F30/F31 Tyyppiviat
Itselläni on muutaman kuukauden vanha 328i xdrive ja olen alusta asti ihmetellyt peruutettaessa kuuluvaa "napsahdusta" joka tuntuu mielestäni hieman myös ratissa. Ääni kuuluu kun valuttamalla peruuttaa ja samalla suoristaa renkaat. Onko ideaa mistä tuo ääni voisi tulla?
Käy Tmatti ostamassa kunnolliset renkaat. Itselle tuli samanlaisia ongelmia kun nuo Bridgestonet kuluivat, niissä näköjään ominaisuudet heikkenee tosi nopeasti kun vähänkään kuluvat.Tmatti kirjoitti:
Myös mulla ohjaus vetelee, välillä rajustikin. Raportoin aiemmin viallisesta momentin tunnistimesta ohjausvaihteessa, joka korjattiin vaihtamalla koko ohjausvaihde. Tämä tehtiin 12/2013, tällöin ohjaus korjautuikin ns. normaaliksi ja niinkuin oli auto ostettaessa. Kulmat on säädetty 30tkm (02/14) huollon yhteydessä.
Nyt ohjauksen vetely on palannut ja samalla ohjaustuntuma on välillä hyvin tunnoton, välillä saa kääntää voimalla, ja välillä ratti kääntyy itsestään oikealle. Käytin auton Airportissa tarkastuksessa (04/2014) mutta eivät tällä kertaa löytäneet mitään vikaa, vaan perustelivat että tämä on auton ominaisuus ja että johtuu tien urista ja herkemmästä ohjaustehostimesta. Vaikea niellä selitystä, varsinkin kun ohjaus on alunperin ollut hyvä ja tunnokas.
Mikä rengaskoko renkaissa, jotka vetelee? Samat kumit kuin aiemminkin...
Rengaskoko 225/50/17: Bridge Potenza RFT kesällä ja Nokian run flat kitkat talvella. Vanteet tasapainotettu noin 6kk ajon jälkeen. Vaikeaa hyväksyä että johtuisi pelkästään run flateista, koska alussa ei tätä ongelmaa ollut (olisi vaikuttanut ostopäätökseen).
Nuo kuvaamasi oireet vaikuttavat tutuilta minullakin (ei toki noin voimakkaana), mutta kun kävin hakemassa alle Michelin Primacy 3:t niin autosta tuli parempi kuin uutena, melutaso laski huomattavasti ja nyt ei uria huomaa ollenkaan.
Ihmeelliset renkaat nuo Potenzat S001:t uutena kelvolliset, mutta kun kuluvat niin että pintaa on 5 mm niin ovat jo aivan karmeat ajettavat.
Vetoakselin nivel voi varmaan pitää tuollaista ääntä jos jotain on rikki tai löysällä, normaalisti ei kai pitäisi pahemmin ääniä kuulua, kannattanee viedä tarkistukseen tai kysyä huoltoneuvojalta.328i kirjoitti:Itselläni on muutaman kuukauden vanha 328i xdrive ja olen alusta asti ihmetellyt peruutettaessa kuuluvaa "napsahdusta" joka tuntuu mielestäni hieman myös ratissa. Ääni kuuluu kun valuttamalla peruuttaa ja samalla suoristaa renkaat. Onko ideaa mistä tuo ääni voisi tulla?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Jahas nyt on sitten kontissa jokin pirun osa irti ja suht korkeataajuksista nitinää/kitinää kuuluu kontin perältä, kun ajaa pieneenkin töyssyyn tai kaivon kannen ylitse. Kait se on Autokeskukseen ajettava, kun ei jaksaisi ruveta itse purkamaan ja selvittämään mistä se kitinä kuuluu. Kyseessä on selvä muovinen kitininä eikä metalli vastaan metalli ja ääni kuuluu selvästi 18" Runflattien rengasmelun läpi, ei kyllä jaksaisi hyväksyä tommosta vuoden vanhassa uutena 58000e maksaneessa autossa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Äänilähde löytyi tänään itse, kun menin konttiin kuuntelemaan ja kaveri ajoi autoa. Sähköinen kontin lukitusmekanismi pitää tämän nitinän/natinan. Huomenna aamusta auto Autokeskukselle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 18:32
- Auto: F30 335iA Sport 2012
- Paikkakunta: Luxembourg
Tiistaina vein 335i:n takuuhuoltoon ajoittaisten Start/Stop -ongelmien ja satunnaisten pitkien starttien takia. Keskiviikkona tuli tieto että korkeapainepolttoainepumppu (huh mikä sana!) menee vaihtoon ja osaa saapi odottaa ensi viikolle asti.
