F30 Driveline failure

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 09 Loka 2013, 00:29

Otsikon mukainen varoitus pukkasi motarilla ilman mitään kummempaa, noin 130 km/h vauhdissa. Ei mitään ääniä tai tuntumaa. Ajattelin, että lienee vaan ilmoitus ja vedin rampista ylös pysäyttääkseni auton. Kunnes hidastaessa vauhtia alkoi reipas ravistus, ikäänkuin yrittäisi ajaa 20 km/h suurimmalla vaihteella. Manuaalisesti vaihtelin pykäliä, mutta eipä oikein vaihtanut. No, takaisin motarille kun käskettiin vain ajaa varovasti (iDrive) ja ajelin kotiin. Ajoittain kierrosten soutaessa jälleen huomattavaa ravistelua jostain, tiedä sitten mistä. Paikallaan ollessa pykälä ei putoa vapaalle, vaan jää ykköselle jolloin auto hyökkää jarrun noston jälkeen eteenpäin.

Parkissa on kärry ja takuuhuoltoon menee, kyselen vain, onko tuttu juttu ja isokin ongelma ehkä tiedossa? 27 000 km mittarissa tältä vuodelta on ja nyt siis eka vika. Ottaa vähän päähän, kun 1600 km viikko päällä taas ja nyt menee ihan veivailuksi.

Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja Seppo(nimi muutettu) » 09 Loka 2013, 10:12

Tää meidänkin kippo ilmoitteli uutena kaikenlaisia Drivetrain Erroreita. Usein startatessa oli ongelmia, mm. kertaalleen tultiin työntämällä ulos automaattipesulinjalta. No joo, viereiseltä linjalta työnnettiin samaan aikaan XC Volvo ulos.
Lisäksi etenkin pakkasesta ajo lämpimään halliin ja hetken lämmittely sisällä kaupassakäynnin ajan oli speciaalimyrkkyä. Startatessa ravistusta ja sammuttelua ja tauluun Erroria. Olisko kerran tai kaksi alkanut ravistella vauhdissa, siitä jarrutus tienlaitaan ja auto sammui.
Nyt tää on toiminut mitälie 20tkm ongelmitta. Kai tuosta avaimeen on jotain tallentunut, kohtahan se on mullakin huolto edessä.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3822
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja salmol » 09 Loka 2013, 11:52

Tuollaista vikailmoitusta (Drivetrain) on näkynyt esim. kun on laittanut tehoboxin tuohon railianturin liittimeen tai jos liitin on huonosti kiinni. Eli joko railianturin liitin ei ole kunnolla kiinni, tai sitten koneessa on jokin ulkopuolinen boxi joka ei toimi oikein ja antaa virheen siitä. Railianturin liitin on muovisuojan alla, silikonisuojan alla suoraan koneen päällä. Kokeile jos muoviliitin on vähän löysässä.

Voihan kyse olla tietysti jostain muustakin viasta, kuten oikeasti vikaa korkeapainepumpussa, polttoainesuuttimissa tai paineanturissa, niiden ohjauksessa, jne. Tai esim. liian vähäinen polttoainemäärä joka aiheuttaisi tuota. Myös akun lataus kannattaa tarkistaa.

Eli ajatuksia:
- Paineanturi
- Paineanturin liitin löysä / irti
- Jokin tehoboxi välissä joka sotkee anturisignaalia
- Polttoainetta liian vähän
- Korkeapainepumppu viallinen (hpfp)
- Suuttimissa vikaa
- Akku
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 09 Loka 2013, 23:05

Juu, kiitos vinkeistä. En jaksa kuitenkaan kärryä alkaa tutkimaan sen enempää, kun oireilu niin selkeää. Tosin nyt kun siirsin auton huoltoon, toimi ihan ok. Rasittavaa. Toisaalta jos oikeasti laukeaa heti kun alkaa polkemaan kunnolla, no good.

Ei vaan tullut Autokeskukselle täällä Tampereella pisteitä kotiin, kun ei mitään paikkaa mihin avaimet jättää. Kärry on pihassa ja laina-auto alla kyllä, mutta avaimet kotona. Kiersin 10 ovea x2 ja joka pylvään sekä roskakorin erikseen, mutta avaimia ei mihinkään voinut jättää. Josko joku soittelee huomenna perään. Autoskeskuksessa ei ole puhelinnumeroa lainkaan toimipaikkoihin huoltoon eikä call-centeri muuta kuin käskenyt viedä auton sinne pihaan. Olisin kyllä soittanut huoltoon ja sopinut asian, mutta kun ei ole numeroa niin ei ole.

lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja lao » 13 Loka 2013, 17:33

Onko tullut huollosta mitään infoa liittyen vikaan?

