F30/F31 Tyyppiviat

F30, F31, F32, F33, F34, F36
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mulla M-sportin jarrut on vinkaisseet ainoastaan jos pesen auton ja ajan talliin. Sit kun peruuttaa tallista pois ja ekan kerran jarruttaa ennen tietä pakki päällä, niin pieni vinkaus. Muuten pysyneet hiljaa tän 1,5 vuotta / 19 tkm.
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Omasta meni jakolaatikko vaihtoon 27 tKm kohdalla. 07/2016 ulos rullannut 320i xDrive. Jo ensimmäisenä talvena jakolaatikko "ulahteli" tilanteissa joissa tehoa piti ohjata reilummin eteen, tänä talvena sitten alkoi ulahtelemaan käytännössä kaikissa tilanteissa joissa oli luistoa havaittavissa. Arvelivat, että vika on ollut käytännössä jo uudesta asti ja laatikko lähti Saksaan laaduntarkkailun tutkimuksiin. Ajettavuuteen ei vaikuttanut mitenkään, teho jakautui normaalisti ja käyttäytyminen oli kuten muissakin ajamissani xDriveissä, ei nypytystä kiihdyttäessä tms., ainoa ongelma oli se ääni.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Noniin. Ensiksi, kiitokset tästä ketjusta. Omastakin autosta tuli nyt sitten katsottua takaovien tiivisteitä ja juu, siellähän oli komeasti jo sentti poikineen vetäydytty oikealta puolelta ja vasemmaltakin oltiin hyvällä alulla. Suoraan vaihtoon. Onko mahdollista, että etuovienkin tiivisteet olisivat kutistuneet? Koska jotenkin tuntuisi siltä, että tuulensuhinat olisivat kasvaneet.

Ei nyt aivan laatu vakuuta.
jannes
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 77
Liittynyt: 22 Touko 2016, 22:25

Siis kyse tuosta profiilin autostako? Jos on niin on se kumma että ei ole saatu tuota ongelmaa kuriin tässä ajassa.
Pekumie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Maalis 2014, 15:59
Auto: F30LCI 320iA xDrive

Täällä myös takaoven tiiviste kutistunut kuskinpuolelta, toinen puolisko näytti normaalilta. Ovipahvikin natisee sopivasti epätasaisella tiellä ajaessa, kerran jo huollossa sitä ihmetelleet, eikä muuttunut suuntaan taikka toiseen.

Muutakin pientä harmia on ollut, kertaalleen vedetty softat autoon uusiksi, kun adaptiiviset ledit tunnisteli autoja satunnaisesti. Saattoi tunnistaa vastaantulevan auton normaalisti(halkaisee pitkien keilan), sitten hukkasikin sen vastaantulijan muutama sata metriä ennen kohtaamista -> pitkät vastaantulijan silmille. Toistaiseksi toiminut normaalisti, moottoritiellä vaan tunnistaa nuo valotaululla olevat liikennemerkit takavaloiksi. :conf:
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Pekumie kirjoitti: 22 Maalis 2018, 11:08 Muutakin pientä harmia on ollut, kertaalleen vedetty softat autoon uusiksi, kun adaptiiviset ledit tunnisteli autoja satunnaisesti. Saattoi tunnistaa vastaantulevan auton normaalisti(halkaisee pitkien keilan), sitten hukkasikin sen vastaantulijan muutama sata metriä ennen kohtaamista -> pitkät vastaantulijan silmille. Toistaiseksi toiminut normaalisti, moottoritiellä vaan tunnistaa nuo valotaululla olevat liikennemerkit takavaloiksi. :conf:
Palaako sulla pitkät moottoritiellä? Mulla se ei sytytä pitkiä kuin suurinpiirtein säkkipimeässä ja jos tiellä ei ole katuvaloja. Moottoritiellä ne ei siksi pala, kun siellä on valot.
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
Pekumie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Maalis 2014, 15:59
Auto: F30LCI 320iA xDrive

toukopouko kirjoitti: 22 Maalis 2018, 12:10Palaako sulla pitkät moottoritiellä? Mulla se ei sytytä pitkiä kuin suurinpiirtein säkkipimeässä ja jos tiellä ei ole katuvaloja. Moottoritiellä ne ei siksi pala, kun siellä on valot.
Seiskatiellä on pitkät pätkät ilman katuvaloja, katuvaloilla tosiaan vaihtaa lyhyille. Tuossa on myös valaistuja levähdysalueita, niidenkin kohdalla tunnistaa katuvalot(vaihtaa lyhyille), vaikka motari itsessään on valaisematon. :mad:

Saiskohan noiden pitkien herkkyyttä säädettyä yksistään, että laittaisi hieman valoisammassa pitkät päälle, nyt tarvii tosiaan olla lähes säkkipimeää niinkuin sanoit. Ajovalot sytyttää omasta mielestä juuri sopivasti, joten niiden herkkyyden säilyttäisi ennallaan.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Takaovien tiivisteet vaihdettu uusiin BPS takuun kautta.
Ex: F20 118dA
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

antti87 kirjoitti: 16 Maalis 2018, 19:25 F30 takaluukun valot

Maailmalla löytyy tapauksia suhteellisen paljon tapauksia jossa luukun valo irtoaa kulmastaan.

http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=735941

Itse huomasin myös että valo irvisti hiukan(~2mm),purin sen pois mutta en nähnyt mitään rikkinäistä..tuskinpa pakkanen sitä mihinkään ”vääntää”.

