Suodatinta eli ymmärtääkseni jotain suodatinpohjaa ei taida sisältää eli ihan noin halvalla ei selviä.
F30/F31 Tyyppiviat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Mitäs tuo 100% sitten mahtaa tarkoittaa?
https://www.laakkonen.fi/nostot/automaa ... o-395-eur/
Automaattivaihteiston huolto 395 €
sis. puhdistusaineen, öljyn ja työn
Ominaisuudet:
• Puhdistaa vaihteiston täydellisesti
• Poistaa kaiken vanhan öljyn ja lian
• Automaattivaihteistoöljy vaihdetaan 100 prosenttisesti
• Öljyntehostaja-aine, joka pidentää öljyn käyttöikää
Kuka haluaa puhdistusainetta lootaansa? Oikeaoppisesti huuhtelemalla kun tehdään niin huuhdellaan vaihteistoöljyllä auto käynnissä ja se lootan öljypohja/"suodatin" vaihdetaan. Tossa ei lue mitään siitä ja Laakkoselta tohon hintaan turha odottaakaan esim. 12-15 litraa vaihteistoöljyä tai muutenkaan juurikaan mitään työtä. Eiköhän niillä oo joku lootan pikalitkupesukone, jolla tekevät vielä hyvää katetta tolla hintaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Mitään näistä ymmärrä mutta ehkä se huuhdellaan tuolla 'öljyntehostaja-aineella'? Itse tuota tarjousta harkitsen. Vai olisiko jollain antaa vinkkiä missä öljynvaihto täällä PK-seudulla kannattaisi tehdä?
Soitin äsken tuosta Laakkosen öljyvaihdosta. Se on BC-tyyppinen ratkaisu, eli pestään loota kierrättämällä litkut väärinpäin ja laitetaan sitten uudet öljyt. Paljon ajettuun ei kannata tehdä, mutta kuulemma esim. meillä viimeiset hetket tehdä tuolla systeemillä, autolla on ajettua 130tkm.
Suodatin "peseytyy" puhtaaksi. Ihmettelen vaan suuresti, että miten hyvin kaikki pienet partikkelit siitä lähtee. Huoltomyyjän mukaan he testasivat sitä omissa autoissaan ja "se tuli puhtaaksi". Mikä takaa, että se suodatin tulee oikeasti puhtaaksi? Oikeaoppisesti se tehdään vaihtamalla suodatin.
Suodatin "peseytyy" puhtaaksi. Ihmettelen vaan suuresti, että miten hyvin kaikki pienet partikkelit siitä lähtee. Huoltomyyjän mukaan he testasivat sitä omissa autoissaan ja "se tuli puhtaaksi". Mikä takaa, että se suodatin tulee oikeasti puhtaaksi? Oikeaoppisesti se tehdään vaihtamalla suodatin.
Eli siis huuhtelevat ne suodattimen pas*at joka paikkaan vaihdelaatikkoon? Ei kyllä kuulosta hyvältä, itse ajattelen että sitä metalliroinaa tulee jäämään vääriin paikkoihin.kt10734 kirjoitti: ↑04 Touko 2018, 13:54 Soitin äsken tuosta Laakkosen öljyvaihdosta. Se on BC-tyyppinen ratkaisu, eli pestään loota kierrättämällä litkut väärinpäin ja laitetaan sitten uudet öljyt. Paljon ajettuun ei kannata tehdä, mutta kuulemma esim. meillä viimeiset hetket tehdä tuolla systeemillä, autolla on ajettua 130tkm.
Suodatin "peseytyy" puhtaaksi. Ihmettelen vaan suuresti, että miten hyvin kaikki pienet partikkelit siitä lähtee. Huoltomyyjän mukaan he testasivat sitä omissa autoissaan ja "se tuli puhtaaksi". Mikä takaa, että se suodatin tulee oikeasti puhtaaksi? Oikeaoppisesti se tehdään vaihtamalla suodatin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Jos/kun huuhdellaan väärinpäin, niin eikös se suodattimen *aska irtoa tuolloin öljypohjaan ja imetään siitä sitten pois. Mutta onhan tuo aikamoinen viritys eikä se suodatin tuolla tavalla uudenveroiseksi tule. Ja entäs sitten se kaikki muu irronnut aines (kytkinlevyistä), mihin se sitten menee jos huuhdellaan väärinpäin? Venttiilikoneistoon...?
