Hiukan epäselvästi kirjoitin mutta kyse siis oven lukkolaitteista..
Ed teki ettei hanttarin ovi mennyt kaukosäädöllä lukkoon mutta aukesi kyllä. Nykyinen tekee sen ettei aukea kaukosäädöllä.
Maailmalla näitä mennyt kaiketi jonkun verrankin.
F30/F31 Tyyppiviat
Ja akku kunnossa ja jännitteet testattu? Entä onko kokeiltu molemmilla avaimilla? Ettei ole antennivahvistimen mennyt vettä joka haittaisi signaalin kuulumista autolle?antti87 kirjoitti:Hiukan epäselvästi kirjoitin mutta kyse siis oven lukkolaitteista..
Ed teki ettei hanttarin ovi mennyt kaukosäädöllä lukkoon mutta aukesi kyllä. Nykyinen tekee sen ettei aukea kaukosäädöllä.
Maailmalla näitä mennyt kaiketi jonkun verrankin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- teve
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Marras 2012, 20:17
- Auto: F31 320dAx Business Sport
Selvisi joo, vaihtoivat takuuna kaiuttimen uuteen ja säriseminen loppui. En tiedä onko jatkunut, kun vaihdoin autoa (samanmoinen muuten, mutta pario vuotta nuorempi ja diesel)mikliu kirjoitti:Selvisikö kaiuttimen rätinöinti sinulla missään vaiheessa? Itsella samanlaisia havaintoja tullut ja ovat todella satunnaisia ja välillä etenkin kesäolosuhteissa pitkään poissa.teve kirjoitti:Tähän asti on päästy vähällä (F31 -13), ainoastaan takaoven tiivisteet vaihdettu + Viime viikolla alkoi kuskin puolen kaiutin rutisemaan ja pätkimään, mutta oireet ovat toistaiseksi kadonneet.
Pitänee hoitaa takuuhuoltoon ennen syyskuussa vastaantulevaa 2-vuotispäivää. Takuun osaltaha toki riittää että reklamoi viasta takuuaikana - korjauttaa voi sitten vähän syksymmälläkin...
Teve
[OO=[][]=OO]
Ok, thx. Samaista oiretta löytyy F31 -12 mallista. Täytynee tsekata jos selviäisi tuolla kaiutin elementin vaihdolla.teve kirjoitti:Selvisi joo, vaihtoivat takuuna kaiuttimen uuteen ja säriseminen loppui. En tiedä onko jatkunut, kun vaihdoin autoa (samanmoinen muuten, mutta pario vuotta nuorempi ja diesel)mikliu kirjoitti:Selvisikö kaiuttimen rätinöinti sinulla missään vaiheessa? Itsella samanlaisia havaintoja tullut ja ovat todella satunnaisia ja välillä etenkin kesäolosuhteissa pitkään poissa.teve kirjoitti:Tähän asti on päästy vähällä (F31 -13), ainoastaan takaoven tiivisteet vaihdettu + Viime viikolla alkoi kuskin puolen kaiutin rutisemaan ja pätkimään, mutta oireet ovat toistaiseksi kadonneet.
Pitänee hoitaa takuuhuoltoon ennen syyskuussa vastaantulevaa 2-vuotispäivää. Takuun osaltaha toki riittää että reklamoi viasta takuuaikana - korjauttaa voi sitten vähän syksymmälläkin...
Teve
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Tasan kuukauden ollut käytettynä merkkiliikkeestä vaihtoautotakuulla ostettu F31 vm 2013. Tällä hetkellä pari vikaa päällä:
- ratti narisee paikalla ollessa ja hitaassa ajossa kääntäessä. Ilmeisesti vaatii ketjussa aikaisemmin kuvatun rattiakselin suojakumin vaihdon tai ainakin rasvauksen?
- takaovien ikkunoiden suojakumit kutistuneet huolella. Ensimmäinen omistaja ei ole näköjään jaksanut vaatia uusia takuuseen, enkä itsekään huomannut ostaessa ja siinä yhteydessä vaatinut alennusta tai korjaamista kaupanteon yhteydessä. Onkohan kukaan saanut 4 vuotta vanhaan autoon vaihdatettua uusia tehtaan goodwillin piikkiin? Kyseessä kuitenkin tyyppivika.
- ratti narisee paikalla ollessa ja hitaassa ajossa kääntäessä. Ilmeisesti vaatii ketjussa aikaisemmin kuvatun rattiakselin suojakumin vaihdon tai ainakin rasvauksen?
- takaovien ikkunoiden suojakumit kutistuneet huolella. Ensimmäinen omistaja ei ole näköjään jaksanut vaatia uusia takuuseen, enkä itsekään huomannut ostaessa ja siinä yhteydessä vaatinut alennusta tai korjaamista kaupanteon yhteydessä. Onkohan kukaan saanut 4 vuotta vanhaan autoon vaihdatettua uusia tehtaan goodwillin piikkiin? Kyseessä kuitenkin tyyppivika.
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
F31:sen tavaratilan suojapeitteelle tippuu välillä hieman vettä, huomaa tummentuneesta läikästä peiteellä.
En ole vielä löytänyt mitä kautta vesi voisi tulla, koska en ole vettä nähnyt vielä tippumassa.
Onko muilla kokemusta mikä luukussa voisi vuotaa?
En ole vielä löytänyt mitä kautta vesi voisi tulla, koska en ole vettä nähnyt vielä tippumassa.
Onko muilla kokemusta mikä luukussa voisi vuotaa?
Ex: F20 118dA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Kokeilisin tarkistaa/puhdistaa ensin tuon takakontin pikkuikkunan tiivisteet. Vaikket sitä talvella avaisikaan niin ehkä se ei ole ihan täysin kunnossa tai välissä on jotain likaa.aavee kirjoitti:F31:sen tavaratilan suojapeitteelle tippuu välillä hieman vettä, huomaa tummentuneesta läikästä peiteellä.
En ole vielä löytänyt mitä kautta vesi voisi tulla, koska en ole vettä nähnyt vielä tippumassa.
Onko muilla kokemusta mikä luukussa voisi vuotaa?
- -Jeenyus-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
- Auto: BMW F31 330dA M-Sport
Moro,
Ihmeiden aika ei ole ohi. Pieni tausta; reilu vuosi sitten oma 330dA antoi Drivetrain vikailmoitusta, silloin syyllinen oli EGR venttiili. Viime vuoden puolella aloin välillä haistamaan pakokaasun tuoksua autossa sisällä, ongelma oli hankala toistaa eikä mitään säännönmukaista oireilua saatika edes joka viikkoista. Tutkiskelin moottoripuolta enkä löytänyt mitään pakokaasun lähteitä saatika nokisia paikkoja. Vaimo ja kaverit kukaan ei haistanut samaa, kuin minä eli epäilin, että oman pään sisässä kaasua tälläkin kertaa.
Viime viikolla asia alkoi vaivata enemmän uudestaan ja aloin tutkimaan moottoritilaa tarkemmin, ei kovinkaan yllättäen nenä osui auton ollessa käynnissä EGR:n kohdalle ja sama kitkerä haju tuli sieltä flektin ilmavirran nostattamana, ei tosin sen tarkempaa näkyvää vikaa. Sain autolle tänään Autokeskus Airportista ajan ja siellä tutkivat, lopputuloksena EGR coolerin takana oleva putki jossa on ne pari "haitari" osaa vuosi. Ja nyt se ihme, eli tehdas kustansi koko homman GW:nä, ilmeisesti 5-sarjalaisessa on ollut enemmän ko. ongelmaa.
Tarkkailkaa siis neniänne...
Ihmeiden aika ei ole ohi. Pieni tausta; reilu vuosi sitten oma 330dA antoi Drivetrain vikailmoitusta, silloin syyllinen oli EGR venttiili. Viime vuoden puolella aloin välillä haistamaan pakokaasun tuoksua autossa sisällä, ongelma oli hankala toistaa eikä mitään säännönmukaista oireilua saatika edes joka viikkoista. Tutkiskelin moottoripuolta enkä löytänyt mitään pakokaasun lähteitä saatika nokisia paikkoja. Vaimo ja kaverit kukaan ei haistanut samaa, kuin minä eli epäilin, että oman pään sisässä kaasua tälläkin kertaa.
Viime viikolla asia alkoi vaivata enemmän uudestaan ja aloin tutkimaan moottoritilaa tarkemmin, ei kovinkaan yllättäen nenä osui auton ollessa käynnissä EGR:n kohdalle ja sama kitkerä haju tuli sieltä flektin ilmavirran nostattamana, ei tosin sen tarkempaa näkyvää vikaa. Sain autolle tänään Autokeskus Airportista ajan ja siellä tutkivat, lopputuloksena EGR coolerin takana oleva putki jossa on ne pari "haitari" osaa vuosi. Ja nyt se ihme, eli tehdas kustansi koko homman GW:nä, ilmeisesti 5-sarjalaisessa on ollut enemmän ko. ongelmaa.
Tarkkailkaa siis neniänne...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Tämä ei ole tyyppivika, kaukana siitä mutta mielenkiintoinen. Talvisin tuntui kuuluvan kolinaa takaa, mielestäni oikealta. Ensimmäinen syyllinen tuntui olevan takakontin verhoilu, jonka yläkulmissa olevat muoviset nastat löystyvät ja sitten koko pahvi alkaa hölskymään. No ei se ollutkaan, vaan takakontin lukko oli sen verran löysällä, että hakkasi kylmällä vastakappalettaan vasten. Pari milliä siirtoa, vaatii hiukan enemmän voimaa mennäkseen kiinni, mutta ei kylmene. Samalla suorahuolto laittoi em. verhoilunastoihin patentit, että ei ala enää liikkumaan.
Tämä siis muille F30-omistajille, jotka ovat kuulevinaan epämääräistä kolinaa takaa. Ei nimittäin ollut tullut asentajalle eikä allekirjoittaneelle koskaan vastaan, ei varsinkaan autossa joka on hiukan yli vuoden vanha ja 36tkm ajettu.
Tämä siis muille F30-omistajille, jotka ovat kuulevinaan epämääräistä kolinaa takaa. Ei nimittäin ollut tullut asentajalle eikä allekirjoittaneelle koskaan vastaan, ei varsinkaan autossa joka on hiukan yli vuoden vanha ja 36tkm ajettu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Päivittelyä. Kolina kuitenkin jatkui pakkasilla ja lopulta syykin löytyi, toinen takaiskunvaimennin menee vaihtoon. Ärsyttää suunnattomasti, koska tämä sama kolina oli viime talvena. Nyt 37tkm ajettuun autoon vaihdetaan siis vain toiselta puolelta iskunvaimennus, koska takuu korvaan vain viallisen osan töineen.
Pieni epäilys on, että sama vika olisi ollut edellisessä F30:ssä vm -12. Jossa kaksoismassavauhtipyörä oli hajalla vain 21tkm kohdalla, eli hyvää tuuria matkassa.
Iskunvaimentimen öljy jäykistyy ilmeisesti liikaa n. -5° lämpötilasta lähtien ja alkaa kolisemaan. Vasemmalla puolella ei mitään ongelmia, eikä kolinaa. Takakontin verhoilun kiinnitysnastat (sedan) siellä yläkulmissa on nyt patentilla hoidettu, että eivät liiku muovisten kiinnitysnastojen löystyessä, mitä myös tapahtui pakkasella.
Kyllä, takuu toimii ja sijaisauto tarjottiin kysymättä, mutta tämä on vaatinut harvinaisen monta käyntiä koska kun aika oli huoltamolla/suorahuollossa, usein olikin sitten taas lauhtunut. Mutta viimeisellä kerralla ei oli tarpeeksi kylmää kolinaan. Muissa kulmissa ei mitään ylimääräisiä ääniä.
Pieni epäilys on, että sama vika olisi ollut edellisessä F30:ssä vm -12. Jossa kaksoismassavauhtipyörä oli hajalla vain 21tkm kohdalla, eli hyvää tuuria matkassa.
Iskunvaimentimen öljy jäykistyy ilmeisesti liikaa n. -5° lämpötilasta lähtien ja alkaa kolisemaan. Vasemmalla puolella ei mitään ongelmia, eikä kolinaa. Takakontin verhoilun kiinnitysnastat (sedan) siellä yläkulmissa on nyt patentilla hoidettu, että eivät liiku muovisten kiinnitysnastojen löystyessä, mitä myös tapahtui pakkasella.
Kyllä, takuu toimii ja sijaisauto tarjottiin kysymättä, mutta tämä on vaatinut harvinaisen monta käyntiä koska kun aika oli huoltamolla/suorahuollossa, usein olikin sitten taas lauhtunut. Mutta viimeisellä kerralla ei oli tarpeeksi kylmää kolinaan. Muissa kulmissa ei mitään ylimääräisiä ääniä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Mulla kuului kolinaa/narinaa takaa, ja huollossa löysivät viaksi kääntyvän takapenkin lukitusmekanismin (f30). Siihen tilattiin uusi lukitusosa, ja sovittiin vaihto tehtäväksi seuraavassa huollossa. Seuraavan huollon kohdalla oli kuitenkin tullut ohjeet että sinne asennetaan jotain pehmustetta tms. estämään kolkatus. Narinaa en ole enää kuullut, mutta oikealta takaa kuuluu nyt kylmemmillä keleillä väljä kolkatus. Olen kuunnellut sen tulevan ripustuksista, olisiko tuossakin sitten se iskari basana. Pitänee varailla aikaa huoltoon jahka jaksaa, tullut sielläkin kuljettua ihan liian tiuhaan.
