Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 13:09
Auto: F10 M550d Individual
Tulossa: F30 330e Individual
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja JP-76 » 07 Syys 2015, 18:24

Petteri75 kirjoitti:Laakkonen Espoo otti kuvat ja lähetti BMW Suomelle. Jo saman päivän aikana tuli se EI-vastaus, kun takuukin oli jo päättynyt hiukan yli vuosi sitten. Viikon päästä check-huolto, täytyykin muistaa tarkistaa huollon jälkeen, että onhan sisäilmansuodattimen kansi kiinnikkeineen ehjä. Ed. autossa se oli rikottu ja varmasti käynyt valtuutetulla huollossa.


Mites ihmeessä ne on maahantuojalta mitään kysyny, tehtaallehan nuo GW-kyselyt yleensä laitetaan...
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 333
Liittynyt: 13 Marras 2012, 06:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Anssi79 » 15 Syys 2015, 10:13

Onko muilla ollut ongelmia tankinluukun kanssa, omassa ilmeisesti luukkua kiinni/ auki pitävä jousi katkennut tai irronnut ja luukku ei pysy kiinni muuten kuin lukittuna.

Äkkiseltään tutkittuna ainoa reitti tarkastelemaan tuota jousen tilannetta on sisälokasuojan kautta :wassat: jotenkin ei oikein kiinnosta ruveta kaivelemaan vikaa, joten laitoin keskuslukon napsahtamaan päälle kun lähtee liikkeelle :lol:
F34 Xdrive Msport
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3089
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: F30 320dA 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja salmol » 15 Syys 2015, 10:23

Anssi79 kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia tankinluukun kanssa, omassa ilmeisesti luukkua kiinni/ auki pitävä jousi katkennut tai irronnut ja luukku ei pysy kiinni muuten kuin lukittuna.

Ettei vaan ole kyse siitä että tarkin korkin muovikiinnike (muovilanka) olisi mennyt luukun saranan väliin? Mulla kävi noin ja luukku ei pysynyt kiinni kuin lukittuna.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt: BMW F30 320dA 2012
Ex: BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 333
Liittynyt: 13 Marras 2012, 06:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Anssi79 » 15 Syys 2015, 13:20

salmol kirjoitti:
Anssi79 kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia tankinluukun kanssa, omassa ilmeisesti luukkua kiinni/ auki pitävä jousi katkennut tai irronnut ja luukku ei pysy kiinni muuten kuin lukittuna.

Ettei vaan ole kyse siitä että tarkin korkin muovikiinnike (muovilanka) olisi mennyt luukun saranan väliin? Mulla kävi noin ja luukku ei pysynyt kiinni kuin lukittuna.


Ei ole nyt siitä kyse, vaan tankin luukku on ihan lörppä ilman mitään vastusta, kuten kirjoitin ei kestä auki eikä kiinni.
F34 Xdrive Msport
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3089
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: F30 320dA 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja salmol » 15 Syys 2015, 13:45

Anssi79 kirjoitti:Ei ole nyt siitä kyse, vaan tankin luukku on ihan lörppä ilman mitään vastusta, kuten kirjoitin ei kestä auki eikä kiinni.

OK. Oletko kokeillut sitä esim. kuulakärkikynällä tai jollain tikulla sorkkia ulkoa päin missä sen "jouston" pitäisi tapahtua? Mullakin joskus meni noin ja sain sen liikkumaan, oli vissiin jotain paskaa mennyt sinne ja se oli jumiutunut jotenkin sisälle. Voihan tuo sinulla tietty olla ihan rikkikin.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt: BMW F30 320dA 2012
Ex: BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 333
Liittynyt: 13 Marras 2012, 06:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Anssi79 » 15 Syys 2015, 15:04

Kuvista kattelin ja pahasti peltien taakse tuo jousi jää, joten purkuhommia tuo tietää. Peräkontin sen sivun purin irti, mutta sitä kautta ei pääse kiinni joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää tuo sisälokari
F34 Xdrive Msport
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 91
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 10:04
Auto: 320iA M Sport -17

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Petteri75 » 16 Syys 2015, 16:59

Petteri75 kirjoitti:Kaliseeko kenenkään muun pakoputkin n. 1000 kierroksen korvilla? Onko noita pakoputken kannakkeita vaihdettu myöhemmissä vuosimalleissa?


Itse itselleni vastaten: kaksoismassavauhtipyörä vaihtoon. Auto kävi Check-huollossa jossa totesivat tuon. Ainakin sanoivat olevan harvinainen, mitä muutakaan 3 vuotta vanha 34tkm ajetussa autossa se voi olla! Autolla oli ajettu se jokin 21tkm kun ostettiin huhtikuun alussa, kolisi jo siloin. Ei todellakaan mitään urheilullisia lähtöjä tms, ilmeisesti nyt vain 1.mallivuoden hyvää tuuria.. Eli jos käytössä on vähän ajettu F30 manuaalilla ja kolisee, se VOI olla myös vauhtipyörä. Pitäisi mennä BPS:ään vähintään.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3089
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: F30 320dA 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja salmol » 16 Syys 2015, 17:23

Miksi vain manuaalilla? Eikös kaksoismassavauhtipyörä ole myös automaateissa?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt: BMW F30 320dA 2012
Ex: BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1047
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 22:01
Paikkakunta: Tampere

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Böntti » 16 Syys 2015, 19:35

Ei ole. Automaatissa momentinmuunnin hoitelee homman.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128

Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 91
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 10:04
Auto: 320iA M Sport -17

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Petteri75 » 08 Loka 2015, 18:44

Petteri75 kirjoitti:
Petteri75 kirjoitti:Kaliseeko kenenkään muun pakoputkin n. 1000 kierroksen korvilla? Onko noita pakoputken kannakkeita vaihdettu myöhemmissä vuosimalleissa?
<br abp="517"><br abp="518">Itse itselleni vastaten: kaksoismassavauhtipyörä vaihtoon. Auto kävi Check-huollossa jossa totesivat tuon. Ainakin sanoivat olevan harvinainen, mitä muutakaan 3 vuotta vanha 34tkm ajetussa autossa se voi olla! Autolla oli ajettu se jokin 21tkm kun ostettiin huhtikuun alussa, kolisi jo siloin. Ei todellakaan mitään urheilullisia lähtöjä tms, ilmeisesti nyt vain 1.mallivuoden hyvää tuuria.. Eli jos käytössä on vähän ajettu F30 manuaalilla ja kolisee, se VOI olla myös vauhtipyörä. Pitäisi mennä BPS:ään vähintään.


Jatketaan tarinaa. Auto kävi vauhtipyörän ja kytkinlevyn vaihdossa, nyt on oikein mukava ajaa. Ei kolise, kilise eikä nyi. Valitettavasti tämän reissun jälkeen tuli moottorin vikavalo, joka kuitattiin pois (laiha seos), mutta tuli takaisin. Herttoniemen Laakkosella tulee käytyä taas.. Vauhtipyörän vaihto meni ja tämän vianetsintä pitäisi mennä BPS:ään, eli ko. takuu alkaa olemaan hintansa arvoinen. Tietenkin, jos tämä baijerilainen mutteriwiritys pysyisi kasassa ensimmäiset 3v./37tkm, ei tarvitsisi ajaa turhaa sinne aamuruuhkassa!

Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 91
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 10:04
Auto: 320iA M Sport -17

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Petteri75 » 22 Loka 2015, 18:35

Petteri75 kirjoitti:
Petteri75 kirjoitti:
Petteri75 kirjoitti:Kaliseeko kenenkään muun pakoputkin n. 1000 kierroksen korvilla? Onko noita pakoputken kannakkeita vaihdettu myöhemmissä vuosimalleissa?
<br abp="517"><br abp="518">Itse itselleni vastaten: kaksoismassavauhtipyörä vaihtoon. Auto kävi Check-huollossa jossa totesivat tuon. Ainakin sanoivat olevan harvinainen, mitä muutakaan 3 vuotta vanha 34tkm ajetussa autossa se voi olla! Autolla oli ajettu se jokin 21tkm kun ostettiin huhtikuun alussa, kolisi jo siloin. Ei todellakaan mitään urheilullisia lähtöjä tms, ilmeisesti nyt vain 1.mallivuoden hyvää tuuria.. Eli jos käytössä on vähän ajettu F30 manuaalilla ja kolisee, se VOI olla myös vauhtipyörä. Pitäisi mennä BPS:ään vähintään.
<br abp="678"><br abp="679">Jatketaan tarinaa. Auto kävi vauhtipyörän ja kytkinlevyn vaihdossa, nyt on oikein mukava ajaa. Ei kolise, kilise eikä nyi. Valitettavasti tämän reissun jälkeen tuli moottorin vikavalo, joka kuitattiin pois (laiha seos), mutta tuli takaisin. Herttoniemen Laakkosella tulee käytyä taas.. Vauhtipyörän vaihto meni ja tämän vianetsintä pitäisi mennä BPS:ään, eli ko. takuu alkaa olemaan hintansa arvoinen. Tietenkin, jos tämä baijerilainen mutteriwiritys pysyisi kasassa ensimmäiset 3v./37tkm, ei tarvitsisi ajaa turhaa sinne aamuruuhkassa!


Päivitetään. Vika johtui irtonaisesta huohotusletkusta. Hyvä, että korjaantui, mutta olisi voitu havaita myös ensimmäisellä kuittauskerralla. Tietenkin jos alla olisi ollut vanha Saab 900i, niin irtonaiset letkut olisivat olleet omallakin listalla ensimmäisten etsintäkohteiden joukossa, mutta jotenkin sitä ei osannut ajatellakaan, että valtuutetulla olisi tällainen päässyt käymään. Sijaisautot tuli käyttöön, että siitä Herttoniemelle asiakastyytyväisyyspisteitä.

Jälkimmäinen lainuri oli F30 320iX -13, sähköisellä sport-penkillä.. sellainen pitäisi saada. Ext. display mittaristossa ei tuntunut niin tarpeelliselta, automaattilaatikko oli kaupunkiajossa aika ehdoton, ohjausvaste ei ollut yhtä hyvä, toisaalta meni ehkä sen takia "suorempaan" ja 16-tuumaisilla renkailla & normialustalla hiljaisempi kuin oma. Lisäksi vilkun naksutus kuullosti erilaiselta.

mtk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 30 Elo 2011, 11:20
Auto: F30 320dA -12
ex: e90 320d -08 pre-LCI

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja mtk » 18 Marras 2015, 09:38

Onkohan kenelläkään ilmennyt vastaavaa ongelmaa keskikonsolin USB-liitännän kanssa?

Liitännässä ollut yksi ja sama tikku kiinni varmaan puolisen vuotta ja toiminut ongelmitta, kunnes eräänä päivänä koko External Devices valikko katosi kokonaan ja Audio painikkeella pystyy vaihtamaan vain radion ja cd:n väillä. Tikku toimii muualla edelleen kuten ennenkin ja kolme muutakin (muualla hyvin toimivaa) tikkua antoi saman tuloksen --> auto huoltoon, valikko palautettu - syyksi epäiltiin mahdollisesti USB-tikun antamaa virtapiikkiä tjsp. Tämän jälkeen alkuperäinen tikku toimi jälleen, mutta otin sen pois varoiksi jos se oli alkuperäinen syyllinen. External valikko näkyi tämän jälkeen ihan OK, kunnes laitoin taas liitäntään tikun (eri tikku kuin alkuperäinen), jolloin valikko katosi jälleen. wtf?

En jotenkin usko että kaikki tikut voivat olla susia, voisiko ongelma kuitenkin olla liittimessä (mitä itse alunperin epäilin)?

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 333
Liittynyt: 13 Marras 2012, 06:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Anssi79 » 25 Marras 2015, 15:17

Anssi79 kirjoitti:Kuvista kattelin ja pahasti peltien taakse tuo jousi jää, joten purkuhommia tuo tietää. Peräkontin sen sivun purin irti, mutta sitä kautta ei pääse kiinni joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää tuo sisälokari


Tuli kaivettua renkaiden vaihdon yhteydessä sisälokari irti, vaan eipä päässyt sitäkään kautta käsiksi jouseen :blink: Kuka keksii mitä kautta tuonne pääsee käsiksi tai mistä tuon koko luukun saa purettua irti? Voittajalle tarjolla ilmainen olut :drink: :lol:
F34 Xdrive Msport
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 333
Liittynyt: 13 Marras 2012, 06:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Anssi79 » 25 Marras 2015, 15:37

Tossa kuvassa näkyy toi mekanismi mihin pitäis päästä käsiks. Mistä löytyis purkuohjeet tuohon läppään? Ilmeisesti pitää saada koko toi systeemi irti.
Liitteet
$_57-2.JPG
$_57-2.JPG (50.96 KiB) Katsottu 4104 kertaa
F34 Xdrive Msport
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Korpiässä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Marras 2015, 10:07

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Korpiässä » 07 Tammi 2016, 23:27

E9x lähti se koko jousisysteemi irti ulkoapäin. Oisko näissä muuttunut?

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 333
Liittynyt: 13 Marras 2012, 06:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Anssi79 » 11 Tammi 2016, 10:52

Varmaan se jotenkin lähtee, en oo jaksanu enää paneutua koko asiaan :D
F34 Xdrive Msport
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

JiiP
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:44
Auto: 320i xdrive

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja JiiP » 15 Tammi 2016, 10:36

Onko muilla ajovalojen puskurista tulevien pesureiden kanssa ongelmia. Kertaakaan en ole uudessa autossa käyttänyt, mutta päivittäin hivuttautuvat aavistuksen enemmän ulos. Auto kävi lämmittimen asennuksessa, jolloin lämpimässä palautuivat, nyt taas ulkona kumpikin. Mikä ne pistää itsekseen sieltä hivuttautumaan? Onko kotikonstia vai onko huoltokeikka?

ocram
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Marras 2014, 17:51
Auto: Volvo ex.F31 328i Xdrive M-sport

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja ocram » 15 Tammi 2016, 12:12

Omassa autossanikin huomasin että kovimmilla pakkasilla pesurin suuttimet ovat vähän (2-3 mm) tulleet ulospäin. Kun auto on päivät työpaikan lämpimässä hallissa niin tässäkin palaavat kiinni puskuriin. Pesurin toimintaan en ole tällä huomannut olevan vaikutusta.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3089
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: F30 320dA 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja salmol » 15 Tammi 2016, 12:21

Viheltääkö kenelläkään ajaessa? Olen huomannut nyt kun auto on ollut kylmässä jonkin aikaa, niin tuossa 1800-2000 rpm viheltää aika lailla. Mielestäni tuollaista vihellystä autossani tutkittiin jo pari talvea sitten, mutta mitään ei löydetty. Onko muilla viheltäviä autoja? Auto siis F30 320dA 2012.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt: BMW F30 320dA 2012
Ex: BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
m3iss3li
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Joulu 2014, 12:00
Auto: BMW
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja m3iss3li » 26 Tammi 2016, 08:30

Tiivisteasiaa taas. Laakkosella eivät ainakaan vaihda GW:n piikkiin, sanoivat että kukkaroa mukaan. Jätin menemättä. F30 -12 120tkm ja täys Laakkosen huoltokirja. Onko joku maksanut omasta pussista, paljon kustantaa? Tai mihin muualle kannattaa olla yhteydessä.
Täysii ja takaa, BMW.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa