salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3034
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: F30 320dA 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja salmol » 08 Maalis 2016, 18:08

Paljonko J-P.P autosi on ajettu?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt: BMW F30 320dA 2012
Ex: BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

J-P.P.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Tammi 2015, 14:00
Auto: F31 320dA, 2013

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja J-P.P. » 10 Maalis 2016, 17:35

salmol kirjoitti:Paljonko J-P.P autosi on ajettu?


Noin 124 tkm ja vm -13.
Viimeksi muokannut J-P.P., 14 Maalis 2016, 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 15:00
Auto: BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Kartsa » 10 Maalis 2016, 18:36

J-P.P. kirjoitti:
salmol kirjoitti:Paljonko J-P.P autosi on ajettu?


Noin 124 tkm ja vm -03.


-03 eikai ollut vielä F31

Umberto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 11:50
Paikkakunta: JKL

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Umberto » 11 Maalis 2016, 12:09

J-P.P. kirjoitti:
Umberto kirjoitti:
J-P.P. kirjoitti:
Mitä tarkkaan ottaen koneelle pitää tehdä? Huomasivatko huollossa koneessa jotain vai huomasitko itse? Mitkä olivat syyt Bmw:llä, etteivät suostu tekemään gw:tä? Aikaisemmin minulla oli e91 LCI, -09, autolla ajettu 138 Tmk, ja Hollannista tuotu. Gw:nä lähti suoraan jakopääremontti, kuitissa luki kampiakseli vaihdettu...


Huollossa huomasivat ja alkoivat tutkimaan enemmän. Kaikki ketjut menee vaihtoon. Ei ole kovin paha tilanne käsittääkseni, kun autolla saa ajaa edelleen. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellainen laahaava ääni, mutta sitä ei ole helppo huomata. Löysin ihan ok videon, mutta itsellä tuo ääni on paljon pienempi.

[YouTube]
https://www.youtube.com/watch?v=zj-fj-Voy5U
[/YouTube]



Saitko bmw:ltä toisen gw:n päätöksen? Oma auto kävi eilen huollossa ja pyysin kuuntelemaan konetta jakopään takia. Autoon vaihdettiin ketjukiristäjä, koska järjestelmä näytti sen olevan vaihtokunnossa/ kuuntelun perusteella... Ei kuulema kuulunut muuta hälyttävää, joka viittaisi ketjuun/jakopäähän.


Toinen päätös tuli ja sen verran muuttui, että 1/3 remontista mulle eli 1000 euroa. Ensi viikolla pajalle ja 3 päivää kestää. Huoltopäälikkö totesi "näinhän meillä näitä vikoja on korjattu". En kysynyt, että tarkoittiko vanhoja malleja vai onko yleinenkin ongelma myös näissä uusissa autoissa.

J-P.P.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Tammi 2015, 14:00
Auto: F31 320dA, 2013

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja J-P.P. » 14 Maalis 2016, 17:28

Kartsa kirjoitti:
J-P.P. kirjoitti:
salmol kirjoitti:Paljonko J-P.P autosi on ajettu?


Noin 124 tkm ja vm -03.


-03 eikai ollut vielä F31


Totta, ajatuskatkos... -13...

kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 11 Elo 2014, 04:41
Auto: F34 320ia gt m-sport 2017

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja kaijarto » 10 Touko 2016, 06:55

Radion näyttö sammui jättäen jälkeensä vain BMW:n logon. Yksi radiokanava toimii, mutta sekin katkeilee parin minuutin välein. Samalla hyytyivät myös puhelimen toiminnot. Huollossa viaksi paljastui viallinen soitin (vaihdetaan jo toisen kerran). Autossa on takuuta jäljellä vielä reilut kaksi kuukautta...

Airstyle
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Maalis 2016, 14:38
Auto: F31 320iA xDrive -13

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Airstyle » 13 Touko 2016, 17:36

Omasta kulkineesta takaluukku lopetti toimintansa lähes kokonaan. Luukku aukeaa lukituksesta, mutta sähköisesti se liikkuu erittäin epämääräisesti, eli ainoastaan käsin saa varovasti auki ja kiinni. Luulisi, että n. 33tkm ajetussa kulkineessa ei tarvitsisi vielä alkaa tuollaisia korjaamaan. Auton tehdastakuu on mennyt jo umpeen, mutta myyjäliikkeen puolelta on onneksi vielä n. 4kk jäljellä. Autossa on myös 12kk Finntakuu, mutta niiden piikkiin ei tälläiset kuulu. Huollossa meinasivat, että ongelma on niissä takaluukun pampuissa, eli kierukkamoottoreissa :conf:

Voisin luopua kokonaan tuosta sähköisestä takaluukusta ja ottaa tilalle ihan manuaali käyttöisen :thuup:

Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 960
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:41
Auto: F11 LCI 520dA xDrive 2014
F20 LCI 118iA Sport 2017
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja -V- » 13 Touko 2016, 18:54

