F34 GT tilaukset

F30, F31, F32, F33, F34, F36
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Heinäkuussa tutkitaan tuota bluetooth-ongelmaa. Ongelma ei ole ratkennut sillä, että vähennän tikuilta albumien/kansioiden määrää.

Aluksi kokeillaan ajaa autoon uutta softaa. Jos ei auta, niin sitten katellaan jotain muuta. Tehtaalle on pistetty myös tukipyyntö kyseisen asian tiimoilta.

Samalla korjataan kuskinpenkin selkänojan takana olevan muovilevyn yläreunan kiinnitys. Se irvistää yläreunastaan. On ollut irti alusta lähtien. Apparin puoli on kiinnitetty kunnolla.
hyokyran
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Huhti 2015, 12:28

Foorumilla uusi F34:n omistaja ilmoittautuu...

Ostin huhtikuussa tuolloin 4tkm ajetun F34 x-driven 2-litraisella dieselillä ja erittäin tyytyväinen olen pirssiin ollut. Ajoa on tähän mennessä tullut 11tkm ja ainakin tähän saakka on menty ilman minkäänlaisia häiriöitä. Värikin on mieleinen, pieni likaantuminen ei heti näy (Kalaharibeige metallic). Edellinen auto oli wanha A6 (C5 2.5tdi) Avant Quattro, johon teetin Kuopiossa 170tkm sitten ohjelmoinnin, josta oli niin paljon iloa, että tähänkin pitää sellainen saada. Vielä toistaiseksi tuo C5 hakkaa ohituskiihtyvyydessä reilusti bemarin ja kun on tottunyt johonkin... :-) Takuun voimassaolon vuoksi pitää ottaa BMW:n Performance Kit ja olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko kukaan muu täällä foorumilla vaikuttava F34:n omistaja sitä pääkaupunkiseudulla asennuttanut (kone N47T)? Huollon eilen kertoma hinta tuolle muuten oli karvan alle 1400 euroa.

Huollosta kerrottiin myös, että väliöljynvaihtoja ei suositella ja itse tehdyt / teetätetyt öljynvaihdot saattavat aiheuttaa takuun purkamisen (väliöljynvaihdot sotkevat huoltoilmaisimen). Huoltoilmaisimen kertomasta voi poiketa alaspäin max. 5tkm, eli kait se sitten pitää vaan viedä öljynvaihtoon kun tuo luku tulee täyteen...

Auto on Audiin verrattuna maantiellä vähän herkempi sivutuulelle ja urille, mutta ei kuulosta traktorilta kylmänäkään, eikä vaihteisto voisi toimia yhtään paremmin. Bemarin sporttipenkit ovat mielestäni erinomaiset, pisinkään tähänastinen päivämatka (1350km) ei aiheuttanut mitään kiristyksiä kroppaan.

Osaako muuten kukaan F34:n omistaja kertoa, miksi autossa on Webaston tarra, varusteluettelon mukaan siinä ei Webastoa ole...en osannut liittää tähän tarrasta kuvaa, mutta ihan normi Webasto Thermo Top Evo 5 -tarra tuo näyttäisi olevan.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

USB-ongelma tuli lopulta kuntoon koodauksella/uudella softalla.

Kuljettajan istuimen selkänojan takapuolen muovilevy menee sensijaan vaihtoon, vanhaa ei saa liimaamalla kunnolla paikoilleen.

Rattia kun kääntää, niin kuuluu kahinaa ja se aiheuttaja on ns. soittorengas eli airbagin kellojousi > tämä osa menee myös vaihtoon, koska on viallinen.

Nuo kaksi ongelmaa vaativat uuden käynnin, koska osia ei ollut hyllyssä/varastossa.

Tosi hyvin hoidettu homma tältä liikkeeltä. Mulla oli varattu alunperin aika muualle, mutta ne ryssi hommat niin lahjakkaasti, että sieltä en pyydä varmaan enää koskaan edes tarjousta.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

hyokyran kirjoitti:Foorumilla uusi F34:n omistaja ilmoittautuu...

Ostin huhtikuussa tuolloin 4tkm ajetun F34 x-driven 2-litraisella dieselillä ja erittäin tyytyväinen olen pirssiin ollut. Ajoa on tähän mennessä tullut 11tkm ja ainakin tähän saakka on menty ilman minkäänlaisia häiriöitä. Värikin on mieleinen, pieni likaantuminen ei heti näy (Kalaharibeige metallic). Edellinen auto oli wanha A6 (C5 2.5tdi) Avant Quattro, johon teetin Kuopiossa 170tkm sitten ohjelmoinnin, josta oli niin paljon iloa, että tähänkin pitää sellainen saada. Vielä toistaiseksi tuo C5 hakkaa ohituskiihtyvyydessä reilusti bemarin ja kun on tottunyt johonkin... :-) Takuun voimassaolon vuoksi pitää ottaa BMW:n Performance Kit ja olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko kukaan muu täällä foorumilla vaikuttava F34:n omistaja sitä pääkaupunkiseudulla asennuttanut (kone N47T)? Huollon eilen kertoma hinta tuolle muuten oli karvan alle 1400 euroa.

Huollosta kerrottiin myös, että väliöljynvaihtoja ei suositella ja itse tehdyt / teetätetyt öljynvaihdot saattavat aiheuttaa takuun purkamisen (väliöljynvaihdot sotkevat huoltoilmaisimen). Huoltoilmaisimen kertomasta voi poiketa alaspäin max. 5tkm, eli kait se sitten pitää vaan viedä öljynvaihtoon kun tuo luku tulee täyteen...

Auto on Audiin verrattuna maantiellä vähän herkempi sivutuulelle ja urille, mutta ei kuulosta traktorilta kylmänäkään, eikä vaihteisto voisi toimia yhtään paremmin. Bemarin sporttipenkit ovat mielestäni erinomaiset, pisinkään tähänastinen päivämatka (1350km) ei aiheuttanut mitään kiristyksiä kroppaan.

Osaako muuten kukaan F34:n omistaja kertoa, miksi autossa on Webaston tarra, varusteluettelon mukaan siinä ei Webastoa ole...en osannut liittää tähän tarrasta kuvaa, mutta ihan normi Webasto Thermo Top Evo 5 -tarra tuo näyttäisi olevan.
Moro Pete. :) Tuo Webasto voi olla jälkiasenteinen joten sen takia se ei näy VIN-koodin perusteella varusteluettelossa. Tuota Powerkittiä on asenneltu ainakin muihin 20d-koneisiin mutta mun mielestä siinä tulee aika vähän tehoa kun vertaa saatua tehoa per euro. Tuohan on noin 211 heppaa mitä tuosta tulee, mutta onhan se turvallinen tapa lisätä tehoa.

Bemarijengi vannoo AJ-Techin nimeen, eli sieltä saisi enemmän tehoa (220-230 heppaa) noin puoleen hintaan tuosta Powerkitistä mutta joutuu ajamaan Seinäjoelle Hyllykalliolle. Toinen vaihtoehto on esim. Optimoiautosi.fi joilla on jämyjä ympäri suomea, Helsinki, Espoo, Järvenpää, jne.

Yksi vaihtoehto voisi olla tietty tuollainen railipaineanturihuijausboxi joka minulla on jonka voi ottaa pois huollon ja katsastuksen ajaksi. Minulla on sellainen ollut noin 30 tkm eikä mitään ongelmaa ja tehon kyllä huomaa.

Täällä on lisää juttuja tehon lisäyksestä F3x-sarjaan: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=59&t=3776" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

hyokyran kirjoitti:Huollosta kerrottiin myös, että väliöljynvaihtoja ei suositella ja itse tehdyt / teetätetyt öljynvaihdot saattavat aiheuttaa takuun purkamisen (väliöljynvaihdot sotkevat huoltoilmaisimen).
No johan pomppasi. Kyllä ne tämän saavat nollattua. Ja öljyt saat vaihtaa itse vaikka joka päivä.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

VolvostaBemariin kirjoitti:
hyokyran kirjoitti:Huollosta kerrottiin myös, että väliöljynvaihtoja ei suositella ja itse tehdyt / teetätetyt öljynvaihdot saattavat aiheuttaa takuun purkamisen (väliöljynvaihdot sotkevat huoltoilmaisimen).
No johan pomppasi. Kyllä ne tämän saavat nollattua. Ja öljyt saat vaihtaa itse vaikka joka päivä.
Minäkin vaihdatin öljyt 15tkm kohdalla eli puolivälissä 30tkm huoltovälistä Schmiedmannilla. Sanoin siellä, että ei nollata huollonilmaisinta ja se osoittaa, että seuraava huolto on ajallaan eli 9/2015 tai 5tkm päästä. Minusta tuota ilmaisinta ei kannata pelkissä väliöjlynvaihdoissa nollata, ettei sotke "oikeaa" huolto-ohjelmaa. Siis jos meinaa huollattaa autonsa huoltokirjan mukaan.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

kokkopa1 kirjoitti:Minäkin vaihdatin öljyt 15tkm kohdalla eli puolivälissä 30tkm huoltovälistä Schmiedmannilla. Sanoin siellä, että ei nollata huollonilmaisinta ja se osoittaa, että seuraava huolto on ajallaan eli 9/2015 tai 5tkm päästä. Minusta tuota ilmaisinta ei kannata pelkissä väliöjlynvaihdoissa nollata, ettei sotke "oikeaa" huolto-ohjelmaa. Siis jos meinaa huollattaa autonsa huoltokirjan mukaan.
Juu ei toki kannata nollata, mutta sen voi tehdä jos haluaa sen tehdä jostain oudosta syystä. Itse toimin F10:n kanssa myös kuvaamallasi tavalla.
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

Kait itsekin pitäisi alkaa vaihtamaan öljyt useammin kuin BMW tehdas kehoittaa. Ilmeisesti tavallinen "jamppa" tietää asiat tehdasta paremmin. Em asia kannattaisi kertoa myös tehtaalle ja ottaa siitä "finders fee" :drink:
F34 GT Xdrive 320i -13
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Itse en näe että ylimääräisistä vaihdoista olisi kamalasti haittaakaan jos käytössä speksit täyttävää LL öljyä mutta en näe noille tarvettakaan. Kysyin tuota huollosta huoltopäälliköltä ja hän kehoitti noudattamaan huoltoilmaisinta eikä vaihtamaan välissä. Näin toimin. Nyt melkein 30 tkm näillä öljyillä. Suosittelen muillekin virallisten ohjeiden noudattamista kun ei parempaakaan tietoa ole.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

reku54 kirjoitti:Ilmeisesti tavallinen "jamppa" tietää asiat tehdasta paremmin
Tehdas laatii huolto-ohjelman valtamarkkina-aluieiden mukaan, eikä eritoten pienen pohjoisen maan, jossa sataa taivaalta anoppeja hanuri levällään ja on -25 celciusta pakkasta......

Mitä helvetin höpinää se on lisäöljynvaiuhtojen haitasta!? Jos me hölmöt haluamme vaihtaa niin olkoon niin. Haittaa siitä on yhtä paljon kuin hampaiden pesusta keskellä päivää.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

VolvostaBemariin kirjoitti:
reku54 kirjoitti:Ilmeisesti tavallinen "jamppa" tietää asiat tehdasta paremmin
Tehdas laatii huolto-ohjelman valtamarkkina-aluieiden mukaan, eikä eritoten pienen pohjoisen maan, jossa sataa taivaalta anoppeja hanuri levällään ja on -25 celciusta pakkasta......

Mitä helvetin höpinää se on lisäöljynvaiuhtojen haitasta!? Jos me hölmöt haluamme vaihtaa niin olkoon niin. Haittaa siitä on yhtä paljon kuin hampaiden pesusta keskellä päivää.
Aivan samaa mieltä. Siis kyllähän ne öljyt kestää ajaa sen 30tkm huoltovälin ei se siitä ole kiinni, mutta itselle osuu tuo oikea huolto kivasti syksyyn, joten saa talveksi tuoreet öljyt ja taas keväällä 15tkm ja talven jälkeen saa tuoreet öljyt kesäksi koneeseen.

Jos joku sanoo, että tiheämmästä öljynvaihtovälistä (15tkm) on haittaa, niin kaipaisin sille perusteluja.
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

Mulle on ihan sama mitä tavalliset "jampat" tekee. Vaihtakoon öljyt vaikka samalla kun tankkaa... Usein vain samat "jampat" kärvistelee, koska auto kuluttaa 8,2l/100km, vaikka pitäisi kuluttaa 8,1l..... mutta sitten öljyyn pannaan rahaa... :drink:
F34 GT Xdrive 320i -13
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

reku54 kirjoitti:Usein vain samat "jampat" kärvistelee, koska auto kuluttaa 8,2l/100km, vaikka pitäisi kuluttaa 8,1l..... mutta sitten öljyyn pannaan rahaa
Heh... voin sanoa, että ei osu minun osaltani. :w00t:
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

Taiwanissa pidetty meeting F34 porukan kesken.
https://youtu.be/wNN7F19vYFI
https://youtu.be/PKe7ByN8BnI
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Kattoluukku näyttäs olevan Taiwanissa vakiovaruste.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

VolvostaBemariin kirjoitti:Mitä helvetin höpinää se on lisäöljynvaiuhtojen haitasta!? Jos me hölmöt haluamme vaihtaa niin olkoon niin. Haittaa siitä on yhtä paljon kuin hampaiden pesusta keskellä päivää.
Liian usein kun hampaita pesee, niin kiille kärsii. En tiedä miksi sitä ei suositella, mutta soita merkkihuoltoon ja kysy. Minä kysyin tuolta että olisin tehnyt välihuollon, niin huoltopäällikkö ei suositellut.

Ekat öljyt olivat koneessa 29 tkm, toiset 32 tkm ja nyt kolmansiin auto ehdottaa 35 tkm. Aion noudattaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Menee offtopiciksi, mutta kuitenkin:
Minulle sanottiin merkkihuollossa, että varsinkin jos ajaa lyhyitä matkoja on öljyvaihtoväli ehdottomasti syytä puolittaa.
Mainitsipa myös, että tällä tavoin jakopää pysyy paremmassa kunnossa. kyseessä siis N20-bensa.
Autoni öljyillä on ajettu pian 20000, ja aion ehdottomasti ennen talvea ne vaihdattaa. Enkä kyllä ole koskaan kuullut, että lisäöljynvaihdosta jotain haittaa olisi. Kyllä se melkoistä höttöä on 30k km:n jälkeen.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Sod-3 kirjoitti:Minulle sanottiin merkkihuollossa, että varsinkin jos ajaa lyhyitä matkoja on öljyvaihtoväli ehdottomasti syytä puolittaa.
Erikoista. Auton tarpeeseen perustuvan huoltokutsun pitäisi ihan automaattisesti lyhentää huoltokutsuun aikaa jos ajat lyhyttä matkaa. Löpövehkeessä huoltovälit ovat 20tkm-40tkm riippuen ajon luonteesta, minulla pyynnöt ovat olleet vähän yli kolmenkympin aina. Ajan töihin joka päivä (2 x 6,5km päivä) ja sitten viikonlopuksi maalle (2 x 100 km viikko).
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Sod-3 kirjoitti:Menee offtopiciksi, mutta kuitenkin:
Minulle sanottiin merkkihuollossa, että varsinkin jos ajaa lyhyitä matkoja on öljyvaihtoväli ehdottomasti syytä puolittaa.
Mainitsipa myös, että tällä tavoin jakopää pysyy paremmassa kunnossa. kyseessä siis N20-bensa.
Autoni öljyillä on ajettu pian 20000, ja aion ehdottomasti ennen talvea ne vaihdattaa. Enkä kyllä ole koskaan kuullut, että lisäöljynvaihdosta jotain haittaa olisi. Kyllä se melkoistä höttöä on 30k km:n jälkeen.
Sama täällä. Ilmeisesti olet ollut Juhan kanssa juttusilla. On muuten erittäin pätevä kaveri ja tietotaitoa omaava BMW-asiantuntija. Suositteli minunkin autoon eka öljynvaihdon "tehdasöljyjen" tilalle n.10 tonnissa ja seuraavat öljynvaihdot aina n.20tkm välein. Kuulemma juuri jakopääkin tykkää tiheistä vaihtoväleistä enemmän kuin liian pitkistä. Hänen kokemuksiensa mukaan jakopäitä on posahellut autoista joissa on noudatteu tehtaan ja auton kertomaa pitkää vaihtoväliä.

Ihmettelen, miksi jotku huoltopäälliköt eivät muka suostu ottamaan asiakkaan autoa "ennen aikaiseen" öljynvaihtoon :dumb: :lol:
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Mosku kirjoitti:
Sama täällä. Ilmeisesti olet ollut Juhan kanssa juttusilla. On muuten erittäin pätevä kaveri ja tietotaitoa omaava BMW-asiantuntija. Suositteli minunkin autoon eka öljynvaihdon "tehdasöljyjen" tilalle n.10 tonnissa ja seuraavat öljynvaihdot aina n.20tkm välein. Kuulemma juuri jakopääkin tykkää tiheistä vaihtoväleistä enemmän kuin liian pitkistä. Hänen kokemuksiensa mukaan jakopäitä on posahellut autoista joissa on noudatteu tehtaan ja auton kertomaa pitkää vaihtoväliä.

Ihmettelen, miksi jotku huoltopäälliköt eivät muka suostu ottamaan asiakkaan autoa "ennen aikaiseen" öljynvaihtoon :dumb: :lol:
Juurikin hänen kanssaan keskustelin. Vaikuttaa kyllä ihan asialliselta kaverilta, joka pitää sanansa ja lupauksensa.
En tiedä, miten näissä uudemmissa toimii tämä huoltojärjestelmä, mutta ainakaan LCI e91 ei pienentänyt matkaa vaihtoon lyhyiden pätkien takia.
Vastaa Viestiin