F30/F31 Tyyppiviat

Tucee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 08:20
Auto: BMW 520d M-Sport F10

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Tucee » 13 Touko 2019, 15:43

masaf1 kirjoitti:
13 Touko 2019, 13:56
Tucee kirjoitti:
13 Touko 2019, 13:41
Oma F36 vm.2016 ei kuulu kampanjan piiriin. Turbo vaihdettu jo kahdesti, ens talvena varmaan taas...
Ei mullakaan, mutta sain päivitetyn putken kun turbo paskoi.
Juu niin mullekin tuli keväällä 2018 päivitetty versio imuputkesta. Ei auttanut. Nyt keväällä vaihdettiin taas uudet (samanlaiset) kilkkeet sisään eli ihan satkulla en luottaisi tämän kamppiksen korjaavan ongelmaa, valitettavasti.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 14 Touko 2019, 09:47

Joo en minäkään siihen putkenpätkään luota. Maskisuoja pitäs tehdä...

jj72
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Helmi 2018, 12:00

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja jj72 » 23 Touko 2019, 21:52

Tuolla aikaisemmin (monta sivua aikaisemmin) kyselin muiden kokemuksia turboista ja niiden jääongelmista. Nythän niitä näyttää täällä olevankin "kiitettävästi".
Nyt on viisi kertaa vaihdettu turboa tämän ilmiön seurauksena. Ennen viimeistä remppaa rakentelin viimasuojan solumuovista ja tällä uudella turbolla on huristeltu tämä kevättalvi. Auto on 08/2016 otettu ajoon ja 147 tkm mittarissa. Muita vikoja ei tässä autossa ole ilmennyt. Toivottavasti BMW kantaa vastuun ja tuottaisi originaalin viimasuojan tällekin malliversiolle, kun niitä muillekin on olemassa.

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 23 Touko 2019, 23:04

jj72 kirjoitti:
23 Touko 2019, 21:52
Tuolla aikaisemmin (monta sivua aikaisemmin) kyselin muiden kokemuksia turboista ja niiden jääongelmista. Nythän niitä näyttää täällä olevankin "kiitettävästi".
Nyt on viisi kertaa vaihdettu turboa tämän ilmiön seurauksena. Ennen viimeistä remppaa rakentelin viimasuojan solumuovista ja tällä uudella turbolla on huristeltu tämä kevättalvi. Auto on 08/2016 otettu ajoon ja 147 tkm mittarissa. Muita vikoja ei tässä autossa ole ilmennyt. Toivottavasti BMW kantaa vastuun ja tuottaisi originaalin viimasuojan tällekin malliversiolle, kun niitä muillekin on olemassa.
Viimasuojaa ei tosiaan löydy F30 edes tarvikkeena. Ja bemarilta ei kannata varmaan odotella kun kyseessä on kuitenkin jo vanhentunut malli.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 953
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 24 Touko 2019, 01:22

Onkos näitä B47 turbon jääongelmia ollut G30:ssa, jossa on automaattinen "viimasuoja" munuaisissa?

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 24 Touko 2019, 08:01

Wonderi kirjoitti:
24 Touko 2019, 01:22
Onkos näitä B47 turbon jääongelmia ollut G30:ssa, jossa on automaattinen "viimasuoja" munuaisissa?
Ei ole tullut vastaan. Eikä F10 + B47 kanssa myöskään, siinäkin jo oli kaihtimet munuaisissa. G30:ssä sulkeutuu muuten munuaisten lisäksi myös puskurin alaosan ilmanottoaukot.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 24 Touko 2019, 12:15

Ostaa 5€ mustan solumuovisen retkipatjan tjsp. ja leikkaa saksilla sopivan palan maskin taakse ja nippusiteillä kiinni talven ajaksi. Taidan tehdä itsekin kun lankomieskin teki. Moottorin lämmötkin nousee paljo nopeemmin mitä seuraili salavalikosta. Säästänee siis myös polttoainetta.

cSnake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Touko 2019, 19:34

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja cSnake » 25 Touko 2019, 19:39

Missä malleissa tätä turbon jääongelmaa on ollut? Käytiin tänään koeajamassa 320i bensanelikko, onko tässä mallissa ollu?
Toinen asia mietityttää, kuuluuko koneen nakuttaa niiku dieselin, semmosta sirinää kuulu, kuulunee asiaan, mutta kuuluuko nakutus?
Mitä muuta tämmösestä kannattaa tarkistaa? Saisko välillä tiivistelmää tyyppivioista, aika pitkä threadi saatu jo aikaseksi kyseisestä automallista :)

pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja pedro78 » 25 Touko 2019, 19:45

N20 moottorilla 320i nakuttaa todellakin kuin diesel konsanaan! :)

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 26 Touko 2019, 11:24

Ei oo bensakoneissa sitä laajamittaista turbo-ongelmaa. Nakutus riippuu mikä moottori niin onko normaalia. Uusimmathan on kyllä nättiäänisiä.

Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 320iA M Sport -17

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Petteri75 » 27 Touko 2019, 11:04

masaf1 kirjoitti:
26 Touko 2019, 11:24
Ei oo bensakoneissa sitä laajamittaista turbo-ongelmaa. Nakutus riippuu mikä moottori niin onko normaalia. Uusimmathan on kyllä nättiäänisiä.
Omassa on B48M / 2.0 bensa, ja ei sen joutokäynti kyllä mikään kutosen murinaa ole, mutta minkäs teet. Täytyy muistaa, että lisämökää tulee myös korkeapainesuuttimista. Sisälle ei kuulu aivan hirveästi mitään, rengasmelu on suurempi joten ehkä ei niin tärkeä kuin ennen. Käyttöominaisuuksiltaan moottori on kyllä hyvä, varsinkin 8-vaihteisen automaatin kanssa ja ei kannata missään vaiheessa jättää pois vaihtoehtojen joukosta. Nyt ajettu n. 73tkm, öljynvaihdot n. 12-15tkm välein, tulpat vaihdettu 60tkm kohdalla huolto-ohjelman vaatimusten mukaisesti, ei oikeastaan yhtään mitään ylimääräistä vikaa ml. turbo. Ehkä 100tkm kohdalla laatikkoöljyt voisi vaihtaa 1. kerran? 5.9L/100km.

Sami951
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Heinä 2014, 08:43

Re: F30/F31 Tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Sami951 » 14 Kesä 2019, 14:10

Onko muilla tullut vielä vastaan? F31 328i ja alkoi savuttamaan käynnistäessä, jos auto on seissyt vähän pidempään. Näköjään alkupään malleissa on sellainen öljyputki, joka valuttaa öljyä ahtimeen ja sitten jossain vaiheessa tuo alkaa menemään tiivisteistä läpi.

Öljyputkeen on päivitetty osa olemassa ja vaihto + osat vajaan tonnin verran riippumattomassa liikkeessä.

Kysyin varmuuden vuoksi Laakkoselta mutta ei ole kuulemma heille tullut näitä, eikä ole automaattisesti mikään goodwill tapaus vaan ihan tuurista kiinni kohtelu. Jenkeissä vaihdettu toki kampanjana.

https://bmwtechnician.com/2016/05/13/n2 ... ne-update/

Teetän omaan tuon öljyputken vaihdon ja toivon että menee sillä, harmittaa enemmän jos myös turbosta on ehtinyt tiivisteet menemään peruuttamattomasti väljäksi..
2013 F31 328i

Vastaa Viestiin