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 13 Loka 2013, 22:47

lao kirjoitti:Onko tullut huollosta mitään infoa liittyen vikaan?
Juu, tuli. En ehtinyt päivittää aikaisemmin. Eli kärry oli Autokeskuksen pihalla ja avainten pudotuspaikkakin löytyi - oli aivan toisen rakennuksen seinässä pösön kyltin alla. Enpä siihen olisi uskaltanut avaimia pudottaa vaikka yöllä olisin nähnytkin. No, sitten kun avaimet saatiin sinne niin huolto otti kärryn heti aamusta jämptisti käsittelyyn ja puoliltapäivin se oli valmis. Koodeja lukivat ja eivätkä sen enempää kuulemma löytäneet kuin mitä systeemissä luki lokissa. Maahantuojan ohjeen mukaan sisään ajettiin uusin softaversio ja sen pitäisi korjata se asia, mikä oli vialla. Rautapuolella ei kai sitten ollut lopulta mitään ongelmaa. Ajossa kärry on nyt toiminut ok, tosin alle 100 km tullut ajettua viikonloppuna, joten tulevalla viikolla nähdään onko mitään ongelmaa jäänyt oikeasti.

Ainakin tämä takuuhuolto meni nyt oikein hyvin Tampereen autokeskuksen puolella kunhan auton sinne ensin sain onnistuneesti jätettyä. VW Golf oli sijaisautona ja kyllä oli F30:a ikävä koko ajan...

Avatar
-Jeenyus-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Touko 2015, 10:10
Auto: BMW F31 330dA M-Sport

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja -Jeenyus- » 05 Loka 2016, 20:42

Varmaankin otsikolla tarkoitetaan Drivetrain malfunction ongelmaa, itsellä antoi kyseisen varoituksen, kun sompasin autoa työpaikan parkkipaikalle. Auto tosin F31 330dA -13, heitin työreissun ja, kun olin kotiin lähdössä auto starttasi ja kävi ihan normaalisti, alle 1km ajoa ja Drivetrain ongelma hävisi mutta moottorin oranssi vikavalo jäi palamaan. Tänään sain auton huoltoon ja vikakoodia antoi EGR venttiili, kuulemma "näitä on ollut muutamia", samaa voi sanoa, kun nyt kahlannut läpi netin BMW foorumeita.

Auto toimi täysin normaalisti, ajoa n. 6km jotta sai huoltoon ja auto on muutenkin ollut vikavapaa tähän asti. Liekko muilla ollut EGR:n kanssa ongelmia?

Avatar
MPK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Heinä 2016, 12:11
Auto: F30 330e M Sport

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja MPK » 18 Marras 2016, 09:07

Potilas: F30 / 330e, ajettu 1730 km
Oire: Voimansiirto. Voit jatkaa ajamista. Liikkuvuuspalvelua ei tarvita. Tarkistuta autosi huoltopisteessä.

Vein auton tarkistettavaksi alkuviikosta, ja ongelma kohdistettiin suurjännitepuolelle. Ilmoitus on ilmeisesti lähtöisin suurjänniteakkujen lämpötilasta / jäähdytyksen puutteesta ja diagnoosi on tällä hetkellä viallinen ilmastoinnin kompressori, jolla jäähdytetään myös suurjänniteakkuja. Toimenpiteenä on kompressorin vaihtaminen. Maanantaina pitäisi kaiken olla kunnossa.


Täydennetty 23.11.

Vaan eipä ollutkaan, kompressorin vaihdon jälkeen virheilmoitus uusiutui välittömästi ja nyt vika on paikannettu uudelleen ymmärtääkseni lämmityslaitteen kaapeliin. Uusi kaapeli on tulossa Saksasta ja hyvällä tuurilla saan auton perjantaina takaisin.

Goodwill -toimenpiteet on huomioitu toiveeni mukaisesti. :thuup:
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz

Avatar
MPK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Heinä 2016, 12:11
Auto: F30 330e M Sport

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja MPK » 02 Joulu 2016, 08:17

^

Ratkaistu 1.12.2016

Vian paikantaminen kaapeli kerrallaan mittaamalla onnistui, ja lisälämmityslaitteen ja korkeajänniteakun välisen vialliseksi mitatun kaapelin vaihto tuotti toivotun tuloksen eikä vika uusuitunut testilenkillä.

Sain auton takaisin 1.12. ehjänä ja puhtaana, toivottujen goodwill -toimenpiteiden lisäksi pari pientä minulta huomaamatta jäänyttä yksityiskohtaa oli huolehdittu oma-aloitteisesti kuntoon kaikin puolin hienosti.
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz

wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 118
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: f15 x5 40e -16, f45 225 xe -16, e46 316ti -04

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja wilho » 02 Joulu 2016, 13:48

MPK kirjoitti:Potilas: F30 / 330e, ajettu 1730 km

Goodwill -toimenpiteet on huomioitu toiveeni mukaisesti. :thuup:
kertonet meille mitä nämä on? jotta itsekin osaamme kysyä?

Atukäteen kiittäen!
2004 e46 316ti
2016 225xe
2016 x5 40e
ex f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci

Avatar
MPK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Heinä 2016, 12:11
Auto: F30 330e M Sport

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja MPK » 02 Joulu 2016, 14:03

wilho kirjoitti:kertonet meille mitä nämä on? jotta itsekin osaamme kysyä?
Atukäteen kiittäen!
En osaa antaa yleispätevää ja täsmällistä vastausta kysymykseesi, tuskin sellaista on edes olemasssa.
Tarkoitin toimenpiteillä asiakkaan pienten toiveiden täyttämistä silloin, kun asiakasta kohtaa epäonni ja uudenkarhea auto on korjattavana kohtalaisen kauan.

Minun kohdallani kyse oli seitsemästätoista päivästä ja pienistä toiveista jälkivarustelun suhteen.
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 02 Joulu 2016, 14:33

MPK kirjoitti: Tarkoitin toimenpiteillä asiakkaan pienten toiveiden täyttämistä silloin, kun asiakasta kohtaa epäonni ja uudenkarhea auto on korjattavana kohtalaisen kauan.

Minun kohdallani kyse oli seitsemästätoista päivästä ja pienistä toiveista jälkivarustelun suhteen.
Onneksi olkoon. Minun uudenkarheaan autoni luovutushuollon jälleenmyyjä sössi, ja asia hoidettiin kyllä helvetin hitaasti ja kankeasti. Mitään hyvitystä sieltä ei tapahtuman johdosta irronnut. Kokemuksesta jäi aika penseä fiilis kaikkinensa.
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

Avatar
MPK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Heinä 2016, 12:11
Auto: F30 330e M Sport

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja MPK » 02 Joulu 2016, 16:18

toukopouko kirjoitti: Onneksi olkoon. Minun uudenkarheaan autoni luovutushuollon jälleenmyyjä sössi, ja asia hoidettiin kyllä helvetin hitaasti ja kankeasti. Mitään hyvitystä sieltä ei tapahtuman johdosta irronnut. Kokemuksesta jäi aika penseä fiilis kaikkinensa.
Otan osaa. En osaa arvioida olisinko minäkään kompensaatioita saanut ellen olisi itse sitä osannut pyytää.
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz

Avatar
aResquared
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:22
Auto: 2016 BMW 330e Business M sport

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja aResquared » 14 Joulu 2016, 15:25

Minulla sama ongelma ja potilas kuin edellämainitulla 330e ja n. 3000km ajettu.
Ilmoitus tuli kun viikko sitten kun pakkanen kiristyi. Tiistai iltana ilmoitti tätä vikaa ja aamulla piti mennä työreissuun. Ajattelin että ehkä vika on poistunut keskiviikko aamulla mutta ilmoitti vielä samaa että vie tarkistettavaksi. Jätin auton työpaikan pihalle ja mentiin toisella autolla.

Otin yhteyttä BMW huoltoon ja sieltä vastasivat että tuo tänne tai soita roadservice.

Keskiviikko illalla palattuani työpaikalle laitoin autoon sähköt eikä ilmoitusta tullut enään eikä ole sen jälkeen tullut. Keli oli selvästi lauhtunut joten mietin että olikohan siinä jotain syytä.

Puhuin BMW huollon kanssa ja sanoivat sieltä että eivät usko lämpötilan vaikuttaneen asiaan. Sanoivat kuitenkin että heidän mielestään ei tarvitse tulla näyttämään vaan seurataan tilannetta että tuleeko ilmoitus uudelleen ja vien sitten näytille. Ei ole enään tullut mitään vikailmoitusta. Mutta tämä siis voi olla ihan joku akuston ongelma näköjään.

Vieras

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja Vieras » 14 Joulu 2016, 16:33

Kuulostaisi olevan saman kaltainen vika kuin minullakin. Mikä oli vikailmoituksen sisältö kokonaisuudessaan? Oliko täsmälleen sama kuin minullakin? Huollossa oli hankaluuksia paikallistaa, koska vika oli epäsäännöllinen eikä jäänyt muistiin yksiselitteisesti.

Autokeskus Airport / Myynti, Petri / Product Genius, Henri / Huolto, Mikko voisivat pystyä opastamaan muitakin merkkihuoltoja asiassa. Heidän kanssaan minä olen asioinut.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
MPK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Heinä 2016, 12:11
Auto: F30 330e M Sport

Re: F30 Driveline failure

Viesti Kirjoittaja MPK » 14 Joulu 2016, 16:34

Kuulostaisi olevan saman kaltainen vika kuin minullakin. Mikä oli vikailmoituksen sisältö kokonaisuudessaan? Oliko täsmälleen sama kuin minullakin? Huollossa oli hankaluuksia paikallistaa, koska vika oli epäsäännöllinen eikä jäänyt muistiin yksiselitteisesti.

Autokeskus Airport / Myynti, Petri / Product Genius, Henri / Huolto, Mikko voisivat pystyä opastamaan muitakin merkkihuoltoja asiassa. Heidän kanssaan minä olen asioinut.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz