F34 GT tilaukset

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

^Kyllä minulle oiken jo tarjottiin alkuperäisiä mustia munuaisia tuossa kesällä ilmaisella asennuksella DB;ssä.
Mutta en lämminnyt niille ainakaan vielä.
Ja kyseinen kaveri luonnollisesti tietää 100 varmasti mikä auto minulla on.
Kuvakaappaus asiakaslehdestä.
Liitteet
image.png
image.png (757.38 KiB) Katsottu 17407 kertaa
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

ETK http://www.etk.cc osaluettelon mukaan saa. ETK kertoo seuraavanlaiset osanumerot:
oikea: 51 71 2 410 146
vasen: 51 71 2 410 147
Aatee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 15:19
Auto: F34 320i GT sport line -15

Viikko takana takaa raapivalla F34 320i:llä ja hymy korvissa (joskin joku parkkipaikkatollo ehti 2. päivänä takapuskurin jo merkkaamaan ja koristelistan halkaisemaan! :curse: ).

Ruotsalainen D3 vaihtui siis 29tkm asfalttia nähneeseen saksalaiseen ajamisen iloon. Kolusin ketjun läpi kokemuksia lueskellen ja omaa ostopäätöstä vahvistaen. :thuup: Selvästikään en ainoa tyytyväinen kuski.

Ainoa asia, mikä on viikon aikana mietityttänyt on polttoaineen kulutus. Sanomattakin selvää, että säästelijöiden valinta ei 320i GT ole, mutta janoisuus silti skidisti mietityttänyt. (joskin aika odotettua D3:n jälkeen :w00t: )

Omat aikaisemmat bayerilaisen kokemukset vain e90 318i touringin MT:stä ja nyt pohdin, mille tasolle GT:n kulutus tulee asettumaan.

Viimeisen 310km keskinopeus 36,9km/h ja keskikulutus 9,4l. Olisi hienoa kuulla lisää GT bensakuskien kulutuksia vertailupohjaksi?
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Kuulostaa aika normaalille noin matalalla keskinopeudella.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

55 000 km takana ja keskikulutus on 9,1l / 100km, mielestäni ei paha nelikolle. Ajot pääasiassa kehä3 sisäpuolella. Meluhan oli ennen lisä -äänieristystä kuin ryssäläisen ladataksin moskovan mukulakivillä kymmenen vuotta sitten.... Auto muuten erinomainen, tosin nyt polttelee uusi Volvo S90 ????
F34 GT Xdrive 320i -13
Aatee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 15:19
Auto: F34 320i GT sport line -15

En nyt ihan noin rajuin sanankääntein äänimaisemaa soimaisi. Omien fiilisten mukaan ikkunoiden karmittomuus kuuluu kanssa-autoilijoiden ääninä, mutta vastaavasti rengas- ja moottori mukavan vaimeat verrattuna hiljaiseksi kehuttuun S60 Volvoon. No, eiköhän äänentaajuudellakin vaikutus ja makuasioita.

Paljonko sulla Reku on nelikon keskinopeudesta noilla kulutuksilla?

Miten muuten ikkunat talvella, onko hyviä vinkkejä? Yöt taivas alla seinustalla ja yksi hankala aamu jo takana vesisateen vaihduttua pakkaseksi yön aikana.

90 kieltämättä hieno. Vähemmän silti sitä ajamisen iloa (?). ;)
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

46km / h keskinopeus. Ajo pääasiassa kehä kolmen sisäpuolella. Pisin matka suuntaansa 11km. Näinollen ei tuo 9 litran kulutus ole paha. Maantiellä esim Lahteen mentäessä kulutus rajoitusten mukaan ajettaessa pyörii 6...7 l / 100km.
F34 GT Xdrive 320i -13
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Tulipa sitten maahantuojalta kutsu autolle sähköisen polttoainepumpun vaihtoon. Ei ole tosin oireillut mitenkään. Muutenkaan autossa ei ole ollut yhtään vikoja. Ainoa kauneusvirhe ollut kerran pakkasella Harman Kardonin temppuilu kun ei suostunut auton käynnistyksen jälkeen soittamaan mitään. Lyhyen ajomatkan ja jonkin aikaa parkissa olemisen jälkeen uudelleen käynnistäessä kaikki toimi taas normaalisti. Tuon ainoan kerran jälkeen ei ole sitä tehnyt kertaakaan. Myöhemmin autoon ladattiin uudempi softa mutta eipä se oireillut enää mitenkään vanhemmallakaan softaversiolla.

