Sivu 21/40

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 26 Tammi 2016, 11:58
Kirjoittaja salmol
m3iss3li kirjoitti:Tiivisteasiaa taas. Laakkosella eivät ainakaan vaihda GW:n piikkiin, sanoivat että kukkaroa mukaan. Jätin menemättä. F30 -12 120tkm ja täys Laakkosen huoltokirja. Onko joku maksanut omasta pussista, paljon kustantaa? Tai mihin muualle kannattaa olla yhteydessä.
Autokeskus Airport Vantaa hoiti minulla tuon takuuseen eikä maksanut mitään. Ehkä tuo ei sitten mene takuuajan jälkeen enää, mutta kannattaa soittaa sinne esim työpäällikölle.

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 04 Helmi 2016, 12:32
Kirjoittaja m3iss3li
salmol kirjoitti:
m3iss3li kirjoitti:Tiivisteasiaa taas. Laakkosella eivät ainakaan vaihda GW:n piikkiin, sanoivat että kukkaroa mukaan. Jätin menemättä. F30 -12 120tkm ja täys Laakkosen huoltokirja. Onko joku maksanut omasta pussista, paljon kustantaa? Tai mihin muualle kannattaa olla yhteydessä.
Autokeskus Airport Vantaa hoiti minulla tuon takuuseen eikä maksanut mitään. Ehkä tuo ei sitten mene takuuajan jälkeen enää, mutta kannattaa soittaa sinne esim työpäällikölle.
Jep, pari viestiä myöhemmin tuli ilmoitus, että tuo auto Laakkoselle niin laittavat GW:nä uudet tiivisteet. Asioin siis suoraan BMW Suomen kanssa. Hyvin toimittu. :thuup:

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 04 Helmi 2016, 12:42
Kirjoittaja Seppo(nimi muutettu)
Tiedä nyt tyyppiviasta, mutta päiväajovalot ovat alkaneet sammuilemaan oikealta puolelta epäsäännöllisesti. Välillä menee viikkokin, kunnes kuuluu taas pling ja tulee ilmoitus "Side/daytime lights fault". Tämmöisenkin pikkuasian hoitamiseen menisi taas pari tuntia työaikaa, joten en ole jaksanut.

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 04 Helmi 2016, 21:21
Kirjoittaja Wonderi
Mistä kohdasta ovitiivistevian näkisi silmällä? Mulla suhisee hieman, mutta kun ei ole vertailukohtaa onko se normaalia vai paljon.

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 04 Helmi 2016, 21:33
Kirjoittaja Emppu
Kävin vaihdattamassa Konalan Autokeskuksella tiivisteet reilu vuosi sitten. Tehtaan piikkiin menivät. Olisiko ollut noin 1 cm rako tiivisteiden takapäästä peltiin. Kuulemma jos sinne etusormi tunkematta mahtuu, niin silloin selkeästi kutistuneet ja menee vaihtoon. Kyllä sitä rakoa vaihdon jälkeenkin muutama milli jäi, mutta sormi ei väliin kuitenkaan mahdu.

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 20 Helmi 2016, 00:25
Kirjoittaja Tk535
salmol kirjoitti:Viheltääkö kenelläkään ajaessa? Olen huomannut nyt kun auto on ollut kylmässä jonkin aikaa, niin tuossa 1800-2000 rpm viheltää aika lailla. Mielestäni tuollaista vihellystä autossani tutkittiin jo pari talvea sitten, mutta mitään ei löydetty. Onko muilla viheltäviä autoja? Auto siis F30 320dA 2012.
Sama oloinen vika, öljypumpun ketju ja ratas meni takuukorjaukseen ja äänet häövis. Itse luulin, että ääni tuli turbosta. Ääni oli vähän samanlainen kuin taka vuosina huonosti asennettu radio vinkuisi kierrosten mukaan kaiuttimista

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 19:20
Kirjoittaja Umberto
Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 22:19
Kirjoittaja Kuudensuora
Suhiseeko M-sport peilit kenelläkään? Koeajo autossa suhisi jo 60km/h lähtien.

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 27 Helmi 2016, 14:05
Kirjoittaja Anssi79
Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.
Minkäslaista meteliä tuo pitää? Haluatko nauhoittaa moottorin ääniä?

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 27 Helmi 2016, 21:08
Kirjoittaja J-P.P.
Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.
Mitä tarkkaan ottaen koneelle pitää tehdä? Huomasivatko huollossa koneessa jotain vai huomasitko itse? Mitkä olivat syyt Bmw:llä, etteivät suostu tekemään gw:tä? Aikaisemmin minulla oli e91 LCI, -09, autolla ajettu 138 Tmk, ja Hollannista tuotu. Gw:nä lähti suoraan jakopääremontti, kuitissa luki kampiakseli vaihdettu...

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 28 Helmi 2016, 17:30
Kirjoittaja Umberto
J-P.P. kirjoitti:
Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.
Mitä tarkkaan ottaen koneelle pitää tehdä? Huomasivatko huollossa koneessa jotain vai huomasitko itse? Mitkä olivat syyt Bmw:llä, etteivät suostu tekemään gw:tä? Aikaisemmin minulla oli e91 LCI, -09, autolla ajettu 138 Tmk, ja Hollannista tuotu. Gw:nä lähti suoraan jakopääremontti, kuitissa luki kampiakseli vaihdettu...
Huollossa huomasivat ja alkoivat tutkimaan enemmän. Kaikki ketjut menee vaihtoon. Ei ole kovin paha tilanne käsittääkseni, kun autolla saa ajaa edelleen. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellainen laahaava ääni, mutta sitä ei ole helppo huomata. Löysin ihan ok videon, mutta itsellä tuo ääni on paljon pienempi.