Ei kai ihan viaksi voi sanoa, mutta minulla on F30:n lisäjarruvalon sisällä pari kärpästä. Millähän tavalla tuon saisi auki että saisi ötökät pois? Mistä reunasta uskaltaisi repiä? Näkyy rumasti jos tajuaa takaikkunasta sitä kohtaa katsoa. Tuskin kukaan muu kuin itse...
Ex-BMW:t: F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320dA xDrive, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 xDrive20dA, E90 335dA M-Sport, E60LCI 525i, E90 320d M-Sport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio M-Sport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA

Avatar
-Jeenyus-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 29 Touko 2015, 07:10
Auto: BMW F31 330dA M-Sport

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja -Jeenyus- » 28 Kesä 2016, 07:54

Hei,

Moottorin lämmöistä on tässäkin topicissa puhuttu. Haluaisin nyt muiden F3X 330dA tai manuaalin omistajien kokemuksia moottorin lämmöistä. Käytiin viikonloppuna pienellä reissulla jossa suurin osa matkasta moottoritietä ja vakkarissa perus 128km/h, ECO-moodi päällä. Moottorin lämmöt nousi 100'C ja sen jälkeen alkoi silmämääräisesti "seilaamaan" 100'C-105'C välillä, onko normaalia? Yleensä, kun tottunut, että se on kohtuu jämpti 100'C, tai näin ainakin 100km/h aluileilla missä pääsääntöisesti ajan.

Avatar
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 15:00
Auto: BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Kartsa » 04 Heinä 2016, 06:27

Äänimerkinantolaite (töötti) lakkasi toimimasta. Katsastin auton 3.6.2016, eikä silloin ainakaan tullut huomautusta. Muilla vastaavaa?

Merciful
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 16:39
Auto: F30 330e iPerformance Individual
Z3 avo (haussa)
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Merciful » 04 Heinä 2016, 19:58

Kartsa kirjoitti:Äänimerkinantolaite (töötti) lakkasi toimimasta. Katsastin auton 3.6.2016, eikä silloin ainakaan tullut huomautusta. Muilla vastaavaa?


Jep, mulla ainakin meni nykyisestä alkuvuonna molemmat torvet samaan aikaan. Tyyppivika kuulemma F30 pre-LCI:n autoissa, mutta ei kaikissa. Riippuu varmaan valmistumisajankohdasta.

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 13 Marras 2012, 06:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Anssi79 » 05 Heinä 2016, 05:20

Mulla meni kans töötit mykäks edellisessä F30, ensin niiden ääni muuttu vähän epävireiseks ja sit lakkas toimimasta kokonaan
F34 Xdrive Msport ja söpö Fiat 500c
Ex.HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 309
Liittynyt: 19 Syys 2015, 21:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Wonderi » 05 Heinä 2016, 12:03

Onko kahdella edellisellä tietoa hajosiko torvet, vai oliko johtosarjavika?

Avatar
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 15:00
Auto: BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Kartsa » 05 Heinä 2016, 12:57

Tänään korjaamolla ja molemmat torvet olivat rikki. Huoltoneuvoja lähetti kyselyn maahantuojalle korvataanko tuotevastuun nojalla tai gw.
Mielestäni kyllä pitäisi korvata kun auto on kuitenkin alle kolme vuotta vanha ja ajettu n. 50000km. Lasku 2x95,88+152,36=248,24€(2xtorvet+työt=yht.)
Pahinta asiassa on tietenkin se, että onko laite muuttunut paremmin vettä sietäväksi? Onko temppu uusittava 3v. välein?

Merciful
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 16:39
Auto: F30 330e iPerformance Individual
Z3 avo (haussa)
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Merciful » 06 Heinä 2016, 20:21

Wonderi kirjoitti:Onko kahdella edellisellä tietoa hajosiko torvet, vai oliko johtosarjavika?


Mulla oli nimenomaan torvet, jotka ei inahtanutkaan ja niiden tilalle ruuvattiin takuuseen molemmat uudet.

Aweiss
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Loka 2014, 08:57
Auto: F31 320iA xDrive

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Aweiss » 07 Heinä 2016, 09:10

Moro,
Rekisterikilven valot takana, molemmista muovisuojus lähtenyt litomaan...
Takaovien kumitiivisteet repsottavat.
Takavaloumpioissa + heijastimissa kosteutta.
Kaikki em. viat hoituvat kyllä takuun puitteissa, mutta 3-sarjan laatu kyllä on mielestäni kärsinyt kolauksen verrattuna aikaisempiin kulkineisiini.
Auto ajoltaan + nelikko + automaatti miellyttää kuitenkin edelleen ;)

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 13 Marras 2012, 06:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Anssi79 » 07 Heinä 2016, 11:50

Wonderi kirjoitti:Onko kahdella edellisellä tietoa hajosiko torvet, vai oliko johtosarjavika?