Kiva, mukavuuspainotteinen ja tarvittaessa riittävän jämäkkä sekä monipuolinen tilava käyttöauto sopivalla maavaralla sopii hyvin nykyisiin tarpeisiini. Ei ole tullut onneksi minkäälaista vaihtokuumetta tämän auton osalta. Hyvä auto.
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

itse tilasin eilen volvo S90 D4 aut Inscription+Winter paket, tulee syys/lokakuussa, siihen asti vielä bemulla... (johon olen tyytyväinen).
F34 GT Xdrive 320i -13
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Onnittelut tulevasta uudesta autosta. Ulkonäöllisesti se on uudistunut kunnolla edeltäjiin verrattuna. Mulle tuo Volvo ei oikein kolahda eikä sovi tarpeisiini mutta se on hyvä että erilaisia autoja on markkinoilla moneen makuun :)

Onko muuten sun F34:ssa ollut murheita?
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

Nyt 56 000 km mittarissa eikä mitään murheita. Ainoastaan kuten olen näilläkin foorumeilla useasti valittanut, niin onhan ne kesärenkaiden (rf) äänet aivan p..kelenmoiset. Auto muuten kaikenkaikkiaan hyvä.
F34 GT Xdrive 320i -13
GTJanne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:39
Auto: F34 320i Sport Line

Viimeisen nollauksen jälkeen keskinopeus 51 km/h ja keskikulutus 8,1 l/100 km.

Tykkään autosta edelleen kovasti, kilometrejä takana n. 45 t. Toinen umpio meni takuuvaihtoon melkein uutena ja viime talvena vaihtoivat takaiskarit varsinkin talvella vaivaavan takapään pienen kolahtelun takia (ei poistunut iskarien vaihdolla, mutta on sen verran vähäistä, etten ole jaksanut enää tuosta murehtia). Muuten auto vain toimii, on tilava, mukava ja tuntuu todella mietityltä kokonaisuudelta.

Itse en osaa pitää melutasoa pahana kesärenkailla (18" RF Cinturatot), mutta Nokian 17" R2-kitkat ovat niitä huomattavasti meluisammat. Ovat lisäksi myös liukkaimmat kitkarenkaatt, mitä on kuuteen talveen alle osunut, joten hiukan herää epäilys testihuijauksen mahdollisuudesta tai sitten eivät vain osaa tehdä RF-runkoa kunnolla.
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

GTJanne kirjoitti:Itse en osaa pitää melutasoa pahana kesärenkailla (18" RF Cinturatot), mutta Nokian 17" R2-kitkat ovat niitä huomattavasti meluisammat. Ovat lisäksi myös liukkaimmat kitkarenkaatt, mitä on kuuteen talveen alle osunut, joten hiukan herää epäilys testihuijauksen mahdollisuudesta tai sitten eivät vain osaa tehdä RF-runkoa kunnolla.
Omiin korviini tuntuu olevan kiinni tien pinnasta miten nuo renkaat ääntelee. Mulla on samat Pirellin 18” runflat kesärinkulat ja ne kuulostaa äänekkäämmiltä kuin 17” Nokian R2:set jotka ei ole runflatit.

Mulle nuo R2:set oli ensimmäiset kitkarenkaat ja yllätyin hyvästä pidosta niin paljon että piti vaihtaa myös toiseen autoon R2:set nastarenkaiden tilalle.
GTJanne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:39
Auto: F34 320i Sport Line

Joo, saattaa tosiaan olla niin, että RF-runko pilaa R2:t. Olisi pitänyt älytä autoa tilatessa ottaa renkaat normirungolla. Nämä nimittäin ovat selkeästi huonommat pidoltaan kuin edellisessä autossa olleet Hakkapeliitta R:t.
Aatee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 15:19
Auto: F34 320i GT sport line -15

Onnittelut Reku hankinnasta! Tyyliä ja talviautoilun mukavuutta. Taatusti soiva peli - vaikkakin nyt väärän merkkinen ;).

