F30/F31 Tyyppiviat

retypeNick
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Tammi 2016, 09:41

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja retypeNick » 18 Tammi 2019, 18:43

villek kirjoitti:
26 Huhti 2018, 14:38
Uusi käyttäjä ilmoittautuu!

Mielenkiinnolla etsiskellyt tietoa näistä N20 2012 vuoden jakopään ongelmista ja valitettavasti pääsen mukaan joukkoon.

Autona siis 320i F30 ja menty 86t, 2012 ja ei tietysti takuuta jäljellä.
Vähäset kilometrit selittyy aika pitkälti sillä että ollut ensimmäiset vuodet liisarina.

Kysymyksiä monia:

1. Kannattaako tyrkyttää Autokokeskukselle/Laakkoselle vedoten vähäsiin kilsoihin?

2. Onko täällä kenelläkään kokemuksia jos omakustanteena vaihdettu vaan tuo öljypumpun ketju ja ratassarja
millasesta hintaluokasta puhutaan?

3. kannattaako uusia koko jakopää samalla?
Autoni on 328i F31, 2012, ei takuuta, ei premiumia. Auto haiskahti käryävältä öljyltä ja huollossa pyysin tarkistamaan, tuloksena:

Autokeskukselle todettiin että öljypumun ketjumoduuli vinkuu (tämä muuten saletisti tyyppivika, koska vähän jokaisella tuntuu pamahtavan ja vinkuvan) ja pitää vaihtaa. Vaihdon yhteydessä jakopää vaihdetaan aina samalla.

Vetosin vähäisiin kilometreihin (66t) ja vaadin myös auton myynyttä liikettä mukaan kekkereihin. BMW tuli vastaan Goodwillillä ja samoin myyntiliike. Kokonaispotiksi tuli noin 1300e.

Parasta asiassa: Auto haistahtaa taas palaneelta öljyltä näyttää vuotavan. Eli takaisin vain korjauskierrokselle vol4, vtmp.

villek
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Huhti 2018, 13:34
Auto: -12 F30 320i

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja villek » 18 Tammi 2019, 19:38

Toivottavasti homma selviää!

Tosiaan itsellä selvisi tuo samalla tavalla, potti tosin taisi olla 1400€ ja hilut päälle.

Sen verran oli sen jälkeen muutakin kun ajamisen iloa että viikko sitten vaihdoin auton.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja 315i » 20 Tammi 2019, 18:03

Onko kenellekkään vaihdettu pyörän laakereita? Alkoi ulisemaan hieman epöilyttävästi ja kuulostaa samalta kuin edellisen pemun aikansa palvellut etulaakeri. Tosin auto on vasta 29000 ajettu ja toukokuussa hankittu uutena...
E92 sa sentään painaa 150 000 tai jotain.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 937
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 20 Tammi 2019, 19:03

Mulla meni 100tkm paikkeilla etupyöränlaakerit vaihtoon.
Näin lämpötilojen heitellessä kuuluu välillä outoja ääniä, jotka tallisulattelussa katoaa.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja 315i » 21 Tammi 2019, 21:08

Vuorokauden lämpöisessä tallissa ja ei muutoksia. Eikä merkitystä ajaako bensalla, sähköllä vai rullaako vapaalla. Mut keskiviikkona ollaan viisaampia.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja 315i » 23 Tammi 2019, 20:51

Oikean etupyörän laakeri sökö. Eipä kestäny kauaa...

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 24 Tammi 2019, 07:35

315i kirjoitti:
23 Tammi 2019, 20:51
Oikean etupyörän laakeri sökö. Eipä kestäny kauaa...
Damn :wassat:

Tuliko mitään selitystä miksi hajonnut? Noin pienet kilometrit niin täytyy olla joko alunperin viallinen laakeri tai voitelu pettänyt.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja 315i » 24 Tammi 2019, 12:34

Vaihto ens torstaina, voi jatkaa ajoa ja sen kummempaa eivät osanneet sanoa.

skuzeri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 11:57
Auto: BMW 318d -14 f31

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja skuzeri » 30 Tammi 2019, 20:31

Onkos F31 316i vm 2015 ajettu 130tkm huolta ketjuviasta?
Viimeksi muokannut skuzeri, 31 Tammi 2019, 07:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kallek77
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Loka 2018, 18:15

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja kallek77 » 30 Tammi 2019, 21:06

Jokerdef kirjoitti:
24 Tammi 2019, 07:35
315i kirjoitti:
23 Tammi 2019, 20:51
Oikean etupyörän laakeri sökö. Eipä kestäny kauaa...
Damn :wassat:

Tuliko mitään selitystä miksi hajonnut? Noin pienet kilometrit niin täytyy olla joko alunperin viallinen laakeri tai voitelu pettänyt.
E90/91 oli myös samaa vaivaa jossain yksilöissä jo 20-30tkm ajettuna, olikohan vaan joku huono sarja laakereita.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja 315i » 31 Tammi 2019, 14:16

Laakerin vaihto ja auto kunnossa, annettiin avaimet kätee ja toivotettii hyvää matkaa ;) En kyselly sen enempiä.

Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: F31 320d Connected 2018
ex F22 218d sport 2014
Paikkakunta: Uppsala

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja TurboKoo » 28 Maalis 2019, 16:17

Minulle tuli täällä Ruotsissa tänään kutsu jälkiasenteisen lumiventtiilin asennukseen, jonka siis pitäisi käsitykseni mukaan estää juuri täälläkin aiemmin mainitut turbon siipien hajoamiset kun jäätä kertyy imusarjaan. Sain ajan vasta parin viikon päähän joten en vielä pysty kommentoimaan mitenkään työtä. Omassani olikin alkanut jo turbo vinkumaan eli saan varmasti ja toivottavasti myös sen korjattua samalla
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl

Tucee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 08:20
Auto: BMW 520d M-Sport F10

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Tucee » 28 Maalis 2019, 20:28

TurboKoo kirjoitti:
28 Maalis 2019, 16:17
Minulle tuli täällä Ruotsissa tänään kutsu jälkiasenteisen lumiventtiilin asennukseen, jonka siis pitäisi käsitykseni mukaan estää juuri täälläkin aiemmin mainitut turbon siipien hajoamiset kun jäätä kertyy imusarjaan. Sain ajan vasta parin viikon päähän joten en vielä pysty kommentoimaan mitenkään työtä. Omassani olikin alkanut jo turbo vinkumaan eli saan varmasti ja toivottavasti myös sen korjattua samalla
No tuohan olisi hieno uutinen jos ovat ratkaisun keksineet! Pääsisi eroon joka talvisesta turbon vaihdosta.

Laitapahan päivitystä tilanteesta kun asennus hoidettu.

F31B47N57vm2017
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Touko 2019, 20:31

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja F31B47N57vm2017 » 11 Touko 2019, 21:05

Tuli takaisinkutsukampanja "Lumiventtiilillä varustetun imuäänenvaimentimen jälkiasennus", ilmeisesti tuo kampanja pyrkii ratkaisemaan turbojen hajoamisen talvella imusarjan jäätyessä. Vaikka talvikelit olivat ohi niin varasin ajan ja tekivät Laakkosella asennustyön, mutta kertoivat että turbo taitaa olla sökö äänestä päätellen. Nyt sitten vaihdetaan se turbo. Vuonna 2017 valmistettu 320d, ajettu alle 33 tuhatta, takuu voimassa ja vaikka ei olisikaan... käräjille. En kyllä mitään erikoista ääntä ole kuullut, mutta korkeat äänet ylipäätään ovat minulta jääneet jonnekin intin ampumaradalle. Ehkä meno tuntui hiukan aikaisempaa nuhaisemmalta, kun vertaa Laakkosen sijaisautoon (samanlainen 2019 malli). Saa nähdä mitä kaikkea turbon hajoaminen on rikkonut sisempänä koneessa.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 716
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 12 Touko 2019, 08:35

^eipä se tossa mitään helposti riko. Mulla vaihettiin turpo 28 tkm kohdalla, huomas paskomisen heti kun vakiomatkan kulutus pomppas pari litraa. Mut olikin siiven lavat kunnolla solmussa. Jos niissä jotain pientä iskua jääkikkareista ja ns. vikaantunut on niin väitän ettei 99 % ajajista huomaa mitään, varsinkin kun B47 uusikin turbo vislaa aavistuksen kylmällä koneella.

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 948
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Aero » 12 Touko 2019, 22:43

F31B47N57vm2017 kirjoitti:
11 Touko 2019, 21:05
Tuli takaisinkutsukampanja "Lumiventtiilillä varustetun imuäänenvaimentimen jälkiasennus", ilmeisesti tuo kampanja pyrkii ratkaisemaan turbojen hajoamisen talvella imusarjan jäätyessä.
Pakko nyt vihdoin ääneen mainita (vaikka vähän viilausta onkin) että kyse mitä todennäköisimmin on ilmafiltterin ja ahtimen välisestä imuputkesta, eikä suinkaan imusarjasta. Meinaan kun imusarja on ahtimen jälkeen, välijäähdyttimen ja moottorin välissä juuri ennen venttiilikoneistoa, niin jos sieltä pääsee jäätä rikkomaan ahdinta kun ilmaa työnnetään väkisin juuri toiseen suuntaan niin vika tuskin on enää sitä tasoa, että autolla vielä ajetaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 716
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 13 Touko 2019, 06:12

Jep, mun ykköseen vaihdettiin just toi turbon imuputki, jäi sanomatta. Ei siinä kyllä mitään venttiiliä ole, tarkoittaiskohan lumiventtiili sitten vaan jotain Z-sokkeloa/ritilää tms. putken sisällä. Tosin tää nyt oli pari kk sitten, mutta Ruotsista tilasivat parannetun imuputken, turbojahan nyt löyty hyllystä Laakkosella :D

Taitaa olla paras tapa suojata turboa se, että kovilla pakkasilla ei aja... Itelläki kuitenkin lämmin talli ja silti jäät paskoi turbon. Tosin en mä aina talliin pistä (jos suolapaskanen auto).

Tucee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 08:20
Auto: BMW 520d M-Sport F10

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Tucee » 13 Touko 2019, 13:41

Oma F36 vm.2016 ei kuulu kampanjan piiriin. Turbo vaihdettu jo kahdesti, ens talvena varmaan taas...

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 13 Touko 2019, 13:52

On kyllä uskomatonta kun BMW yhdestä fataalista viasta selviää (ketjuongelmat) niin toinen saadaan lanseerattua uuteen moottoriin. Seuraavat vuodet pusketaan ulos sitten erilaisia purkkaviritelmiä ja aina uuden kohdalla kerrotaan ongelmat ovat historiaa...

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 716
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 13 Touko 2019, 13:56

Tucee kirjoitti:
13 Touko 2019, 13:41
Oma F36 vm.2016 ei kuulu kampanjan piiriin. Turbo vaihdettu jo kahdesti, ens talvena varmaan taas...
Ei mullakaan, mutta sain päivitetyn putken kun turbo paskoi.

Vastaa Viestiin