ZF 8HP on magneettisella öljypohjalla, johon metallimöhnä tarttuu magneetteihin. Lootan huuhtelun yhteydessä vaihetaan AINA öljypohja + suodatin, aina (koska halpoja osia ja niin pitää tehdä, marmorilla muutaman satasen ja ebayssa pari sis. öljypohja + suodatin). Paitsi marmorilla tietty ei vaihdeta, paitsi jos loota auki muista syistä.
Tässä ulkomaan voorumilta satkun ajetusta F10:stä (2011) öljypohja ja zoomaus magneeteista, joiden ympärillä möhnäkertymät magneettisen levyn reikien lomassa.. (2. ja 3. kuva zoomaukset...)
https://flic.kr/p/FN453k
https://flic.kr/p/FDSRdC
https://flic.kr/p/ESBtN5
https://flic.kr/p/FN44Eg
https://flic.kr/p/FGbYkz
Tässä ulkomaan voorumilta satkun ajetusta F10:stä (2011) öljypohja ja zoomaus magneeteista, joiden ympärillä möhnäkertymät magneettisen levyn reikien lomassa.. (2. ja 3. kuva zoomaukset...)
https://flic.kr/p/FN453k
https://flic.kr/p/FDSRdC
https://flic.kr/p/ESBtN5
https://flic.kr/p/FN44Eg
https://flic.kr/p/FGbYkz
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Onko kenellekään muulla vaikeuksia käsijarrun kanssa? Autolla on nyt ajettu 44tkm, talvisin etenkin jää hiukan jumittamaan aluksi, kävi valtuutetulla säädössä (?) mutta tuntuisi edelleenkin jäävän kiinni. Mikä yleisimmän aiheuttaa ongelman, auttaako osien puhdistus?
Ja autohan on takuunalainen, jopa lisävuosi ostettuna.
Ja autohan on takuunalainen, jopa lisävuosi ostettuna.
Minulla oli edellisessä sama vaiva käsijarrukenkien puhdistus/huolto poisti vian. Yrittivät muuten Laakkosella ensin maksattaa sen mutta pienen väittelyn jälkeen meni takuuseen.Petteri75 kirjoitti: ↑05 Touko 2018, 19:31 Onko kenellekään muulla vaikeuksia käsijarrun kanssa? Autolla on nyt ajettu 44tkm, talvisin etenkin jää hiukan jumittamaan aluksi, kävi valtuutetulla säädössä (?) mutta tuntuisi edelleenkin jäävän kiinni. Mikä yleisimmän aiheuttaa ongelman, auttaako osien puhdistus?
Ja autohan on takuunalainen, jopa lisävuosi ostettuna.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Mielenkiintoista, omassa vain "säädettiin". Olisikohan pitänyt suoraan vaatia puhdistus? Ottaa suunnattomasti päähän, että yli puolen sadan tuhannen kulkupeliin ei tehdä suoraan sitä, minkä tiedetään toimivan. Auto on menossa taas pajalle, nyt hierotaan takatiivisteisiin gummiplefgeä, eli urakka joka mokattiin valtuutetun toimesta (silikonia tiivisteisiin -> narinaa). Odotellaan tässä yhteydenottoa, jonka piti tulla jo viime viikolla, että milloin pääsee taas viettämään aikaansa. Soiteltiin toki perjantaina liikkeeseen, toki tänään varmaan soitetaan takaisin.
Huokaus..
