Heinäkuussa tutkitaan tuota bluetooth-ongelmaa. Ongelma ei ole ratkennut sillä, että vähennän tikuilta albumien/kansioiden määrää.
Aluksi kokeillaan ajaa autoon uutta softaa. Jos ei auta, niin sitten katellaan jotain muuta. Tehtaalle on pistetty myös tukipyyntö kyseisen asian tiimoilta.
Samalla korjataan kuskinpenkin selkänojan takana olevan muovilevyn yläreunan kiinnitys. Se irvistää yläreunastaan. On ollut irti alusta lähtien. Apparin puoli on kiinnitetty kunnolla.
F34 GT tilaukset
Foorumilla uusi F34:n omistaja ilmoittautuu...
Ostin huhtikuussa tuolloin 4tkm ajetun F34 x-driven 2-litraisella dieselillä ja erittäin tyytyväinen olen pirssiin ollut. Ajoa on tähän mennessä tullut 11tkm ja ainakin tähän saakka on menty ilman minkäänlaisia häiriöitä. Värikin on mieleinen, pieni likaantuminen ei heti näy (Kalaharibeige metallic). Edellinen auto oli wanha A6 (C5 2.5tdi) Avant Quattro, johon teetin Kuopiossa 170tkm sitten ohjelmoinnin, josta oli niin paljon iloa, että tähänkin pitää sellainen saada. Vielä toistaiseksi tuo C5 hakkaa ohituskiihtyvyydessä reilusti bemarin ja kun on tottunyt johonkin... :-) Takuun voimassaolon vuoksi pitää ottaa BMW:n Performance Kit ja olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko kukaan muu täällä foorumilla vaikuttava F34:n omistaja sitä pääkaupunkiseudulla asennuttanut (kone N47T)? Huollon eilen kertoma hinta tuolle muuten oli karvan alle 1400 euroa.
Huollosta kerrottiin myös, että väliöljynvaihtoja ei suositella ja itse tehdyt / teetätetyt öljynvaihdot saattavat aiheuttaa takuun purkamisen (väliöljynvaihdot sotkevat huoltoilmaisimen). Huoltoilmaisimen kertomasta voi poiketa alaspäin max. 5tkm, eli kait se sitten pitää vaan viedä öljynvaihtoon kun tuo luku tulee täyteen...
Auto on Audiin verrattuna maantiellä vähän herkempi sivutuulelle ja urille, mutta ei kuulosta traktorilta kylmänäkään, eikä vaihteisto voisi toimia yhtään paremmin. Bemarin sporttipenkit ovat mielestäni erinomaiset, pisinkään tähänastinen päivämatka (1350km) ei aiheuttanut mitään kiristyksiä kroppaan.
Osaako muuten kukaan F34:n omistaja kertoa, miksi autossa on Webaston tarra, varusteluettelon mukaan siinä ei Webastoa ole...en osannut liittää tähän tarrasta kuvaa, mutta ihan normi Webasto Thermo Top Evo 5 -tarra tuo näyttäisi olevan.
Ostin huhtikuussa tuolloin 4tkm ajetun F34 x-driven 2-litraisella dieselillä ja erittäin tyytyväinen olen pirssiin ollut. Ajoa on tähän mennessä tullut 11tkm ja ainakin tähän saakka on menty ilman minkäänlaisia häiriöitä. Värikin on mieleinen, pieni likaantuminen ei heti näy (Kalaharibeige metallic). Edellinen auto oli wanha A6 (C5 2.5tdi) Avant Quattro, johon teetin Kuopiossa 170tkm sitten ohjelmoinnin, josta oli niin paljon iloa, että tähänkin pitää sellainen saada. Vielä toistaiseksi tuo C5 hakkaa ohituskiihtyvyydessä reilusti bemarin ja kun on tottunyt johonkin... :-) Takuun voimassaolon vuoksi pitää ottaa BMW:n Performance Kit ja olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko kukaan muu täällä foorumilla vaikuttava F34:n omistaja sitä pääkaupunkiseudulla asennuttanut (kone N47T)? Huollon eilen kertoma hinta tuolle muuten oli karvan alle 1400 euroa.
Huollosta kerrottiin myös, että väliöljynvaihtoja ei suositella ja itse tehdyt / teetätetyt öljynvaihdot saattavat aiheuttaa takuun purkamisen (väliöljynvaihdot sotkevat huoltoilmaisimen). Huoltoilmaisimen kertomasta voi poiketa alaspäin max. 5tkm, eli kait se sitten pitää vaan viedä öljynvaihtoon kun tuo luku tulee täyteen...
Auto on Audiin verrattuna maantiellä vähän herkempi sivutuulelle ja urille, mutta ei kuulosta traktorilta kylmänäkään, eikä vaihteisto voisi toimia yhtään paremmin. Bemarin sporttipenkit ovat mielestäni erinomaiset, pisinkään tähänastinen päivämatka (1350km) ei aiheuttanut mitään kiristyksiä kroppaan.
Osaako muuten kukaan F34:n omistaja kertoa, miksi autossa on Webaston tarra, varusteluettelon mukaan siinä ei Webastoa ole...en osannut liittää tähän tarrasta kuvaa, mutta ihan normi Webasto Thermo Top Evo 5 -tarra tuo näyttäisi olevan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
USB-ongelma tuli lopulta kuntoon koodauksella/uudella softalla.
Kuljettajan istuimen selkänojan takapuolen muovilevy menee sensijaan vaihtoon, vanhaa ei saa liimaamalla kunnolla paikoilleen.
Rattia kun kääntää, niin kuuluu kahinaa ja se aiheuttaja on ns. soittorengas eli airbagin kellojousi > tämä osa menee myös vaihtoon, koska on viallinen.
Nuo kaksi ongelmaa vaativat uuden käynnin, koska osia ei ollut hyllyssä/varastossa.
Tosi hyvin hoidettu homma tältä liikkeeltä. Mulla oli varattu alunperin aika muualle, mutta ne ryssi hommat niin lahjakkaasti, että sieltä en pyydä varmaan enää koskaan edes tarjousta.
Kuljettajan istuimen selkänojan takapuolen muovilevy menee sensijaan vaihtoon, vanhaa ei saa liimaamalla kunnolla paikoilleen.
Rattia kun kääntää, niin kuuluu kahinaa ja se aiheuttaja on ns. soittorengas eli airbagin kellojousi > tämä osa menee myös vaihtoon, koska on viallinen.
Nuo kaksi ongelmaa vaativat uuden käynnin, koska osia ei ollut hyllyssä/varastossa.
Tosi hyvin hoidettu homma tältä liikkeeltä. Mulla oli varattu alunperin aika muualle, mutta ne ryssi hommat niin lahjakkaasti, että sieltä en pyydä varmaan enää koskaan edes tarjousta.
Moro Pete. Tuo Webasto voi olla jälkiasenteinen joten sen takia se ei näy VIN-koodin perusteella varusteluettelossa. Tuota Powerkittiä on asenneltu ainakin muihin 20d-koneisiin mutta mun mielestä siinä tulee aika vähän tehoa kun vertaa saatua tehoa per euro. Tuohan on noin 211 heppaa mitä tuosta tulee, mutta onhan se turvallinen tapa lisätä tehoa.hyokyran kirjoitti:Foorumilla uusi F34:n omistaja ilmoittautuu...
Ostin huhtikuussa tuolloin 4tkm ajetun F34 x-driven 2-litraisella dieselillä ja erittäin tyytyväinen olen pirssiin ollut. Ajoa on tähän mennessä tullut 11tkm ja ainakin tähän saakka on menty ilman minkäänlaisia häiriöitä. Värikin on mieleinen, pieni likaantuminen ei heti näy (Kalaharibeige metallic). Edellinen auto oli wanha A6 (C5 2.5tdi) Avant Quattro, johon teetin Kuopiossa 170tkm sitten ohjelmoinnin, josta oli niin paljon iloa, että tähänkin pitää sellainen saada. Vielä toistaiseksi tuo C5 hakkaa ohituskiihtyvyydessä reilusti bemarin ja kun on tottunyt johonkin... :-) Takuun voimassaolon vuoksi pitää ottaa BMW:n Performance Kit ja olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko kukaan muu täällä foorumilla vaikuttava F34:n omistaja sitä pääkaupunkiseudulla asennuttanut (kone N47T)? Huollon eilen kertoma hinta tuolle muuten oli karvan alle 1400 euroa.
Huollosta kerrottiin myös, että väliöljynvaihtoja ei suositella ja itse tehdyt / teetätetyt öljynvaihdot saattavat aiheuttaa takuun purkamisen (väliöljynvaihdot sotkevat huoltoilmaisimen). Huoltoilmaisimen kertomasta voi poiketa alaspäin max. 5tkm, eli kait se sitten pitää vaan viedä öljynvaihtoon kun tuo luku tulee täyteen...
Auto on Audiin verrattuna maantiellä vähän herkempi sivutuulelle ja urille, mutta ei kuulosta traktorilta kylmänäkään, eikä vaihteisto voisi toimia yhtään paremmin. Bemarin sporttipenkit ovat mielestäni erinomaiset, pisinkään tähänastinen päivämatka (1350km) ei aiheuttanut mitään kiristyksiä kroppaan.
Osaako muuten kukaan F34:n omistaja kertoa, miksi autossa on Webaston tarra, varusteluettelon mukaan siinä ei Webastoa ole...en osannut liittää tähän tarrasta kuvaa, mutta ihan normi Webasto Thermo Top Evo 5 -tarra tuo näyttäisi olevan.
Bemarijengi vannoo AJ-Techin nimeen, eli sieltä saisi enemmän tehoa (220-230 heppaa) noin puoleen hintaan tuosta Powerkitistä mutta joutuu ajamaan Seinäjoelle Hyllykalliolle. Toinen vaihtoehto on esim. Optimoiautosi.fi joilla on jämyjä ympäri suomea, Helsinki, Espoo, Järvenpää, jne.
Yksi vaihtoehto voisi olla tietty tuollainen railipaineanturihuijausboxi joka minulla on jonka voi ottaa pois huollon ja katsastuksen ajaksi. Minulla on sellainen ollut noin 30 tkm eikä mitään ongelmaa ja tehon kyllä huomaa.
Täällä on lisää juttuja tehon lisäyksestä F3x-sarjaan: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=59&t=3776" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
No johan pomppasi. Kyllä ne tämän saavat nollattua. Ja öljyt saat vaihtaa itse vaikka joka päivä.hyokyran kirjoitti:Huollosta kerrottiin myös, että väliöljynvaihtoja ei suositella ja itse tehdyt / teetätetyt öljynvaihdot saattavat aiheuttaa takuun purkamisen (väliöljynvaihdot sotkevat huoltoilmaisimen).
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Minäkin vaihdatin öljyt 15tkm kohdalla eli puolivälissä 30tkm huoltovälistä Schmiedmannilla. Sanoin siellä, että ei nollata huollonilmaisinta ja se osoittaa, että seuraava huolto on ajallaan eli 9/2015 tai 5tkm päästä. Minusta tuota ilmaisinta ei kannata pelkissä väliöjlynvaihdoissa nollata, ettei sotke "oikeaa" huolto-ohjelmaa. Siis jos meinaa huollattaa autonsa huoltokirjan mukaan.VolvostaBemariin kirjoitti:No johan pomppasi. Kyllä ne tämän saavat nollattua. Ja öljyt saat vaihtaa itse vaikka joka päivä.hyokyran kirjoitti:Huollosta kerrottiin myös, että väliöljynvaihtoja ei suositella ja itse tehdyt / teetätetyt öljynvaihdot saattavat aiheuttaa takuun purkamisen (väliöljynvaihdot sotkevat huoltoilmaisimen).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juu ei toki kannata nollata, mutta sen voi tehdä jos haluaa sen tehdä jostain oudosta syystä. Itse toimin F10:n kanssa myös kuvaamallasi tavalla.kokkopa1 kirjoitti:Minäkin vaihdatin öljyt 15tkm kohdalla eli puolivälissä 30tkm huoltovälistä Schmiedmannilla. Sanoin siellä, että ei nollata huollonilmaisinta ja se osoittaa, että seuraava huolto on ajallaan eli 9/2015 tai 5tkm päästä. Minusta tuota ilmaisinta ei kannata pelkissä väliöjlynvaihdoissa nollata, ettei sotke "oikeaa" huolto-ohjelmaa. Siis jos meinaa huollattaa autonsa huoltokirjan mukaan.
