Ok, nyt ymmärsin tekstin. Eli ”signs” viittasi oireisiin eikä merkkivaloihin. Sekoitin tuon.Anssi79 kirjoitti:Lienee vain suluissa mainittu, että vikavalot syttyy ettei tarvinne niitä suotta hämmästellä koeajo lenkillä
F30/F31 Tyyppiviat
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
- Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru
Tosta ei voi päätellä, että levyt on kuluneet ainoastaan. Servomoottori säätää levypakkaa 100ms aikana täysin auki/kiinni, joten siinäkin voi olla vikaa. Säätömoottori/servo ja levypakka yhdistelmä määrää kuinka paljon etuakseli vetää, vai vetääkö ollenkaan monimutkaisten parametrien mukaan.Anssi79 kirjoitti:Eli kytkinlamellit kuluneet, paremmin olisin ymmärtänyt sen noin kuin puhumalla "säätömoottorista"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 08 Loka 2013, 23:47
- Auto: F34 320d xdrive -14
[quote="salmol"][quote="Anssi79"]
Onko täällä kuinka uusia jakolaatikoita vaihdeltu? Eli jos jossain vaiheessa olisi vaikka tullut kestävämpää ratkaisua autoihin. Itselläni on siis 5/2014 valmistunut ja 9/2014 käyttöön otettu.
/quote]
Omaan 01/14 käyttöönotettuun F34:en vaihdettiin jakolaatikko syyskuun alussa. Oli nykinyt jo pidempään. Nykiminen loppui, mutta niin loppui luottokin sekä Dieseliin, että x-driveen. Kumpikaan ei kestänyt kuin reilut 100t kilometriä rauhallista maantieajoa.
Onko täällä kuinka uusia jakolaatikoita vaihdeltu? Eli jos jossain vaiheessa olisi vaikka tullut kestävämpää ratkaisua autoihin. Itselläni on siis 5/2014 valmistunut ja 9/2014 käyttöön otettu.
/quote]
Omaan 01/14 käyttöönotettuun F34:en vaihdettiin jakolaatikko syyskuun alussa. Oli nykinyt jo pidempään. Nykiminen loppui, mutta niin loppui luottokin sekä Dieseliin, että x-driveen. Kumpikaan ei kestänyt kuin reilut 100t kilometriä rauhallista maantieajoa.
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Onko teille tullut kustannuksia näistä jakolaatikko vaihdoista vai onko mennyt GW;n puolelle.
Mulla on saman ikäinen auto kuin yllämainittu (1/14) mutta kilometrejä vasta rapiat 60tkm.
Huomenna siis mennään pajalle.
Mulla on saman ikäinen auto kuin yllämainittu (1/14) mutta kilometrejä vasta rapiat 60tkm.
Huomenna siis mennään pajalle.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Logger kirjoitti:salmol kirjoitti:Anssi79 kirjoitti: Onko täällä kuinka uusia jakolaatikoita vaihdeltu? Eli jos jossain vaiheessa olisi vaikka tullut kestävämpää ratkaisua autoihin. Itselläni on siis 5/2014 valmistunut ja 9/2014 käyttöön otettu.
/quote]
Omaan 01/14 käyttöönotettuun F34:en vaihdettiin jakolaatikko syyskuun alussa. Oli nykinyt jo pidempään. Nykiminen loppui, mutta niin loppui luottokin sekä Dieseliin, että x-driveen. Kumpikaan ei kestänyt kuin reilut 100t kilometriä rauhallista maantieajoa.
Oliko moottorissa nokkaketju ongelma?
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Itse en ainakaan suostuisi maksamaan mitään, kuluttajaasiamiehen kautta jos ei muuten onnistuGTA1 kirjoitti:Onko teille tullut kustannuksia näistä jakolaatikko vaihdoista vai onko mennyt GW;n puolelle.
Mulla on saman ikäinen auto kuin yllämainittu (1/14) mutta kilometrejä vasta rapiat 60tkm.
Huomenna siis mennään pajalle.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Dodii.
Jakolaatikon öljyt vaihdettu F34:seen ja en ainakaan nyt ensimmäisellä siirtymisellä kotiin havainnut samaa nykimistä.
Toivottavasti huonot öljyt eivät ole saaneet mitään rikki. Nyt vaan seurataan herkällä tuntumalla miltä tuntuu.
Kustannuksia ei minulle tullut.
Outoa ettei tuo ölpän vaihto ole huolto-ohjelmassa jos noita esiintyy kuitenkin useammallakin eikä parempaa öljyä ole noihin laittaaa. Vai voiko olla niin harvassa... vaikea uskoa.
Jakolaatikon öljyt vaihdettu F34:seen ja en ainakaan nyt ensimmäisellä siirtymisellä kotiin havainnut samaa nykimistä.
Toivottavasti huonot öljyt eivät ole saaneet mitään rikki. Nyt vaan seurataan herkällä tuntumalla miltä tuntuu.
Kustannuksia ei minulle tullut.
Outoa ettei tuo ölpän vaihto ole huolto-ohjelmassa jos noita esiintyy kuitenkin useammallakin eikä parempaa öljyä ole noihin laittaaa. Vai voiko olla niin harvassa... vaikea uskoa.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Mulla on nyt vaihdettu jakolaatikko ja hävis kyllä kaikki nypytykset ja muutenkin kulkee jotenkin tasaisemmin, nyt vaan seurataan kuinka pitkään Samalla tuli tehtyä huolto ja jarrunesteiden vaihto
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Noihin ei pitäisi öljyjä vaihtaa, vaan jos ongelmia tulee niin koko jakolaatikko pitäisi vaihtaa uuteen. Öljynvaihto hoitaa oiretta, ei alkuperäistä ongelmaa. Toivottavasti ongelma ei palaa myöhemminkään.GTA1 kirjoitti:Dodii.
Jakolaatikon öljyt vaihdettu F34:seen ja en ainakaan nyt ensimmäisellä siirtymisellä kotiin havainnut samaa nykimistä.
Toivottavasti huonot öljyt eivät ole saaneet mitään rikki. Nyt vaan seurataan herkällä tuntumalla miltä tuntuu.
Kustannuksia ei minulle tullut.
Outoa ettei tuo ölpän vaihto ole huolto-ohjelmassa jos noita esiintyy kuitenkin useammallakin eikä parempaa öljyä ole noihin laittaaa. Vai voiko olla niin harvassa... vaikea uskoa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Samaa mieltä, jos ei öljynvaihto kuulu huolto-ohjelmaan ei se myöskään pitäisi olla selkeän vian korjaussalmol kirjoitti:Noihin ei pitäisi öljyjä vaihtaa, vaan jos ongelmia tulee niin koko jakolaatikko pitäisi vaihtaa uuteen. Öljynvaihto hoitaa oiretta, ei alkuperäistä ongelmaa. Toivottavasti ongelma ei palaa myöhemminkään.GTA1 kirjoitti:Dodii.
Jakolaatikon öljyt vaihdettu F34:seen ja en ainakaan nyt ensimmäisellä siirtymisellä kotiin havainnut samaa nykimistä.
Toivottavasti huonot öljyt eivät ole saaneet mitään rikki. Nyt vaan seurataan herkällä tuntumalla miltä tuntuu.
Kustannuksia ei minulle tullut.
Outoa ettei tuo ölpän vaihto ole huolto-ohjelmassa jos noita esiintyy kuitenkin useammallakin eikä parempaa öljyä ole noihin laittaaa. Vai voiko olla niin harvassa... vaikea uskoa.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Korjaaja sanoi minulle, että ensin kokeillaan öljynvaihto. Jos ei auta, niin laatikon vaihto. GW kysely valmistajalle muutti tilanteen eli suoraan uusi laatikko alle. Jonoa vaan tuntuu olevan, haluttu kampe tuo laatikko ilmeisesti.
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
No nyt toimittiin näin .Aivan varma on että nyt olen todella tarkkana tuon kanssa eli jos nypytystä alkaa yhtään ilmaantumaan niin menen heti siitä sanomaan ja ehdotan sitten koko laatikon vaihtoa. Eli odottamaan jonon päähän jos kerran niistä niin haluttuja on tullut
Tai sitten autokaupoille
Tai sitten autokaupoille
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Käsijarru jumittaa. On jumittanut nyt vähän aikaa, samoin edellisessä F30 320i -12:ssa. Takuuta on kuitenkin vielä yli vuosi jäljellä, onko kukaan käynyt sen piikkiin parantamassa voitelua? Ärsyttää suunnattomasti..ajettu 28tkm ja varmasti käytetty säännöllisesti.
kiva kuulla, oma remontti edessä perjantaina.TMS kirjoitti:Loota vaihdettu. Ja kyllä eron huomaa jo lyhyellä ajolla. Kiihtyminen paljon terävämmän ja määrätietoisemman tuntuista.TMS kirjoitti:3 viikkoa kesti tilauksesta laatikon saapumiseen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Aika paljon kaikenlaista suurta tai pientä suunnitteluvirhettä on kyllä ainakin pre-lci autoon jäänyt jotka olisi pystynyt välttämään jos tehtäisiin jonkinlaista testausta ennen käyttöönottoa. Voi olla että osasta jo maininnutkin jossain mutta kertauksen vuoksi:
Isompia juttuja:
- Vakkarin jarrutusta ei saa pois päältä, pitäisi olla optio tai edes koodattavissa
- Bluetoothin ja muiden äänilähteiden tasoero on valtaisa --> Ratkaistu! Kännykän Spotify apista "Normalize volume" pois päältä.
