salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3290
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja salmol » 26 Tammi 2016, 09:58

m3iss3li kirjoitti:Tiivisteasiaa taas. Laakkosella eivät ainakaan vaihda GW:n piikkiin, sanoivat että kukkaroa mukaan. Jätin menemättä. F30 -12 120tkm ja täys Laakkosen huoltokirja. Onko joku maksanut omasta pussista, paljon kustantaa? Tai mihin muualle kannattaa olla yhteydessä.

Autokeskus Airport Vantaa hoiti minulla tuon takuuseen eikä maksanut mitään. Ehkä tuo ei sitten mene takuuajan jälkeen enää, mutta kannattaa soittaa sinne esim työpäällikölle.
-
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
m3iss3li
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 05 Joulu 2014, 12:00
Auto: BMW
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja m3iss3li » 04 Helmi 2016, 10:32

salmol kirjoitti:
m3iss3li kirjoitti:Tiivisteasiaa taas. Laakkosella eivät ainakaan vaihda GW:n piikkiin, sanoivat että kukkaroa mukaan. Jätin menemättä. F30 -12 120tkm ja täys Laakkosen huoltokirja. Onko joku maksanut omasta pussista, paljon kustantaa? Tai mihin muualle kannattaa olla yhteydessä.

Autokeskus Airport Vantaa hoiti minulla tuon takuuseen eikä maksanut mitään. Ehkä tuo ei sitten mene takuuajan jälkeen enää, mutta kannattaa soittaa sinne esim työpäällikölle.


Jep, pari viestiä myöhemmin tuli ilmoitus, että tuo auto Laakkoselle niin laittavat GW:nä uudet tiivisteet. Asioin siis suoraan BMW Suomen kanssa. Hyvin toimittu. :thuup:
Täysii ja takaa, BMW.

Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 09:22

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Seppo(nimi muutettu) » 04 Helmi 2016, 10:42

Tiedä nyt tyyppiviasta, mutta päiväajovalot ovat alkaneet sammuilemaan oikealta puolelta epäsäännöllisesti. Välillä menee viikkokin, kunnes kuuluu taas pling ja tulee ilmoitus "Side/daytime lights fault". Tämmöisenkin pikkuasian hoitamiseen menisi taas pari tuntia työaikaa, joten en ole jaksanut.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 460
Liittynyt: 19 Syys 2015, 21:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Wonderi » 04 Helmi 2016, 19:21

Mistä kohdasta ovitiivistevian näkisi silmällä? Mulla suhisee hieman, mutta kun ei ole vertailukohtaa onko se normaalia vai paljon.

Emppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Huhti 2014, 16:39
Auto: F30
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Emppu » 04 Helmi 2016, 19:33

Kävin vaihdattamassa Konalan Autokeskuksella tiivisteet reilu vuosi sitten. Tehtaan piikkiin menivät. Olisiko ollut noin 1 cm rako tiivisteiden takapäästä peltiin. Kuulemma jos sinne etusormi tunkematta mahtuu, niin silloin selkeästi kutistuneet ja menee vaihtoon. Kyllä sitä rakoa vaihdon jälkeenkin muutama milli jäi, mutta sormi ei väliin kuitenkaan mahdu.

Tk535
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Helmi 2016, 22:19

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Tk535 » 19 Helmi 2016, 22:25

salmol kirjoitti:Viheltääkö kenelläkään ajaessa? Olen huomannut nyt kun auto on ollut kylmässä jonkin aikaa, niin tuossa 1800-2000 rpm viheltää aika lailla. Mielestäni tuollaista vihellystä autossani tutkittiin jo pari talvea sitten, mutta mitään ei löydetty. Onko muilla viheltäviä autoja? Auto siis F30 320dA 2012.

Sama oloinen vika, öljypumpun ketju ja ratas meni takuukorjaukseen ja äänet häövis. Itse luulin, että ääni tuli turbosta. Ääni oli vähän samanlainen kuin taka vuosina huonosti asennettu radio vinkuisi kierrosten mukaan kaiuttimista

Umberto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 11:50
Paikkakunta: JKL

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Umberto » 26 Helmi 2016, 17:20

Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 549
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 18:23
Auto: Bimmer

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Kuudensuora » 26 Helmi 2016, 20:19

Suhiseeko M-sport peilit kenelläkään? Koeajo autossa suhisi jo 60km/h lähtien.
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 351
Liittynyt: 13 Marras 2012, 06:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Anssi79 » 27 Helmi 2016, 12:05

Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.


Minkäslaista meteliä tuo pitää? Haluatko nauhoittaa moottorin ääniä?
F34 Xdrive Msport
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

J-P.P.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Tammi 2015, 14:00
Auto: F31 320dA, 2013

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja J-P.P. » 27 Helmi 2016, 19:08

Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.


Mitä tarkkaan ottaen koneelle pitää tehdä? Huomasivatko huollossa koneessa jotain vai huomasitko itse? Mitkä olivat syyt Bmw:llä, etteivät suostu tekemään gw:tä? Aikaisemmin minulla oli e91 LCI, -09, autolla ajettu 138 Tmk, ja Hollannista tuotu. Gw:nä lähti suoraan jakopääremontti, kuitissa luki kampiakseli vaihdettu...

Umberto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 11:50
Paikkakunta: JKL

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Umberto » 28 Helmi 2016, 15:30

J-P.P. kirjoitti:
Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.


Mitä tarkkaan ottaen koneelle pitää tehdä? Huomasivatko huollossa koneessa jotain vai huomasitko itse? Mitkä olivat syyt Bmw:llä, etteivät suostu tekemään gw:tä? Aikaisemmin minulla oli e91 LCI, -09, autolla ajettu 138 Tmk, ja Hollannista tuotu. Gw:nä lähti suoraan jakopääremontti, kuitissa luki kampiakseli vaihdettu...


Huollossa huomasivat ja alkoivat tutkimaan enemmän. Kaikki ketjut menee vaihtoon. Ei ole kovin paha tilanne käsittääkseni, kun autolla saa ajaa edelleen. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellainen laahaava ääni, mutta sitä ei ole helppo huomata. Löysin ihan ok videon, mutta itsellä tuo ääni on paljon pienempi.

[YouTube]
https://www.youtube.com/watch?v=zj-fj-Voy5U
[/YouTube]

OlliL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Syys 2012, 14:05
Auto: F30 320dX Touring

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja OlliL » 28 Helmi 2016, 19:50

316dA, ajettu 95tkm. Alkoi pitämään pienellä kuormalla / tasaisella nopeudella ajettaessa) vinkunaa. Maantienopeuksissa kuului hyvin selvästi sisälle asti jos radio oli pois päältä. Yli 1800 kierroksilla ääni katosi.

Huollossa epäilivät apulaitehihnan kiristimien laakereita, ja suosittelivat samalla myös hihnan vaihtoa. Noin 280e kertyi hintaa ja ääni katosi. Saattaa olla että hihna tuli vaihdettua turhaan kun vanha näytti silmämääräisesti ihan siistiltä...

heikkiokoskela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Tammi 2016, 19:16

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja heikkiokoskela » 06 Maalis 2016, 06:03

Terve. Olen uusi jäsen tällä foorumilla. Ostin uuden 320i farkun, neliveto, facelift malli. Autossa on muuten erittäin vähän hälyääniä mutta hieman ihmetyttää takaosasta kuuluva lotina kuopissa. Iskareistako ehkä? Kuuluuko tämä asiaan näissä kärryissä?

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla

iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 25 Syys 2015, 12:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja iwbwiwb » 06 Maalis 2016, 09:00

Terve. Mulla on uusi 320i neliveto sedan facelift. Ei kuulu mitään iskareista, mutta jossain takaruudun kohdalla nitisee ja natisee epätasaisella tiellä. Voi olla jotain pakkasesta johtuvaa, pitää tarkkailla kun tulee vähän lämpimämmät kelit.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3290
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja salmol » 06 Maalis 2016, 10:02

heikkiokoskela kirjoitti:Terve. Olen uusi jäsen tällä foorumilla. Ostin uuden 320i farkun, neliveto, facelift malli. Autossa on muuten erittäin vähän hälyääniä mutta hieman ihmetyttää takaosasta kuuluva lotina kuopissa. Iskareistako ehkä? Kuuluuko tämä asiaan näissä kärryissä?

Minulla vaihdettiin aikanaan juuri tuon lotinan takia iskareiden yläpään kiinnitykset takuuseen.
-
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

heikkiokoskela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Tammi 2016, 19:16

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja heikkiokoskela » 06 Maalis 2016, 14:02

Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista vikaa itsekin aavistelin. Loppuiko lotina?

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3290
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja salmol » 06 Maalis 2016, 16:50

heikkiokoskela kirjoitti:Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista vikaa itsekin aavistelin. Loppuiko lotina?

Loppui.
-
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

TR2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 18 Elo 2013, 16:21
Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja TR2013 » 07 Maalis 2016, 07:00

salmol kirjoitti:
heikkiokoskela kirjoitti:Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista vikaa itsekin aavistelin. Loppuiko lotina?

Loppui.

Mulle vaihdettiin Airportissa takuuseen vuosi sitten.
Nyt kuulostaa, että ääni on tullut takaisin.
Onkohan tähän tullut parempaa korjaus tapaa?

Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 09:22

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Seppo(nimi muutettu) » 07 Maalis 2016, 07:39

Mullakin on F30:en oikea takanurkka alkanut taas pitää lotinaa, tämäkin kertaalleen vaihdettu.

J-P.P.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Tammi 2015, 14:00
Auto: F31 320dA, 2013

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja J-P.P. » 08 Maalis 2016, 17:40

Umberto kirjoitti:
J-P.P. kirjoitti:
Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.


Mitä tarkkaan ottaen koneelle pitää tehdä? Huomasivatko huollossa koneessa jotain vai huomasitko itse? Mitkä olivat syyt Bmw:llä, etteivät suostu tekemään gw:tä? Aikaisemmin minulla oli e91 LCI, -09, autolla ajettu 138 Tmk, ja Hollannista tuotu. Gw:nä lähti suoraan jakopääremontti, kuitissa luki kampiakseli vaihdettu...


Huollossa huomasivat ja alkoivat tutkimaan enemmän. Kaikki ketjut menee vaihtoon. Ei ole kovin paha tilanne käsittääkseni, kun autolla saa ajaa edelleen. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellainen laahaava ääni, mutta sitä ei ole helppo huomata. Löysin ihan ok videon, mutta itsellä tuo ääni on paljon pienempi.

[YouTube]
https://www.youtube.com/watch?v=zj-fj-Voy5U
[/YouTube]



Saitko bmw:ltä toisen gw:n päätöksen? Oma auto kävi eilen huollossa ja pyysin kuuntelemaan konetta jakopään takia. Autoon vaihdettiin ketjukiristäjä, koska järjestelmä näytti sen olevan vaihtokunnossa/ kuuntelun perusteella... Ei kuulema kuulunut muuta hälyttävää, joka viittaisi ketjuun/jakopäähän.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa