F30/F31 Tyyppiviat

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Wonderi kirjoitti: 03 Huhti 2018, 06:22 Ohjaus on alkanut klopisemaan, kyseessä 132tkm ajettu '14 valmistunut F31 18d perusmallin ohjauksella. Mikä osa hammastangoista näissä tapaa hajota, onko se korjattavissa vai ainoa vaihtoehto uusia koko hammastankohärveli? Vai olisiko se sittenkin raidetangonpää (sisempi vai ulompi?) tai rattiakselin nivel? Tutkiahan potilasta pitää, mutta helpottaisi välyksen paikantamista jos olisi ennakkotietoa tästä mallista.
Tämä murhe poistui yllättävän helpolla ja halvalla tavalla. Korjaamolla ei löytynyt välyksiä alustasta, säädettiin vaan pyöränkulmat. Ajettavuus parani sellaiseksi kuin Bemarissa kuuluukin olla, rengasmelukin pieneni kun aurauskulmat ei ole pielessä (kuvittele jäisellä laskettelurinteellä laskeminen sukset suorassa vs. auraten). Ilmeisesti väärät aurauskulmat aiheutti niitä lieviä kolinaääniäkin, kun jousituksen osat joutui olemaan vääränlaisessa jännityksessä.
Autocenterille täydet pisteet asian hoitamisesta ja palvelusta. Ei ollut edes kallista.
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

314da kirjoitti: 08 Touko 2018, 21:16
Petteri75 kirjoitti: 08 Touko 2018, 19:18 Lyhyesti, millainen työ tuo F3x käsijarruasetelman puhdistaminen olisi itse ?
Ihan perus jarruhommaahan tuo on, jos on vähänkään kokemusta niin onnistuu mkotimekaanikolta. Levyjarru vaan puretaan ja levy irti, niin siellä ne käsijarrukengät luuraa😀
Löytyisköhän Youtubesta mitään videota aiheesta?
Avasivat käsijarruasetelmat, valtuutetun mielestä ongelma oli ylimääräinen kuluminen (autolla ajettu 45tkm). Kun yritin selittää, että ylimääräinen kuluminen johtuu kaikkein todennäköisemmin siitä, että varsinkin talvella käsijarru jää ottamaan kiinni, niin sitten ajateltiin ääneen, että tämä johtuu jotenkin ajotavastani. Oltiin kyllä valmiit vaihtamaan käsijarrukengät ja -palat, kustannusarvio olisi ollut 1350€. Jotenkin ajattelen, että jos auto maksaa yli puolen sataa tuhatta uutena, niin siihen ei tarvitsisi takuuaikana laittaa korjauksiin mitään. Joo, ei ole tullut leikittyä edes talvella, ei vanha jaksa.

Gummiplefge auttoi! Tähän aamuun asti, taas tuntui vähän narisevan. Ja ei, ei saa antaa edes vajaata purkkia asiakkaalle, täytyy mennä huoltoon putsauttamaan tiivisteitä joka kerta erikseen.

Olen nyt C-mersua konfiguroinut kahdesti netissä illan pimetessä, ihan ajan kuluksi.. Näköjään siellä olisi pakettitarjous Avantgardesta. Väsyttää.

Sijaisautona oli G30 520Da Sports Line. Se oli jo paljon tunnokkaampi ja parempi ajettava kuin talvirenkailla oleva xDrive. Mukava, kohtuu hiljainen jopa niillä älyttömillä 18-tuumaisilla kärrynpyörillä. Diesel kyllä lähtee eri tavalla kuin bensakone, jopa tuollainen tonnikeiju. Isohan se oli mutta hyvä kone.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Petteri75 kirjoitti: 23 Touko 2018, 14:34 Gummiplefge auttoi! Tähän aamuun asti, taas tuntui vähän narisevan. Ja ei, ei saa antaa edes vajaata purkkia asiakkaalle, täytyy mennä huoltoon putsauttamaan tiivisteitä joka kerta erikseen.
Autokeskus Airportista ostin jokin aika sitten ihan hyllystä gummipfelgeä.
Samassa hyllyssä oli ties mitä BMW logolla varattua puhdistusainetta tarjolla asiakkaille ostettavaksi.
Ex: F20 118dA
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Petteri75 kirjoitti: 23 Touko 2018, 14:34
314da kirjoitti: 08 Touko 2018, 21:16
Petteri75 kirjoitti: 08 Touko 2018, 19:18 Lyhyesti, millainen työ tuo F3x käsijarruasetelman puhdistaminen olisi itse ?
Ihan perus jarruhommaahan tuo on, jos on vähänkään kokemusta niin onnistuu mkotimekaanikolta. Levyjarru vaan puretaan ja levy irti, niin siellä ne käsijarrukengät luuraa😀
Löytyisköhän Youtubesta mitään videota aiheesta?
Avasivat käsijarruasetelmat, valtuutetun mielestä ongelma oli ylimääräinen kuluminen (autolla ajettu 45tkm). Kun yritin selittää, että ylimääräinen kuluminen johtuu kaikkein todennäköisemmin siitä, että varsinkin talvella käsijarru jää ottamaan kiinni, niin sitten ajateltiin ääneen, että tämä johtuu jotenkin ajotavastani. Oltiin kyllä valmiit vaihtamaan käsijarrukengät ja -palat, kustannusarvio olisi ollut 1350€. Jotenkin ajattelen, että jos auto maksaa yli puolen sataa tuhatta uutena, niin siihen ei tarvitsisi takuuaikana laittaa korjauksiin mitään. Joo, ei ole tullut leikittyä edes talvella, ei vanha jaksa.

Gummiplefge auttoi! Tähän aamuun asti, taas tuntui vähän narisevan. Ja ei, ei saa antaa edes vajaata purkkia asiakkaalle, täytyy mennä huoltoon putsauttamaan tiivisteitä joka kerta erikseen.

Olen nyt C-mersua konfiguroinut kahdesti netissä illan pimetessä, ihan ajan kuluksi.. Näköjään siellä olisi pakettitarjous Avantgardesta. Väsyttää.

Sijaisautona oli G30 520Da Sports Line. Se oli jo paljon tunnokkaampi ja parempi ajettava kuin talvirenkailla oleva xDrive. Mukava, kohtuu hiljainen jopa niillä älyttömillä 18-tuumaisilla kärrynpyörillä. Diesel kyllä lähtee eri tavalla kuin bensakone, jopa tuollainen tonnikeiju. Isohan se oli mutta hyvä kone.
Tuota käsijarrun jumittumista esiintyi riesaksi asti myös F20. Oli pakko lopettaa koko käsijarrun käyttö yön yli tai pidemmäksi ajaksi.
314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

Petteri75 kirjoitti: 23 Touko 2018, 14:34
314da kirjoitti: 08 Touko 2018, 21:16
Petteri75 kirjoitti: 08 Touko 2018, 19:18 Lyhyesti, millainen työ tuo F3x käsijarruasetelman puhdistaminen olisi itse ?
Ihan perus jarruhommaahan tuo on, jos on vähänkään kokemusta niin onnistuu mkotimekaanikolta. Levyjarru vaan puretaan ja levy irti, niin siellä ne käsijarrukengät luuraa😀
Löytyisköhän Youtubesta mitään videota aiheesta?
Avasivat käsijarruasetelmat, valtuutetun mielestä ongelma oli ylimääräinen kuluminen (autolla ajettu 45tkm). Kun yritin selittää, että ylimääräinen kuluminen johtuu kaikkein todennäköisemmin siitä, että varsinkin talvella käsijarru jää ottamaan kiinni, niin sitten ajateltiin ääneen, että tämä johtuu jotenkin ajotavastani. Oltiin kyllä valmiit vaihtamaan käsijarrukengät ja -palat, kustannusarvio olisi ollut 1350€. Jotenkin ajattelen, että jos auto maksaa yli puolen sataa tuhatta uutena, niin siihen ei tarvitsisi takuuaikana laittaa korjauksiin mitään. Joo, ei ole tullut leikittyä edes talvella, ei vanha jaksa.

Gummiplefge auttoi! Tähän aamuun asti, taas tuntui vähän narisevan. Ja ei, ei saa antaa edes vajaata purkkia asiakkaalle, täytyy mennä huoltoon putsauttamaan tiivisteitä joka kerta erikseen.

Olen nyt C-mersua konfiguroinut kahdesti netissä illan pimetessä, ihan ajan kuluksi.. Näköjään siellä olisi pakettitarjous Avantgardesta. Väsyttää.

Sijaisautona oli G30 520Da Sports Line. Se oli jo paljon tunnokkaampi ja parempi ajettava kuin talvirenkailla oleva xDrive. Mukava, kohtuu hiljainen jopa niillä älyttömillä 18-tuumaisilla kärrynpyörillä. Diesel kyllä lähtee eri tavalla kuin bensakone, jopa tuollainen tonnikeiju. Isohan se oli mutta hyvä kone.
Käsijarrukengät, jousineen, levittimineen yms taitaa maksaa 80 € ja vaihtotyö 2 h joten tuntuu aika kalliilta:(
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Käsijarrukengät ja -palat - Woot?
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Mites olette korjanneet kolisevan lukon nupin? Onko kikkoja vai pitääkö ovipaneelit avata?
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

lortti kirjoitti: 02 Kesä 2018, 12:02 Mites olette korjanneet kolisevan lukon nupin? Onko kikkoja vai pitääkö ovipaneelit avata?
Itse otin ovipahvin kulman auki,tanko lähtee nyppäämällä irti lukkolaitteesta. Väänsin lukkotankoa hiukan jotta se pänttää hiukan ovipahvia vasten. Noin 5min homma.

Toinen vaihtoehto ottaa ovipahvista se muoviholkki irti ja pistää sinne jotain teippiä tms.
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Aivan uusi asia minulle, mutta onko muilla kuljettajan turvavyön lukko nitissyt?
Pekumie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Maalis 2014, 15:59
Auto: F30LCI 320iA xDrive

Neljäs kerta taisi toden sanoa, nyt on ovipahvien pärinät selätetty, mitään osia ei loppupelissä vaihdettu. Ihan 100% äänetön ei vieläkään ole, mutta ääntää enää erittäin huonopintaisella tiellä ja niin vähän, ettei enää häiritse menoa. Alkuperäiset runflatit ei varmaan ainakaan tilannetta paranna, normirenkailla varmaan olisikin täysin äänetön. :)

Samalla kysyin tarjouksen pelkästä öljynvaihdosta, 170e öljyineen ja suodattimineen, kuulosti ihan hyvältä. Kohta pitääkin varailla jo aikaa, kun alkaa 15tkm rajapyykki edellisestä huollosta lähestyä.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Onko 15tkm rajapyykki öljynvaihdoissa itse keksimäsi?
Pekumie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Maalis 2014, 15:59
Auto: F30LCI 320iA xDrive

Wonderi kirjoitti: 12 Kesä 2018, 11:13 Onko 15tkm rajapyykki öljynvaihdoissa itse keksimäsi?
Arvasin, että tähän joku takertuu. Huoltoväli 30tkm on omasta mielestä turhan pitkä, vaikka onkin longlife öljyt jne. Eli vaihdan öljyt puolessa välissä huoltoja, eli 15tkm kohdalla.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^mä vaihdatan 10 tkm välein eli kerran vuodessa nykyajoilla. Ei oo haitannu.
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

Pekumie kirjoitti: 12 Kesä 2018, 11:01 Neljäs kerta taisi toden sanoa, nyt on ovipahvien pärinät selätetty, mitään osia ei loppupelissä vaihdettu. Ihan 100% äänetön ei vieläkään ole, mutta ääntää enää erittäin huonopintaisella tiellä ja niin vähän, ettei enää häiritse menoa. Alkuperäiset runflatit ei varmaan ainakaan tilannetta paranna, normirenkailla varmaan olisikin täysin äänetön. :)

Mitä tehtiin? Merkkarilla,hinta?
Pekumie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Maalis 2014, 15:59
Auto: F30LCI 320iA xDrive

antti87 kirjoitti: 12 Kesä 2018, 19:43Mitä tehtiin? Merkkarilla,hinta?
Käsittääkseni verhoilun yläpuolella olevien koristelistojen kiinnikkeitä lämmitettiin takapuolelta, että niitä sai "kireämmälle". Ovat siis ilmeisesti tehtaalta muovihitsattu kiinni ovipahviin. Melkoinen vyyhti tuosta kehkeytyi loppupelissä, tilattiin paljon osia, mutta korjaantui vaihtamatta yhtäkään. :mus:

Merkkarilla tehtiin takuuseen.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

joni_t kirjoitti: 16 Huhti 2018, 23:47
Wonderi kirjoitti: 03 Huhti 2018, 06:22 Ohjaus on alkanut klopisemaan, kyseessä 132tkm ajettu '14 valmistunut F31 18d perusmallin ohjauksella. Mikä osa hammastangoista näissä tapaa hajota, onko se korjattavissa vai ainoa vaihtoehto uusia koko hammastankohärveli? Vai olisiko se sittenkin raidetangonpää (sisempi vai ulompi?) tai rattiakselin nivel? Tutkiahan potilasta pitää, mutta helpottaisi välyksen paikantamista jos olisi ennakkotietoa tästä mallista.
Tuntuu tuo kolina olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus.
Entinen 2013 F20 sai GW piikkiin uuden hammastangon viime vuonna.
Nykyinen 2013 F30 menee myös GW piikkiin, odottelen juuri vaihtoaikaa. Samalla menee venynyt jakoketju GW vaihtoon.
Onneksi BMW on tullut hyvin vastaan näissä selkeissä valmistus/suunnitteluvirheissä.
Jos on vechicle checkit tehty ajallaan niin GW pyyntöä vetämään vaan. Huollossa he saavat todennettua sen nopeasti.
Ei lopu tämä tarina vieläkään. Ensimmäisessä tutkimuksessa eivät löytäneet väljää alustasta ollenkaan, suosittelivat suuntausta. Suuntaus tehtiin ja kaipasihan auto sitä kovasti. Mutta ei se ohjauksen välystä poistanut. Nyt uusi tutkimus (taas 59,90e) paljasti että hammastangon sisäänmenoakselissa on välystä, mutta sanoivat että tutkivat toisen samanlaisen 100tkm vähemmän ajetun ja siinä oli samanlainen välys. Ei kai toinen rikkinäinen auto tee omastani ehjempää kuitenkaan? GW-pyynnön laittoi menemään, mutta kovin pessimistisesti, sanoi että todennäköisesti ei mene läpi. Ihan heti en vääntöä silti luovuta, uusi osa ja työ 2500e.
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

Pekumie kirjoitti: 13 Kesä 2018, 09:30
antti87 kirjoitti: 12 Kesä 2018, 19:43Mitä tehtiin? Merkkarilla,hinta?
Käsittääkseni verhoilun yläpuolella olevien koristelistojen kiinnikkeitä lämmitettiin takapuolelta, että niitä sai "kireämmälle". Ovat siis ilmeisesti tehtaalta muovihitsattu kiinni ovipahviin. Melkoinen vyyhti tuosta kehkeytyi loppupelissä, tilattiin paljon osia, mutta korjaantui vaihtamatta yhtäkään. :mus:

Merkkarilla tehtiin takuuseen.
Juuh,raivostuttavia kaikki epämääräiset äänet..varsinkin jossei tiedä mistä ääni tulee.

En tiiä missä on mahdettu asentaa mutta 3kpl f30 ollut vaihdekepin muovin alla menevä ilmastointi kanavan putki kumilangalla teljetty kiinni.
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Ongelmia bluetooth audion kanssa:

Päivitin uuteen puhelimeen LG G4 --> Nokia 7 Plus. Vanhalla bluetooth streaming toimi ongelmitta, uudella musiikki kuuluu hyvin siihen asti kunnes joku soittaa. Kun puhelu on loppunut niin musiikki kyllä jatkuu, mutta alkuun pätkii ehkä 10-20s välein aina ehkä sekunnin verran. Jossain kohtaa pätkiminen vähenee, mutta audio alkaa rätisemään oudosti. Todella, todella rasittavaa varsinkin kun mulla on puhelimen kanssa muutakin ongelmaa. Vertailulaitteena olevalla bluetooth kajarilla vastaavaa ongelmaa ei ole :curse:

Onko muilla ollut mitään vastaavaa? Päivityksiä bemarilta on kaiketi turha odottaa vanhoihin malleihin (pre-lci).
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Galaxy1223 kirjoitti: 19 Kesä 2018, 17:07 Ongelmia bluetooth audion kanssa:

Onko muilla ollut mitään vastaavaa? Päivityksiä bemarilta on kaiketi turha odottaa vanhoihin malleihin (pre-lci).
Mulla lakkas luurin softapäivityksen jälkeen koko streamaus toimimasta. Ääni ei vaan tuke läpi, vaikka sekä soitin että luuri pyörittää sekunteja luullen kappaleen pyörivän.

Apu löytyi androidin developer modesta, sen aktivoinnin jälkeen deviasetusten alta löytyy nippu säätöjä bluetoothille. Olikohan avrcp profiilin versio mitä muuttamalla musa alkoi taas kulkea minulla. Sieltä voi vaihtaa koodekkeja, bittisyvyyttä ja bitratea, kokeile jos niistä löytyisi apu sullekin? Dev moden voi aktivoida ihan puhelimen käyttöliittymän kautta, ohjeet löytyy googlella.
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Joopajoo, BMW ilmoittaa ettei bluetooth audio toimi testatun Nokian (Nokia 6) kanssa. Eli varmaan sama pätee uudempiinkin.

https://www.bmw.com/en/footer/compatibility-check.html

Ei auttanut avrcp eri versiot (kokeilin 1.3 --> 1.6)
Vastaa Viestiin