- 16" vakiovanteet eivät mahdu autoon vaan jarrusatula naarmuttaa vanteen sisäpinnan
- Mittaristoon ei saa näkymään nopeutta digitaalisena kuin melko pienellä. Kaipaisin sellaista VAG tyylistä nopeusnäyttöä. Jos mittariston skaala olisi jollain tapaa järkevä tämä ei olisi niin oleellista.
- Automaatin sport moodi toimii väärin. Automaatti ei osaa vaihtaa isommalle vaihteelle edes vakkari päällä vaan ajattaa väkisin vaan vaikka maailman tappiin liian pienellä vaihteella. Vakkari päällä automaatin täytyisi tajuta vaikka 30s jälkeen vaihtaa vähän isommalle. Helposti käy siten että kierrokset on jossain 2700 paikkeilla (vaihtokohta sportilla tasakaasulla on ~2900). Tämä syö ajomoodien käytettävyyttä.
Vähäisempiä:
- Konepellin muotoilu on sellainen että vesi valuu suoraan xenonin keilan yli. Tästä aiheutuu pysähdyksissä ollessa tai hitaassa ajossa vesisateella ja pimeässä vaikutelma vilkkuvista/rikkinäisistä valoista.
- Farkun takakontin liike pysähtyy jos auto käynnistetään ja jää siihen
- Jarrulevyt ruostuu
- Kun pyyhkijät haluaa nostaa huolto asentoon ne hinkkaavat aivan turhaan eka kerran lasia edestakaisin ennen jäämistään yläasentoon. Miksi? Voisivat vaan nousta ylös ja jäädä siihen.
Isompia juttuja:
- Vakkarin jarrutusta ei saa pois päältä, pitäisi olla optio tai edes koodattavissa
- Bluetoothin ja muiden äänilähteiden tasoero on valtaisa --> Ratkaistu! Kännykän Spotify apista "Normalize volume" pois päältä.
- 16" vakiovanteet eivät mahdu autoon vaan jarrusatula naarmuttaa vanteen sisäpinnan
- Mittaristoon ei saa näkymään nopeutta digitaalisena kuin melko pienellä. Kaipaisin sellaista VAG tyylistä nopeusnäyttöä. Jos mittariston skaala olisi jollain tapaa järkevä tämä ei olisi niin oleellista.
- Automaatin sport moodi toimii väärin. Automaatti ei osaa vaihtaa isommalle vaihteelle edes vakkari päällä vaan ajattaa väkisin vaan vaikka maailman tappiin liian pienellä vaihteella. Vakkari päällä automaatin täytyisi tajuta vaikka 30s jälkeen vaihtaa vähän isommalle. Helposti käy siten että kierrokset on jossain 2700 paikkeilla (vaihtokohta sportilla tasakaasulla on ~2900). Tämä syö ajomoodien käytettävyyttä.
Vähäisempiä:
- Konepellin muotoilu on sellainen että vesi valuu suoraan xenonin keilan yli. Tästä aiheutuu pysähdyksissä ollessa tai hitaassa ajossa vesisateella ja pimeässä vaikutelma vilkkuvista/rikkinäisistä valoista.
- Farkun takakontin liike pysähtyy jos auto käynnistetään ja jää siihen
- Jarrulevyt ruostuu
- Kun pyyhkijät haluaa nostaa huolto asentoon ne hinkkaavat aivan turhaan eka kerran lasia edestakaisin ennen jäämistään yläasentoon. Miksi? Voisivat vaan nousta ylös ja jäädä siihen.
Viimeksi muokannut Galaxy1223, 22 Marras 2017, 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Ymmärsinkö nyt oikein, että haluaisit vakkarin olevan lähinnä miniminopeussäädin? Mielestäni se toimii loogisesti nyt eli vauhti ei nouse liikaa eikä tarvitse miettiä kameroita.
Jos kyse on taloudellisuudesta niin silloin ymmärrän pointtisi mutta silloin pitäisi muutenkin olla aktiivisempi ajaja eli ottaa isoissa mäissä vakkari pois ja rullailla ne ECO prolla alas.
Jos kyse on taloudellisuudesta niin silloin ymmärrän pointtisi mutta silloin pitäisi muutenkin olla aktiivisempi ajaja eli ottaa isoissa mäissä vakkari pois ja rullailla ne ECO prolla alas.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
Oletko kokeillut muuttaa äänenvoimakkuutta siitä Bluetooth-laitteesta? EIhän järjestelmä voi sille mitään jos lähdejärjestelmässä on eri äänen voimakkuudet.Galaxy1223 kirjoitti:- Bluetoothin ja muiden äänilähteiden tasoero on valtaisa
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6