Kait itsekin pitäisi alkaa vaihtamaan öljyt useammin kuin BMW tehdas kehoittaa. Ilmeisesti tavallinen "jamppa" tietää asiat tehdasta paremmin. Em asia kannattaisi kertoa myös tehtaalle ja ottaa siitä "finders fee"
F34 GT Xdrive 320i -13
Itse en näe että ylimääräisistä vaihdoista olisi kamalasti haittaakaan jos käytössä speksit täyttävää LL öljyä mutta en näe noille tarvettakaan. Kysyin tuota huollosta huoltopäälliköltä ja hän kehoitti noudattamaan huoltoilmaisinta eikä vaihtamaan välissä. Näin toimin. Nyt melkein 30 tkm näillä öljyillä. Suosittelen muillekin virallisten ohjeiden noudattamista kun ei parempaakaan tietoa ole.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tehdas laatii huolto-ohjelman valtamarkkina-aluieiden mukaan, eikä eritoten pienen pohjoisen maan, jossa sataa taivaalta anoppeja hanuri levällään ja on -25 celciusta pakkasta......reku54 kirjoitti:Ilmeisesti tavallinen "jamppa" tietää asiat tehdasta paremmin
Mitä helvetin höpinää se on lisäöljynvaiuhtojen haitasta!? Jos me hölmöt haluamme vaihtaa niin olkoon niin. Haittaa siitä on yhtä paljon kuin hampaiden pesusta keskellä päivää.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Aivan samaa mieltä. Siis kyllähän ne öljyt kestää ajaa sen 30tkm huoltovälin ei se siitä ole kiinni, mutta itselle osuu tuo oikea huolto kivasti syksyyn, joten saa talveksi tuoreet öljyt ja taas keväällä 15tkm ja talven jälkeen saa tuoreet öljyt kesäksi koneeseen.VolvostaBemariin kirjoitti:Tehdas laatii huolto-ohjelman valtamarkkina-aluieiden mukaan, eikä eritoten pienen pohjoisen maan, jossa sataa taivaalta anoppeja hanuri levällään ja on -25 celciusta pakkasta......reku54 kirjoitti:Ilmeisesti tavallinen "jamppa" tietää asiat tehdasta paremmin
Mitä helvetin höpinää se on lisäöljynvaiuhtojen haitasta!? Jos me hölmöt haluamme vaihtaa niin olkoon niin. Haittaa siitä on yhtä paljon kuin hampaiden pesusta keskellä päivää.
Jos joku sanoo, että tiheämmästä öljynvaihtovälistä (15tkm) on haittaa, niin kaipaisin sille perusteluja.
Mulle on ihan sama mitä tavalliset "jampat" tekee. Vaihtakoon öljyt vaikka samalla kun tankkaa... Usein vain samat "jampat" kärvistelee, koska auto kuluttaa 8,2l/100km, vaikka pitäisi kuluttaa 8,1l..... mutta sitten öljyyn pannaan rahaa...
F34 GT Xdrive 320i -13
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Heh... voin sanoa, että ei osu minun osaltani.reku54 kirjoitti:Usein vain samat "jampat" kärvistelee, koska auto kuluttaa 8,2l/100km, vaikka pitäisi kuluttaa 8,1l..... mutta sitten öljyyn pannaan rahaa
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Taiwanissa pidetty meeting F34 porukan kesken.
https://youtu.be/wNN7F19vYFI
https://youtu.be/PKe7ByN8BnI
https://youtu.be/wNN7F19vYFI
https://youtu.be/PKe7ByN8BnI
Liian usein kun hampaita pesee, niin kiille kärsii. En tiedä miksi sitä ei suositella, mutta soita merkkihuoltoon ja kysy. Minä kysyin tuolta että olisin tehnyt välihuollon, niin huoltopäällikkö ei suositellut.VolvostaBemariin kirjoitti:Mitä helvetin höpinää se on lisäöljynvaiuhtojen haitasta!? Jos me hölmöt haluamme vaihtaa niin olkoon niin. Haittaa siitä on yhtä paljon kuin hampaiden pesusta keskellä päivää.
Ekat öljyt olivat koneessa 29 tkm, toiset 32 tkm ja nyt kolmansiin auto ehdottaa 35 tkm. Aion noudattaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Menee offtopiciksi, mutta kuitenkin:
Minulle sanottiin merkkihuollossa, että varsinkin jos ajaa lyhyitä matkoja on öljyvaihtoväli ehdottomasti syytä puolittaa.
Mainitsipa myös, että tällä tavoin jakopää pysyy paremmassa kunnossa. kyseessä siis N20-bensa.