Torvet rikki ja ne vaihdettiin
F34 Xdrive Msport ja söpö Fiat 500c
Ex.HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Avatar
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 15:00
Auto: BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Kartsa » 08 Heinä 2016, 16:06

Kartsa kirjoitti:Tänään korjaamolla ja molemmat torvet olivat rikki. Huoltoneuvoja lähetti kyselyn maahantuojalle korvataanko tuotevastuun nojalla tai gw.
Mielestäni kyllä pitäisi korvata kun auto on kuitenkin alle kolme vuotta vanha ja ajettu n. 50000km. Lasku 2x95,88+152,36=248,24€(2xtorvet+työt=yht.)
Pahinta asiassa on tietenkin se, että onko laite muuttunut paremmin vettä sietäväksi? Onko temppu uusittava 3v. välein?

Torvet korvattiin gw:nä

Erwin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Huhti 2015, 13:26
Auto: F30 320dA Sport -12
Paikkakunta: Tampere

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Erwin » 05 Marras 2016, 12:20

Erwin kirjoitti:Itsellä alkoi hermot mennä tuohon tärinään jarruttaessa, niin nappasin etupyörät irti ja rupesin tutkimaan. Ei sieltä mitään poikkeamaa tai välystä äkkiseltään löytynyt. Sisemmät jarrupalat oli aika paljon kuluneet ja lähellä loppua, joten pistin tilaukseen Zimmermannin levyt ja palat Saksan maalta. Olis varmaan kohta hälyttänyt ajotietokone kuluneisuustunnistimen takia. Ajotietokone näyttää jarrujen huoltoon/ tarkistukseen 16tkm. Jos olis ollu heittokello, niin olis voinu mitata jarrulevyn, mutta silmämääräisesti sanoisin, että pientä heittoa saattoi levyssä olla. Toivotaan, että vika korjaantuisi uusilla levyillä ja paloilla. Nyt odotellaan vain paketin saapumista.



Taas painitaan saman ongelman kanssa. Uusilla levyillä ja paloilla rullailtu rapiat 30tkm. Auto ruennut taas täristämään jarruttaessa +60km/h vauhdeista. Tärinä tuntuu rattiin ja vielä voimakkaammin penkkiin.

Auto kävi eilen Benkara-Autossa tutkittavana, mutta tukivarsista tai puslista ei löytynyt välystä. Molempia renkaita pyöriteltiin ilmassa ja kuskin puolen etummainen jarru laahasi paikotellen levyyn. Viittaisi kieroon jarrulevyyn, mutta mikähän mahtaa aiheuttaa levyjen kieroutumisen? Mistähän sitä etsisi vikaa seuraavaksi? Levyt ja palat tosiaan vaihdettu 60tkm kohdalla ja nyt ongelma palannut 95tkm kohdalla taas... :conf:

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3034
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: F30 320dA 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja salmol » 05 Marras 2016, 12:35

Erwin kirjoitti:
Erwin kirjoitti:Itsellä alkoi hermot mennä tuohon tärinään jarruttaessa, niin nappasin etupyörät irti ja rupesin tutkimaan. Ei sieltä mitään poikkeamaa tai välystä äkkiseltään löytynyt. Sisemmät jarrupalat oli aika paljon kuluneet ja lähellä loppua, joten pistin tilaukseen Zimmermannin levyt ja palat Saksan maalta. Olis varmaan kohta hälyttänyt ajotietokone kuluneisuustunnistimen takia. Ajotietokone näyttää jarrujen huoltoon/ tarkistukseen 16tkm. Jos olis ollu heittokello, niin olis voinu mitata jarrulevyn, mutta silmämääräisesti sanoisin, että pientä heittoa saattoi levyssä olla. Toivotaan, että vika korjaantuisi uusilla levyillä ja paloilla. Nyt odotellaan vain paketin saapumista.



Taas painitaan saman ongelman kanssa. Uusilla levyillä ja paloilla rullailtu rapiat 30tkm. Auto ruennut taas täristämään jarruttaessa +60km/h vauhdeista. Tärinä tuntuu rattiin ja vielä voimakkaammin penkkiin.

Auto kävi eilen Benkara-Autossa tutkittavana, mutta tukivarsista tai puslista ei löytynyt välystä. Molempia renkaita pyöriteltiin ilmassa ja kuskin puolen etummainen jarru laahasi paikotellen levyyn. Viittaisi kieroon jarrulevyyn, mutta mikähän mahtaa aiheuttaa levyjen kieroutumisen? Mistähän sitä etsisi vikaa seuraavaksi? Levyt ja palat tosiaan vaihdettu 60tkm kohdalla ja nyt ongelma palannut 95tkm kohdalla taas... :conf:

Eikös täällä ollut puhetta että levyjä menisi kieroon huonojen laakereiden ja navan välyksen takia?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt: BMW F30 320dA 2012
Ex: BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 2 vierailijaa