Muilla asiasta havaintoa?
Juu,ostin uuden valon luukkuun(uudella osanumerolla)mutta ei,sekin irvistää inan..ei ymmärrä..paskaa tekoa.
-luukku 100% maalamaton
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ohjaus on alkanut klopisemaan, kyseessä 132tkm ajettu '14 valmistunut F31 18d perusmallin ohjauksella. Mikä osa hammastangoista näissä tapaa hajota, onko se korjattavissa vai ainoa vaihtoehto uusia koko hammastankohärveli? Vai olisiko se sittenkin raidetangonpää (sisempi vai ulompi?) tai rattiakselin nivel? Tutkiahan potilasta pitää, mutta helpottaisi välyksen paikantamista jos olisi ennakkotietoa tästä mallista.
Avatar
joni_t
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Huhti 2013, 14:40
Auto: F30 320iA xDrive M-sport

Wonderi kirjoitti: 03 Huhti 2018, 06:22 Ohjaus on alkanut klopisemaan, kyseessä 132tkm ajettu '14 valmistunut F31 18d perusmallin ohjauksella. Mikä osa hammastangoista näissä tapaa hajota, onko se korjattavissa vai ainoa vaihtoehto uusia koko hammastankohärveli? Vai olisiko se sittenkin raidetangonpää (sisempi vai ulompi?) tai rattiakselin nivel? Tutkiahan potilasta pitää, mutta helpottaisi välyksen paikantamista jos olisi ennakkotietoa tästä mallista.
Tuntuu tuo kolina olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

Entinen 2013 F20 sai GW piikkiin uuden hammastangon viime vuonna.

Nykyinen 2013 F30 menee myös GW piikkiin, odottelen juuri vaihtoaikaa. Samalla menee venynyt jakoketju GW vaihtoon.

Onneksi BMW on tullut hyvin vastaan näissä selkeissä valmistus/suunnitteluvirheissä.

Jos on vechicle checkit tehty ajallaan niin GW pyyntöä vetämään vaan. Huollossa he saavat todennettua sen nopeasti.
ISTA+,E-Sys,Carly
ENET,K+DCAN,Carly BT
Exx + Fxx sarjalaiset
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Käsijarru jumittaa, jopa nyt säiden lämmettyä ehkä enemmän kuin aiemmin, ajettu 43tkm. "Takuu" käsitteenä aiheutti nihkeyttä, onko kovin monella muulla F3x -kuljettajalla samaa, että käsijarru jää päälle niin, että pitää ns. rynkyttää hiukan autoa?

Takaovien ulko-ovien tiivisteet vaihdettu, mutta ilmeisesti laitettu silikonia sisempiin tms - narina alkoi ja sitä ei jaksaisi.. huokaus.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ei pitäisi olla takuun kanssa mitään ongelmaa viime vuotisessa autossa.
Käsijarru ei ole jumitellut, mutta palat tarttuu joskus levyihin jos auto on useamman päivän seissyt kosteankelin ajon jälkeen. Vedättämällä irtoaa napsahtaen ja taas toimii.
Joopajoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Huhti 2018, 22:10
Auto: Bmw 335dx m-sport -14 ACschnitzer/bilstein

Joo o, ajoin tänään auton (335dx -14) tallista ja sellanen isohko öljyläikkä lattissa. Vuotokohta on jossain siinä pelkääjän paikan puolella aika takana. Sil on ajettu nyt n.30tk ja ac schnitzerin lastu ollu nyt viimeset 4tkm. Mitään muita ongelmia, ääniä tms ei ole. Mistä tämä vois johtua? Kiitos etukäteen!
Pekumie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Maalis 2014, 15:59
Auto: F30LCI 320iA xDrive

Täällä vaihtuu takaoven tiiviste vaan kuskinpuolelle, apukuskin puoli näyttäis normaalilta. Edellisellä korjaamoreissulla olivat venyttämällä saaneet tiivisteen oikeaan mittaan, mutta noin viikossa se oli palautunut entiseen mittaansa.

Ovipahvin pärinöiden kanssa on taisteltu hyvä tovi, varsinkin pakkasella piti pahaa ääntä. Parin korjausyrityksen jälkeen tilattiin takuuseen uusi ovipahvi, mutta sieltä tulikin ns. raakaversio, ilman käsinojaa/kahvaa. Nuo ovat ilmeisesti muovihitsaamalla kiinni, joten niitä ei alettu vanhasta ovipahvista irroittelemaan. Se siis jäi vielä vaihtamatta, ajellaan taas hetki ja kuulostellaan vieläkö pärinä jatkuu. :blink: Muilla ollut vastaavia ongelmia ovipahvin metelöinnin kanssa?
mtk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
Auto: i4 M50
ex: F30 330e -17, 320dA -12, e90 320d -08

Pekumie kirjoitti: 19 Huhti 2018, 11:54 Ovipahvin pärinöiden kanssa on taisteltu hyvä tovi, varsinkin pakkasella piti pahaa ääntä. Parin korjausyrityksen jälkeen tilattiin takuuseen uusi ovipahvi, mutta sieltä tulikin ns. raakaversio, ilman käsinojaa/kahvaa. Nuo ovat ilmeisesti muovihitsaamalla kiinni, joten niitä ei alettu vanhasta ovipahvista irroittelemaan. Se siis jäi vielä vaihtamatta, ajellaan taas hetki ja kuulostellaan vieläkö pärinä jatkuu. :blink: Muilla ollut vastaavia ongelmia ovipahvin metelöinnin kanssa?
Itsellä ainakin edellisessä F30:ssä ovesta pakkasella kuuluvaa pärinää aiheutti oven lukituksen nuppi joka resonoi kaulukseensa. Itse sain tämän pois kierroksella mustaa erkkaa nupin ympärille --> välys poistui --> hiljeni. Luultavasti sama edessä uudenkin kanssa aikanaan...
villek
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Huhti 2018, 13:34
Auto: -12 F30 320i

Uusi käyttäjä ilmoittautuu!

Mielenkiinnolla etsiskellyt tietoa näistä N20 2012 vuoden jakopään ongelmista ja valitettavasti pääsen mukaan joukkoon.

Autona siis 320i F30 ja menty 86t, 2012 ja ei tietysti takuuta jäljellä.
Vähäset kilometrit selittyy aika pitkälti sillä että ollut ensimmäiset vuodet liisarina.

Kysymyksiä monia:

1. Kannattaako tyrkyttää Autokokeskukselle/Laakkoselle vedoten vähäsiin kilsoihin?

2. Onko täällä kenelläkään kokemuksia jos omakustanteena vaihdettu vaan tuo öljypumpun ketju ja ratassarja
millasesta hintaluokasta puhutaan?

3. kannattaako uusia koko jakopää samalla?
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

villek kirjoitti: 26 Huhti 2018, 14:38 Mielenkiinnolla etsiskellyt tietoa näistä N20 2012 vuoden jakopään ongelmista ja valitettavasti pääsen mukaan joukkoon.
Rallattaako ketju vai miten huomasit ongelman? Vai pääsikö jako ihan hyppäämään?
villek
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Huhti 2018, 13:34
Auto: -12 F30 320i

Galaxy1223 kirjoitti: 27 Huhti 2018, 09:38
villek kirjoitti: 26 Huhti 2018, 14:38 Mielenkiinnolla etsiskellyt tietoa näistä N20 2012 vuoden jakopään ongelmista ja valitettavasti pääsen mukaan joukkoon.
Rallattaako ketju vai miten huomasit ongelman? Vai pääsikö jako ihan hyppäämään?
Juurikin tästä vinkuvasta äänestä, minkä tosiaan luulin ensin tulevan turbosta. Se kuitenkin tarkastettiin, siivet, lakkeri ehjät eikä mitään välystä.

Asia jäi kuitenkin vaivaamaan sen verran että aloin tätä kautta etsimään onko muilla ollut samoja ongelmia ja näinpä olikin.

Voi olla että kuski on myös sen verran harhaluulonen kun tuntuu sillä että esim nyt ääni on huomattavasti hiljentyny kun keleihin tuli muutos.

Samoin mulla oli myös toi rikkinäisen äänimerkin ongelma minkä huomasin poistuneen sitten eilen....
jussi101
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 17:24

Kuulumisia omasta F31 vm 2013:sta...

Alpine retrofit hifi rätisee edelleen. Antennin kautta auto paikallaan ollessa ei rätise kuten ei myöskään AUX:n kautta soitettuna.

Good willin pohjalta parisen kuukautta sitten vaihdetut takaovien tiivisteet alkavat jo kutistua. Täytyypä seurata ja vaatia uutta vaihtoa jos tästä vielä enemmän kutistuvat.

Ratin kääntämisen yhteydessä kuulunut ääni ei poistunut rattiakselin rasvauksella. Ongelma korjaantui vasta kun rattiakselin kytkentäkenttä vaihdettiin. Kyseessä osa, johon kytkinviikset kiinnittyvät rattiakselin ympärillä. Kustannus 750€ sis osat ja vaihtotyön.

Laakkosella on tarjolla automaattivaihteiston öljynvaihto sis. työn ja öljyn hintaan 395€. On edullinen ja vielä merkkiliikkeessä tehtynä.
Vastaa Viestiin