Lowberro, minkä vuotinen F34 kutsuttiin? Mietin, että onko kutsua odotettavissa.

Kysymys koskien valosäätöjä; saako kirkkaan tervetulovalaistuksen säädettyä ns. "perusvalaistukseksi"? Nythän kun lukot avaa, sisävalona tyylikäs kirkas, mutta oven avauksen myötä valaistus vaihtuu vanhahtavaan kellertävään.
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Rekisteröity helmikuu -14 ja auto mennyt valmistukseen -13 loppuvuonna.

Tuota kuvaamasi sisävalon toimintaa ei taida saada muutettua auton tavallisista asetuksista mitenkään. Jos pidän sisävalaistuksen punertavalla valaistuksella niin silloin mulla toimii sisävalot aina tuolla kellertävämmällä värillä kun taas sillä vaalealla ‘sport’ sisävalaistusasetuksella toimii kuten autossasi. Ledipolttimot vaihtamalla tavallisten polttimoiden tilalle tai ehkä koodailuhommilla saa muutettua.
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Tuli ajettua perus business varusteltua 3GT:tä. Siinä ei näköjään ollut asetuksissa mahdollista muuttaa punaisen ja valkoisen sisävalaistuksen välillä kun noista oli hiukan kirjoittelua tuossa aikaisemmin. Peruspenkeillä en saanut niin hyvää ajoasentoa kuin sporttipenkeillä saan. Aluksi tuntui että melkein valun penkiltä kun penkeistä puuttui kallistuksen säätö istuinosasta. Puuttuvaa reisituen säätöä jäin myös kaipaamaan.

Nyt pystyi vertailla tavallista alustaa ja adaptiivista m-sport alustaa samassa korimallissa. Business varustellussa autossa oli perusalusta 17” Nokian R2 runflat renkailla kun omassa on samankokoiset tavalliset R2:set ja adaptiivinen alusta. Kantavuusluokka oli runflateissa pienempi 97 R vs tavallisten R2:sten 101 R. Koeajoautossa rengaspaineet näytön mukaan lämpimänä oli 2.1bar ja takana 2.3bar. Oman auton rengaspaineet mittasin tallissa erillisellä mittarilla ajon päätteeksi lämminpaineiksi edessä 2.45bar ja takana 2.85bar.

Maantiellä perusalustaisessa autossa pienet montut ja reijät iski läpi terävämmin kuin adaptiivisella alustalla comfort -asetuksella ja esim. piha-alueella auto meni loskareikien läpi adaptiivisella alustalla pehmeämmin ja mukavammin. Korin sisälle tuleva ääni iskunvaimennuksen osalta oli tiukempi ja nopeampi tempoisempi perusalustalla silloin kun se kuului. Kokonaisuudessaan adaptiivisella alustalla comfort -asetuksella meno oli tasaisempaa ja mukavampaa ja silti tarpeeksi jämäkkää esim heitoissa. Poikittaissaumojen jumpautus ei tunnu niin kovalta adaptiivisella kuin perusalustalla.

Nyt kun peräkkäin molempia autoja tuli ajettua, niin erot huomasi noissa kokoonpanoissa.

Ohjaus erosi myös autojen välillä. Koeajoautossa oli tavallinen ohjaus ja omassa sport -ohjaus. Tavallisella ohjauksella liikerata ratin keskiasennosta toiseen laitaan oli vähän vajaa 1,5 kierrosta ja sport -ohjauksellä vähän yli 1 kierros.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Vielä kun saisi verrata eri jousituksia samanlaisilla renkailla. Runflat vs tavisrenkaat on kuitenkin aika eri tuntuma.
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Jep, näinhän se on vaikka labraolojen saavuttaminen vähän hankalaa normielämässä kun eroavaisuuksia ja muuttujia tuppaa aina olemaan.

Mielenkiintoista että tavallisissa R2:ssa renkaan kantavuus on lähes 100kg enemmän rengasta kohden kuin R2 Runflatissa on. Olispa hauska tietää kuinka paljon painoeroa noissa renkaissa on keskenään.

Ajotuntuman osalta ei renkaissa juuri eroa, normaaliajossa liikenteessä (ei ns. ‘aktiivista’ ajoa) niissä keleissä ja teillä joilla ajelin. Renkaat toimi samallalailla suunnan vaihdoissa, vaste ohjaukseen oli samanlainen, ei eroa teiden pitkittäisura -käytöksessä. Molemmat 3GT:t oli/on xDriveja joissa suht pitkä akseliväli. Kyseiset renkaat saattaa käyttäytyä erilailla lyhyempi akselivälisissä autoissa. Renkaiden pitoeroa ei päässyt esim. jään osalta testaamaan.

Se mikä vähän ihmetytti jälkeenpäin että esim rengasääniin en kiinnittänyt juuri huomiota autojen välillä niillä teillä joilla ajelin. Saattoi eroa melussa olla tai sen laadussa muttei niin merkittävästi että siihen olisi ensimmäisenä kiinnittänyt huomioita. Jos olisin ajanut pidempään esim. moottoritietä tai muunlaisilla tienpinnoilla niin ehkä sitten. Mutta esim. Active tourerilla kun ajelin niin jo 60 km/h kiinnitti huomiota melueroon sen ja 3GT:n välillä.

Omien kokemusten mukaan renkaat muuttuu äänekkäämmäksi mitä kuluneemmat ovat. Sama rengas muuttuu hiljaisemmaksi kun vaihtaa ns. loppuun ajetun renkaan uuteen vastaavaan. Koeajoauton mittarissa oli about 12tkm mutta ei hajua kuinka paljon R2:lla ajettu. Omalla autolla ajettu about 45tkm joista ehkä puolet R2:lla. Tosin enpä tiedä vaikuttaako nuo km-määrät vielä kyseisten renkaiden meluun kuinka paljon. Eli lähinnä sitä että olisiko melussa ollut suurempi ero jos autoissa olisi ollut yhtäpaljon ajetut renkaat.

Iskunvaimennus toimi kuitenkin erilailla autojen välillä kun ajoin esim. kotitiellä epätasaisuuksien läpi niin comfortilla pehmeämmin mennessä iskunvaimennuksesta tuleva ääni oli myös pehmeämpi eikä niin napakka kuin perusalustaisella autolla. Sport -asetuksella adaptiivisessa alustassa muuttuu myös iskunvaimennuksesta tuleva ääni verrattuna comfortiin.
Aatee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 15:19
Auto: F34 320i GT sport line -15

Tattis lowbero, kiinnostavaa vertailua!

Tarkemmin perehtymättä olin luulossa, että kaikissa 3GT:ssä on säädettävä alusta. Selkeitä eroja havaitsit. Omassa ajossa olen hieman alkanut kaipaamaan tarkempaa mahdollisuutta säätää asetuksia, eli custom mode olisi hieno lisä. Toki kaikkea ei tuohon rahaan voi saada. Se on ymmärrettävää. Ohjaus- ja alustatuntuma ovat omaan makuun eniten Sportissa, mutta arkipäivän pyörittelyyn Sport pitää turhan pientä pykälää silmässä. No, Comfort siis kirjaimellinen kompromissi.

Asia, jota entisestä 400nm väännön diesel-myllystä hetkittäin olen kaivannut on välitön kaasuun reagointi. Toki 320i liikkuu ripeästi kunhan kierokset ehtivät ylös, mutta rivakoissa kulmapyörittelyissä tai nopeissa kaistavaihdoissa reagointi voisi olla välittömämpää. Alakierrosvääntö tuntuu jopa ohuelta huomioden paperilla oleva 270nm vääntö. Olenko fiiliksen kanssa yksin vai pitäisikö käydä tarkistuttamassa? ;)

Oletteko muuten toteuttaneet/harkinneet ohjelmointeja? Katselin, että jo Stage1:llä etenkin väännön puolelle suuri harppaus 270 -> 420. Tiedä sitten onko järkeä...?
Vastaa Viestiin