[YouTube]
https://www.youtube.com/watch?v=zj-fj-Voy5U
[/YouTube]

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 28 Helmi 2016, 21:50
Kirjoittaja OlliL
316dA, ajettu 95tkm. Alkoi pitämään pienellä kuormalla / tasaisella nopeudella ajettaessa) vinkunaa. Maantienopeuksissa kuului hyvin selvästi sisälle asti jos radio oli pois päältä. Yli 1800 kierroksilla ääni katosi.

Huollossa epäilivät apulaitehihnan kiristimien laakereita, ja suosittelivat samalla myös hihnan vaihtoa. Noin 280e kertyi hintaa ja ääni katosi. Saattaa olla että hihna tuli vaihdettua turhaan kun vanha näytti silmämääräisesti ihan siistiltä...

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 06 Maalis 2016, 08:03
Kirjoittaja heikkiokoskela
Terve. Olen uusi jäsen tällä foorumilla. Ostin uuden 320i farkun, neliveto, facelift malli. Autossa on muuten erittäin vähän hälyääniä mutta hieman ihmetyttää takaosasta kuuluva lotina kuopissa. Iskareistako ehkä? Kuuluuko tämä asiaan näissä kärryissä?

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 06 Maalis 2016, 11:00
Kirjoittaja iwbwiwb
Terve. Mulla on uusi 320i neliveto sedan facelift. Ei kuulu mitään iskareista, mutta jossain takaruudun kohdalla nitisee ja natisee epätasaisella tiellä. Voi olla jotain pakkasesta johtuvaa, pitää tarkkailla kun tulee vähän lämpimämmät kelit.

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 06 Maalis 2016, 12:02
Kirjoittaja salmol
heikkiokoskela kirjoitti:Terve. Olen uusi jäsen tällä foorumilla. Ostin uuden 320i farkun, neliveto, facelift malli. Autossa on muuten erittäin vähän hälyääniä mutta hieman ihmetyttää takaosasta kuuluva lotina kuopissa. Iskareistako ehkä? Kuuluuko tämä asiaan näissä kärryissä?
Minulla vaihdettiin aikanaan juuri tuon lotinan takia iskareiden yläpään kiinnitykset takuuseen.

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 06 Maalis 2016, 16:02
Kirjoittaja heikkiokoskela
Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista vikaa itsekin aavistelin. Loppuiko lotina?

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 06 Maalis 2016, 18:50
Kirjoittaja salmol
heikkiokoskela kirjoitti:Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista vikaa itsekin aavistelin. Loppuiko lotina?
Loppui.

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 07 Maalis 2016, 09:00
Kirjoittaja TR2013
salmol kirjoitti:
heikkiokoskela kirjoitti:Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista vikaa itsekin aavistelin. Loppuiko lotina?
Loppui.
Mulle vaihdettiin Airportissa takuuseen vuosi sitten.
Nyt kuulostaa, että ääni on tullut takaisin.
Onkohan tähän tullut parempaa korjaus tapaa?

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 07 Maalis 2016, 09:39
Kirjoittaja Seppo(nimi muutettu)
Mullakin on F30:en oikea takanurkka alkanut taas pitää lotinaa, tämäkin kertaalleen vaihdettu.

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Lähetetty: 08 Maalis 2016, 19:40
Kirjoittaja J-P.P.
Umberto kirjoitti:
J-P.P. kirjoitti:
Umberto kirjoitti:Nyt on lopullinen tuomio saatu ja F30 320DA:lle pitää tehdä jakopääremontti. Auto 07/12 vuosimallia ja mittarissa noin 126000km. Kustannusarvio 2500 euroa, ensimmäinen GW-pyyntö hylätty ja toinen lähetetty. Huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Taitaa jäädä viimeiseksi 2.0l diisseliksi.
Mitä tarkkaan ottaen koneelle pitää tehdä? Huomasivatko huollossa koneessa jotain vai huomasitko itse? Mitkä olivat syyt Bmw:llä, etteivät suostu tekemään gw:tä? Aikaisemmin minulla oli e91 LCI, -09, autolla ajettu 138 Tmk, ja Hollannista tuotu. Gw:nä lähti suoraan jakopääremontti, kuitissa luki kampiakseli vaihdettu...
Huollossa huomasivat ja alkoivat tutkimaan enemmän. Kaikki ketjut menee vaihtoon. Ei ole kovin paha tilanne käsittääkseni, kun autolla saa ajaa edelleen. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellainen laahaava ääni, mutta sitä ei ole helppo huomata. Löysin ihan ok videon, mutta itsellä tuo ääni on paljon pienempi.

[YouTube]
https://www.youtube.com/watch?v=zj-fj-Voy5U
[/YouTube]

Saitko bmw:ltä toisen gw:n päätöksen? Oma auto kävi eilen huollossa ja pyysin kuuntelemaan konetta jakopään takia. Autoon vaihdettiin ketjukiristäjä, koska järjestelmä näytti sen olevan vaihtokunnossa/ kuuntelun perusteella... Ei kuulema kuulunut muuta hälyttävää, joka viittaisi ketjuun/jakopäähän.