F30/F31 Tyyppiviat

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Umberto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 13:50
Paikkakunta: JKL

Tänään alkoi kuulumaan hirveä narina/kitinä takapään jousista tai jostain sieltä. Pari kertaa on iskarit autoon jo vaihdettu mutta ilmeisesti ne ei ole nyt hajalla vaan tulisiko tuo jostain puslasta? Ilmeisesti tämä suolapaska liittyy tähän myös, kun niin yllättäen alkoi ääntely.
Juh1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
Auto: Touring ilman G:tä

No jos F-sarjan takapäässä on samanlaiset "narinahelat" kuin E9x niin siellähän se syypää on. Itse ruuttasin isolla ruiskulla öljyä kumin läpi ja loppu narinat. Alkoi ns. yhtäkkiä mullakin aikoinaan. Voihan ne helat vaihtaakin.
jyri l
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 23:25

Mulla vaihdettiin just jouset 328 60tkm ajettu takajousi poikki.. Luulis tollasen kauemmin kestävän??
Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

Onhan jouset kuitenki ihan normaaleja kuluvia osia.. vaikka harvemminhan niitä menee :rolle:
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Saman verran ajettuna meni jousi poikki mun edellisestä väärinmerkkisestäkin. Sinänsä jousia kannattaisi vaihtaa tuoreisiin vaikka ei katkeakaan, ajettavuus huononee jousten väsyessä.
heikkiokoskela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Tammi 2016, 21:16

Minun 320 iX kello vm 2016 jätätti tuntitolkulla kun auto seisoi yön kunnon pakkasella. Ohjelmistopäivitys ei auttanut, piti vaihtaa koko mittaristo takuusee. Nyt pysyy kello ajassa. Heikki

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Umberto kirjoitti:Tänään alkoi kuulumaan hirveä narina/kitinä takapään jousista tai jostain sieltä. Pari kertaa on iskarit autoon jo vaihdettu mutta ilmeisesti ne ei ole nyt hajalla vaan tulisiko tuo jostain puslasta? Ilmeisesti tämä suolapaska liittyy tähän myös, kun niin yllättäen alkoi ääntely.
En usko, että suolapaskalla on osuutta asiaan. Omalla ajettu 16 tkm, eikä metriäkään suolapaskassa, mutta takapää kitisee ärsyttävästi. En tiedä mistä ääni lähtee, luultavasti iskareista..
Tietääkö kukaan meneekö vian selvittäminen ja mahdollinen korjaus BMW:n Premium Turva -jatkotakuun piikkiin?
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
Umberto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 13:50
Paikkakunta: JKL

Kunnon alustapesulla lähti pois pariksi kuukaudeksi, mutta nyt narisee taas. Näyttää vaivaamaan muitakin bemareita, kun X3 tuli kaupungilla vastaan niin tuttu ääni kuului jo kaukaa.

Taitaa olla aika luopua tästä paskasta. Tai ehkä tämä tästä eteenpäin on ok auto kun kaikki osat on vaihdettu :lol: Tähän mennessä hajonnut torvi, elektroniikkaboksi, jakopää, iskarit muutaman kerran yms. Suurin osa toki korjattu takuuseen. Merkkiä en ajatellut vaihtaa sillä pari edellistä oli ok.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Narinaniveleen injektioneulalla rasvaa vaan niin hiljenee... eiks narinanivelet ole ominaisuus E90 niin eiköhän F30 oo samankaltaiset takatukivarren ulommat helat.

Alustapesussa lienee mennyt vettä voiteluaineeksi sinne.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ei nyt ehkä F3X:n tyyppivika, mutta siinä tämä sattui. Olen joka vuosi vaihtanut itse renkaat ja joka renkaassa on BMW:n mukana tulleet lukkopultit. Olen varonut vääntämästä niitä rullalle. Toki niitä on huollossa myös avattu, esim. jarrupalojen tarkistuksen yhteydessä.

No, nyt vaihdoin renkaat alle ja kesärenkaita kiristäessä, korkkasi yksi lukkopultti. Ja se ei siis käynyt perinteisesti, vaan pultti meni kahteen osaan. Pultin pää ja holkki ihan kunnossa, mutta tosiaan pultti kahtena kappaleena. No, autoliikkeessä sen onneksi sai avattua.

Suosittelen että ette käytä lukkopultteja, näin vältytte ongelmilta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
TR2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013

heikkiokoskela kirjoitti:Minun 320 iX kello vm 2016 jätätti tuntitolkulla kun auto seisoi yön kunnon pakkasella. Ohjelmistopäivitys ei auttanut, piti vaihtaa koko mittaristo takuusee. Nyt pysyy kello ajassa. Heikki

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
Onko noissa kelloissa älyä?

Mulla molemmissa autoissa, ensimmäisinä viikkoina kello edistänyt ja piti laittaa oikeaan aikaan, ja sen jälkeen on mennyt pidemmän aikaa oikeassa ajassa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

TR2013 kirjoitti:
heikkiokoskela kirjoitti:Minun 320 iX kello vm 2016 jätätti tuntitolkulla kun auto seisoi yön kunnon pakkasella. Ohjelmistopäivitys ei auttanut, piti vaihtaa koko mittaristo takuusee. Nyt pysyy kello ajassa.
Onko noissa kelloissa älyä?
No eipä juuri, minulla kello heittää joka syksy ja kevät tunnin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

tässä muutama vika/tyyppivika mitä itse havainnut näissä.
-takaovien tiivisteet kutistuvat (osa päivitetty 2014)
-jarrusatulat ruostuu todella helposti
-manuaalivaihteiston siirtäjän stefa hikoilee (osa päivitetty 2016)
-parkkitutkat sekoilee pakkasella
-puhaltimeen kertyy lehtiä
-jakopää ongelmia
-oven lukkolaitteet
-jarrupalojen laskuri sekoilee (osa päivitetty 2014)

En tiedä voiko noita kaikkia edes sanoa vioiksi mutta listasin ne nyt kuitenkin. Osa samoja vikoja mitä ed e9x havaittu.
jannes
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 77
Liittynyt: 22 Touko 2016, 22:25

Ainakin sisätilojen epämääräiset nitinät ja natinat voi myös lisätä listaan.

Allekirjoitan jarrusatulat, noista ei ole tainnut aiemmin olla puhetta mutta aika pahalta näyttävät omassakin. Tarpeet tuli jo hankittua, mutta ei ole vielä saanut aikaiseksi.
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

jannes kirjoitti:Ainakin sisätilojen epämääräiset nitinät ja natinat voi myös lisätä listaan.

Allekirjoitan jarrusatulat, noista ei ole tainnut aiemmin olla puhetta mutta aika pahalta näyttävät omassakin. Tarpeet tuli jo hankittua, mutta ei ole vielä saanut aikaiseksi.
itse en ole havainnut nitinöitä/natinoita..purkasin keskikonsolin pois,sen jälkeen se alkoi nitistä/natista. no vika löytyi nopeasti,jätin siellä oleen kumilangan pois koska en kuvitellut sen sinne alunperin kuuluvan. pistin takaisin äänet hävisi. alla olevasta linkistä sen näkee missä kepin muovi purettu pois.
http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=901534

onkohan tehtaalta tullut joku aktio pistää tollainen,kuulostaa oudolle että tehtaalla olisi asennettu.

t
jannes
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 77
Liittynyt: 22 Touko 2016, 22:25

Aika erikoiselta ratkaisulta vaikuttaa. Omassani ei tuolta kuulu mitään, mutta en kurkannut löytyykö kuminauhaa. Vähän samanlaisia kikoilla on ulkomaisilla foorumeilla on korjattu ylimääräisiä ääniä, tässä yksi pitkä ketju jossa on kaikenlaisia pikkukikkoja: http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1031768

Omassani kolahtelee varsinkin konepellin avausvipu töyssyissä, pitäisi yrittää kehittää siihen jokin pehmuste. Samoin jostain takaa (minulla farkku) kuuluu epämääräisen kuuloisia ääniä verhoilun muoveista tai vastaavista mutta on vaikea jäljittää ilman, että joku muu ajaa ja menee itse kuuntelemaan. Jäykemmän alustan vaihdon jälkeen ylimääräiset äänet tuntuivat lisääntyvän ärsyttävissä määrin, mikä sinänsä varmaan on ihan luonnollista.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:
TR2013 kirjoitti:
heikkiokoskela kirjoitti:Minun 320 iX kello vm 2016 jätätti tuntitolkulla kun auto seisoi yön kunnon pakkasella. Ohjelmistopäivitys ei auttanut, piti vaihtaa koko mittaristo takuusee. Nyt pysyy kello ajassa.
Onko noissa kelloissa älyä?
No eipä juuri, minulla kello heittää joka syksy ja kevät tunnin.
Proffanavillisessa kello on ainakin aina oikeassa ajassa niin kesällä kuin talvella :thuup:
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Avatar
-Jeenyus-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
Auto: BMW F31 330dA M-Sport

TR2013 kirjoitti:
heikkiokoskela kirjoitti:Minun 320 iX kello vm 2016 jätätti tuntitolkulla kun auto seisoi yön kunnon pakkasella. Ohjelmistopäivitys ei auttanut, piti vaihtaa koko mittaristo takuusee. Nyt pysyy kello ajassa. Heikki

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
Onko noissa kelloissa älyä?

Mulla molemmissa autoissa, ensimmäisinä viikkoina kello edistänyt ja piti laittaa oikeaan aikaan, ja sen jälkeen on mennyt pidemmän aikaa oikeassa ajassa.
Riippuu lisävarusteista. Minulla kello on aina oikeassa ajassa johtuen autossa olevasta SIM-kortista, eli ns. operaattoriajassa.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Pari omituisuutta on tullut nyt muutaman viikon aikana huomattua '14 320i F31:sessä.
1. Kylmäkäynnillä pakoäänet ovat sellaista omituista pörinää. Pörinä häviää kyllä kun kone lämpenee. Kuuluu selvästi auton peräpäässä.

2. Takaluukun avausmoottori nirskahtaa melko kovaa välillä nostaessaan luukkua.

3. Kuskin puolen oven alueelta tai ratin sivusta kuuluu epätasaisella tiellä nitinää ja natinaa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ex: F20 118dA
j4nne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Syys 2010, 11:48
Auto: f31 320da
Paikkakunta: Pirkanmaa

3. tuttua. tyhjäkäynnillä myös kuskin puolella joku resonoi. ei saa paikallistettua mikä rämisee. Enemmän tämä f3x rätisee ja ritisee kun aiemmat e9x pirssit.
Vastaa Viestiin