No, toivottavasti tulee kerralla kuntoon vaikka luotto paikalliseen diileriin on kyllä aika nollassa. Saksan puolella saisi hyvää ja asiantuntevaa palvelua mutta oma vaiva vähän lisääntyisi pidempien huoltoonvientimatkojen takia.
No, toivottavasti tulee kerralla kuntoon vaikka luotto paikalliseen diileriin on kyllä aika nollassa. Saksan puolella saisi hyvää ja asiantuntevaa palvelua mutta oma vaiva vähän lisääntyisi pidempien huoltoonvientimatkojen takia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Jos tarkoitat Kontzia, niin aika tavalla samat on kokemukset. Onko tietoa noista saksan paikoista? Trier?kaius kirjoitti:No, toivottavasti tulee kerralla kuntoon vaikka luotto paikalliseen diileriin on kyllä aika nollassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 18:32
- Auto: F30 335iA Sport 2012
- Paikkakunta: Luxembourg
Ei kun auto on Schmitzillä Merschissä. Vaihdoin sinne kun Kontzin täydellinen kiinnostumattomuus asiakkaan tyytyväisyydestä kävi liian ilmiselväksi. Valitettavasti meno on samanlaista Schmitzillä. Vein auton tiistaina korjaukseen ja lähdin työmatkalle. Auton piti olla valmis keskiviikkoiltana, mutta sanoin tulevani hakemaan sen vasta perjantaina lounasaikaan joten ei kiirettä. Perjantaiaamuna soitin varmistaakseni että auto on varmasti valmis kun tarvitsin ehdottomasti autoa iltapäivällä. Puhelimessa sanottiin että auto on valmis vasta klo 17. Totesin että eihän tämä voi olla totta kun keskiviikoksi luvattiin, joten rouva lähti tarkastamaan asiaa ja palattuaan kertoikin että osa puuttuu edelleen ja auto onkin valmis vasta ensi viikolla. No, sanoin että tartten puoliltapäivin sitten sijaisauton ja kävin sellaisen hakemassa. Kolmelta soitettiin ja sanottiin ilman mitään selitystä että nyt täytyykin tuoda sijaisauto heti takaisin. Vastasin että tervetuloa vaan hakemaan Bambeschista ja että haistakaan nyt jo paska. Viiden minuutin hissimusiikin kuuntelun jälkeen kaveri palasi puhelimeen ja ilmoitti että pidä vaan auto ensi viikkoon. Yhtään kertaa kukaan ei valitellut sekaannuksia tai viiveitä tai sitä ettei minulle ilmoitettu mitään mistään vaiheista ja muutoksista. Hieno kokemus olla asiakas!fifty kirjoitti:Jos tarkoitat Kontzia, niin aika tavalla samat on kokemukset. Onko tietoa noista saksan paikoista? Trier?kaius kirjoitti:No, toivottavasti tulee kerralla kuntoon vaikka luotto paikalliseen diileriin on kyllä aika nollassa.
