Näkyykö näytössä levyjen kansikuvat (coverit)

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Näkyykö teillä aina kaikkien levyjen kansikuvat näytössä ? Käytän iPhonea ja USB tikkua .Mulla näkyy joskus ja joskus ei.Olen ladannut musiikin iTunesista.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Bemuawd kirjoitti:Näkyykö teillä aina kaikkien levyjen kansikuvat näytössä ? Käytän iPhonea ja USB tikkua .Mulla näkyy joskus ja joskus ei.Olen ladannut musiikin iTunesista.
Luulen että F-sarjan autot ovat näissä media asioissa aika samantapaisia (itsellä F25): USB-tikulta tulee aina kansiokuvat näkyviin. Jos kuva ei näy, niin kannattaa tarkistaa, sisältääkö ao. mp3 tiedosto oikeasti sen cover -kuvan ja että se on järkevän kokoinen. PC:ssä homma onnistuu esim. ilmaisella Mp3Tag -editorilla. Samalla työkalulla kuvan voi myös vaihtaa, esim. vakio 200x200 resoluution tarkemmaksi (...netti on täynnä käyttökelpoisia ja myös parempiresoluutioisia cover kuvia).

iPhonesta ei mulla ole omakohtaista kokemusta, mutta oletan, että coverit pitäisi näkyä silläkin.

Sen sijaan jos mp3 musiikkia soittelee auton sisäiseltä kovalevyltä niin sillon covereja ei saa näkyviin ...olisko uusimmissa malleissa tullut tähän parannusta?
vesil
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 14 Touko 2011, 22:03

jpk kirjoitti:
Sen sijaan jos mp3 musiikkia soittelee auton sisäiseltä kovalevyltä niin sillon covereja ei saa näkyviin ...olisko uusimmissa malleissa tullut tähän parannusta?
On. Näkyy hyvin 4/2013 valmistunessa autossa. Kansia on myös valmiina kovalevyllä hyvä kokoelma. Olen kopioinut muutaman cd:n autossa kovalevylle ja kaikkiin on löytynyt kannet ja kappaletiedot. Nettiyhteyttä mulla ei ole autossa, joten tiedot ovat valmiina kiintolevyllä.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ei näy. Tosin mun käsityksen mukaan autossa pitää olla navi tai/ja proffa sinihammas , että näkyy?

Auto valmistunut 10/2012. Sinihammas on normaali business.
Viimeksi muokannut J1978, 01 Syys 2013, 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Mulla näkyi F10:ssä iPhonea käytettäessä silloin tällöin. Joskus kuva jumittui johonkin biisiin eikä enää päivittynyt.

Nykyisin mulla on käytössä Samsung S4, ja sen kanssa kuvat ei näy koskaan. S4 parittuu muutenkin huonommin auton kanssa. Esimerkiksi soitetuissa puheluissa näkyy vain ne puhelut, jotka on soitettu auton kautta. Muistaakseni iPhone 5 näytti kaikki soitetut puhelut riippumatta siitä, oliko ne soitettu autosta vai muuten.
vesil
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 14 Touko 2011, 22:03

J1978 kirjoitti:Ei näy. Tosin mun käsityksen mukaan autossa pitää olla navi tai/ja proffa sinihammas , että näkyy?
.
Voi johtua näistäkin, että täällä toimii. Mulla on molemmat, Pro Navi ja pro bluetooth. jpk kysyi nimenomaan soittamisesta kiintolevyltä, joten päättelin hänelläkin olevan Pro Navin X25:ssa.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Joo, mulla on tosiaan Pro Navi ja Pro bluetooth ja näihin perustuvat omat kokemukseni F25:ssa.
vesil kirjoitti:
jpk kirjoitti:
Sen sijaan jos mp3 musiikkia soittelee auton sisäiseltä kovalevyltä niin sillon covereja ei saa näkyviin ...olisko uusimmissa malleissa tullut tähän parannusta?
On. Näkyy hyvin 4/2013 valmistunessa autossa. Kansia on myös valmiina kovalevyllä hyvä kokoelma. Olen kopioinut muutaman cd:n autossa kovalevylle ja kaikkiin on löytynyt kannet ja kappaletiedot. Nettiyhteyttä mulla ei ole autossa, joten tiedot ovat valmiina kiintolevyllä.
Hiukan epäilisin tuota BMW:n kovalevyllä olevaa valmista "cover" varastoa: suosittujakin CD:tä on tosi paljon (tuhansia ja tuhansia?) eli paljon on BMW:n täytynyt kerätä dataa valmiiksi levylle. Vai olisko kysymys jostakin "CD Text" ominaisuuden laajennuksesta, jonka voisi ehkä löytää uusimmilta audio CD:ltä ? "CD Text" ominaisuus toi aikoinaan audio CD:lle lisäyksenä datana mm. kappaleen nimet ja esittäjät, mutta ei tietääkseni sisällä (ainakaan vielä) cover kuvia.
vesil
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 14 Touko 2011, 22:03