Joo, kyllä ne varmaan puhdistuksen ja herkistelyn tarvii (käsijarrukengät). Tarkistin tuon asian ja itsellä oli silloin 35 000 km mittarissa ja vika ei enää auton minulla ollessa takaisin palannut (100 000 km), 150 € meinasivat silloin laskuttaa. Oireili niin, että liikkeelle lähdettäessä tuntui, että jarrut vähän jumittaa ja sitten hetken päästä hirveä kitinä.Petteri75 kirjoitti: ↑07 Touko 2018, 11:55Mielenkiintoista, omassa vain "säädettiin". Olisikohan pitänyt suoraan vaatia puhdistus? Ottaa suunnattomasti päähän, että yli puolen sadan tuhannen kulkupeliin ei tehdä suoraan sitä, minkä tiedetään toimivan. Auto on menossa taas pajalle, nyt hierotaan takatiivisteisiin gummiplefgeä, eli urakka joka mokattiin valtuutetun toimesta (silikonia tiivisteisiin -> narinaa). Odotellaan tässä yhteydenottoa, jonka piti tulla jo viime viikolla, että milloin pääsee taas viettämään aikaansa. Soiteltiin toki perjantaina liikkeeseen, toki tänään varmaan soitetaan takaisin.
Huokaus..
Kaveri piirissä sekä itse omistaneena useamman pre lci mallin havainnut seuraavaa.
-takaovien tiivisteet kutistuvat
-uloimmat takavalot kerää kosteutta
-ovien lukkojen nupit resonoi
-jarrusatulat ruostuu todella äkkiä
-takaluukun valot irvistää(ainakin f30/31 prelci)
Ei niin useasti törmännyt,satunnaisia tapauksia(ei netistä luettua)
-edestä pyöränlaakereita
-oven lukkolaite
-n47 jakopää kahisee
-soitin temppuilee
Lisäillään kun muistuu mieleen,kaiken kaikkiaan hyviä pelejä. Kaikki yllä maintut viat myös helppoja korjata(pl jakopää)
-takaovien tiivisteet kutistuvat
-uloimmat takavalot kerää kosteutta
-ovien lukkojen nupit resonoi
-jarrusatulat ruostuu todella äkkiä
-takaluukun valot irvistää(ainakin f30/31 prelci)
Ei niin useasti törmännyt,satunnaisia tapauksia(ei netistä luettua)
-edestä pyöränlaakereita
-oven lukkolaite
-n47 jakopää kahisee
-soitin temppuilee
Lisäillään kun muistuu mieleen,kaiken kaikkiaan hyviä pelejä. Kaikki yllä maintut viat myös helppoja korjata(pl jakopää)
Joo, hyviä laitteita nämä F3x:t on, tietenkin jos sattuu jakopäävikainen omalle kohdalle ja joutuu itse maksamaan niin voi vähän tulla ryppyä rakkauteenantti87 kirjoitti: ↑07 Touko 2018, 20:05 Kaveri piirissä sekä itse omistaneena useamman pre lci mallin havainnut seuraavaa.
-takaovien tiivisteet kutistuvat
-uloimmat takavalot kerää kosteutta
-ovien lukkojen nupit resonoi
-jarrusatulat ruostuu todella äkkiä
-takaluukun valot irvistää(ainakin f30/31 prelci)
Ei niin useasti törmännyt,satunnaisia tapauksia(ei netistä luettua)
-edestä pyöränlaakereita
-oven lukkolaite
-n47 jakopää kahisee
-soitin temppuilee
Lisäillään kun muistuu mieleen,kaiken kaikkiaan hyviä pelejä. Kaikki yllä maintut viat myös helppoja korjata(pl jakopää)
Ihan perus jarruhommaahan tuo on, jos on vähänkään kokemusta niin onnistuu mkotimekaanikolta. Levyjarru vaan puretaan ja levy irti, niin siellä ne käsijarrukengät luuraa
Löytyisköhän Youtubesta mitään videota aiheesta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 05 Maalis 2014, 15:59
- Auto: F30LCI 320iA xDrive
Takaoven tiiviste vaihdettu takuuseen, uuteen verrattuna toinen puolikin on kutistunut sen verran, että juuri huomaa. Ovipahvi(t) metelöi edelleen, ääni on nyt paikannettu koriste- & valolistaan, joka kulkee siis ovipahvissa verhoilun yläreunassa. Takuuseen tulee uudet etu- sekä takaoveen apparin puolelle, kun sekin on alkanut pärisemään. Sitä en tiedä korjaantuuko, mutta ei tuota ääntä enää jaksa ajaessa kuunnella, eikä viitsi itse askarrella kun on takuuta jäljellä.