Muutamalla kollegalla on hyviä kokemuksia Bitburgista. Kehuvat vuolaasti. Kai sinne aamulla ajaisi vastavirtaan ja sitten sijaisautolla takaisin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Kiitos vinkistä. Joku kehui myös Muzzolini/Esch, mutta kuka näistä tietää. Jotenkin luotto suurempi saksan suuntaan. Kokemusta Minin kanssa. Silloin hommat hoitui todella hienosti.kaius kirjoitti:Muutamalla kollegalla on hyviä kokemuksia Bitburgista. Kehuvat vuolaasti. Kai sinne aamulla ajaisi vastavirtaan ja sitten sijaisautolla takaisin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 18:32
- Auto: F30 335iA Sport 2012
- Paikkakunta: Luxembourg
Mä en tuosta Muzzolinista tiedä mitään, mutta kun asun VdL:sta pohjoiseen niin mulle tuo Saksan suunta on luontevampi. Pari saksalaista kollegaa huollattaa autonsa Schaalilla Bitburgissa ja ovat tyytyväisiä.fifty kirjoitti:Kiitos vinkistä. Joku kehui myös Muzzolini/Esch, mutta kuka näistä tietää. Jotenkin luotto suurempi saksan suuntaan. Kokemusta Minin kanssa. Silloin hommat hoitui todella hienosti.kaius kirjoitti:Muutamalla kollegalla on hyviä kokemuksia Bitburgista. Kehuvat vuolaasti. Kai sinne aamulla ajaisi vastavirtaan ja sitten sijaisautolla takaisin.
http://www.bmw-schaal.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 18:32
- Auto: F30 335iA Sport 2012
- Paikkakunta: Luxembourg
Viime viikolla pumppu saatiin sitten vaihdettua ja ainakaan toistaiseksi Start/Stop ei ole pettänyt vielä kertaakaan. Kylmäkäynnistyksessä startti voi silti kestää pari, kolme sekuntia ennen kuin kone hörähtää, mutta ehkä se on sitten ominaisuus. Aiemmin kylmäkäynnistyksen yhteydessä oli myös voimakas bensan katku joka tuntuisi nyt pumpun vaihdon myötä vähenneen.kaius kirjoitti:Tiistaina vein 335i:n takuuhuoltoon ajoittaisten Start/Stop -ongelmien ja satunnaisten pitkien starttien takia. Keskiviikkona tuli tieto että korkeapainepolttoainepumppu (huh mikä sana!) menee vaihtoon ja osaa saapi odottaa ensi viikolle asti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 24 Heinä 2014, 15:15
- Auto: F31 320iA X-drive M-sport
karjuh6 kirjoitti:Auto rupesi nykimään ja kävi lopulta kolmella sylinterillä vikatilassa. Diagnoosi
ruiskutussuutin joka vaihdettiin. Taas toimii.
Kuinka monella muulla on samoja kokemuksia ja poistuiko vika? Oma auto sippasi kaksi viikkoa sitten samasta syystä.Juke kirjoitti:Ensimmäiset ongelmat tulivat vastaan Auto alkoi nykimään ja käymään epätasaisesti. Diagnoosi paineet häviää... Suuttimien vaihdolla lähdetään liikkeelle... Jos ei sillä tokene niin korkeapainepumppu vaihtoon... Kellään muulla vastaavia ongelmia N20 moottorissa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 28 Elo 2012, 08:22
- Auto: F31 320iA xDrive M-Sport 2017
Mulla meni kaikki suuttimet uusiksi maaliskuussa. Marrakuussa -13 käyttöönotettu F30 320i xDrive kyseessä. Oli ajettu n.7500km muistaakseni tuolloin.hofmeister kirjoitti:karjuh6 kirjoitti:Auto rupesi nykimään ja kävi lopulta kolmella sylinterillä vikatilassa. Diagnoosi
ruiskutussuutin joka vaihdettiin. Taas toimii.Kuinka monella muulla on samoja kokemuksia ja poistuiko vika? Oma auto sippasi kaksi viikkoa sitten samasta syystä.Juke kirjoitti:Ensimmäiset ongelmat tulivat vastaan Auto alkoi nykimään ja käymään epätasaisesti. Diagnoosi paineet häviää... Suuttimien vaihdolla lähdetään liikkeelle... Jos ei sillä tokene niin korkeapainepumppu vaihtoon... Kellään muulla vastaavia ongelmia N20 moottorissa?