Ei BMW mitään varastoa kerää, vaan ostaa palvelun Gracenotelta. Kiintolevyllä on 4GB Gracenote database. Kappaletiedot tulevat sieltä varmasti, mutta aikamoinen hämmästys minullekin oli, kun eräiden levyjen kansikuvatkin ilmestyivät.

Lisätietoa: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=690172

ja keskustelua: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=664982
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Saakohan tuota Gracenote databasea tallennettua autoon jälkikäteen? Vaikuttaisi omasta autosta puuttuvan.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Kyllä sinulla ///Marko on Gracenote database navissa. CIC-navi ei vaan näytä levyn kansia muuten kuin BMW Appsin yhteydessä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

^Kiitos tiedosta! Pitää käyttää tuota Mp3Tag -editoria, koska en ole iphonea aikeissa hankkia.
Avatar
-Jeenyus-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
Auto: BMW F31 330dA M-Sport

Moro,

Et tarvitse iPhonea. iTunes on ilmainen ohjelma ja helppo käyttää jos haluat modata .mp3 tiedostoja. Sitä en tosin tiedä mitkä kaikki lisävarusteet tarvitset autoon jotta album art näkyy, omassa F31 on kaikki "mediaan" liittyvät lisävarusteet. Oman kokemuksen perusteella taitaa olla 600x600 pixelia max. kuvakokoa tiedostossa jonka iDrive näyttää, liian iso kuva näkyy vain siinä harmaana neliönä.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Näkyy kansikuvat mulla ainakin, vaikka ei oo mitään navia eikä mitään muutakaan mediaan liittyvää lisävarustetta. Autona tosin F34 vm. 2014, mutta näky mulla vuosimallin 2012 F30:kin.

Tosin kansikuvat näkyy vain, jos musiikki on ladattu ensin jostain latauspalvelusta tietokoneelle ja siitä tikkuun.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Laitoin levyjen kansitaiteet Mp3Tag-editorin avulla muistitikulla olevien musiikkitiedostojen mukaan. Homma pelaa hienosti ja kannet näkyy idrivessa.

Ainut asia mikä jäi uupumaan ovat nuo auton sisäisellä kovalevyllä olevien levyjen kansitaiteet. Olen tallentanut suht paljon omia cd-levyjä auton kovalevylle ja ilmeisesti en saa niiden kansitaiteita näkyviin ilman BMW Appsia ja iphonea?

Tätä edellä mainittua itunesia en ole käyttänyt aiemmin, koska levyt tulee edelleen ostettua fyysisenä tuotteena. Joko cd:nä tai vinyylinä.
Avatar
-Jeenyus-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
Auto: BMW F31 330dA M-Sport

Mutta tässäkin iTunes astuu apuun. Tökkäät ostamasi cd:n tietokoneeseen ja tallennat sen iTunesin avulla koneelle jemmaan jolloin voit myös hakea kansikuvat suoraan iTunesilla. Omassa autossa cd:n tallentaminen on osoittautunut hitaaksi ja itse edelleen käytän mieluummin muistitikkua kovalevylle tallentamiseen.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

-Jeenyus- kirjoitti:Mutta tässäkin iTunes astuu apuun. Tökkäät ostamasi cd:n tietokoneeseen ja tallennat sen iTunesin avulla koneelle jemmaan jolloin voit myös hakea kansikuvat suoraan iTunesilla. Omassa autossa cd:n tallentaminen on osoittautunut hitaaksi ja itse edelleen käytän mieluummin muistitikkua kovalevylle tallentamiseen.
Okei. Kiitos tiedosta! Pitääpä kokeilla käyttää jatkossa tätä iTunesia.
Vastaa Viestiin