Toinen ärsyttävä ominaisuus on moottorista kylmänä kuuluva resonanssi/vinkuna jossain 1300 ja 1700 tms. kierrosten kohalla. Tämä kuuluu tosiaan vain kylmänä, eli huollossa eivät sitä ole koskaan onnistuneet kuulemaan. Pitää varmaan viedä auto illalla sinne pihalle, jotta voivat aamulla ottaa sen kylmänä työn alle ja todeta äänen. Tuo ääni tuntuu vielä voimistuneen tässä 1.5v aikana...
Toinen ärsyttävä ominaisuus on moottorista kylmänä kuuluva resonanssi/vinkuna jossain 1300 ja 1700 tms. kierrosten kohalla. Tämä kuuluu tosiaan vain kylmänä, eli huollossa eivät sitä ole koskaan onnistuneet kuulemaan. Pitää varmaan viedä auto illalla sinne pihalle, jotta voivat aamulla ottaa sen kylmänä työn alle ja todeta äänen. Tuo ääni tuntuu vielä voimistuneen tässä 1.5v aikana...
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Tämä todenäköisesti sama kuin mitä minulla oli (F30 320dA), eli imuääni aiheutti sellaista hiljaista "vihellystä" noilla kierroksilla ja kun sitä tutkittiin merkkihuollossa, niin ei ollut imuvuotoa yms. missään. Ilmeni oikeastaan vain pakkaskeleillä. Eli kovaa ajoa vaan, minun mielestäni.toukopouko kirjoitti: ↑13 Helmi 2018, 14:18 Toinen ärsyttävä ominaisuus on moottorista kylmänä kuuluva resonanssi/vinkuna jossain 1300 ja 1700 tms. kierrosten kohalla. Tämä kuuluu tosiaan vain kylmänä, eli huollossa eivät sitä ole koskaan onnistuneet kuulemaan. Pitää varmaan viedä auto illalla sinne pihalle, jotta voivat aamulla ottaa sen kylmänä työn alle ja todeta äänen. Tuo ääni tuntuu vielä voimistuneen tässä 1.5v aikana...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Minulla on 08/2016 käyttöön otettu f31 320d. 2017 talvella kaksi kertaa turboon pääsi kanavaan tiivistynyttä vettä jääpaloina, joka tuhosi siipiä ko. vekottimesta. Nyt auto on kolmatta kertaa samasta syystä tekakalla. Muilla samanlaisia kokemuksia? Osien saatavuudelle ei ole tullut vielä aikataulua, kun tehtaalla ei ole varaosia? Lienee olevan kysyntää osilla, eli ehkä en ole ainoa tässä ihmettelemässä. Autolla on nyt rullattu noin 78 tkm. Kolmas bmw perheessä putkeen, ensimmäinen jossa on ongelmia.
Eikö tuota imukanavaa saa eristettyä taikka jollain tavalla estettyä tätä turborikon mahdollisuutta? Tehtaalla ei viime keväänä ollut korjaavia toimenpiteitä tämän estämiseen. En tiedä vaikka tähän olisi nyt jokin ratkaisu tehtaan toimesta.
Eikö tuota imukanavaa saa eristettyä taikka jollain tavalla estettyä tätä turborikon mahdollisuutta? Tehtaalla ei viime keväänä ollut korjaavia toimenpiteitä tämän estämiseen. En tiedä vaikka tähän olisi nyt jokin ratkaisu tehtaan toimesta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Erikoista. Tämä siis uudella B47 moottorilla? Vaikea uskoa että noin ihan normaalissa käytössä pääsisi käymään. Paljon tyhjäkäyntiä? Webasto tai lohkolämppäri? En siis väitä että tekisit mitään varsinaisesti väärin mutta jos kaikissa B47:ssa menisi turbon siivet parinkymmenen tonnin välein niin kyllä siitä varmaan enemmän puhuttaisiin.jj72 kirjoitti: ↑13 Helmi 2018, 22:15 Minulla on 08/2016 käyttöön otettu f31 320d. 2017 talvella kaksi kertaa turboon pääsi kanavaan tiivistynyttä vettä jääpaloina, joka tuhosi siipiä ko. vekottimesta. Nyt auto on kolmatta kertaa samasta syystä tekakalla. Muilla samanlaisia kokemuksia? Osien saatavuudelle ei ole tullut vielä aikataulua, kun tehtaalla ei ole varaosia? Lienee olevan kysyntää osilla, eli ehkä en ole ainoa tässä ihmettelemässä. Autolla on nyt rullattu noin 78 tkm. Kolmas bmw perheessä putkeen, ensimmäinen jossa on ongelmia.
Tyhjäkäyntiä ei tule, reilu 150 km työmatkaa päivittäin, ei myöskään ruuhka-ajoa, sen verran syrjässä työpaikka. Lohkolämpäriä on aamukäynnistyksen yhteydessä käytetty. Näyttäisi vähän, että 10 asteen pakkanen on kipuraja tuolle vauriolle. Josko jatkossa lopettaisi kokonaan lämppärin käytön... jostain syystä tuonne imukanavaan päätynyt kosteus tuntuu tähän näitä tekevän. B47 on moottori.
Edit: Juuri saamani tiedon mukaan mahdollisesti ensi kuun puolella saapi tehtaalta varaosia. Toivottavasti kellään muulla ei ole samaa ominaisuutta.
Edit: Juuri saamani tiedon mukaan mahdollisesti ensi kuun puolella saapi tehtaalta varaosia. Toivottavasti kellään muulla ei ole samaa ominaisuutta.
Itsellä kesällä 2017 käyttöönotettu F31 320d B47 moottorilla, viimeviikolla aloin ihmetellä turbon aiheuttamaa vihellystä ja kävin näyttämässä Autokeskuksessa. Varasivat ajan seuraavalle päivälle ja tutkittuaan autoa totesivat turbon siipien vääntyneen. Vaihtoivat uuden turbon, uudet ahtoputket ja moottoriöljyt. Tänään kävin hakemasaa auton.
Tyhjäkäyntiä autolla ei tule, työmatkaa päivittäin noin 160km ja webastolla lämmitetään.
Tyhjäkäyntiä autolla ei tule, työmatkaa päivittäin noin 160km ja webastolla lämmitetään.
VAG-konsernin dieselithän kärsivät saman tyyppisestä ongelmasta muutama vuosi sitten. Syynä oli, että ahtoputkiin kertyi ajaessa vettä joka jäätyi. Moottoreita levisi sitten kunnolla kun auto oli jossain lämpimässä parkkihallissa sulamassa ja coolerissa oleva vesi meni mottiin, muistaakseni noista meni kyllä turbojakin jäiden takia. Nokkapeite talvella esti tuon ongelman ja sen sai marmorilta ilmaiseksi:).
Ostin f31 vm 13 bmw.n viime kesänä käytettynä yksityiseltä.jussi101 kirjoitti: ↑16 Tammi 2018, 05:50 Tasan kuukauden ollut käytettynä merkkiliikkeestä vaihtoautotakuulla ostettu F31 vm 2013. Tällä hetkellä pari vikaa päällä:
- ratti narisee paikalla ollessa ja hitaassa ajossa kääntäessä. Ilmeisesti vaatii ketjussa aikaisemmin kuvatun rattiakselin suojakumin vaihdon tai ainakin rasvauksen?
- takaovien ikkunoiden suojakumit kutistuneet huolella. Ensimmäinen omistaja ei ole näköjään jaksanut vaatia uusia takuuseen, enkä itsekään huomannut ostaessa ja siinä yhteydessä vaatinut alennusta tai korjaamista kaupanteon yhteydessä. Onkohan kukaan saanut 4 vuotta vanhaan autoon vaihdatettua uusia tehtaan goodwillin piikkiin? Kyseessä kuitenkin tyyppivika.
-Oven tiivisteet kutistunut, good will korvasi puolet noin 100e eli korvaa jotain.
- ajovaloumpiot molemmat halkeilleet. Good will korvasi puolet 1200e
Sitten muuta vikaa...
- Ohjauskulma vaihdettu 12/17
- kaiutin rätisee edessä ihan huolella -> soitan enää hiljaa
- eilen pamahti takaluukun aukasemisen pumppu.
Autolla ajettu 50tkm aika paljo vikaa vähällä käytöllä....