Aluksi kävi välillä epätasaisesti ja sitten yhtenä päivänä alkoi sammuilemaan kun pysähtyi jolloin soitin Liikkuvuuspalveluun ja hakivat hinurilla pois.
Auto oli reilun viikon Espoon Laakkosella tuolloin jonka ajan ajelin maahantuojan kustantamalla 316d vuokra-autolla.
Aluksi olivat vaihtaneet vain yhden suuttimen, mutta vika ei ollut korjaantunut joten vaihtoivat kaikki ja tulpat myös samalla. Tämän jälkeen on toiminut.
Aiemmin vaihdettiin myös takaovien tiivisteet jotka kutistuivat. Samanalaiset laitettiin tilalle ja nuokin nyt jo kutistuneet joten pitää ottaa taas puheeksi kun joskus vie huoltoon.
Otin autoon 5/100 basic huolenpitosopparin ja Premium Turvan. Nyt ei tarvitse sitten pelätä mitään extra kustannuksia jos jotain lahoaa tänä aikana, kun autoa tarkoitus pitää 4-5vuotta.
ex bemarit: E39 520i -99, E46 316ti -02, F30 320i xDrive -13
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 28 Elo 2012, 08:22
- Auto: F31 320iA xDrive M-Sport 2017
Tuossa kuvaa miltä se nyt näyttää. Tiivisteen pitäisi jatkua pari senttiä alemmaksi. Kohta tulee kokonaan tuon listan alta ulos.J1978 kirjoitti:Mites ja miltä näyttää RenZo sedanissa nuo takaoven kutistuneet tiivisteet? Kuvaa?
Espoon Laakkosella sanoivat että nuo uudet vaihdetut olivat samalla tarvikenumerolla kuin alkuperäiset ja eivät mennee tarpeeksi pitkälle = ovat valmiiksi jo kutistuneet, mutta laitettu koneelle merkintä että vaihdetaan kun saadaan uudet tiivisteet tilalle uudella numerolla tjsp.
Alkuperäiset olivat kutistuneet sentin vielä tuosta...
ex bemarit: E39 520i -99, E46 316ti -02, F30 320i xDrive -13
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 18:20
- Auto: F11 530 xda, F21 114i, 964
- Paikkakunta: Pori
Onko tuo kuvan lista jo viallinen? Itsellä on f31 listat jo pari senttiä lyhyemmät, eli täysin näkyvissä. Ensi viikolla huolto, katsotaan josko vaikuttaisi myös sisä ääniin hiljentävästia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Siis onko tuo tiiviste muka viallinen??? Tuon voi vaihtaa vaikka sata kertaa, mutta sinne kuuluu jäädä tuo kolo/aukko.
Mulla on ollut tuollaiset aukot uudesta asti ja kaikki F30-sedanit joita olen tarkastellut, niin niiissä on takaovissa aina tuo kolo tuossa tiivisteen alapäässä.
Ok taitaa tuo tiiviste tosiaa olla tuossa kyseisessä kuvan autossa tasaiselta osuudeltaa osittain noussut, mutta niin pitkällä sen tiivisteen ei kuitenkaan kuulu olla, että tuo kolo/aukko peittyy/häviää kokonaan.
Mulla on ollut tuollaiset aukot uudesta asti ja kaikki F30-sedanit joita olen tarkastellut, niin niiissä on takaovissa aina tuo kolo tuossa tiivisteen alapäässä.
Ok taitaa tuo tiiviste tosiaa olla tuossa kyseisessä kuvan autossa tasaiselta osuudeltaa osittain noussut, mutta niin pitkällä sen tiivisteen ei kuitenkaan kuulu olla, että tuo kolo/aukko peittyy/häviää kokonaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 18:32
- Auto: F30 335iA Sport 2012
- Paikkakunta: Luxembourg
Saaga jatkuu. Oli oikeastaan alusta asti selvää ettei ne saatanan tumpelot sitä autoa kahdella useamman päivän korjaamokäynnillä kuntoon saa. Nyt siis Start/Stop toimii tosiaankin moitteettomasti, mutta kun auto on seissyt vähänkin pitemmän aikaa käymättä, vaikka moottori olisi vielä lämminkin, startti kestää useita sekunteja ja kauhea bensan katku leijailee ilmassa. Joskus startti ei onnistu lainkaan eka yrittämällä.kaius kirjoitti:Viime viikolla pumppu saatiin sitten vaihdettua ja ainakaan toistaiseksi Start/Stop ei ole pettänyt vielä kertaakaan. Kylmäkäynnistyksessä startti voi silti kestää pari, kolme sekuntia ennen kuin kone hörähtää, mutta ehkä se on sitten ominaisuus. Aiemmin kylmäkäynnistyksen yhteydessä oli myös voimakas bensan katku joka tuntuisi nyt pumpun vaihdon myötä vähenneen.kaius kirjoitti:Tiistaina vein 335i:n takuuhuoltoon ajoittaisten Start/Stop -ongelmien ja satunnaisten pitkien starttien takia. Keskiviikkona tuli tieto että korkeapainepolttoainepumppu (huh mikä sana!) menee vaihtoon ja osaa saapi odottaa ensi viikolle asti.
Maallikosta vika kuulostaa siltä että korkeapainepumppu kadottaa paineet seisokin aikana. No, nyt on taas loman jälkeen huolto varattu ja taas odotellaan että mikä saa veren ekana kuumenemaan...
Kävin juuri katsomassa omasta pirssistäni tuo takaoven tiivistetilanteen, lievää kutistumista havaittavissa. Tsekkasin Laakkoselta myös ajamattoman f30 sedanin tiivisteet, oikeassa takaovessa ei ollut tuota tiivisteen nousua lainkaan eli ei koloa näkyvissä. Vasemmassa takaovessa oli reilu kolo eli kutistuma?? Eli kyllä tuon tiivisteen voi näköjään asentaa myös siten, että koloa ei ole!J1978 kirjoitti:Siis onko tuo tiiviste muka viallinen??? Tuon voi vaihtaa vaikka sata kertaa, mutta sinne kuuluu jäädä tuo kolo/aukko.
Mulla on ollut tuollaiset aukot uudesta asti ja kaikki F30-sedanit joita olen tarkastellut, niin niiissä on takaovissa aina tuo kolo tuossa tiivisteen alapäässä.
Ok taitaa tuo tiiviste tosiaa olla tuossa kyseisessä kuvan autossa tasaiselta osuudeltaa osittain noussut, mutta niin pitkällä sen tiivisteen ei kuitenkaan kuulu olla, että tuo kolo/aukko peittyy/häviää kokonaan.
Markku
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Näytin kuvia omasta autosta huoltoneuvojalle ja hänen mukaansa minunkin auton (F30 sedan) tiivisteet ovat hieman kutistuneet. Mun mielestä ne on olleet tuollaiset alusta asti, eli ne on sitten varmaan olleet huonot alusta alkaen. Helmikuun 2014 tuotannosta alkaen takaovien tiivisteisiin on tullut tehtaalla muutos ja silloin noiden tiivisteiden materiaalia on muutettu erilaiseksi. Asiasta löytyy tehtaan antama ohje ja ongelma on siis tiedossa tehtaalla. 02/2014 jälkeen valmistuneissa autoissa ei pitäisi enää kärsiä tästä tyyppiviasta. Omaan vaihdetaan uudet takaovien tiivisteet takuuseen muutaman viikon päästä.