Autoni öljyillä on ajettu pian 20000, ja aion ehdottomasti ennen talvea ne vaihdattaa. Enkä kyllä ole koskaan kuullut, että lisäöljynvaihdosta jotain haittaa olisi. Kyllä se melkoistä höttöä on 30k km:n jälkeen.
Minulle sanottiin merkkihuollossa, että varsinkin jos ajaa lyhyitä matkoja on öljyvaihtoväli ehdottomasti syytä puolittaa.
Mainitsipa myös, että tällä tavoin jakopää pysyy paremmassa kunnossa. kyseessä siis N20-bensa.
Autoni öljyillä on ajettu pian 20000, ja aion ehdottomasti ennen talvea ne vaihdattaa. Enkä kyllä ole koskaan kuullut, että lisäöljynvaihdosta jotain haittaa olisi. Kyllä se melkoistä höttöä on 30k km:n jälkeen.
Erikoista. Auton tarpeeseen perustuvan huoltokutsun pitäisi ihan automaattisesti lyhentää huoltokutsuun aikaa jos ajat lyhyttä matkaa. Löpövehkeessä huoltovälit ovat 20tkm-40tkm riippuen ajon luonteesta, minulla pyynnöt ovat olleet vähän yli kolmenkympin aina. Ajan töihin joka päivä (2 x 6,5km päivä) ja sitten viikonlopuksi maalle (2 x 100 km viikko).Sod-3 kirjoitti:Minulle sanottiin merkkihuollossa, että varsinkin jos ajaa lyhyitä matkoja on öljyvaihtoväli ehdottomasti syytä puolittaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Sama täällä. Ilmeisesti olet ollut Juhan kanssa juttusilla. On muuten erittäin pätevä kaveri ja tietotaitoa omaava BMW-asiantuntija. Suositteli minunkin autoon eka öljynvaihdon "tehdasöljyjen" tilalle n.10 tonnissa ja seuraavat öljynvaihdot aina n.20tkm välein. Kuulemma juuri jakopääkin tykkää tiheistä vaihtoväleistä enemmän kuin liian pitkistä. Hänen kokemuksiensa mukaan jakopäitä on posahellut autoista joissa on noudatteu tehtaan ja auton kertomaa pitkää vaihtoväliä.Sod-3 kirjoitti:Menee offtopiciksi, mutta kuitenkin:
Minulle sanottiin merkkihuollossa, että varsinkin jos ajaa lyhyitä matkoja on öljyvaihtoväli ehdottomasti syytä puolittaa.
Mainitsipa myös, että tällä tavoin jakopää pysyy paremmassa kunnossa. kyseessä siis N20-bensa.
Autoni öljyillä on ajettu pian 20000, ja aion ehdottomasti ennen talvea ne vaihdattaa. Enkä kyllä ole koskaan kuullut, että lisäöljynvaihdosta jotain haittaa olisi. Kyllä se melkoistä höttöä on 30k km:n jälkeen.
Ihmettelen, miksi jotku huoltopäälliköt eivät muka suostu ottamaan asiakkaan autoa "ennen aikaiseen" öljynvaihtoon
Juurikin hänen kanssaan keskustelin. Vaikuttaa kyllä ihan asialliselta kaverilta, joka pitää sanansa ja lupauksensa.Mosku kirjoitti:
Sama täällä. Ilmeisesti olet ollut Juhan kanssa juttusilla. On muuten erittäin pätevä kaveri ja tietotaitoa omaava BMW-asiantuntija. Suositteli minunkin autoon eka öljynvaihdon "tehdasöljyjen" tilalle n.10 tonnissa ja seuraavat öljynvaihdot aina n.20tkm välein. Kuulemma juuri jakopääkin tykkää tiheistä vaihtoväleistä enemmän kuin liian pitkistä. Hänen kokemuksiensa mukaan jakopäitä on posahellut autoista joissa on noudatteu tehtaan ja auton kertomaa pitkää vaihtoväliä.
Ihmettelen, miksi jotku huoltopäälliköt eivät muka suostu ottamaan asiakkaan autoa "ennen aikaiseen" öljynvaihtoon
En tiedä, miten näissä uudemmissa toimii tämä huoltojärjestelmä, mutta ainakaan LCI e91 ei pienentänyt matkaa vaihtoon lyhyiden pätkien takia.