F34 GT tilaukset

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

J1978 kirjoitti:
GTA1 kirjoitti:
GTA1 kirjoitti:Sanokaas muuten mitä aiemmin postaamassani kuvassa tarkoittaa tuo koodi S216A oman autoni varustelistassa.
HYDRO STEERING -Servotronic.?
Ei ole mainintaa "electronic lenkung" esim. :conf:
Eli samaa kyselin tuossa sivu sitten S216A;sta? Onko nämä sitten oikeasti hydraulinen eikä elektroninen?
Vai voiko olla sähköhydraulinen :blush:
Eikös näissä kaikissa uusissa bemuissa jo oo kokonaan sähköinen ohjaus, oli xDrive tai takapotku.
No siinä uskossa minäkin olen ollut että on sähköinen. Mutta vähintäänkin hämäävästi se tuossa varustelistassa mainitaan?
http://youtu.be/mvansmmUDhA" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa videossa mainitaan kohdassa 1.37 kanssa hydraulinen ohjaustehostin mielestäni. :conf:
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Nelivedoissa on mehuohjaus
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Juha kirjoitti:Nelivedoissa on mehuohjaus
eli?
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

J1978 kirjoitti:
Juha kirjoitti:Nelivedoissa on mehuohjaus
eli?
Hydraulinen ohjaus. Toimii nesteellä. Mehulla, kato :tong:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Juha kirjoitti:
J1978 kirjoitti:
Juha kirjoitti:Nelivedoissa on mehuohjaus
eli?
Hydraulinen ohjaus. Toimii nesteellä. Mehulla, kato :tong:
Ok. Erikoista kun jokapaikassa mainostetaan, että ohjaus on täysin sähköinen ja myös xDrivessä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:
Juha kirjoitti:Hydraulinen ohjaus. Toimii nesteellä. Mehulla, kato :tong:
Ok. Erikoista kun jokapaikassa mainostetaan, että ohjaus on täysin sähköinen ja myös xDrivessä.
Mulla takatuuppari, ja hydraulinen ohjaus myös.

S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

salmol kirjoitti:
J1978 kirjoitti:
Juha kirjoitti:Hydraulinen ohjaus. Toimii nesteellä. Mehulla, kato :tong:
Ok. Erikoista kun jokapaikassa mainostetaan, että ohjaus on täysin sähköinen ja myös xDrivessä.
Mulla takatuuppari, ja hydraulinen ohjaus myös.

S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
Juu, meillä on x-drive ja sähkötehostin. Riippuu vuosi- ja korimallista.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
GTJanne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:39
Auto: F34 320i Sport Line

Huomasin radion aikamerkistä, ettei auton kello ole aivan oikeassa ajassa ja ajattelin käydä laittamassa iDrivessa automaattisen ajan asetuksen päälle, kun kerran navin kautta olisi atomikellon tarkkuus tarjolla. Eipäs vain löytynytkään moista asetusta valikoista ja googlaus paljasti, että ilmeisesti tällainen hienous tarjotaan vasta auton internet-yhteyden kautta (BMW online tmv.). Pikku juttu, mutta tuntuupa turhalta laiminlyönniltä.

Mitä F34:n ohjaustehostusvariantteihin tulee, voin vakuuttaa tämän perusohjauksenkin olevan erittäin tarkka ja tunnokas verrattuna edellisiin autoihini (viimeisimpinä Hyundai i40 ja Lancia Delta). Haluttu ajolinja löytyy hakematta ja mutkatietä ajelee mielikseen. Taannoinen Focus C-MAX tulee mieleen lähimpänä vertailukohtana omasta autohistoriasta eikä esim. Sardiniassa jokunen vuosi sitten vuokra-autona ollut E90-farkku ohjaukseltaan tätä kummemmalta tuntunut. Yhtä kaikki, F34:n ominaisuuksista arvostan eniten mukavuutta.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Oon tota navia vielä miettinyt...Onko mulla oikeesti tarvetta sille juuri koskaan. No ei ainakaan päivittäin eikä edes viikoittain. Melko turha himmeli siis. Ehkä viisi kertaa vuodessa on pakottavaa tarvetta sille. Useimmiten kun navia tarvitaan, niin vaimolla on navillinen känny mukana. Päivityksetkään ei ole vielä ilmaisia tohon naviin eikä se puhu edes suomea. Navi maksaa peräti 1810€ eikä päivitys oo siis ilmainen eikä puhekieli suomi!

Suunnilleen samalla hinnalla, kuin navin saa nämä himmelit

481 urh. istuimet 778€
3AG per. kamera 590€
5AC kaukovaloassari 255€
3AP tumma raita tuulilasiin 134€

Noiden hinta yhteensä alle 1800 ja monista noista vermeestä on iloa ja apua lähes päivittäin.

Mulla on siis nykyisessä tilauksessa lättäpenkit kaikilla sähkösäädöillä+ristiseläntukien säädöillä.

Kuitenkin mitä olen nyt 180cm ja noin 75kg ruhoani noihin urheilujakkaroihin asetellut koeajamissani F34:ssa, niin ne ei tunnu ollekaan niin ahdistavilta kuin F30:ssä, vaikka penkit lienee ihan samaa kokoa? Mulla oli viimeksi suht paksu takki (tosin ei mikään untsikka) ja toki ne sivuttaistuet vähän tuntui lapaluissa, muttei kovin pahasti ja ehkä siihen topatumpaan selkänojaankin tottuu ajan myötä.

Ehkä tuo säädettävä ristiseläntuki myös auttaa siihen, että selkäosaa saa säädettyä siten, ettei noihin sportjakkaroihin uppoa niin syvälle ja silloin ne ei tunnu niin paljoa.

Kokeilin Golf VI-mallin Highline-version sportjakkaroita ja siinä kiinteät sivutuet tuntuivat vielä paljon tuntuvammin ja bemua pahemmin selässä ja silloin mulla ei ollut kuin t-paita+ohut kauluspaita päällä.

Mulla on nykyisin F30:llä ajon jälkeen alaselkä todella kipeä, vaikka en ajaisi kuin Helsinkiin ja takaisin (noin 110km per suunta) ja uskon sen johtuvan siitä, että mulla on pitkähköt hoikat jalat ja vaikka autoni penkeissä on etureunan kallistus, niin reisiosaa ei voi säätää pituudeltaan. Eli mun jalat on tavallaan osittain ilmassa, jolloin alaselkään kohdistuu "painetta" ja tästä seuraa sitten sitä alaselän kipuilua. Tämän alaselän kipeytymisen takia ajan melko vähän ja uskoisin, että jos penkki tukee kunnolla jalkoja sivu- ja pituussuunnassa, niin ajomäärät voinee lisääntyä ja kivut ainakin vähentyä?

F34:n korkeampi istuma-asento ehkä parantaa asiaa lättäpenkeinkin (jalat saa paremmin tukea pituussuunnassa???), mutta niissä F34:n sportpenkeissä oli minusta tosi mukava istua ja jalkojen hyvä olla. Ne mun hoikat tikkujalat myös heiluu sivuttain noissa F30:n penkeissä, jossa myös istuinosan sivutuki on vakiopenkissä täysin olematon. Sivusuunnassa jalkojen "heiluminen" lienee vielä pahempaa F34:ssä, jos ottaa sen lättäpenkein, koska se on korkeampi istuma-asennoltaan.

Lättäpenkkistä F34:ää en ole ajanut, koska kaikki koeajoautot on melkein aina sport-penkeillä.
Viimeksi muokannut J1978, 10 Loka 2014, 20:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Navi on kiva olla, mutta ei se mikään pakollinen varuste ole mullekaan. Kerran pari vuoteen sille on käyttöä. Yleensä pidän navia aina näytössä, vaikka en sitä edes tarvitsisi. 500km:n asetuksella voi ihailla vaikka Suomen kartan kauneutta.

Ota ihmeessä ne sporttipenkit jos olet niistä tykännyt. Onhan ne paljo tyylikkäämmät ja paremmat istua kuin vakiolättänät.
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Urheiluistuimet ja säädettävä ristiseläntuki on mielestäni ehdottomat, myös meikälaiselle tuo istuinosan säätö on tärkeä. Jos autolla ajaa muutkin perheenjäsenet, niin sähkösäätö on toki kätevä. Bemarin manuaalisäädöt ei todellakaan ole kaikkein parhaimmat. Tai siis säädöthän on todella hyvät, niiiden käyttövivut vain on aika karseet. Oma penkkini on laitettu kerran kohalleen, viimeinen 8000 km on periaatteessa menty niillä mitä nyt ristiselän tukea tulee aina välillä hieman muuteltua.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Merikotka kirjoitti:Urheiluistuimet ja säädettävä ristiseläntuki on mielestäni ehdottomat, myös meikälaiselle tuo istuinosan säätö on tärkeä. Jos autolla ajaa muutkin perheenjäsenet, niin sähkösäätö on toki kätevä. Bemarin manuaalisäädöt ei todellakaan ole kaikkein parhaimmat. Tai siis säädöthän on todella hyvät, niiiden käyttövivut vain on aika karseet. Oma penkkini on laitettu kerran kohalleen, viimeinen 8000 km on periaatteessa menty niillä mitä nyt ristiselän tukea tulee aina välillä hieman muuteltua.
Joo kaikki sähkösäädöt mä otan+ristiseläntuen säädöt tosiaan myös. Olen tosiaan päättänyt muuttaa tilaukseni nyt niin, että navi muttuu noihin muihin vermeisiin, jotka tuossa ylempänä luettelin.

Eli homma vaikuttaa just nyt tältä:

F34 320iA xDrive Edition

481 väri Kalahari beige

481 sport-istuimet (hämäävää kun on sama koodi kuin ulkovärillä)

216 Servotronic

4AD harjattu alumiini sisälistoitus

4AT musta raita kojelaudan listassa

ZVC Käytännöllisyyspaketti =

- 248 Lämmitettävä ohjauspyörä
- 493 Säilytystilapaketti
- 521 Sadetunnistin (sis. ajovalojen hämärätunnistin)
- 563 Valopaketti

508 peruutustutka (PDC) eteen ja taakse

2TB sport-automaattivaihteisto

3L8 alumiiniset ikkunalistat

321 Air Breather' korinvärisenä

320 mallimerkinnän poisto

710 M Sport urheiluohjauspyörä

459 sähkösäätöiset etuistuimet, kuljettajan istuin muistilla

488 sähköinen ristiseläntuensäätö etuistuimiin

430 automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit, sekä taittuvat sivupeilit

Z58 ilman run flat renkaita

755 musta sisäkatto

676 HiFi -kaiutinjärjestelmä

6WA laajennettu ajotetokoneen näyttö

3AG peruutuskamera

5AC kaukovaloassistentti

3AP tuulilasin yläreuna harmaa
Frank H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 23:18
Auto: F30

J1978 kirjoitti:Oon tota navia vielä miettinyt...Onko mulla oikeesti tarvetta sille juuri koskaan. No ei ainakaan päivittäin eikä edes viikoittain. Melko turha himmeli siis. Ehkä viisi kertaa vuodessa on pakottavaa tarvetta sille. Useimmiten kun navia tarvitaan, niin vaimolla on navillinen känny mukana. Päivityksetkään ei ole vielä ilmaisia tohon naviin eikä se puhu edes suomea. Navi maksaa peräti 1810€ eikä päivitys oo siis ilmainen eikä puhekieli suomi!
Tätä samaa sanoin sinulle jokin aika sitten, vaikka itselläni navi onkin. Todellista hyötyä siitä on minulle ani harvoin, lähinnä vain jos menee ulkomaille autolla tai tarvitsee tarkkoja osoitteita työn takia. Ja lomamatkoilla sitä harvoin kulkee yksin, jolloin voi hyvin antaa virikkeitä apukuljettajalle. Eniten harmittaa se, että oma vain reilut 2v ikäinen prof navi alkaa jo näyttää aika vanhanaikaiselta. Jos otan kalliin karttapäivityksen, silti graafinen ilme jää entisenlaiseksi ja suuri osa uusista teistä jää edelleen päivittymättä, koska päivitetytkin kartat voivat olla yli 2v vanhoja joiltakin osin. Nuolinäytöt mittaristossa ovat toki hienot, mutta kyllä sitä Suomessa osaa oikeasta risteyksestä kääntyä kylttien perusteella.

Kannattaa odottaa kärsivällisesti, aika pian BMW:n navigointi kokee isot muutokset, koska siitä on jo huhtikuussa virallisesti annettu tiedote. Sitten päivitykset ovat ilmaisia. Oma veikkaukseni on, että enemmistö laatuautoista on kolmen vuoden sisällä varustettu vakiona tehdasnavigaattorilla. Kilpailu autoteollisuudessa kovenee koko ajan.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Muutokset suoritettu. Ehkä käyn vielä jossain testaamassa sport-ohjauksen, niin saan mielenrauhan siihenkin.

Tätä autoa kun on tarkoitus pitää nyt ainakin kaksi tai ehkä jopa kolme vuotta.
f31320dTRWD
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Maalis 2014, 21:27
Auto: F31 BMW 320dT 2013
Paikkakunta: Helsinki

Tarpeet tietysti eroavat, minulle taas tuo proffanavi on aivan ehdoton varuste, kun konsulttihommissa saa viikottain hakea osoitteita pitkin suomenniemeä. Siitä on tullut sellainen tapakin, että kun lähtee vaikka asiakkaalta kotiin, tulee navigoitua tuo reitti, vaikka eksymisen vaaraa tuskin olisikaan. Täytyy myöntää myös turhamaisuutensa, pirun hyvän näköinenkin tuo proffanavi on! Lähes aina kun tulee joku BMW-ummikko kyytiin, ensimmäisenä keskustelu kääntyy naviin.

Mä tykkään kyllä grafiikastakin, tuo zoomaustoiminto on omaa luokkaansa, samoin interaktiivinen karttatoiminto. Kolmen tonnin väärti varuste ilman muuta minulle!

