mitä löpöä: 95 / 98 / 98 v-power nitro

F30, F31, F32, F33, F34, F36
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

moro, 15 viime vuotta ja kymmenen diesel autoa ajaneena ostin F34 320i, jonka haen 19.9 liikkeestä. Kävipä mielessä mitä ainetta käytätte autoissanne. Mopossani käytän 98 v-power nitroa, mutta auto on eri asia, vai onko ??
F34 GT Xdrive 320i -13
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Olen käyttänyt 98 koko ajan ja myös entisessä autossani.Tuntuu kuin moottori kävisi puhtaammin.Ei ainakaan nyi kylmänä.
peperoni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Maalis 2013, 09:45
Auto: Tulossa F30 320iA Business Modern

Omaan 320i:n oon laittanut pelkästään 95:sta. Saas nähdä miten talvella on, mutta kesällä pärjää tolla ihan hyvin. Ei pitäisi kuluttaakkaan yhtään sen enempää 95:lla kuin 98:lla.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Bemuawd kirjoitti:Olen käyttänyt 98 koko ajan ja myös entisessä autossani.Tuntuu kuin moottori kävisi puhtaammin.Ei ainakaan nyi kylmänä.
Aina 98 mullakin käytössä. Kai niissä joku ero on, joten kunnon kärryyn kunnon aine. Shellillä pistän sitä parasta mitä on, nimihän siinä vaihtuu. Erikseen ko. kaman perässä en jaksa juosta, kun Nesteellä tulee tankattua yleensä.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Fifth gear-ohjelma testasi tuossa taannoin tehomittauksilla mitä eroa halvimman 95 ja kalliimman olisko ollut 99, erot muutama hevonen, käytännössä ei mitään tunne.

Joissakin maissa on myös dieseleille kalliimpaa laatua saatavilla, ainakin Shell ja BP mutta Suomeen ei ole rantautunut sitä - liekkö sama juttu kuin bensoissa :conf:
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

japi2010 kirjoitti:Joissakin maissa on myös dieseleille kalliimpaa laatua saatavilla, ainakin Shell ja BP mutta Suomeen ei ole rantautunut sitä - liekkö sama juttu kuin bensoissa :conf:
Neste Pro-Diesel?

http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path ... 3552;19494" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: F20 118dA
rob-s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 23:31
Auto: Audi RS4 4.2 V8
EX:BMW 328i F30

Itse olen tuohon lievästi viritettyyn 328i F30:een tankannut enimmäkseen 95-oktaanista ja hyvin tuntuu toimivan (kävin jopa dynolla 95:lla). Kyllä olen huomaavinaani että hieman tasaisemmin vetää alhaalta kun olen nyt muutaman tankillisen 98-oktaanista tankannut. V-power auttanee eniten kuskia henkisesti.
Ex:BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30, M-performance putkisto, M-sport alusta jne.
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

Olen käyttänyt nyt ekat 2800km 98-oktaanista ja sillä linjalla ajattelin pysyä. En tiedä onko siitä pitkällä juoksulla mitään hyötyä?! Mutta ei varmasti ainakaan haittaa :) V-Power Nitro henkiseen puoleen kuten rob-s kommentoi ;)
Ajamisen Iloa!
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Ensimmäiset 2000km meni pintakaasulla 95:lla, autoliike tarjosi ekan tankillisen eikä muuta ollut pihassa tarjolla. Tämän jälkeen vaihdoin 98:iin ja siinä aion pysyä.
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

kiitos, 98 on ratkaisuni, kunhan haen autoni.
F34 GT Xdrive 320i -13
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

rob-s kirjoitti: V-power auttanee eniten kuskia henkisesti.
Jep, mitään eroa en ole huomannut ajossa normi dieselin ja V-powerin välillä. Isoin ero lienee se 10 centtiä/litra eli 7e/tankillinen. Sillä rahalla saan 3 lasia valkkaria paikallisessa ja tarjoilijalle jää vielä euro tippiä :)
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Tänään v-poweria 1,62 pukinmäen shellillä ja siitä vielä saa 8snt alennusta kupongilla!
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
arriv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Loka 2011, 22:12
Auto: F31 320iA xDrive

rob-s kirjoitti:Itse olen tuohon lievästi viritettyyn 328i F30:een tankannut enimmäkseen 95-oktaanista ja hyvin tuntuu toimivan (kävin jopa dynolla 95:lla). Kyllä olen huomaavinaani että hieman tasaisemmin vetää alhaalta kun olen nyt muutaman tankillisen 98-oktaanista tankannut. V-power auttanee eniten kuskia henkisesti.
98 kestää puristusta (ahtoa) enemmän kuin 95, joten täyden hyödyn saa vasta 98:lla ilman
nakutuksentunnistimen puuttumista asiaan. :thuup:
ovaris
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Elo 2013, 08:55
Auto: F31 328i M-sport alusta & korisarja.

Käytän 95:sta, mutta voisi nyt aamujen kylmettyä testata 98, josko se auttaisi kylmän koneen nakutukseen, välillä kuulostaa Diesel-koneelta ;)
Vastaa Viestiin