F30/F31 Tyyppiviat

F30, F31, F32, F33, F34, F36
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
Kartsa kirjoitti:Kävin myös näyttämässä kutistuneita tiivisteitä, jotka laitettiin tilaukseen. Mulle kerrottiin, että on aiheellista laittaa ennen talven tuloa, ettei keräisi jäätä tiivisteiden alle. Varaosanumeron vaihtumisesta ei ollut tietoa.
Onkohan tämä minun oven tiiviste kuten pitää vai kutistunut?

https://www.dropbox.com/s/558h47o3harlm ... 6.jpg?dl=0

EDIT: Kuvan linkki.
Hieman noussut....
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru

Kartsa kirjoitti:Kävin myös näyttämässä kutistuneita tiivisteitä, jotka laitettiin tilaukseen. Mulle kerrottiin, että on aiheellista laittaa ennen talven tuloa, ettei keräisi jäätä tiivisteiden alle. Varaosanumeron vaihtumisesta ei ollut tietoa.
Nyt on uudet tiivisteet laitettu. Samalla avarrettiin konetilan rintapellin puoleisia vesireikiä, että koivunsiemenet/lehdet menee läpi. Aikaisemmin siellä vaan jokin kumiläppä, joka päästää vaan veden. Oli ollut paljon epäpuhtautta ko. paikassa. Oli tehtaan ohje asiasta
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kartsa kirjoitti:
Kartsa kirjoitti:Kävin myös näyttämässä kutistuneita tiivisteitä, jotka laitettiin tilaukseen. Mulle kerrottiin, että on aiheellista laittaa ennen talven tuloa, ettei keräisi jäätä tiivisteiden alle. Varaosanumeron vaihtumisesta ei ollut tietoa.
Nyt on uudet tiivisteet laitettu. Samalla avarrettiin konetilan rintapellin puoleisia vesireikiä, että koivunsiemenet/lehdet menee läpi. Aikaisemmin siellä vaan jokin kumiläppä, joka päästää vaan veden. Oli ollut paljon epäpuhtautta ko. paikassa. Oli tehtaan ohje asiasta
Kävin tänään, eikä mun autoon ollut tuollaista.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
kaius
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Elo 2010, 18:32
Auto: F30 335iA Sport 2012
Paikkakunta: Luxembourg

Nyt on meikäläisenkin kolmonen menossa taas korjaamoon ja tällä kertaa ohjelmassa nuo tutut ovitiivisteet, edellisen korjausvisiitin jälkeen välittömästi toimintansa lopettanut äänimerkki ja ihmeellistä narinaa pitävä kuskin penkin selkänoja. Kone on kuitenkin toiminut kuin unelma tuon suuttimienvaihdon jälkeen eikä Start/Stopin kanssa ole ollut yhtään ongelmia enää. Kone lähtee käyntiin kuin ajatuksesta kun vähänkin nostaa jarrupoljinta. Turhan paljon on kuitenkin kaikkea pientä vikaa minun makuuni.
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

Tyyppiviasta en tiedä, onko tämä sitä...
F34;seen vaihdetaan/tilataan kai "ruiskutus" suuttimet.
Oireena on ollut ajoittainen auton pieni hytkyminen tyhjäkäynnillä kun kone on riittävästi lämminnyt.(kylmempänä ei siis esiinny)
"hytkyminen" on saaltoilevaa eli kun tulet esim liikennevaloihin odottamaan niin alkuun ei hytky ja sitten hytkyminen alkaa kunnes saattaa taas poistua.
mittarissa 14tkm.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

GTA1 kirjoitti:Tyyppiviasta en tiedä, onko tämä sitä...
F34;seen vaihdetaan/tilataan kai "ruiskutus" suuttimet.
Oireena on ollut ajoittainen auton pieni hytkyminen tyhjäkäynnillä kun kone on riittävästi lämminnyt.(kylmempänä ei siis esiinny)
"hytkyminen" on saaltoilevaa eli kun tulet esim liikennevaloihin odottamaan niin alkuun ei hytky ja sitten hytkyminen alkaa kunnes saattaa taas poistua.
mittarissa 14tkm.
Onhan noita ongelmia näissä nelipyttyisissä bensamoottorisissa F-sarjan autoissa jonkin verran ollut, eli ei ole mikään tosi harvinainen juttukaan. Omassa autossa ei ole vielä ollut tuota ongelmaa.

Myös E-sukupolven bensanelarimoottoreissa oli vastaavaa ongelmaa.
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

3/2013 ja 36000km ajetun F31:n kojelauta nitisee ja natisee kyllä aika pahasti nyt näin viileillä (+3 ei ole kyllä todellakaan kovin viileä) kitkarengasaikaan, kun renkaat eivät jyristä. Alkaa melkein vituttamaan, kun joka kaivonkannen kohdalla nitisee. Pahin ääni tulee apukuskin puolelta melko ylhäältä. Ovatko muut huomanneet häiritsevää nitinää ja natinaa?
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Käytin kipon huollossa ja ohjelmat oli päivitetty. Ohjaus (serbotronic) on nyt ainakin sport-moodissa huomattavasti kevyempi kaupunkinopeuksissa. Pitää aamulla ihmetellä moottoritiellä miten se ohjaus siellä käyttäytyy. Aiemmin toi olikin kummallisen korostetun raskas parin kympin vauhdissa, mutta tunto puuttui silti ja taitaa kyllä puuttua vieläkin.

Samalla oli mullekin kairattu suuremmat reiät konehuoneeseen.
kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Nyt on 9 tkm takana ja ainoa vika autossa on radion pieni räpsytys radio cityä, rockia ja looppia kuunnellessa. Nova ja NRJ kuuluvat hyvin. (Radio on yhden kerran vaihdettu, mutta silloin se rätisi häiritsevästi.) Huollossa asentaja ei ensin kuullut nykyistä räpsytystä. Vasta toisella ajokerralla vika paljastui. Työnjohto sanoi, että heikkosignaalisissa asemissa saattaa em. vikaa esiintyä. Täytyy valittaa aiheesta lisää viimeistään ensimmäisessä huollossa.
Muuten olen ollut autoon erittäin tyytyväinen. Sähköinen takaluukku on kätevämpi kuin ajattelinkaan. Laajennettua ajotietokoneen näyttöä minulla ei ole, mutta nyt jälkikäteen ajateltuna ottaisin sen.
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Nyt kun on ollut pari päivää pakkasta ~15 astetta, niin takapuskurin parkkitutkat huutavat omiaan jatkuvasti ja lämpösessä pitäminen auttaa aina hetkeksi, mutta ongelma palaa taas. Valitin jo syksyn ensipakkasilla antureista muuan huollon yhteydessä, että huutavat omia kun on vähänkin pakkasta ja lausunto oli "joo ei oo vikakoodeja ja kädellä kun pyyhkäsee "huurteet" pois niin toimii." Nyt ei kyllä auta mitkään pyyhkäisyt tai hetken lämmitykset. Edessä kyllä toimii, mutta takana kaikki huutaa. Täytyy nyt vaatia takuuseen uudet taakse tai jos eivät suostu, niin kirjallinen lausunto, ettei antureiden kuulukkaan toimia pakkasella, vaikka ne ovat lumesta ja jäästä ulkoisesti vapaana.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kerro sitten miten meni, mulla ollut alusta asti sama juttu ja sain samat vastaukset. Tsemppiä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
TR2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013

lao kirjoitti:Nyt kun on ollut pari päivää pakkasta ~15 astetta, niin takapuskurin parkkitutkat huutavat omiaan jatkuvasti ja lämpösessä pitäminen auttaa aina hetkeksi, mutta ongelma palaa taas. Valitin jo syksyn ensipakkasilla antureista muuan huollon yhteydessä, että huutavat omia kun on vähänkin pakkasta ja lausunto oli "joo ei oo vikakoodeja ja kädellä kun pyyhkäsee "huurteet" pois niin toimii." Nyt ei kyllä auta mitkään pyyhkäisyt tai hetken lämmitykset. Edessä kyllä toimii, mutta takana kaikki huutaa. Täytyy nyt vaatia takuuseen uudet taakse tai jos eivät suostu, niin kirjallinen lausunto, ettei antureiden kuulukkaan toimia pakkasella, vaikka ne ovat lumesta ja jäästä ulkoisesti vapaana.
Mulle vaihdettiin aikoinaan takuuseen yksi anturi, mutta samalla tavalla anturi oireilee vieläkin.
Erikoisempaa on, että nolla keleillä tämä sama anturi väläyttää puolimatkaa vihreätä näytöllä.
Sampo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013

lao kirjoitti:Nyt kun on ollut pari päivää pakkasta ~15 astetta, niin takapuskurin parkkitutkat huutavat omiaan jatkuvasti ja lämpösessä pitäminen auttaa aina hetkeksi, mutta ongelma palaa taas
Täällä on F20:ssä ollut hiukan samaa, tosin lievemmässä määrin: jokin takatutkista hälyttää silloin tällöin ilman syytä peruutettaessa. Auton vieminen lämpimään talliin auttaa, ja on meillä poistanut ongelman onneksi aina pitkäksi aikaa. Tutkat vaikuttavat kuitenkin herkemmiltä lumen/jään alle jäämisen suhteen kuin esim. perheen aiemmalla Volvolla (S60:llä ei kertaakaan kolmen talven aikana vastaavaa ongelmaa samanlaisissa olosuhteissa).
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

salmol kirjoitti:Kerro sitten miten meni, mulla ollut alusta asti sama juttu ja sain samat vastaukset. Tsemppiä.
Uudet anturit on nyt tilattu taakse ja ne vaihdetaan takuuseen, kun saapuvat.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Täälläkin alkoi tuo lasinpesunestesäiliön turha hälyttely pakkasilla. Autokeskuksesta tarjottiin vain tuota laimeamman nesteen käyttöä, se ei oikein toimi jos pakkasta on -20c. Nyt säiliössä on 50/50 lasol-vesi-seos, ja noin -10c pakkasella alkaa tämä ongelma. Luin vähän papereita ja sensori on kapasitiivinen, osaako joku sanoa että auttaisko jos nesteeseen lisäisi elektrolyytiksi esim ruokasuolaa? Olisko muita ideoita?

Tässä tekstiä sensorista:

Washer fluid level sensor
The washer fluid level sensor detects a drop below the required washer fluid level in the washer fluid reservoir. The washer fluid level sensor is attached on the side in the washer fluid reservoir.

The washer fluid level sensor is a capacitive sensor (no more reed contact).

Functional description
The sensor is a capacitive fill level sensor with contactless measurement through two small lances.

The washer fluid level sensor supplies a modified signal when the fill level of the washer fluid is too low. The information appears in the TFT display in the form of a Check Control message in the instrument cluster. The washer fluid level sensor is connected to the front electronic module (FEM) or on the Body Domain Controller (BDC). The signal is transmitted to the instrument cluster on the PT-CAN.

Structure and inner electrical connection
The washer fluid level sensor is supplied with clocked voltage by the front electronic module (FEM) or from the Body Domain Controller (BDC) from terminal 15 on (square wave signal 3.3 volts). The signal is read back from the front electronic module (FEM) or from the Body Domain Controller (BDC).
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Eikös tuosta sanota että kannattaisi tuo Lasol vaihtaa toiseen merkkiin, on kuulemma vaikutusta. Pesuri tyhjäksi ja vaikka jotain Shellin nestettä tilalle.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Täytyypä kokeilla, eivät marmorilla tuommoista osanneet kertoa. Ehkä ensin kuitenkin kokeilen kokeilunhalusta tuota suolaa :lol:
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Heitin summanmutikassa noin ruokalusikallisen suolaa lähes täyteen säiliöön ja kas anturi rupesi toimimaan :thuup: . Vähempikin oli voinut riittää mutta en jaksanut leipoa homman kans sen enempää. Omalla vastuulla sitten. Olis mahdollisesti toiminut myös lasolilla suoraan jos sen olis laimentanut samoihin lukemiin noiden valmiiden litkujen kanssa? Vai toimiiko esim shellin aine väkevämpänäkin seoksena?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Hyvä kun rupesi toimimaan, pysyyköhän se suola tasaisesti liuenneena...?

Käytän Shellin liuosta ihan laimentamatta, eikä varoituksia ole tullut.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin