitä eroja / yhtäläisyyksiä on jos
ajan eco-modella ja laitan vaihdekepistä sportin päälle
vs
jos säädän ajomoodivalinnan sportille mutta jätän vaihdekepin drivelle
vs
ajomoodi ja keppi sportille?

6. Mitä tuo näytön alla tuuletusritilöiden välissä oleva ilmastoinnin kuuma/kylmärulla tekee ja miten se suhtautuu noihin muihin lämpösäätöihin?

7. Onkohan näissä minkä kokoinen tankki? 60? 65?

8. Ketjun vaihto? Onko tarpeellista ja jos niin millä vaihtovälillä?

9. Kyynärtuen alla on tuo joku hassunhauska kännykkäadapteri. Mitä tuo yrittää tehdä ja millä puhelimilla?

10. Editoinnin kautta lisätään tämä vielä. Tässä on saksankielinen ohjekirja ja auton kieltä ei saa suomeksi. Saako auton kielen halutessaan päivitettyä jotenkin suomeksi ja jos saa niin miten onnistuu? Miten ylipäätään koodailut, kotihommia jollain (millä?) laitteilla vaiko aina marmorille?


Josko noilla nyt pääsisi alkuun...

Vanhaan 2009 vuotiseen A4 Audiin verrattuna tässä on paljon hyvää, mutta jotain huonoakin. Pienistä käytännön asioista itsellä tökkivät nyt ainakin tuo kyynärtuki jota ei saa kulmaan, sekä todella huonot "säilytystilat" kuskin pienelle kamalle kuten juomat, avaimet, aurinkolasit, silmälasit.

Varustelun osalta tästä yksilöstä on jätetty se keyless entry pois ja sitä kyllä kaipaa tuon nappikäynnistyksen yhteyteen, kun nyt sitä avainta joutuu sitten kuitenkin hinkkaamaan koko ajan. Sporttipenkit ovat hyvät, kuten myös M-ratti ja pääosin tuo prof navi/näyttö. Mitä nyt jälkimmäisen UX ei mikään kaikkein selkein ole.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 08 Elo 2018, 01:04
Kirjoittaja Wonderi
Osaan vastata osaan näistä.
1. Voit ajastaa ilmanvaihdon puhaltamaan ulkoilmaa autoon että olisi lähtöaikaan mukavampi. Ei ajasta webastoa vaikka autossa webasto olisikin.
2. Ei ole.
3. Ei mun samanvuotinen tee noin.

6. Sillä rullalla saat säädettyä kojelautasuuttimista tulemaan kylmempää tai lämpimämpää kuin autoon keskimäärin puhalletaan. Joidenkin mielestä kiva saada naamalle kylmempää tai lämpimämpää, toisten mielestä typerä keksintö.
7. 57l.
8. Jakopäätä remontoidaan jos alkaa pitämään ääntä. Aika usein valmistajan kustannuksella. Sen kuuluisi kestää auton eliniän. Kannattaa seurailla ettei ala pitämään ylimääräisiä ääniä.
9. Kännykkätelakkaan saa eri puhelinmalleille tehtyjä sovittimia, johon puhelin sitten kätevästi laitetaan. Antaa puhelimelle ulkoantennin signaalia, latausta ja yhteyden iDriveen. Ei sitä taida juuri kukaan käyttää.
10. Koodailut hoituu parhaiten asiaan perehtyneen harrastajan tekemänä. Kerro missä päin Suomea vaikutat niin osataan vinkata tekijä. Marmorilla varmaan kielenvaihto onnistuisi, mutta eivät suostu tekemään kaikkia asioita jotka on kuitenkin helposti tehtävissä.

Re: F3X sekalaiset kysymykset

Lähetetty: 08 Elo 2018, 08:36
Kirjoittaja Galaxy1223
9. Tuon kyynärtuen alla oleva puhelinadapteri kannattaa irrottaa kokonaisuudessaan ja korvata oem kumimatolla niin saa tilaa sille pikkusälälle.