F33 Cabrio

F30, F31, F32, F33, F34, F36
kimmop
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Pitkis kirjoitti:
salmol kirjoitti:On se hieno, varsinkin katto alhaalla tuo on todella hyvän näköinen. Katto ylhäällä tuo perä näyttää kummalliselta, lähinnä johtuen tuosta takalasin ja peräkontin kulmasta, mutta ymmärrän että katon taittaminen peräkonttiin on vaativa työ eikä coupen tapaista linjan nousua voi siihen rakentaa. Harmi.
Harmittaa tuo fiba mikä E93:ssa oli jo. Toivoin, että tämä uusi olisi dynaamisempi, mutta edelleen samanlainen kuuppamainen takaosa tuossa kopissa on mukana kuin aikaisemminkin. Kärry ei vain katto ylhäällä ole läheskään niin hyvännäköinen kuin coupe. Alhaalla näyttää ihan sellainen kuin pitääkin. Samoin painon pysyminen todella reippaana on pettymys, sillä kuvittelin teknologian kehittyneen kattosystemeissä painonhallinnan suhteen. Mutta eipä näytä paljon tapahtuneen. Painoa on rutkasti coupea enemmän edelleen.
Johtuisko se lähes 200 kilon ero kuitenkin siitä että sinne alustaan on pultattu pari ratakiskoa että se kori pysyy kasassa kun kantava katto-osa käytännössä puuttuu? Varsinainen kattoviritys ei varmaan montaa kymmentä kiloa paina, jotenkin mulla on sellainen käsitys että se on alumiinia.

Ympärivuotisen käytön perusteella muuten ainoat kitinät on löytyy kun auton ajaa kulmittain kohouman yli jolloin takakulmasta kuuluu naks. Sitten pakkasella duunista kun lähtee niin auton lämmettyä 10 min jostain kohtaa kattoa kuuluu ping, lämpölaajenee varmaan. Muuten tuo ei kitise.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

kimmop kirjoitti:Johtuisko se lähes 200 kilon ero kuitenkin siitä että sinne alustaan on pultattu pari ratakiskoa että se kori pysyy kasassa kun kantava katto-osa käytännössä puuttuu? Varsinainen kattoviritys ei varmaan montaa kymmentä kiloa paina, jotenkin mulla on sellainen käsitys että se on alumiinia.
Toki näin ilman muuta on. Ehkä vähän muotoilin väärin. Ongelma on se, että F33 on suunniteltu coupen pohjalta. Jos olisi stand-alone malli avona alusta lähtien, koko systeemin saisi suunniteltua fiksusti siten, että paino pysyy kohtuullisena avosta huolimatta.

Jossain vaan oli infoa siitä, että tuo mekanismin ymppääminenkin tuo painoa kuitenkin merkittävästi, siitä jäi tuo elämään mieleen.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Tuossa kattelin noita tietoja,niin kattorakennelma on terästä.
Korin vääntöjäykkyys lisääntynyt edeltäjäänsä nähden peräti 40%.
Auto on 20kg edeltäjäänsä kevyempi ja 2dB hiljaisempi tuulensuhinoiden osalta.
Mutta itse kattorakenteen painoa en mistään löytänyt.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
kimmop
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Kävin muuten kyselemässä Laakkosella ja tilauskirja aukeaa vasta keväällä, väittivät että huhtikuussa ja ekat autot maassa kesäkuussa. Ennakkotiedoissa väittivät että Cabrio-lisä Coupeen verrattuna putoaisi alle kymppitonnin mutta en kyllä tähän usko.
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

435i xDrive Cabriolet tuli tilattua ja 135i menee vaihtoon.

Kova katto ja nelivetoisuus talvea varten, irrotettava katto kesää, automaattivaihteisto vaimoa varten ja nelipaikkaisuus koko vuodeksi.

Avoautoni saan tammikuussa, fiksua eikö? :thuup:
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Auto on valmistunut ja matkalla Suomeen.
Oijjoi kun odottavan aika on pitkä.... :drool:
Vastaa Viestiin