Mulla melkein kaikki varusteet on f31:ssä, mutta sporttipenkit jätin pois, kun pitkillä matkoilla koeajojen perusteella alkaa jalkovälistä ahistaa. Tykkään ajella peruspenkillä haarat auki kuin kotisohvalla :)

Joka tapauksessa todella hieno auto tulossa J1978:lle, minkälaisissa hinnoissa tuollainen kiesi on noilla varusteilla? Pakko muuten vielä todeta kyynisesti J1978:n useampia autohankintoja hengästyneenä seuranneena, että joka kerta olet sanonut 3 vuotta autoa pitäväsi, mutta tahti on kyllä hämmästyttänyt varmaan itseäsikin! ;)
HeteroMeteorologi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 18 Touko 2011, 23:09

Omalla 318dA GT:llä nyt vajaat 13000 km ajettu. Yksi kysymys tuossa heräsi kun vertaa pariin edelliseen F31 koriseen mitä mulla oli. Puuttuuko muilta F34 omistajilta hanskalokerosta valaistus? Mun autossa ei sellaista ainakaan ole, äfkolmeykkösissä kyllä oli.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

f31320dTRWD kirjoitti:Tarpeet tietysti eroavat, minulle taas tuo proffanavi on aivan ehdoton varuste, kun konsulttihommissa saa viikottain hakea osoitteita pitkin suomenniemeä. Siitä on tullut sellainen tapakin, että kun lähtee vaikka asiakkaalta kotiin, tulee navigoitua tuo reitti, vaikka eksymisen vaaraa tuskin olisikaan. Täytyy myöntää myös turhamaisuutensa, pirun hyvän näköinenkin tuo proffanavi on! Lähes aina kun tulee joku BMW-ummikko kyytiin, ensimmäisenä keskustelu kääntyy naviin.

Mä tykkään kyllä grafiikastakin, tuo zoomaustoiminto on omaa luokkaansa, samoin interaktiivinen karttatoiminto. Kolmen tonnin väärti varuste ilman muuta minulle!

Mulla melkein kaikki varusteet on f31:ssä, mutta sporttipenkit jätin pois, kun pitkillä matkoilla koeajojen perusteella alkaa jalkovälistä ahistaa. Tykkään ajella peruspenkillä haarat auki kuin kotisohvalla :)

Joka tapauksessa todella hieno auto tulossa J1978:lle, minkälaisissa hinnoissa tuollainen kiesi on noilla varusteilla? Pakko muuten vielä todeta kyynisesti J1978:n useampia autohankintoja hengästyneenä seuranneena, että joka kerta olet sanonut 3 vuotta autoa pitäväsi, mutta tahti on kyllä hämmästyttänyt varmaan itseäsikin! ;)
No vaihtaminen on tapahtunut noin 1-2v välein. Yksi volkkari ei tosin ollut mulla kuin 7kk, en tykännyt ja siinä oli kaikkia vikojakin (kokoajan pajalla noin 1v vanhana ostettu käytetty ja alle 20.000km:a ajettu auto). Aina olen tinkinyt joko moottorin kohdalla tai sitten varusteissa. Nyt on aika hyvin kaikkea sälää (osin turhaakin) ja olen todennut tuon moottorin itselleni täysin riittäväksi tän nykyisen auton kanssa. Periatteessa tää nykyinen on ollut mulla pitkään aikaan pisimpään, koska tämä täyttää 2v, kun uusi tulee alle.

Oli mulla joskus jotkut autot 3-4v.

Tolle kokonaisuudelle tulee hintaa hieman alle 57.000€.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

HeteroMeteorologi kirjoitti:Omalla 318dA GT:llä nyt vajaat 13000 km ajettu. Yksi kysymys tuossa heräsi kun vertaa pariin edelliseen F31 koriseen mitä mulla oli. Puuttuuko muilta F34 omistajilta hanskalokerosta valaistus? Mun autossa ei sellaista ainakaan ole, äfkolmeykkösissä kyllä oli.
Voisiko tuo olla tungettu valopakettiin, vai onko sulla sekin?
HeteroMeteorologi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 18 Touko 2011, 23:09

Valopaketti kyllä löytyy.
RubriQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 30 Syys 2014, 20:23

Talvirenkaita pähkiessä huomasin IMO kohtuuhintaisen tarjouksen BMW alkuperäisvanteista:
18" Double Spoke 397 korkeakiiltosorvatut bicolor (Ferric Grey) keskiöineen 250 eur/kpl.

Noihin tietty vielä sopivat kumit (ja rengaspaineanturit) mutta 1 000 eur ei oo kyllä paha hinta vanteista.
±rbrq
Vastaa Viestiin