F36 Gran Coupe

F30, F31, F32, F33, F34, F36
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Nyt kun on ollut kohta 2v F30, niin tulevaan F34:ään osaan jo suhtautua siten,että tiedän mitä voi olla oletettavissa takuuaikana. Toki se ei ehkä kuulu tähän F36-ketjuun, mutta samaa teknikkaahan nuo on.

Eli vinkuvat jarrut voi olla edelleen asia, minkä takia pitää käyttää tulevaakin autoa takuuhuollossa ja toinen voi olla peilikotelon suunnalta kuuluva vinkuna (peilikotelon jalan rakenteessa joku syy mitä pitää korjata). Rattiakselin läpivientikumi saattaa myös alkaa narista takuuaikana. Kojelaudan sisällä olevien ruuvien/prikkojen löystyminen. Nuo on ne yleisimmät takuuviat olleet ainakin F30:ssä ja F31:ssä. F30/F31;ssä myös takaovien korkkaavat tiivisteet, mutta tuota ongelmaa ei toki ole näissä malleissa, joissa on kehyksettömät ovilasit.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Tuli eilen testattua Xdrive-kiertueella F36 428i Xdrive A.
Mahtava auto!
Helvetin hieno kori ja meni hienosti lumi/loskamösössäkin.
Ja tuo 28i moottori, sen mitä sulaa tietä löysi - hienosti voimaa ollakseen 'vain' neloskone. Vääntää alhaalta pintakaasulla ja käskettäessä kiertää, kiekuu ja kulkee.
Jopa osittain teennäiset moottorin äänet toimi.
Avatar
X&3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 25 Elo 2010, 16:21
Auto: X5 45e

bfi1864 kirjoitti:Tuli eilen testattua Xdrive-kiertueella F36 428i Xdrive A.
Mahtava auto!
Helvetin hieno kori ja meni hienosti lumi/loskamösössäkin.
Ja tuo 28i moottori, sen mitä sulaa tietä löysi - hienosti voimaa ollakseen 'vain' neloskone. Vääntää alhaalta pintakaasulla ja käskettäessä kiertää, kiekuu ja kulkee.
Jopa osittain teennäiset moottorin äänet toimi.
On ruvennut kutittelemaan juurikin tämä GC 428 XDrive. Jos täällä on sellaisen omistajia niin mielellään kuulisi lisää autosta. Kuten bfi1864 tuossa mainitsi, on kori todella tyylikäs. Modern tai M-sport voisi toimia kummatkin. Eihän muuten 3-sarjaan tuleva facelift tähän 4-sarjaan vaikuta mitenkään?
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

X&3 kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti:Tuli eilen testattua Xdrive-kiertueella F36 428i Xdrive A.
Mahtava auto!
Helvetin hieno kori ja meni hienosti lumi/loskamösössäkin.
Ja tuo 28i moottori, sen mitä sulaa tietä löysi - hienosti voimaa ollakseen 'vain' neloskone. Vääntää alhaalta pintakaasulla ja käskettäessä kiertää, kiekuu ja kulkee.
Jopa osittain teennäiset moottorin äänet toimi.
On ruvennut kutittelemaan juurikin tämä GC 428 XDrive. Jos täällä on sellaisen omistajia niin mielellään kuulisi lisää autosta. Kuten bfi1864 tuossa mainitsi, on kori todella tyylikäs. Modern tai M-sport voisi toimia kummatkin. Eihän muuten 3-sarjaan tuleva facelift tähän 4-sarjaan vaikuta mitenkään?
En usko, että F30 lci vaikuttaisi tähän nelosen gran cupeen vielä, on kuitenkin vasta 2014 esitelty malli, satavarmaksi en kyllä osaa sanoa.
En omista kyseistä autoa, mutta tässä kävi sillälailla, että sain isäni mukaani testailemaan xDrive-kiertueelle mm. tätä 428i GC:tä nelivetona, joka johti siihen, että vannoutunut Audimies saatiin 'käännytettyä' ja noin huhtikuun puolivälissä ukon A4 2.0tq:n tilalle tulee F36 428iA xDrive :thup:
Sitten voin kertoa kokemuksista enemmän, mikäli sen malttaa vielä antaa lainaan joskus :mus:
Viimeksi muokannut bfi1864, 09 Maalis 2015, 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

bfi1864 kirjoitti:En usko, että F30 lci vaikuttaisi tähän nelosen gran cupeen vielä, on kuitenkin vasta 2014 esitelty malli, satavarmaksi en kyllä osaa sanoa.En omista kyseistä autoa, mutta tässä kävi sillälailla, että sain isäni mukaani testailemaan xDrive-kiertueelle mm. tätä 428i GC:tä nelivetona, joka johti siihen, että vannoutunut Audimies saatiin 'käännytettyä' ja noin huhtikuun puolivälissä ukon A4 2.0tq:n tilalle tulee F36 428i xDrive Sitten voin kertoa kokemuksista enemmän, mikäli sen malttaa vielä antaa lainaan joskus
Täällä kävi sama homma :lol: Isä innostui kyseisestä autosta ja pisti vaihtoon F10 530dA:n. Tilalle tulee F36 428iA xDrive M sport EB 2 Individual Golden Brown sisustalla kojelautaa myöten ;) Luovutus toukokuun alussa...
Ajamisen Iloa!
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

Tilaukseen lähti F36 Gran Coupe 420d xDrive Business Automatic

Varusteiksi:

-Carbon musta
-Individual Merino mustat nahat
-Individual nahkainen kojelauta
-Sisälistat brushed alumiini
-M Sport paketti
-Lounge paketti (kattoluukku, harman/kardon, comfort access)
-PDC eteen ja taakse
-Sport automaattivaihteet
-M Sport jarrut
-Sport ohjausjärjestelmä
-Tummennetut takalasit
-Velour matot
-Autom. himmentyvät ja taittuvat peilit
-Ristiseläntuki
-Valopaketti
-Säilytystilapaketti
-Navigointi Professional
-Laajennettu mittaristo
-Ym. busineksen/GC:n vakiovarusteet.

Tähän tulee maaliskuun tuotannossa vaihtunut moottori 190hp/400nm. Power kit pitäisi olla saatavissa kesällä. Tuotantoon näillä näkymin huhtikuun vikaviikko, toimitus kesäkuun alussa. Suht nopsaan tulee vaikka individual auto ja kyllä vähän jo polttelee saada ajoon :mus:
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

xNavi Edition kampanja tuo F36:n melko hyvään hintatasoon :mus:
Kampanja alkoi 1.4.
Ajamisen Iloa!
jnijni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:09

Mitä mitä.... Heittää yhdellä numerolla
Muuten kaikki ok
haba kirjoitti:Tilaukseen lähti F36 Gran Coupe 420d xDrive Business Automatic

Varusteiksi:

-Carbon musta
-Individual Merino mustat nahat
-Individual nahkainen kojelauta
-Sisälistat brushed alumiini
-M Sport paketti
-Lounge paketti (kattoluukku, harman/kardon, comfort access)
-PDC eteen ja taakse
-Sport automaattivaihteet
-M Sport jarrut
-Sport ohjausjärjestelmä
-Tummennetut takalasit
-Velour matot
-Autom. himmentyvät ja taittuvat peilit
-Ristiseläntuki
-Valopaketti
-Säilytystilapaketti
-Navigointi Professional
-Laajennettu mittaristo
-Ym. busineksen/GC:n vakiovarusteet.

Tähän tulee maaliskuun tuotannossa vaihtunut moottori 190hp/400nm. Power kit pitäisi olla saatavissa kesällä. Tuotantoon näillä näkymin huhtikuun vikaviikko, toimitus kesäkuun alussa. Suht nopsaan tulee vaikka individual auto ja kyllä vähän jo polttelee saada ajoon :mus:
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

No nyt on auto minun makuun tilauksessa! Mahtavaa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Mark
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Syys 2014, 15:19

Kun joku kysyi omistajan mielipidettä. Toista en ostaisi. Ei vahtimatta kulje suoraan ja koritekniikan työnlaatu huono. Vertaa koripeltejä Audiin. Auto täynnä ruostuvia roskarauta pultteja. Puoli vuotta ajellut ja pyöräaukot täynnä kiveniskuja. Jos joku väittää automaattia hyväksi käy kokeilemassa Jaguaaria. Jos XF. n peräluukkuun olis sopinut tavarat olisin ostanut sen. Istuimet ei kestä likaa toisin kuin Alfan tai Audin. Tietokone päättää hölmöjä ja käyttölogiikka sucks. Moottori toimii mutta kulutus aina vähintään 8l/100km lupaavat mitä huvittaa. Ehdottomasti Sportpenkit ja neliveto. Ite vaihdan takaisin possuun.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Mark kirjoitti:Kun joku kysyi omistajan mielipidettä. Toista en ostaisi. Ei vahtimatta kulje suoraan ja koritekniikan työnlaatu huono. Vertaa koripeltejä Audiin. Auto täynnä ruostuvia roskarauta pultteja. Puoli vuotta ajellut ja pyöräaukot täynnä kiveniskuja. Jos joku väittää automaattia hyväksi käy kokeilemassa Jaguaaria. Jos XF. n peräluukkuun olis sopinut tavarat olisin ostanut sen. Istuimet ei kestä likaa toisin kuin Alfan tai Audin. Tietokone päättää hölmöjä ja käyttölogiikka sucks. Moottori toimii mutta kulutus aina vähintään 8l/100km lupaavat mitä huvittaa. Ehdottomasti Sportpenkit ja neliveto. Ite vaihdan takaisin possuun.
Jaguarin tomaatti on kyllä saman valmistajan kuin bemunkin. Eli ZF:n laatikko ja myös 8-vaihteinen. Miten sama aski voi olla parempi ympättynä eri kuoriin?

Sulla on autossasi luultavasti Run flat renkaat ja/tai aurauskulmat vituillaan, jos ei kulje suoraan. Hommaat normaalit kumit ja tarkistuta kulmat.

Mitä hölmöjä tietokone päättää ja tekee väärin sun puolesta?

Aika monet käyttäjäkokemukset, autolehtien arviot ja testit on kyllä enemmän sitä mieltä, että Audin ajotieturin käyttölogiikka sucks ja BMW:n nykyinen iDrive on loistava.

Mikä moottori sulla on, kun on niin kovin janoinen? Mikset osatanut dieseliä, jos kulutus on niin iso asia?

Ne on eu-lukuja, harva auto niiden lähelle pääsee oikeasti. Dieselit pääsee parhaiten tai joskus jopa alittaa ne.

Mulla oli 2v F30 (3-sarjan sedan) eikä yhtään ruostetta missään, eikä pyöräaukot yhtään kiveniskemillä. Myyjä sanoi, kun vastaaotti auton vaihdossa, että kylläpä on hyvin pidetty ja hyväkuntoinen auto, eikä paljon uutta häpeä.

Jos ajat paikoissa missää sora ja kivet lentää, niin olisit pistänyt helmaan/kaariin kivenistuteippiä tai sitten ostanut roiskeläpät suojaksi. Ei varmasti olisi käynyt noin, kuin on käynyt (jos on käynyt).

Jos sulla on oikeesti F36 niin varmaan tiesit, että sportpenkit on siinä vakiovaruste?

Ainakin Business-paketillisissa ja eipä juuri muuta kukaan osta. Nelikko on toki lisävaruste.

Ettei vaan olisi nyt luotu tunnus ihan provoilumielessä...Ei nää bemutkaan täydellisiä ole, mutta vähän haiskahtaa, ettei kirjoittajalla edes ole koko topicin autoa. Samoin tuo, että kokoajan ylistät possua ja dissaat bemua...
Mark
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Syys 2014, 15:19

Kyllä toi oma 420i GC on kaikilla hilavitkuttimilla päivittäisessä ajossa. Mulle hinta ja kulutus yksi lysti, mutta kun kerran mielipidettä mallista kysyttiin. Ennestään 2 vitossarjalaista joilla ajoin n.200000 km ja niihin olin aina tyytyväinen. Ehkä e39 oli hinta/laatu suhteen paras autoni koskaan .
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Mikäli "hinta ja kulutus on yksi lysti", niin miksi valinta on kuitenkin kohdistunut hinnat alkaen -moottoriin ja lisäksi valitetaan kulutuksesta? :dumb:

Koeajolla, tai edes kaupassa, olisi varmaan tietokoneen käyttölogiikankin surkeus paljastunut, mutta tiedän, myö rahamiehet ostetaan autot mainoskuvien perusteella. :drink:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Mikäli "hinta ja kulutus on yksi lysti", niin miksi valinta on kuitenkin kohdistunut hinnat alkaen -moottoriin ja lisäksi valitetaan kulutuksesta? :dumb:

Koeajolla, tai edes kaupassa, olisi varmaan tietokoneen käyttölogiikankin surkeus paljastunut, mutta tiedän, myö rahamiehet ostetaan autot mainoskuvien perusteella. :drink:
Samaten laatikon "surkeus". Laatikko tosiaan Jaggessa saman valmistajan ja vaihteiden määräkin on sama. Taitaa jopa olla vaihteiston tyyppi/mallikoodi ihan sama. Ehkä jossain "välityksissä" voi olla eroa sen mukaan, mihin merkkiin ja malliin se laatikko on laitettu.

Penkit huonot pitää puhtaana. Jos on liian vaalea sisusta, niin olisi kannattanut valita tumma. Tai nahat, ne on helppo pitää puhtaana varsinkin jos on mustat. Senkun pyyhkii vaa.

Minulla on ollut monta kangaspenkkistä autoa (bemareita ja muita), joissa on tummat kangaspenkit. En koe, että bemarin tummat kangaspenkit olisivat sen likaantuvampaa sorttia kuin muidenkaan merkkien. Eihän ne edes pahemmin likaannu tai lika niissä näy, jos ei kurahousuissa niillä pyöri tai kengillä niitä hiero. Useimmiten on riittänyt ihan tavallinen imurointi ja joihinkin tahroihin olet käyttänyt joskus ihan tavallista vettä ja kädellä "harjannut" mm. pinttyneen tomun pois. Vaikeampi lika on lähetenyt ihan puhdistusvaahdolla ja sitä on riittänyt pikku tippa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Parjasit run flat kumeja jossain ketjussa ja olit sitä mieltä, että joknkun toisen henkilön joka valitti kannattaa osta normaalit renkaat. Itse olet myös tyytymätön autoosi renkaiden/ajettavuuden takia ja olen ymmärtänyt, että sinulla ei ole pikkurahan puutetta. Sitten et kuitenkaan ole valmis tekemään sellaista pikku investointia, että vaihdat kumit normaaleihin, joilla auto muuttuu luultavasti paremmaksi ajaa ja äänettömämmäksi myös.

En vaan ymmärrä tätä, että ei olla valmiita kokeilemaan tavallisia renkaita. Tuomitaan run flattien takia pahimmassa tapauksessa koko automalli tai automerkki helvettiin. Ollaan moisen asia takia monesti halukkaita vaihtamaan koko auto. Vika/ongelma voi kuitenkin olla vaan siinä, että aurauskulmat on päin helvettiä, paineet on liian pienet tai suuret tai sitten tosiaan renkaat on epäsopivat. Kulmien laittaminen kuntoon ja normaalien renkaiden osto ei nyt niin iso investointi ole, etteikö sitä kannata kokeilla, jos auto siitä paranee. Vaikka siitä ei sittenkään tulisi parempi, niin tuskin se ne nyt ainakaan huonommaksi menee.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Mun mielestä täällä saa sanoa mielipiteensä vaikka se olisi merkkiä kohtaan ei-niin-positiivinen. Turhan paljon puolustaa jotkut merkkiä, kuten J1978.

Jos auto on jonkun mielestä joltain osin paska, niin sitten se on hänelle paska siltä ominaisuudelta. Ei se siitä vastaan väittämällä muutu.

Mäkin olen joutunut moneen kertaan puolustamaan omia näkemyksiä, ja ainakin mun auto näillä renkailla on vaan suuntavakaudeltaan paska. Väittäkää mitä väitätte.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:Mun mielestä täällä saa sanoa mielipiteensä vaikka se olisi merkkiä kohtaan ei-niin-positiivinen. Turhan paljon puolustaa jotkut merkkiä, kuten J1978.

Jos auto on jonkun mielestä joltain osin paska, niin sitten se on hänelle paska siltä ominaisuudelta. Ei se siitä vastaan väittämällä muutu.

Mäkin olen joutunut moneen kertaan puolustamaan omia näkemyksiä, ja ainakin mun auto näillä renkailla on vaan suuntavakaudeltaan paska. Väittäkää mitä väitätte.
No niin paska ehkä niillä renkailla, mutta entäpä jollain muilla :)

En puolusta merkkiä kuin omalta osaltani. Mulla se on ollut minulle paras merkki omista autoistani. Mulla on ollut bemun ohella Opeleita ja volkkareita. Ei muita. Viattomin, kallein ja laadukkain on tämä bemu mulla merkkinä ollut. Tämä nykyinen yksilö ja edellinen ovat kulkeneet todella hyvin suoraan eikä mitään uraherkkyyttä ole. Nämä molemmat olen älynnyt ottaa alunalkujaan pienimmillä mahdollisilla rengaskoilla ja heti normaalein renkain.

Kahden edellisen bemun kanssa oli ongelmaa. Piti säätää kulmia tai vaihtaa normaaleihin kumeihin tai tuumaa pienempään kokoon, jotta olisi parantunut uraherkkyys tai suuntavakaus. Niillä parani molemmat E91LCI:t, mutta ei niistä niin hyviä tullut kuin F30 tai nykyinen F34:ni.

Nykyisen kanssa ei myöskään ongelmia, kun on ihan mukavasti varusteita, jotka tekee ajamisesta mukavampaa. Toki olisi ehkä kuitenkin ottanut vielä normalain HiFI:n tilalle Harman&Kardonin ja sen navin, vaikka en sillä mitään juuri teekkään. Onhan se toki kiva silloin, kun sille olisi tarve. Mut mulla nuo podotti pois budjetin rajallisuus. Noin 17000€ enempää en viittinyt väliä maksaa.

Ei tämä täydellinen ole tämä nykyinenkään, mutta minulle lähellä sitä kuiteskin... Muutama varuste lisää ja vielä rengasmelusta kesäpyörin aavistus pois niin yhä lähempänä se olisi sitä.

En vaan voi ymmärtää, kun jotkut ovat niin jumalattoman pettyneitä johonkin 4GC:hen tai 3-sarjan vehkeisiin. Ei täydellisiä pelejä, muttei kyllä ihan niin paskojakaa minusta kuin mitä jotkut vuodattaa.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Mark kirjoitti:Kyllä toi oma 420i GC on kaikilla hilavitkuttimilla päivittäisessä ajossa. Mulle hinta ja kulutus yksi lysti, mutta kun kerran mielipidettä mallista kysyttiin. Ennestään 2 vitossarjalaista joilla ajoin n.200000 km ja niihin olin aina tyytyväinen. Ehkä e39 oli hinta/laatu suhteen paras autoni koskaan .
Noh, mitä luulit, että tapahtuu, jos olet tottunut vitossarjaan, ja ostat jonkun hinnat-alkaen-kolmosen...? Huonompihan se nyt on joka suhteessa.

Vink: osta seuraavaksi vitossarjalainen.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:
salmol kirjoitti:Mäkin olen joutunut moneen kertaan puolustamaan omia näkemyksiä, ja ainakin mun auto näillä renkailla on vaan suuntavakaudeltaan paska. Väittäkää mitä väitätte.
No niin paska ehkä niillä renkailla, mutta entäpä jollain muilla :)
Tämä on just mun pointti. Auto tuli noilla renkailla. Ja tuli se noilla iskareilla, jousilla, vetoakseleilla, ovipaneeleilla, takaluukulla, sivuovilla, jne.

En todellakaan vaihda auton mukana tulleita osia tai tarvikkeita jotta voisin sitä niiltä osin kehua. Jos laitan alustaan jotkut Konin kamat, niin eihän se sitten ole enää se mikä se oli eikä voi sanoa että se olisi tehtaalta tullessaan hyvä. Kun ei ole. Autossa ihan perus-17" joten mistään ylikokoisista gummeista ei ole kyse.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
J1978 kirjoitti:
salmol kirjoitti:Mäkin olen joutunut moneen kertaan puolustamaan omia näkemyksiä, ja ainakin mun auto näillä renkailla on vaan suuntavakaudeltaan paska. Väittäkää mitä väitätte.
No niin paska ehkä niillä renkailla, mutta entäpä jollain muilla :)
Tämä on just mun pointti. Auto tuli noilla renkailla. Ja tuli se noilla iskareilla, jousilla, vetoakseleilla, ovipaneeleilla, takaluukulla, sivuovilla, jne.

En todellakaan vaihda auton mukana tulleita osia tai tarvikkeita jotta voisin sitä niiltä osin kehua. Jos laitan alustaan jotkut Konin kamat, niin eihän se sitten ole enää se mikä se oli eikä voi sanoa että se olisi tehtaalta tullessaan hyvä. Kun ei ole. Autossa ihan perus-17" joten mistään ylikokoisista gummeista ei ole kyse.
Eli se autosi on sinusta siis huono ihan perusiskareilla ja jousillakin?

Ei minullakaan ole mitään alustasarjoja, koska auto menee minusta todella mukavasti ja vakaasti ilman niitä. Joku täälläkin "pakotti", että pakko ottaa tähän nykyiseen tehdasasenteinen säädettävä alusta ennenkuin koko autolla tekee yhtään mitään tai siitä voi ollenkaan nauttia. Minusta perusalusta on niin hyvä, että en todellakaan tartte moista.

Joskushan ne renkaatkin kuluu, joten sitten pääset kokeilemaan, josko joku muu rengas olisi parempi? Vai ostatko sittenkin run flatit ihan vaan siltä varalta, että jos nyt sattuisi rengas puhkeamaan keskellä korpea?

Onko myös talvitassut run flatit ja miten meno niillä maistuu?

Tämä ei ole vittuilua, koska en ole vittuileva luonne. Kiinnostaa vaan tuo sinun tietty periksiantamattomuus tässä asiassa.
Vastaa Viestiin