F30/F31 Tyyppiviat
Tänään alkoi kuulumaan hirveä narina/kitinä takapään jousista tai jostain sieltä. Pari kertaa on iskarit autoon jo vaihdettu mutta ilmeisesti ne ei ole nyt hajalla vaan tulisiko tuo jostain puslasta? Ilmeisesti tämä suolapaska liittyy tähän myös, kun niin yllättäen alkoi ääntely.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
No jos F-sarjan takapäässä on samanlaiset "narinahelat" kuin E9x niin siellähän se syypää on. Itse ruuttasin isolla ruiskulla öljyä kumin läpi ja loppu narinat. Alkoi ns. yhtäkkiä mullakin aikoinaan. Voihan ne helat vaihtaakin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28 Tammi 2016, 21:16
Minun 320 iX kello vm 2016 jätätti tuntitolkulla kun auto seisoi yön kunnon pakkasella. Ohjelmistopäivitys ei auttanut, piti vaihtaa koko mittaristo takuusee. Nyt pysyy kello ajassa. Heikki
Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 104
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
- Auto: F30 320iA xDrive 2015
En usko, että suolapaskalla on osuutta asiaan. Omalla ajettu 16 tkm, eikä metriäkään suolapaskassa, mutta takapää kitisee ärsyttävästi. En tiedä mistä ääni lähtee, luultavasti iskareista..Umberto kirjoitti:Tänään alkoi kuulumaan hirveä narina/kitinä takapään jousista tai jostain sieltä. Pari kertaa on iskarit autoon jo vaihdettu mutta ilmeisesti ne ei ole nyt hajalla vaan tulisiko tuo jostain puslasta? Ilmeisesti tämä suolapaska liittyy tähän myös, kun niin yllättäen alkoi ääntely.
Tietääkö kukaan meneekö vian selvittäminen ja mahdollinen korjaus BMW:n Premium Turva -jatkotakuun piikkiin?
Bemisti jo vuodesta 1989
E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
Kunnon alustapesulla lähti pois pariksi kuukaudeksi, mutta nyt narisee taas. Näyttää vaivaamaan muitakin bemareita, kun X3 tuli kaupungilla vastaan niin tuttu ääni kuului jo kaukaa.
Taitaa olla aika luopua tästä paskasta. Tai ehkä tämä tästä eteenpäin on ok auto kun kaikki osat on vaihdettu Tähän mennessä hajonnut torvi, elektroniikkaboksi, jakopää, iskarit muutaman kerran yms. Suurin osa toki korjattu takuuseen. Merkkiä en ajatellut vaihtaa sillä pari edellistä oli ok.
Taitaa olla aika luopua tästä paskasta. Tai ehkä tämä tästä eteenpäin on ok auto kun kaikki osat on vaihdettu Tähän mennessä hajonnut torvi, elektroniikkaboksi, jakopää, iskarit muutaman kerran yms. Suurin osa toki korjattu takuuseen. Merkkiä en ajatellut vaihtaa sillä pari edellistä oli ok.
Narinaniveleen injektioneulalla rasvaa vaan niin hiljenee... eiks narinanivelet ole ominaisuus E90 niin eiköhän F30 oo samankaltaiset takatukivarren ulommat helat.
Alustapesussa lienee mennyt vettä voiteluaineeksi sinne.
Alustapesussa lienee mennyt vettä voiteluaineeksi sinne.
Ei nyt ehkä F3X:n tyyppivika, mutta siinä tämä sattui. Olen joka vuosi vaihtanut itse renkaat ja joka renkaassa on BMW:n mukana tulleet lukkopultit. Olen varonut vääntämästä niitä rullalle. Toki niitä on huollossa myös avattu, esim. jarrupalojen tarkistuksen yhteydessä.
No, nyt vaihdoin renkaat alle ja kesärenkaita kiristäessä, korkkasi yksi lukkopultti. Ja se ei siis käynyt perinteisesti, vaan pultti meni kahteen osaan. Pultin pää ja holkki ihan kunnossa, mutta tosiaan pultti kahtena kappaleena. No, autoliikkeessä sen onneksi sai avattua.
Suosittelen että ette käytä lukkopultteja, näin vältytte ongelmilta.
No, nyt vaihdoin renkaat alle ja kesärenkaita kiristäessä, korkkasi yksi lukkopultti. Ja se ei siis käynyt perinteisesti, vaan pultti meni kahteen osaan. Pultin pää ja holkki ihan kunnossa, mutta tosiaan pultti kahtena kappaleena. No, autoliikkeessä sen onneksi sai avattua.
Suosittelen että ette käytä lukkopultteja, näin vältytte ongelmilta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
- Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013
Onko noissa kelloissa älyä?heikkiokoskela kirjoitti:Minun 320 iX kello vm 2016 jätätti tuntitolkulla kun auto seisoi yön kunnon pakkasella. Ohjelmistopäivitys ei auttanut, piti vaihtaa koko mittaristo takuusee. Nyt pysyy kello ajassa. Heikki
Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
Mulla molemmissa autoissa, ensimmäisinä viikkoina kello edistänyt ja piti laittaa oikeaan aikaan, ja sen jälkeen on mennyt pidemmän aikaa oikeassa ajassa.
No eipä juuri, minulla kello heittää joka syksy ja kevät tunnin.TR2013 kirjoitti:Onko noissa kelloissa älyä?heikkiokoskela kirjoitti:Minun 320 iX kello vm 2016 jätätti tuntitolkulla kun auto seisoi yön kunnon pakkasella. Ohjelmistopäivitys ei auttanut, piti vaihtaa koko mittaristo takuusee. Nyt pysyy kello ajassa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
tässä muutama vika/tyyppivika mitä itse havainnut näissä.
-takaovien tiivisteet kutistuvat (osa päivitetty 2014)
-jarrusatulat ruostuu todella helposti
-manuaalivaihteiston siirtäjän stefa hikoilee (osa päivitetty 2016)
-parkkitutkat sekoilee pakkasella
-puhaltimeen kertyy lehtiä
-jakopää ongelmia
-oven lukkolaitteet
-jarrupalojen laskuri sekoilee (osa päivitetty 2014)
En tiedä voiko noita kaikkia edes sanoa vioiksi mutta listasin ne nyt kuitenkin. Osa samoja vikoja mitä ed e9x havaittu.
-takaovien tiivisteet kutistuvat (osa päivitetty 2014)
-jarrusatulat ruostuu todella helposti
-manuaalivaihteiston siirtäjän stefa hikoilee (osa päivitetty 2016)
-parkkitutkat sekoilee pakkasella
-puhaltimeen kertyy lehtiä
-jakopää ongelmia
-oven lukkolaitteet
-jarrupalojen laskuri sekoilee (osa päivitetty 2014)
En tiedä voiko noita kaikkia edes sanoa vioiksi mutta listasin ne nyt kuitenkin. Osa samoja vikoja mitä ed e9x havaittu.
Ainakin sisätilojen epämääräiset nitinät ja natinat voi myös lisätä listaan.
Allekirjoitan jarrusatulat, noista ei ole tainnut aiemmin olla puhetta mutta aika pahalta näyttävät omassakin. Tarpeet tuli jo hankittua, mutta ei ole vielä saanut aikaiseksi.
Allekirjoitan jarrusatulat, noista ei ole tainnut aiemmin olla puhetta mutta aika pahalta näyttävät omassakin. Tarpeet tuli jo hankittua, mutta ei ole vielä saanut aikaiseksi.
itse en ole havainnut nitinöitä/natinoita..purkasin keskikonsolin pois,sen jälkeen se alkoi nitistä/natista. no vika löytyi nopeasti,jätin siellä oleen kumilangan pois koska en kuvitellut sen sinne alunperin kuuluvan. pistin takaisin äänet hävisi. alla olevasta linkistä sen näkee missä kepin muovi purettu pois.jannes kirjoitti:Ainakin sisätilojen epämääräiset nitinät ja natinat voi myös lisätä listaan.
Allekirjoitan jarrusatulat, noista ei ole tainnut aiemmin olla puhetta mutta aika pahalta näyttävät omassakin. Tarpeet tuli jo hankittua, mutta ei ole vielä saanut aikaiseksi.
http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=901534
onkohan tehtaalta tullut joku aktio pistää tollainen,kuulostaa oudolle että tehtaalla olisi asennettu.
t
Aika erikoiselta ratkaisulta vaikuttaa. Omassani ei tuolta kuulu mitään, mutta en kurkannut löytyykö kuminauhaa. Vähän samanlaisia kikoilla on ulkomaisilla foorumeilla on korjattu ylimääräisiä ääniä, tässä yksi pitkä ketju jossa on kaikenlaisia pikkukikkoja: http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1031768
Omassani kolahtelee varsinkin konepellin avausvipu töyssyissä, pitäisi yrittää kehittää siihen jokin pehmuste. Samoin jostain takaa (minulla farkku) kuuluu epämääräisen kuuloisia ääniä verhoilun muoveista tai vastaavista mutta on vaikea jäljittää ilman, että joku muu ajaa ja menee itse kuuntelemaan. Jäykemmän alustan vaihdon jälkeen ylimääräiset äänet tuntuivat lisääntyvän ärsyttävissä määrin, mikä sinänsä varmaan on ihan luonnollista.
Omassani kolahtelee varsinkin konepellin avausvipu töyssyissä, pitäisi yrittää kehittää siihen jokin pehmuste. Samoin jostain takaa (minulla farkku) kuuluu epämääräisen kuuloisia ääniä verhoilun muoveista tai vastaavista mutta on vaikea jäljittää ilman, että joku muu ajaa ja menee itse kuuntelemaan. Jäykemmän alustan vaihdon jälkeen ylimääräiset äänet tuntuivat lisääntyvän ärsyttävissä määrin, mikä sinänsä varmaan on ihan luonnollista.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Proffanavillisessa kello on ainakin aina oikeassa ajassa niin kesällä kuin talvellasalmol kirjoitti:No eipä juuri, minulla kello heittää joka syksy ja kevät tunnin.TR2013 kirjoitti:Onko noissa kelloissa älyä?heikkiokoskela kirjoitti:Minun 320 iX kello vm 2016 jätätti tuntitolkulla kun auto seisoi yön kunnon pakkasella. Ohjelmistopäivitys ei auttanut, piti vaihtaa koko mittaristo takuusee. Nyt pysyy kello ajassa.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- -Jeenyus-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
- Auto: BMW F31 330dA M-Sport
Riippuu lisävarusteista. Minulla kello on aina oikeassa ajassa johtuen autossa olevasta SIM-kortista, eli ns. operaattoriajassa.TR2013 kirjoitti:Onko noissa kelloissa älyä?heikkiokoskela kirjoitti:Minun 320 iX kello vm 2016 jätätti tuntitolkulla kun auto seisoi yön kunnon pakkasella. Ohjelmistopäivitys ei auttanut, piti vaihtaa koko mittaristo takuusee. Nyt pysyy kello ajassa. Heikki
Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
Mulla molemmissa autoissa, ensimmäisinä viikkoina kello edistänyt ja piti laittaa oikeaan aikaan, ja sen jälkeen on mennyt pidemmän aikaa oikeassa ajassa.
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Pari omituisuutta on tullut nyt muutaman viikon aikana huomattua '14 320i F31:sessä.
1. Kylmäkäynnillä pakoäänet ovat sellaista omituista pörinää. Pörinä häviää kyllä kun kone lämpenee. Kuuluu selvästi auton peräpäässä.
2. Takaluukun avausmoottori nirskahtaa melko kovaa välillä nostaessaan luukkua.
3. Kuskin puolen oven alueelta tai ratin sivusta kuuluu epätasaisella tiellä nitinää ja natinaa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
1. Kylmäkäynnillä pakoäänet ovat sellaista omituista pörinää. Pörinä häviää kyllä kun kone lämpenee. Kuuluu selvästi auton peräpäässä.
2. Takaluukun avausmoottori nirskahtaa melko kovaa välillä nostaessaan luukkua.
3. Kuskin puolen oven alueelta tai ratin sivusta kuuluu epätasaisella tiellä nitinää ja natinaa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ex: F20 118dA